Missouri / Arkansas - route uitgestippeld, maar hulp is welkom!

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Inge210
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Missouri / Arkansas - route uitgestippeld, maar hulp is welkom!

Bericht door Inge210 »

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik met mijn vriend vier weken rondreizen door Amerika. Ik heb een route uitgestippeld, maar bij Missouri/Arkansas kom ik er niet helemaal uit. Tips zijn dan ook erg welkom!

De route gaat globaal zo. Achter de stad staat steeds het aantal dagen. Wij rijden liever vaker een kleiner stuk, dan een aantal keer heel erg ver.

Houston (1) - New Orleans (3) - Jackson (1) - Tupelo (1) - Memphis (2) - Nashville (2) - Great Smoky Mountains (3) - een heel eind rijden in de richting van Branson, Missouri (1) - Branson - Ozark Mountains - Hot springs?? - Oklahoma? - Dallas - Austin (2) - Fredericksburg (2) - San Antonio (1) - Houston (1)

Mijn vragen:
- Hoeveel dagen in Branson?
- Hoeveel dagen in Ozark Mountains / Hot Springs?
- Is Oklahoma City de moeite waard? Zo ja, hoeveel dagen?
- Is Dallas echt de moeite waard? Na Dallas gaan we naar Austin

Alvast dank!

Groeten,
Inge
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Missouri / Arkansas - route uitgestippeld, maar hulp is welkom!

Bericht door hemmie »

Ik heb geen ervaring met Missouri en Oklahoma.

Ik ben persoonlijk niet zo weg van Dallas, al is het 6th Floor Museum wel interessant, en ik vond een rondje door downtown lopen ook leuk. De Stockyards in Fort Worth vind ik echt zo'n tourist trap, maar dat komt misschien ook doordat wij al in Texas wonen, ik weet dat sommigen het heel leuk vinden. Dallas is natuurlijk een grote stad, als je je er een paar dagen wil vermaken kan dat natuurlijk best, er zijn volop musea en activiteiten, maar ik vind de meeste dingen niet heel uniek.

Arkansas vind ik echt prachtig. Hot Springs is erg leuk om een dag rond te kijken, langs de badhuizen en je kunt wandelen van/naar de uitzichtstoren. Op een aantal plekken kun je het warme water zien/voelen, maar dat is in de zomer misschien minder bijzonder, wij waren er altijd in het vrij koude voor- of najaar, dan zie je de stoom. In die regio kun je ook zoeken naar kwartskristallen, wij deden dat een paar jaar geleden bij Ron Coleman. was leuk, en we hebben mooie kristallen gevonden. In die regio is Petit Jean SP ook mooi, met watervallen en rotstekeningen, en mocht je door gaan naar Oklahoma dat kun je misschien ook langs Wilhelmina SP.
Wij zijn ook eens een paar dagen in Eurreka in de Ozarks geweest. Het stadje zelf ligt heel mooi, en het grote christusbeeld daar is apart om te zien. Wij zijn van daar uit naar Bentonville gegaan, daar is een leuk Walmart museum, maar het Crystal Bridges museum daar schijnt ook absoluut de moeite waard te zijn. Als je wat militaire geschiedenis wil zien kun je daar naar Pea Ridge NMP.
Terug in Texas!
Inge210
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2018, 07:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Missouri / Arkansas - route uitgestippeld, maar hulp is welkom!

Bericht door Inge210 »

Hoi Hemmie,

erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb er erg veel aan!

Groetjes,
Inge
Gast

Re: Missouri / Arkansas - route uitgestippeld, maar hulp is welkom!

Bericht door Gast »

In Oklahoma City is het wel de moeite waard om de gedenkplaats van de bomaanslag te bezoeken....

https://oklahomacitynationalmemorial.org

Wij zijn er ook nog naar het Cowboy & Western Hermitage museum geweest:

https://nationalcowboymuseum.org
eric44051
Amerikakenner
Berichten: 517
Lid geworden op: 15 mei 2009, 14:28

Re: Missouri / Arkansas - route uitgestippeld, maar hulp is welkom!

Bericht door eric44051 »

Hotsprings vonden wij geweldig.
Hadden een huis gehuurd met grote tuin via flipkeys op tripadvisor voor 3 dagen.
Lees mee voor tips over Kansas en Missouri.
Vilgend jaar gaan we van Chicago naar Minneapolis.Dan naar Big bend en terug naar Chicago.
Tot nu toe heb ik in Kansas een overnachting in een huis die 3 kamers verhuurd op het platteland.Aangezien we niet teveel tijd willen verliezen vanaf Minneapolis naar Forth worth en dan paar dgn hillscountry in een prachtig resort en door naar Big bend.
Terug weg via San Marcos en dan zijn tips ook welkom tot Chicago
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Missouri / Arkansas - route uitgestippeld, maar hulp is welkom!

Bericht door BorL »

In Oklahoma hebben we erg genoten van de Witchita Mountains, prachtig gebied met wilde bisons ea.
Verbleven in Lawton waar we 'savonds de speedway hebben bezocht, heerlijk kleinschalig gebeuren als je iets "locals" zou zoeken.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer