Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Ginda
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:17

Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Bericht door Ginda »

Hoi allen,

Ik twijfel of ik in de goede categorie zit, verplaatsen mag...

Na een pauze van 10 jaar gaan we volgend jaar opnieuw naar de USA om met een camper de weg onveilig te maken. Ditmaal gekozen voor de wegbrengspecial van Road Bear van Chicago naar LA, in April 2019. Inmiddels ook 2 kinderen rijker, dus die mogen ook mee (dan 2 en 4 jaar). We hebben al veel gelezen, gepuzzeld, weggestreept, toegevoegd en dit is wat wij bedacht hebben als route. Vorige keer hebben we een deel van de 'standaardroute' in het westen al gedaan, dus de nood om daar van alles te zien is er niet zo. Wel grote wens om naar Bryce en Zion te gaan, omdat we dat de vorige keer niet gedaan hebben. Verder staan Graceland, Dallas (JFK) en evt. San Diego op de wensenlijst. En we eindigen met een dag Disneyland in LA.

We zijn niet per se stadsmensen en zeker met de kleintjes erbij zoeken we de grote drukte liever niet op. Ook wandelen zal anders gaan dan 10 jaar terug, dat is niet erg. In de parken waar we komen zijn ook korte routes en met een rugdrager erbij kunnen we ons prima redden daarmee. We zijn nu vooral op zoek naar tips wat we onderweg kunnen doen, waar we eventueel een kleine omweg voor moeten maken en wat jullie uit ervaring eventueel afraden om te doen. Hieronder staat onze planning, die ligt nog niet vast maar het is onze kapstok. We hoeven niet elke dag 'iets' te doen, dus er zit speling in denken we.

Oh ja, wat is aan te raden qua campings, wel of niet vooraf reserveren? Onze ervaring in 2009 was dat we vaak een dag of 2 van tevoren reserveerden op de drukkere plaatsen (LV, SF, Grand Canyon) en dat dat goed ging. Toen gingen we in juni, van Seattle via SF en LV naar Salt Lake City. Maar ik zie het ook niet echt zitten om met 2 jengelende kinderen nog uren te moeten zoeken naar een camping. :roll:

1-4 Amsterdam - Chicago, IL
2-4 Chicago, IL - Middlebury, IN (ophalen camper) - Portage, IL of Bluffton, IN
3-4 Springfield
4-4 Saint Louis
5-4 Sikeston, MO
6-4 Memphis, TE (graceland)
7-4 Little Rock, AR
8-4 Dallas, TE
9-4 Lawton, OK (rustdag)
10-4 Lawton, OK
11-4 Amarillo
12-4 Amarillo
13-4 Santa Fe, NM
14-4 Chinle, AZ
15-4 Chinle, AZ (petrified Forest)
16-4 Cortez, CO (Mesa Verde)
17-4 Moab, UT
18-4 Moab, UT
19-4 Bryce, UT
20-4 Zion
21-4 Zion
22-4 Las Vegas, NV (of evt. buiten stad bij Lake Mead?)
23-4 Kingman
24-4 Kingman
25-4 Joshua Tree, CA
26-4 San Diego
27-4 San Diego
28-4 LA
29-4 LA (disney)
30-4 LA - camper inleveren - naar vliegveld
1-5 LA -Amsterdam

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Linda.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Bericht door Ziva »

Ik ben geen expert maar als ik zo naar dit rondje kijk lijkt het me dat je erg veel steden aan wilt doen in zeer korte tijd. Is het wellicht niet beter om een paar steden te schrappen zodat je wat meer tijd en rust creëert voor andere steden?

Misschien dat andere mensen met meer ervaring je beter kunnen helpen maar het ziet er erg gehaast uit als ik zo kijk. Veel succes!
Ginda
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:17

Re: Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Bericht door Ginda »

Op zich is het niet de bedoeling om alle steden 'aan te doen', zeker in het begin niet. We denken juist meer om de steden als richtlijn te gebruiken en daar omheen van de omgeving te genieten en campings te zoeken. Vooral het eerste stuk is voor ons met name kilometers (of mijlen :D) maken omdat we in omgeving Chicago moeten starten ivm de wegbrengspecial. Daarom denken we dat het ook wel haalbaar is, de reis is dan eigenlijk ook al het doel en we hoeven niet elke dag iets spectaculairs te doen of zien. We zien het niet zitten om met de kleine kinderen heel veel dingen te gaan doen in de steden, vandaar ook de vraag of er leuke dingen te doen zijn onderweg, plaatsen waar we zowat langs komen of die een kleine omweg waard zijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Bericht door hemmie »

In het eerste stuk zou ik in St Louis zeker de Gateway Arch meepakken. Net ten oosten van de stad is Cahokia Mounds ook een leuke korte stop. Ipv Little Rock zou ik naar Hot Springs (NP) gaan.
Ik denk wel dat je goed moet opletten of je wel overal tijd hebt. Als je van St Louis naar Memphis bent gereden heb je die dag waarschijnlijk geen tijd meer voor Graceland. Dat kan waarschijnlijk nog wel de dag erna, maar dan moet je toch ook nog een paar uur rijden naar Little Rock. Daarna is het nog best een flinke rit tot Dallas, en de dag erna een echte rijdag naar Amarillo, als je dan het 6th floor museum wil doen is dat best een uitdaging denk ik.
Over de rest kan ik niet zo veel zeggen, maar heb wel ooit een keer een overnachting in Kingman gedaan, ik weet niet zo goed waarom je daar 2 nachten zou blijven.
Terug in Texas!
Ginda
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:17

Re: Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Bericht door Ginda »

Bedankt voor het meedenken! We gaan even kijken of we ergens kunnen gaan schuiven voor meer tijd bij Memphis en Dallas. En hot springs np lijkt ons leuk! Nog tips over het vooraf reserveren van campings? Is dat nodig in die tijd van het jaar? (April)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in Hot Springs op Gulpha Gorge Campground gestaan. First come, first serve. Wij waren er begin april en toen was het aan het eind van de middag al aardig vol en ik denk tegen de avond helemaal vol. Mooi gelegen, mooie plekken. Tenminste, daar waar wij stonden. Aan het begin van de camping zijn ze wat kleiner. Wel vlak bij de weg, maar die is 's avonds niet druk, dus geen last van. Je kunt er met je credit card in een automaat betalen. Heel handig, omdat wij niet voldoende cash bleken te hebben. D.w.z. wel voldoende, maar niet de juiste coupures.
We hebben er een korte wandeling gemaakt, die niet veel voorstelde. Het viel ons op dat er helemaal geen dieren te zien waren, niet eens vogels. Toen we de volgende ochtend wegreden zagen we 1 eekhoorn. Waarschijnlijk waren ze al vrij toen we aankwamen :lol:
http://www.rvparkreviews.com/regions/ar ... round-9981

Bij Dallas stonden we in Cedar Hill State Park. Heerlijk rustig en prachtige plek aan het water. Nr. 270 is geweldig. Immense plaats.
Voor de kinderen is het ook leuk om in Fort Worth naar de cattle drive te gaan. Elke dag om half 12 en 4 uur. Wind en weder dienende uiteraard.
Verder hebben we in Texas nog in Abilene State Park gestaan. Daar alleen overnacht. Heel andere setting weer. Wel leuk met 's avonds, als je geluk hebt, herten op de camping.
Toen door naar Caprock Canyons State Park. Daar zitten veel prairie dogs en er kunnen bisons over de camping lopen. Dat geluk hadden wij niet, maar we hebben ze wel gezien in de verte.
Het laatste state park in Texas was Palo Duro Canyon. Mooie wandelingen te maken. Groot park met verschillende campings. Wij stonden op Hackberry. Dit is een heel verrassend park. Je rijdt een eindeloze tijd over de kale vlaktes en duikt dan naar beneden de canyon in en dan wordt het steeds mooier. We hebben genoten van de wilde kalkoenen en herten op de camping. Overigens heb je hier geen enkel bereik, dus je bent echt afgesloten van de bewoonde wereld. Wij vinden dit heerlijk, maar niet iedereen is daar blij mee.

In Las Vegas vinden wij Oasis altijd een fijne camping. Neem niet de goedkoopste plek, want dan sta je middenop op het asfalt in de zon. Een iets duurdere plek levert schaduw en een grasje achter de camper. Heel fijn. Mooi zwembad met een "strandje". Overigens 2 zwembaden. 1 voor families en 1 voor volwassenen.

Bij Disney hebben we een paar dagen op Anaheim RV resort gestaan. Handig is de shuttlebus (niet gratis) die voor de camping stopt en je bij Disney voor de deur afzet. Vanaf de camping hebben we 's avonds genoten van het vuurwerk in het pretpark.
Zie ook onze reisverslagen van 2018 en 2014.
Ginda
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:17

Re: Wegbrengspecial route Chicago-LA met kinderen.

Bericht door Ginda »

Zo, dat is een mooie waslijst aan tips! Daar kunnen we wat mee en we worden er erg enthousiast van :) Vooral ook de 'beloofde' dieren, hopelijk hebben wij ook geluk ze te mogen zien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer