Reis Renee76: Washington-miami

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door Renée76 »

Mochten we leuke tickets tegenkomen dan zouden we komende zomer graag terugwillen naar de VS. Maar deze keer naar de oostkust.

We hadden de volgende route in gedachten:

Dag 1 amsterdam washington
Dag 2 washington
Dag 3 washington
Dag 4 washington-shenandoah
Dag 5 shenandoah- GSM
Dag 6 GSM
Dag 7 GSM
Dag 8 GSM-nashville
Dag 9 Nashville
Dag 10 nashville Memphis
Dag 10 Memphis –Natchez
Dag 11 Natchez-New Orleans
Dag 12 New Orleans
Dag 13 new Orleans –Panama Beach
Dag 14 Panama Beach-tussenstop
Dag 15 tussenstop -Napels
Dag 16 Napels
Dag 17 Napels
Dag 18 miami-huis

We reizen met kinderen dus er moet voldoende tussen zitten wat voor hun ook leuk is. Natuur, wat geschiedenis en stranden.
Wat vinden jullie van deze route?
Renate71
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2015, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door Renate71 »

Afgelopen meivakantie een deel van de route gedaan die jullie van plan zijn. Wij kwamen uit NewYork en zijn vanaf daar naar Shenandoah NP gereden. Hebben overnacht in park in Lewis Cabin. Reuze leuk met de kinderen (toen 7 en 2). Vuurtje bij de cabin stoken mocht en gaf de kinderen echt een outdoor gevoel. Beren gezien. En leuke wandeling gemaakt. Vervolgens via Skyline drive en 1 extra overnachting (roanoke zeg ik uit mn hoofd) naar GSM gereden. Ik denk dat het in 1x vrij ver is. GSM erg mooi, maar druk. Veel wandelen helpt tegen drukte. Heel veel beren gezien (13!) en mooi gewandeld. Zeker met iets oudere kinderen een aanrader. Wij hadden jongste in draagzak en dat beperkt iets. Wij zijn er 2 nachten geweest, maar had een 3e prettig gevonden. Dus dat ziet er in jullie planning goed uit. Verbleven in Gatlinburg.Aanrader is bezoek aan visitors centre en kinderen mee laten doen aan junior ranger programma. Boekje met wetenswaardigheden, zoekopdrachten in het park en speurtocht in visitors centre. Onze dochter van 7 vond t erg leuk in ieder geval en is nu een echte ranger
Vanuit GSM zijn wij naar kust gereden, Savannah, en van daaruit door naar Noord Florida. Dus over de rest weinig te melden.
1996: Zuidwesten
1997: Chicago en Midwesten
1998: Chicago en Zuidwesten
1999: Chicago
2008: New York State
2014: Zuidwesten
2018: van New York naar Tampa via GSM
2019: New York naar Tampa via kustroute
Planning 2023: Zuidelijke staten en Florida
Renate71
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2015, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door Renate71 »

Ik schreef via Skyline drive, maar dat is natuurlijk in Shenandoah NP zelf. Maar van Shenandoah naar GSM reden we delen van de Blue Ridge Parkway. Een aanrader. Maar een extra overnachting tussen Shenandoah en GSM is echt een must denk ik. Heb t nagekeken. Wij hadden een tussenstop in Roanoke.
1996: Zuidwesten
1997: Chicago en Midwesten
1998: Chicago en Zuidwesten
1999: Chicago
2008: New York State
2014: Zuidwesten
2018: van New York naar Tampa via GSM
2019: New York naar Tampa via kustroute
Planning 2023: Zuidelijke staten en Florida
Gast

Re: Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door Gast »

Erg mooie route, maar hou wel rekening met evt hogere autohuur prijs vanuit DC dan vanuit Miami en een hoge drop off fee. Prijstechnisch zou je kunnen overwegen of het goedkoper is om de route andersom te boeken.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door Renée76 »

Is het goedkoper dan om Miami Washington te doen?

Het is ook nog een optie voor ons om Washington Washington te doen.
Dus dan zou ik het einde zo makem

Dag 13 panama Beach Savannah
Dag 14 Savannah
Dag 15 Savannah charleston
Dag 16 charleston
Dag 17 charleston kust
Dag 18 kust
Dag 19 kust-thuis

Ik zat me ook af te vragen of het te doen is om van Washington baar Shenandoah te rijden en waar je dan het beste kunt overnachten
Ik heb het idee dat je dan toch veel mist
En voor Natchez miet je wat omrijden, is het dat waard?
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door Renée76 »

Ik heb er trouwens op gerekend dat ik de eerste dagen niet perse een auto nodig heb in Washington dus dat het een optie is om de auto later op te halen
Renate71
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2015, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door Renate71 »

Volgens mij is het wel te doen. Washington naar Shenandoah. Dat hadden wij eerst ook in de planning staan, met onderweg nog even een stop bij The great Falls. Uiteindelijk hebben we Washington eruit gehaald (doen we dit jaar) en zijn langer bij vrienden in NY gebleven. Wij zijn dus vanuit NY naar het park gereden en dat ging prima. Washington lijkt me dus ook zeker haalbaar met zelfs een stop bij Great Falls NP.
Wij verbleven in Shenandoah zelf. Dat vind ik persoonlijk altijd erg leuk om in het NP zelf te zitten. Maar volgens mij is er op het forum ook voldoende te vinden over plaatsen nabij park als dat ivm beschikbaarheid/kosten/planning beter uitkomt.
Dit komend voorjaar rijden wij opnieuw van NY naar Tampa, dit keer via DC en de kust. Ben dus benieuwd waar jij de laatste dagen vd reis verblijft. Misschien doe ik ideeën op. Veel plezier met plannen.
1996: Zuidwesten
1997: Chicago en Midwesten
1998: Chicago en Zuidwesten
1999: Chicago
2008: New York State
2014: Zuidwesten
2018: van New York naar Tampa via GSM
2019: New York naar Tampa via kustroute
Planning 2023: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Reis Renee76: Washington-miami

Bericht door theborgh »

Ook wij hadden de eerste dagen in Washington geen auto. Hebben die afgehaald op Ronald Reagan Washington National Airport wat met de metro makkelijk is te bereiken vanuit de stad zelf. Wij gaan zelf volgend jaar naar Houston vanuit Washington.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer