Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door Yvonne62 »

In september ga is samen met mijn zus de wereldkampioenschappen dressuur in Tryon (nc) bezoeken. Die zijn van 13 t/m 16 september.
We willen naar Orlando vliegen en vanaf daar met een camper een rondreis maken, waarbij we op dinsdag 12 september in Tryon willen arriveren en de 17e weer vertrekken. Eerst was ik van plan om zondag de 9e te vliegen en de maandag en dinsdag te gebruiken om de ca. 600 mile van Orlando naar Tryon af te leggen. Maar volgens mij slaan we dan in onze haast wat mooie plekjes over? Misschien is het beter om daar een paar dagen meer voor uit te trekken? En dus wat eerder te vertrekken bv op donderdag de 6e al.
Verder zou ik heel graag New Orleans willen bezoeken, maar misschien is dat te veel uit de route.
De laatste twee dagen willen we in/rond Orlando nog wat Disney parken bezoeken. Verder zijn we niet zo van de grote steden, wel van de natuur. Wandelen en uiteraard een keer paardrijden
Ik ben op zoek naar tips, ideeën, routes, reisverhalen, noem maar op!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door winterpark »

New Orleans ligt echt heel erg uit de route. Maar het goede nieuws: je komt wel langs een hele hoop andere mooie plaatsen.
Ik zou trouwens eerder kiezen voor een auto en hotel, dan ben je een stuk mobieler, maar kijk maar of je dat wat vindt. Asheville ligt vlakbij Tryon, hele leuke stad mochten jullie nog vrije tijd hebben als jullie daar zijn. En natuurlijk zijn de Smoky Mountains ook een aanrader, maar ik weet niet hoelang jullie maximaal willen gaan.
Ik heb een poging voor je gedaans. De terugweg naar Oelando zou ik in 2en doen.
Toelichting: St Augustine is een leuk plaatsje, oudste nederzetting van de VS. Savannah is een hele mooie kleine stad met veel op loopafstand. Charleston is z'n grote broer. Jekyll Island is een heel mooi natuurgebied(je).
Als je nog een week langer hebt, kun je de Smoky Mountains meepakken. Heb je tijdsgebrek, dan kun je Charleston overslaan (is toch de grootste stad van het lijstje).

Maarrrrr...
Het allerslimste is eigenlijk heen op Atlanta en terug op Oelando. De weg van Atlanta naar Asheville is heel erg mooi (dan ben je al bijna in Tryon). En dan kun je daarna de kustweg volgen naar Orlando. Doe je dat niet, dan krijg je zoiets:

6 september Amsterdam - Orlando
7 september Orlando - langs de kust - St Augustine
8 september St Augustine - tussenstop op Jekyll Island - Savannah
9 september Savannah
10 september Savannah - Charleston
11 september Charleston
12 september Charleston - Tryon
13 september Tryon
14 september Tryon
15 september Tryon
16 september Tryon
17 september Tryon - overnachting
18 september overnachting - Orlando
19 september Orlando
20 september Orlando
21 september Orlando

Doe je dat wel, dan wordt het zoiets, veel efficiënter:

9 september Amsterdam - Atlanta
10 september Atlanta - Asheville
11 september Asheville
12 september Asheville - Tryon
13 september Tryon
14 september Tryon
15 september Tryon
16 september Tryon
17 september Tryon - Charleston
18 september Charleston
19 september Charleston - Savannah
20 september Savannah
21 september Savannah - St Augustine
22 september St Augustine - Orlando
23 september Orlando
24 september Orlando
25 september Orlando - terugreis
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door Yvonne62 »

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!
ik had natuurlijk moeten vermelden dat we 3 weken willen gaan.

En de keuze voor een camper (ipv huurauto) staat eigenlijk ook al vast. We twijfelen nog wel tussen een 19 of 25ft. Er mee rijden is voor ons geen probleem, want we zijn een paardenvrachtwagen gewend :D Je bent met een 25 alleen wat minder flexibel, maar daar tegenover staat wel dat je (ook al zijn we maar met z'n 2-en) veel meer ruimte hebt en 1 bed niet steeds hoeft op te maken :lol:

Vliegen naar Atlanta en terug van Orlando wordt mij qua kosten te duur (Tickets en camperkosten)
Smokey Mountains willen we inderdaad ook meepakken.
En New Orleans eigenlijk ook. Lange stukken rijden vinden we niet erg. Dan zie je toch het meeste!
Gast

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door Gast »

Als je gerichte tips wilt is het misschien handig dat je je route eens van dag tot dag uitschrijft, dat maakt het iets overzichtelijker.
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door Yvonne62 »

Ik heb nog geen route, alleen dit:
3 weken in september:
Aankomst in Orlando,
4 dagen (5 nachten) Tryon (13,14,15 en 16 sept)
Smocky mountains
New Orleans
Orlando (minimaal 2 nachten)

Via dit forum hoop ik juist tips te krijgen voor mooie plekken onderweg, maar ook: wat kunnen we overslaan.
We zijn natuurliefhebbers, houden van wandelen en op Orlando en New Orleans na hebben we geen behoefte om nog meer steden te bezoeken. Tenzij we New Orleans beter kunnen skippen voor bv Memphis/Nashville of misschien wel Atlanta.
We willen ook graag 1 of 2 plantations bezoeken en een swamp-tour doen. Misschien heeft iemand daar nog tips voor?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door winterpark »

Wat je dan wellicht zou kunnen doen, is zo kort mogelijk voor het bezoek aan Tryon naar Orlando vliegen, via de kust met 2 overnachtingen (bijv. in St Augustine of Savannah) naar Tryon rijden.
Dan via Asheville naar de Smoky Mountains en daar een aantal nachten blijven, oversteken naar New Orleans, en dan door de Panhandle terug naar Orlando. Je kunt Nashville en Memphis meepakken, maar je komt denk ik echt tijd te kort daarvoor.
Dan krijg je zoiets:

9 september Orlando
10 september Orlando - St Augustine
11 september St Augustine - Savannah
12 september Savannah - Tryon
13 september Tryon
14 september Tryon
15 september Tryon
16 september Tryon
17 september Tryon - via Asheville - Gatlinburg
18 september Gatlinburg
19 september Gatlinburg
20 september Gatlinburg - overnachting
21 september overnachting - New Orleans
22 september New Orleans
23 september New Orleans
24 september New Orleans - Pensacola
25 september Pensacola - Apalachicola
26 september Apalachicola - Orlando
27 september Orlando
28 september Orlando
29 september Orlando
30 september terugvlucht

Tja of je per se naar New Orleans moet, dat laat ik aan jou over. Atlanta vonden wij niet de moeite waard, Nashville is wel een leuke stad; je zou ook na Gatlinburg een klein rondje Nashville / Chattanooga kunnen maken en dan weer terug richting Orlando.

Een swamptour kun je vlakbij NO doen.
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door Yvonne62 »

Nashville is wel een leuke stad; je zou ook na Gatlinburg een klein rondje Nashville / Chattanooga kunnen maken en dan weer terug richting Orlando.
Dank! Die optie ga ik eens bekijken.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door laanvdj »

Wij maken in juni ongeveer hetzelfde rondje, alleen omgedraaid.
Wij gaan naar Orlando, Pensacola , New Orleans, Memphis , Nashville,Gatlinburg , charleston, Okefenokee en terug naar Orlando. Wij rijden het rondje in twee weken en verblijven nog een week in Orlando. Onderweg hebben we overal twee overnachtingen.
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door Yvonne62 »

Wat leuk Laanvdj. Mooi rondje! Gaan jullie ook met een camper?
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door laanvdj »

Nee, wij hebben een auto gehuurd en slapen in hotels of airbnb.
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door Yvonne62 »

Ik ben je blogspot aan t lezen en vroeg me af wat "skip the counter' betekent?

Lijkt me een mooie route!
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Rondreis vanaf Orlando via Tryon International Equestrian Center, New Orleans weer terug naar Orlando

Bericht door laanvdj »

Dat betekent dat je je auto gewoon in de garage kunt ophalen, zonder dat je langs de balie hoeft te gaan. Dit scheelt enorm in tijd, je loopt de garage in, zoekt een auto uit in jouw categorie en laat je voucher zien bij het uitrijden. Wij doen dit al jaren bij Alamo, weet niet of andere verhuurbedrijven dit ook hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer