Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
BerryHD
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 dec 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door BerryHD »

In maart willen mijn vrouw en ik gedurende 3 weken een roadtrip maken. Plaatsen waar we zowiezo heen willen zijn Sanford FL, Mount Dora, Savannah, Charleston, Natchez Trace Parkway, New Orleans en terug naar Sanford. De route die we ongeveer willen gaan rijden staat in het bijgesloten bestand. Smokey Mountains, Nashville, Memphis hebben we al gedaan een paar jaar geleden.
Wie heeft er tips voor plekken en bezienswaardigheden langs de route die we absoluut niet mogen missen? Aanpassingen/tips mbt de route zijn natuurlijk ook welkom.
rondje sanford NO sanf.pdf
(348.93 KiB) 93 keer gedownload
Gast

Re: Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door Gast »

Het lijkt alsof je (behalve de NTPW) bijna alleen maar interstates rijdt, klopt dit?

Bv het stuk van Sanford naar Savannah (je zou ook langs het strand bij St Augustine, Daytona, Jeckyll Island langs kunnen rijden).

De Natchez Trace PW vonden wij niet heel bijzonder. Het eerste stuk vanaf de Mississippi is leuk en afwisselend, maar daarna eigenlijk best saai. Een mooiere route vanaf Natchez is de 61 of de 49 via Jackson (de blues route) naar Yazoo City, indianola en Clarksdale (Shack Up Inn mag je zeker niet overslaan!).

Ook het stuk van New Orleans via Mobile terug naar Sanford lijkt volledig interstate:

Rij als alternatief na New Orleans via Gulfport langs het strand en vanaf Mobile via Pensacola en Fort Walton/Destin richting Panama City Beach en pak daarna de route via de Panhandle naar Apalachicola. Hier vind je imho de mooiste en rustigste stranden van Florida. Daarna via crystal river terug naar Sanford.
BerryHD
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 dec 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door BerryHD »

Hoi Terpies

Dank je wel voor je reaktie!! :thumbup:
Ik had de route even globaal in elkaar gezet via Tyre. Het is zeker niet de bedoeling interstates te rijden maar er zit een bug in de het Tyre programma zodat het "snelwegen vermijden" niet wordt meegenomen. Ik ga t allemaal met meerdere routepunten aanpassen.
De oostelijke kant had ik al gedaan vanwege bezoek aan de Daytona Bike Week.

Ik denk er ook aan wat zuidelijker te rijden dan wat er nu in het overzicht staat (niet meer over Atlanta), maar via Macon, Montgomery, Tuscaloosa naar Tupelo. Zou dat wat zijn ?

Je tips neem ik zeker mee en op in de route. Heb een deel van de Natchez Trace Pkw er uit gehaald en vervangen door de 49 (en deel 61) via Yazoo City, Indianola en Clarksdale. Heb de zuidelijke route verlegd naar Mobile, Walton Beach, Panama City Beach, Carrabelle.
De route wil ik linksom rijden dus het laatste door de warmere staten in het zuiden. Zie mijn laatste plaatsnamen lijstje in de bijlage.
aanpassing route na Terpies.pdf
(204.33 KiB) 78 keer gedownload
Mvg
Berry
BerryHD
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 dec 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door BerryHD »

Inmiddels alles overziend, hebben we, na aanpassingen door de adviezen van Terpies besloten de oostkant maar van de route af te halen omdat het wel heel erg veel rijden wordt. Dat doen we een andere keer wel. De routeplanning ziet er nu als volgt uit:
Nachten
3 (aankomst) Sanford /Mount Dora (Daytona Bike Week)
1 Albany
2 Montgomery
1 Tupelo (geboorteplaats Elvis)
2 Indianola (Blues Route)
2 Natchez
4 New Orleans
3 Panama City Beach
1 Crystal River
2 Sanford /Mount Dora 150
vertrek
Tips, adviezen, POI's zijn van harte welkom.
BerryHD
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 dec 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door BerryHD »

Wie weet nog leuke dingen langs de route Mount Dora-Albany-Montgomery-Tupelo?

:?: :?: :?:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door hemmie »

Of je naar Panama City Beach kunt zul je moeten bekijken, wij zouden er deze week een paar dagen verblijven, maar het door ons geboekte hotel is nog dicht na hurricane Michael. Wij wijken dus uit naar een andere plaats. Ik vraag me af of PCB in maart al een bezoek waard.
Terug in Texas!
BerryHD
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 dec 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door BerryHD »

Hoi Hemmie

Dank je wel voor je signaal. Navraag bij het hotel (Laguna Beach PCB) leert dat ze open zijn. Alleen de route langs de kust richting Crystal River is nog een vraagteken.Ik zie het nog even aan en kan altijd nog een alternatieve route kiezen.
Gast

Re: Reis BerryHD: Ronde Sanford New Orleans Sanford

Bericht door Gast »

De route vanaf PCB richting Apalachicola over de kust weg (de 98) is nog steeds een verschrikkelijk aangezicht.
75% van de gebouwen in Mexico Beach is vernietigd of verdwenen.
Het zal nog wel een poosje duren voordat het daar weer is opgebouwd dus ik denk dat je weinig leuks zal zien langs die route.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer