Nashville met 4 jarige zoon

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Mark Teeuwissen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2018, 23:18

Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Mark Teeuwissen »

Mojn vrouw en ik gaan, met ons zoontje van 4 jaar, over 2 weken (eind juli) voor 3 weken naar Tennessee en omgeving.
Plan is om 1 week vanaf Boone een stuk van de Blue Ridge Parkway te rijden tot aan Gatlinburg en daara door naar Nashville om daar de overige tijd door te brengen. Lekker relaxed met een jong kind. Onze fucus is vooral de muziek. Mijn vrouw en ik spelen zelf in een moderne country band, maar houden ook van bluegrass. Met een kind van 4 jaar zal het hoofdzakelijk Dagtrips zijn en mijn vrouw gunt mij ongetwijfelt enkele avondjes alleen op stap om bandjes te bekijken, terwijl zij op de hotelkamer studeerd en op ons kind past.
Graag ontvang ik tips voor hotels en uitjes in en om Nashville met een jong kind. Het duizelt mij een beetje waar ik het beste kan verblijven.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Ziva »

Ik neem aan dat je al een plaats hebt om te overnachten dus even wat tips die wellicht interessant zijn voor jullie met je kleintje:

- Nashville Shores is een waterpark wat enkele jaren geleden geopend is. Ik ben er zelf niet geweest maar hoor dat het heel leuk is met kinderen.
- The Nashville Zoo is erg leuk voor kinderen. Ze hebben ook vrij regelmatig jonge dieren.
- Qua winkelcentrum is Opry Mills leuk om te bezoeken. Er is ook eens speciaal gedeelte voor kinderen om te spelen en The Rain Forest Cafe is altijd erg leuk om met je kleintje iets te drinken of te eten (erg mooi gebouwd en met dieren, eten is zozo vind ik) en die zit IN de Opry Mills zelf dus wel zo makkelijk.
- Een oud collega van mij zei dat Adventure Science Center erg leuk is. Ik geloof wel dat zijn dochter iets ouder is dus misschien moet je even opzoeken hoe oud ze aanraden.
- In de Opry Mills (maar ook op andere plekken en winkelcentra) zit een "Build a Bear" workshop waar je een beer kunt bouwen of die bouwen ze zelf voor je. Verder zit er ook een Disney EN Lego store dus altijd goed :)
- Ook een bezoek aan Chuck-E-Cheese doet het altijd goed natuurlijk :)
- Ik weet niet of je een auto hebt maar buiten Nashville, in Eagleville, zit Lucky Ladd Farms. Erg leuk en goed verzorgde boerderij met onwijs veel te doen voor kinderen. Je kunt je zeker hier een paar uur vermaken maar hou er wel rekening mee dat alles buiten is en het erg warm is hier in Juli.
- Wat ook leuk is en popular hier zijn "bounce" plaatsen. Enorme indoor ruimtes met heel veen trampolines waar je kind kunt springen. Als ik me niet vergis zit er 1 in Nashville.
- Je kunt ook naar 'Arrington Vineyard's gaan en daar dan picknicken. Neem een laken of stoeltjes, wat speelgoed mee en voel je alsof je in Frankrijk bent onder het genot van een glas wijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel. Ik woon vlakbij Nashville dus wellicht helpt dat.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door MattRob »

Leuke tips. Ik val hier even in; wij zitten over 3 weken ongeveer daar, en zijn dan 1 nacht (slechts) in Nashville, op doorreis, en dan door naar Memphis. Onze kinderen zijn 15 en 18, dus dit soort dingen zijn niet zo interessant (we hebben ook al veel gepland), maar Ziva, weet jij hoe het in de avond gaat met barretjes met muziek, zowel Nashville als Memphis (en New Orleans wellicht) ? Mogen we daar nu naar binnen met kinderen in deze leeftijd ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Ziva »

Hey Matt, helaas verschilt het per bar en dat is dus lastig te beantwoorden. Sommige bars maken er geen probleem van tot 19:00 andere bars vinden het prima tot 22:00 en weer anderen vind het prima de hele avond. Met name bekende bars in downtown Nashville zoals Wildhorse Saloon, BB King zijn wel family friendly maar andere bars soms wat minder.

Het beste kun je, voor je een bar ingaat, even vragen wat de regels zijn. Ze zijn wel wat soepeler geworden in de loop der jaren (je mag nu zelfs bier kopen op zondag!!! haha) maar je bent nog steeds wel op bezoek in de "biblebelt" he en dat zul je merken ook ;) Ik vind zelf overigens Wildhorse erg leuk en ook voor tieners denk ik wel omdat iedereen gewoon gezellig de dansvloer op kan gaan en mee kan doen met line dansen. Het is weliswaar natuurlijk country muziek en de meeste tieners vinden dat stom haha (vond ik ook toen ik hierheen kwam) maar line dansen is zeker een leuke ervaring!

Een wellicht een andere leuke tip voor jou met je kinderen MattRob is misschien "Dick's Last Resort". Het is een keten dus misschien ben je er al geweest maar als je kinderen niet snel gechoqueerd zijn van een scheldwoord is het best wel leuk om daar een hapje te eten. Overigens is het eten niet geweldig vind ik maar dat geldt voor meeste restaurants waar je voor de sfeer heengaat denk ik. Verder ben ik enige tijd geleden met een collega naar een grappig restaurant genaamd Hot Diggity Dog geweest. Dat was ook een leuke ervaring en de hot dogs waren heerlijk dus misschien een lunch tip :)
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door SpaceAce »

MattRob schreef:hoe het in de avond gaat met barretjes met muziek, zowel Nashville als Memphis (en New Orleans wellicht) ? Mogen we daar nu naar binnen met kinderen in deze leeftijd ?
Weet niet op welke dag je in Memphis bent, maar op zaterdagavond werd de weg (Beale Street) om 21.00 uur afgezet en mocht je er alleen met entree naar binnen (á 10 dollar en dan krijg je voor 8 dollar vouchers mee). Was je voor die tijd al binnen, mocht je gewoon kosteloos in Beale Street blijven - al begreep ik dat je dan ook voor sommige tenten entree betaald. En vanaf dan wordt je ook gefouilleerd, of je tas wordt in ieder geval nagekeken.

Maar hoe dat dan zit met kinderen in die leeftijd, dat weet ik niet.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door MattRob »

Dank voor de tips !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door IngridZw »

Wij hadden ongeveer 3 weken geleden 2 overnachtingen in Nashville samen met onze kinderen en kleinzoon van 2 jaar. Omdat we hoge verwachtingen van Nashville hadden zijn we 's avonds gelijk door Broadway Street gelopen maar al met al viel het ons een beetje tegen. We misten met name de echte country en western sfeer. Daarentegen had het wel een hoog kermis/feest gehalte vonden wij. Erg druk en veel lawaai van de muziek vanuit de verschillende bars waar we overigens alleen volwassenen hebben gezien. Als je langs de bars loopt hoor je al die muziek door elkaar heen. Niet echt een plek die geschikt is om met een klein kind naar toe te gaan. Tenminste dat is onze ervaring. Zoals we hebben gezien waren we dan ook volgens mij zo'n beetje de enigen die er met een buggy rondliepen. In een zijstraat hebben we nog wel iets gedronken maar dat was meer een eettent dan een bar. Misschien dat het overdag beter geschikt is om er met een klein kind naar toe te gaan maar wij hebben dat niet meer gedaan.

De volgende ochtend hebben we het het Centennial Park bezocht. Een groot en mooi publiek park met in het middelpunt het nagebouwde Pantheon. In het park is ook nog een speelplaats voor kinderen. De rest van de dag hebben we relaxed doorgebracht bij het zwembad van ons hotel.

Wij hadden geboekt bij Comfort Inn Downtown Nashville. Goed hotel met mooi zwembad en dicht bij het centrum (lopend is goed te doen).

Overigens vonden wij Gatlinburg een erg leuk stadje en veel meer familiegericht dan Nashville. We hebben daar (gratis) genoten van een geweldige country band die daar life optrad.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mark Teeuwissen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2018, 23:18

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Mark Teeuwissen »

Ik denk dat jullie alkemasl gelijk hebben. Wij gaan zondag a.s. Eerst 1,5 week smokey mountains doen en daarna super relaxed Nadhville. Wellicht ga ik in mijn eentje 2x een avondje uit. Verder speelt onze vakantie zich voornamelijk overdag af.
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Ziva »

Ik denk dat je wellicht een slechte avond had, ik ben wel vaker geweest en heb echt genoeg gezinnen gezien ook 's avonds. Zeker in de Wildhorse zag ik juist kinderen gezellig mee dansen.

Hier nog een handige site met tips!
Mark Teeuwissen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2018, 23:18

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Mark Teeuwissen »

Dank je Ziva. Die laastse link is precies wat ik zoek
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Ziva »

Super! Ik hoop dat jullie een onwijs leuke reis zullen hebben ;)
Mark Teeuwissen
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2018, 23:18

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Mark Teeuwissen »

Over 12 uurtjes vertrekken we al. We hebben er zo’n zin in. Veel goede tips op dit forum gevond. Dank je wel aan iedereen die ze gedeeld heeft
Ziva
Amerika-expert
Berichten: 3387
Lid geworden op: 29 sep 2008, 18:08
Locatie: USA

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Ziva »

Hoop dat jullie een leuke reis hebben. Neem je paraplu en luchtige, sneldrogende kleding mee want dat is zo ongeveer het weer hier :lol:
Daisy's
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 jan 2014, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nashville met 4 jarige zoon

Bericht door Daisy's »

En? Hoe was het?
Wij gaan volgend jaar met onze dochters van dan 6 en bijna 4

Ik heb veel van hierboven opgeschreven :thumbup:
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer