Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
krissyvie
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door krissyvie »

Wie heeft er nog tips voor mij?
Wij reizen van Chattanooga naar New Orleans en hebben daar 3 à 4 dagen voor.
We denken er aan om in 1 keer door te rijden naar Baton Rouge en vandaaruit de omgeving te verkennen, maar misschien is het de moeite waard om onderweg ook nog ergens anders te stoppen/overnachten.

Wij heeft er tips?
Wat te doen .... waar voor een redelijke prijs te overnachten?

Gr, Krissy.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Louisiana

Bericht door sanook »

Je reis van Chattanooga naar New Orleans is alleen het laatste stukje in Louisiana, je had het onderwerp wat dat betreft beter Alabama of Mississippi kunnen noemen :wink:
Het hangt er een beetje vanaf in welke richting je wilt vertrekken vanuit Chattanooga maar als je in westelijke richting vertrekt dan zou je langs de Jack Daniels Distillery kunnen gaan in Lynchburg (https://www.google.nl/maps/place/Jack+D ... 86.3700485) en/of langs het U.S. Space & Rocket Centre in Huntsville (https://www.google.nl/maps/place/U.S.+S ... 86.6539764), nog iets verder naar het westen kun je naar het geboortehuis van Elvis Presley in Tupelo (https://www.google.nl/maps/place/Geboor ... 88.6802673) om dan vervolgens via de Natchez Trace Parkway af te zakken richting Natchez. Vervolgens via Baton Rouge naar New Orleans en op deze route zijn nog veel plantages te vinden, zeker leuk om er 1 (of meer) te bezoeken. Een aanrader wat dat betreft vind ik de Whitney Plantation.
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door harryvanrooy »

Hallo,
Ik zou in Natchez overnachten. Baton Rouge is niet echt een leuke stad, je heb het state capitol met een hoge toren die je kan bezoeken en 1 straat met gebouwen die ze niet hebben platgewalst en vervangen door onpersoonlijke moderne gebouwen. Voor de rest is de stad omgeven door chemische industrie, men noemt niet voor niets cancer alley daar. Natchez is een veel leuker stadje om te overnachten. de dag erna kun je naar New Orleans rijden en onderweg enkele plantage huizen bezoeken. En uiteraard New Orleans, wat een fantastische stad !!!
krissyvie
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door krissyvie »

Bedankt voor de tips
Ik noemde het Louisiana omdat we eerst van plan waren om direct door te rijden van Chattanooga naar Baton Rouge en daar 2 a 3 nachten te blijven voordat we naar New Orleans gaan. We willen dan vanuit Baton Rouge trips in de omgeving maken. Dit leek mij de beste plek omdat het maar op een uur rijden van New Orleans is en wij op een ochtend vroeg in New Orleans moeten zijn

Ik zat te denken aan inderdaad de plantages, maar vroeg me af of er nog meer is?
Gast

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door Gast »

Ja hoor, genoeg te zien, bijvoorbeeld een swamp tour, Lafayette, Tabasco fabriek op Avery Island.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door sanook »

2/3 nachten Baton Rouge lijkt me wat lang als je er niet voor iets specifieks heen gaat. Zoals al gezegd is Natchez dan misschien een leuker optie om te overnachten. Overigens is Chattanooga-Baton Rouge 880 km dus een flinke afstand om op 1 dag te doen. (Naar Natchez is ca 100km korter)
Ten zuiden van New Orleans zijn ook nog wel wat leuke scenic byways te vinden als je dat leuk lijkt (https://www.louisianatravel.com/article ... nas-byways) en evt Tabasco fabriek (https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... siana.html)
krissyvie
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door krissyvie »

Bedankt voor de Tips ik denk dat het toch Natchez wordt en daarna langzaam afzakken naar Baton Rouge :-)
krissyvie
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door krissyvie »

De beslissing is genomen
We vertrekken vanuit Chattanoog en rijden dan in 5,5 uur naar Jackson (volgens googlemaps) daar maken we een stop.
Gelijk mijn eerste vraag: Heeft iemand nog tips voor daar in de buurt. Ik las iets over Ross R Barnett Reservoir is dit de moeite waard of heeft iemand anders nog een tip rondom Jackson MS. We gaan daar ook lunchen.
Daarna via de Natchez Trace Parkway naar Natchez, dat is een rit van 2 uur , maar daar kunnen we langer over doen omdat we in Natchez overnachten..... Tweede vraag : Wat is er op dat stuk het mooiste om te bekijken?
Vervolgens 2 nachten in Natchez.... 1 dag om de omgeving van Natchez verder te bekijken... Is Vicksburg de moeite waarde en/of zijn er nog andere leuke plekken?
Dan rijden we door naar Baton rouge en hebben we daar ook nog een dag... Plantage bezoeken waarschijnlijk en savonds naar een football wedstrijd
Dat laatste hebben we al een paar keer gedaan en is erg leuk Dus dit keer LSU aanmoedigen :mrgreen:

TIPS zijn van harte welkom we willen zoveel mogelijk halen uit de korte tijd dat wij er zijn. New Orleans volgt daarna, heeft iemand daar misschien nog tips voor?????

https://amerika2018.blogspot.nl/

Bedankt!!!!
Gr
Krissy
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door harryvanrooy »

Als je dan in Baton Rouge bent, kunt je het state Capitol eens bezoeken en boven op de toren heb je een mooi zicht over de Mississipi. Vicksburg, er zijn enkele mooie herenhuizen in de buurt en je kan door het slagveld rijden. Is een mooie rit maar niet superinteressant vond ik.
Harry
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door Almere vak V »

Footballwedstrijd bezoeken is sowieso een goed idee en LSU is op zeker een belevenis!

Tiger Stadium is 1 van de grootste stadions in college football. Er gaan meer dan 100.000 mensen in. Dan zou je kunnen denken, kaartjes genoeg. Niks is echter minder waar. Bijna alles is steevast uitverkocht. Dan zal je naar Stubhubb of zoiets moeten. Is ook geen probleem. De prijs wellicht wel. De eerste twee thuiswedstrijden zijn nog wel te doen en voor een redelijke prijs. Vanaf $20 ben je binnen. Maar dan moet je geen hoogtevrees hebben zullen we maar zeggen. De derde thuiswedstrijd is tegen Ole Miss. Dan gaan kaartjes al naar $65. En kom je weer een thuiswedstrijd later als de Georgia Bulldogs langs komen. Dan mag je naar binnen voor een vanaf prijs van "slechts" $235. En dan geldt nog steeds mn opmerking over hoogtevrees.
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door Nati »

In 2015 reden wij van Washington Dc naar New Orleans en kwamen door de streek die jullie ook bezoeken ,misschien kan je wat tips vinden op onze blog http://onzereisdoordezuidelijkstaten.bl ... m/2015/03/
krissyvie
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 jul 2012, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door krissyvie »

Ik heb inmiddels kaartjes gekocht, viel inderdaad niet mee want helemaal boven in vond ik een slecht idee
We zitten nu 2e ring maar in het middel dat is wel te doen. En gewoon via de site van LSU
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Tips gevraagd voor reis door o.a. Louisiana.

Bericht door winterpark »

Wij hebben een huisje gehuurd in Breaux Bridge voordat we naar New Orleans gingen. Misschien ook nog een optie i.p.v. Baton Rouge.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer