Reis eppiedepeppie: tips voor ons reisplan: Atlanta -> Nashville -> New Orleans -> Atlanta (14 dagen)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
eppiedepeppie
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2018, 15:50

Reis eppiedepeppie: tips voor ons reisplan: Atlanta -> Nashville -> New Orleans -> Atlanta (14 dagen)

Bericht door eppiedepeppie »

Beste forum leden,

Tijdens mijn voorbereidingen op onze aanstaande, en tevens allereerste, reis naar Amerika heb ik voor het eerst kennis mogen maken met dit forum. Met veel plezier heb ik al vele ervaringen van medereizigers gelezen wat mijn enthousiasme alleen maar meer heeft aangemoedigd.

Op 28 september zullen wij aankomen op Atlanta, vanwaar we twee weken later weer vertrekken naar NLD. Ons plan is om op Atlanta een auto te huren voor de gehele duur van de reis. In grote lijnen willen we een ronde maken van Atlanta -> Nashville -> Memphis -> New Orleans -> Atlanta. Met name de muziek, muziek historie en BBQ cultuur hebben ons doen besluiten juist deze hoek van Amerika te bezoeken. Tevens zijn wij tijdens onze vakantie altijd op zoek naar een goede combi tussen steden en natuur. Wij vinden steden geweldig, maar na één a twee dagen hebben wij meestal genoeg van de prikkels en vinden we het heerlijk om de stad te verlaten.

Om het allermeeste uit onze reis te halen zou ik graag van de gelegenheid gebruik willen maken om ons reisplan met een paar ervaringsdeskundigen te spiegelen. Ons plan is als volgt:

Fri 28-Sep: Aankomst Atlanta Airport rond 15:00u. Ophalen auto (Dodge Charger) en Naar Nashville -> 2 nachten Nashville.
Sat 29-Sep: Bezoek Nashville. Johnny Cash Museum + City tour.
Sun 30-Sep: Van Nashville naar Memphis (3u rijden) voor twee nachten. Onderweg stoppen bij een outlet.
Mon 1-Oct: Bezoek Graceland + City tour.
Tue 2-Oct: Via de Mississipi River van Memphis naar Vicksburg voor 2 nachten.
Wed 3-Oct Boat tour Mississipi river.
Thu 4-Oct: Naar White Castle voor 1 nacht + bezoek aan plantage.
Fri 5-Oct: Naar New Orleans voor twee nachten.
Sat 6-Oct: City tour New Orleans.
Sun 7-Oct: Naar Mobile -> Golf Shores voor twee nachten.
Mon 8-Oct: Dagje strand.
Tue 9-Oct Naar Talladega National Forest twee nachten in cabin.
Wed 10-Oct: Wandelen / Kano varen / Zwemmen in park.
Thu 11-Oct: Naar Atlanta bezoek Coca Cola Museum.
Fri 12-Oct: Vertrek 14:00u terug naar NLD.

Ik heb begrepen (oa op dit forum) dat een bezoek aan Nashville en New Orleans over het algemeen duurder is in het weekend, maar dat de steden dan ook bruiszender en gezelliger zijn. Ook kreeg ik de tip om in zowel Nashville als New Orleans de accommodatie vooraf te boeken en de overige overnachtingen ter plekke te boeken (muv National Park Cabins). Het allerliefst had ik er ook een bezoek aan een baseball wedstrijd aan toegevoegd, maar helaas blijkt de competitie af te lopen eind september. Wellicht kan iemand alternatieven aanbevelen?

Aanbevelingen, tips en feedback mbt de route, restaurants, bars, muziek, accommodaties, timing etc. zou ik enorm waarderen.

Hartelijk Dank!!!!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips voor ons reisplan: Atlanta -> Nashville -> New Orleans -> Atlanta (14 dagen)

Bericht door jojostravelusa »

In Nashville hebben we heerlijk en gezellig met livemuziek gegeten bij Rippy's http://www.rippysbarandgrill.com/ aan Broadway. De lekkerste spare ribs in jaren. Gaan we absoluut nog een keer naartoe als we er zijn. Verder vonden we Layla's ook gezellig voor een drankje. Wij zijn naar de Country Music Hall of Fame geweest. Vonden we de moeite waard. Gezellig overal muziek. Voor 's avonds hadden we thuis al tickets gekocht voor de Ryman Auditorium. Was ook heel leuk. Wel uitgebreide controle voordat je naar binnen mag. Hel leek wel een vliegveld :D
In Mempis zijn we uiteraard naar Graceland geweest en vergeet vooral ook het Civil Rights Museum niet. Dat heeft diepe indruk op ons gemaakt. 's Avonds hebben we gegeten bij Marlowe's. We zijn vanaf de camping, voor de deur van de camper zelfs, opgehaald en weer thuisgebracht (gratis) door hun pink limo. Lekker kitscherig, maar erg grappig en heel handig. Ook goed gegeten.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag. Zie 5, 7 en 8 april
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
clau7
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips voor ons reisplan: Atlanta -> Nashville -> New Orleans -> Atlanta (14 dagen)

Bericht door clau7 »

Hoi ,

Wij hebben vorig jaar een reis gemaakt in het zuiden van Amerika.
Naast de fantastische steden, vonden wij dit echte hoogtepunten van onze reis:

- Smoky Mountains (ca 4 uur rijden van Atlanta)
- Wakulla State Park (Florida, nabij Tallahassee)
- Overnachting in Clarksdale bij Shack Up Inn - echt een unieke ervaring!!
- In Nashville een bezoek brengen aan een show in de Grand Ole Opry (als je een liefhebber bent van Country muziek)

Bezoek in Memphis ook de Sun Studio's (hier heeft Elvis zijn eerste plaat opgenomen)

Voor meer tips/info, hier een link naar ons reisblog: https://john-claudia.reislogger.nl/archief

Gr. Claudia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer