Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Dank voor jullie tips, zitten hele mooie dingen tussen. Sommige topics had ik al gelezen maar nu zijn ze lekker makkelijk terug te vinden doordat ze in “mijn” topic gelinkt zijn. Ben druk bezig een eerste opzet in elkaar te zetten. Zodra die wat vorm heeft gekregen zet ik hem hier uiteraard neer. In ieder geval zijn de aankomst en vertrek data en tijd bekend en is de auto gehuurd.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Ik heb een eerste opzet gemaakt waarbij ik nogal wat dagen over heb. Wat is nu een goed idee? Waar zou ik extra tijd moeten/kunnen inplannen, of is het ook leuk om richting het oosten te rijden en de oost kust aan te doen. Of moet ik meer tijd gebruiken voor route 61. Wij willen uiteraard een plantage bezoeken en een swamp tour, genoeg te vinden maar wij zoeken altijd een balans tussen (historische)dingen bekijken, natuur, steden en shoppen.

Dag 1 Amsterdam - Atlanta 17:00 - 20:25
Dag 2 Atlanta Auto ophalen, Martin Luther King Memorial
Dag 3 Atlanta naar GSM Cabin in de buurt van Gatlinburg
Dag 4 GSM minimaal 3 nachten cabin
Dag 5 GSM
Dag 6 Van GSM naar Nashville
Dag 7 Nashville
Dag 8 Van Nashville naar Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Van Memphis via route 61 naar Greenville
Dag 11 Van Greenville via route 61 naar New Orleans
Dag 12 New Orleans
Dag 13 Van New Orleans naar Golf van Mexico
Dag 14 Golf van Mexico (strand?)
Dag 15
Dag 16
Dag 17
Dag 18
Dag 19
Dag 20 Atlanta 22:40
Dag 21 Amsterdam 12:55
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Felicitas »

Ik denk dat één overnachting tussen Memphis en New Orleans aan de krappe kant is. Zelf zou ik hier een extra overnachting tussen plaatsen, omdat er veel te zien is. Vorig jaar bezochten wij op dit traject Vicksburg (Murals en National Military Park), de Windsor Ruins bij Port Gibson, Natchez (Mississippi River, Antebellum Mansions), de Whitney Plantation en een swamp tour.

Aan de Golf van Mexico vonden wij de Forgotten Coast het mooiste deel.

Wij reden van daaruit verder naar de oostkust via Edward Ball Wakulla Springs State Park en het plaatsje White Springs. Beide leuk. Aan de oostkust zijn Savannah en Charleston aanraders om te bezoeken. Vooral Savannah lijkt me goed toeven in de zomer. Veel parkjes en de mooie Riverfront Plaza met oude katoenpakhuizen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Bedankt voor de tips. Ik heb nu een compleet rondje in elkaar gezet. Vooral om een eerste indruk te krijgen. In 2012 zijn wij al in Savannah geweest, was erg mooi. Zou er zeker weer heen willen maar misschien is Charleston dan logischer omdat we daar nog niet geweest zijn.
Hier de route zoals hij er nu uit zou kunnen zien:

Dag 1 Amsterdam - Atlanta (20:30 aankomst Atlanta)
Dag 2 Atlanta
Dag 3 Atlanta naar GSM
Dag 4 GSM
Dag 5 GSM
Dag 6 Van GSM naar Nashville
Dag 7 Nashville
Dag 8 Van Nashville naar Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Van Memphis via route 61 naar Greenville
Dag 11 Van Greenville naar Natchez
Dag 12 Van Natchez naar New Orleans
Dag 13 New Orleans
Dag 14 Van New Orleans naar Golf van Mexico
Dag 15 Mobile/fairhope/Destin/Ford Walton B.
Dag 16 Van Golf van Mexico naar Amelia island
Dag 17 Van Amelia island naar Savanah/Charleston
Dag 18 Savanah/Charleston
Dag 19 Naar Atlanta
Dag 20 Atlanta (s’avonds vertrek naar Amsterdam)
Dag 21 Amsterdam
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Hoi Chippie, op het eerste deel van je route heb ik niet zoveel aan te merken. Je zou eventueel Chattanooga nog kunnen bezoeken vanuit Atlanta naar de GSM. Je tijd in Atlanta is relatief lang, wat wil je daar allemaal gaan doen?

Vanaf het stuk aan de Golf van Mexico wordt het super gehaast. Wij zaten in Fort Walton Beach afgelopen zomer (aanrader!) en wij hebben er volle dag gedaan om daar te komen vanuit Amelia Island. Is echt een hele lange dag. Zonde als je dan direct de volgende dag alweer vertrekt uit Amelia Island. Van Amelia Island naar Savannah kun je naar Jekyll Island en in het bijzonder Driftwoord Beach, maar dan hou je geen tijd meer over voor Savannah zelf. Dus dan zou ik ook echt nog een extra nacht Savannah inplannen. Wil je Charleston? Dan al helemaal. Is namelijk nog weer 2 uur verder rijden en ook een grotere stad (iets meer te doen).

Dus: of meer dagen inplannen aan het einde (als dat nog) of anders keuzes maken. Bijvoorbeeld vanuit de Golf van Mexico nog stukje richting Apalachicola rijden, missschien alleen Amelia Island doen en niet ook nog Savannah of Charleston. Hoe de route nu staat ben je in ieder geval voor veel aan het autorijden en zie je weinig van de omgeving, dat zou zonde zijn. Zeker als je aan het begin zo'n relaxed tempo hebt en dan opeens haasten.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

@Ing, ben het met je eens dat het laatste stuk wat rommelig en misschien wat te gehaast is. Ik ben er ook nog niet uit hoe ik dat gaan inrichten. In Atlanta willen wij in ieder geval naar het Martin Luther King Memorial. We komen ’s avonds aan. De ervaringen die wij op Atlanta luchthaven hebben zijn niet al te best. We boeken dan ook een hotel bij de luchthaven en verwachten daar rond een uur of 10 in de avond te zijn. De volgende ochtend de huur auto ophalen en dan naar Martin Luther King Memorial eventueel nog wat andere bezienswaardigheden. (Coca Cola en Aquarium zijn we al geweest). Hotel ergens ten noorden van Atlanta. De dag daarna richting de GSM.
In GSM willen wij in ieder geval Cades Cove bezoeken en omdat wij daar op Woensdag zijn is een fietstocht een aanrader. We zoeken dan wel een cabine in de buurt van Cades Coves want voor de fiets moet je er vroeg bij zijn. Dus op dit moment aan het zoeken naar een cabine in de bijvoorbeeld de buurt van Townsend o.i.d.
Het stuk na New Orleans vind ik gewoon lastig in te richten. We willen uiteraard wat strand aan doen. We zijn lekker bezig met plannen en de tips van dit forum helpen (zoals altijd) ons prima!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Je hebt ook nog een volle dag Atlanta aan het einde. Misschien gewoon op dag 2 direct al doorrijden? Of pas later aankomen in Atlanta op het einde?

Ik heb zelf ook enorm lang moeten wachten op de luchthaven, dus hotel in de buurt van de luchthaven is geen gek idee. In het Noorden kan ik je het gebied rondom Perimeter Mall aanraden (en forumlid Winterpark ook!). Goede hotels, mooie prijs/kwaliteit, veel eten/drinken/shoppen in de omgeving en je zit zo in het centrum, maar je rijdt ook weer gemakkelijk de stad uit richting GSM.

Vanaf NOLA wordt het denk ik keuzes maken, misschien eens kijken wat je echt graag wilt of niet. Ik heb even gemist in welk seizoen je gaat: dat hangt ook samen met de opties tot strand aan de Panhandle ed.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

@Ing, dank voor je tips. We hebben overwogen om dag 2 gelijk richting GSM te gaan, toch starten we liever rustig op. We willen zeker naar het Martin Luther King memorial in Atlanta. Dat is volgens ons mooie start van de reis die wij gaan maken, waar we o.a. plantage gaan bezoeken. Hoeveel tijd we daarvoor nodig hebben weten we nog niet maar dan is er altijd nog tijd over om eventueel wat anders te bezoeken in Atlanta. Ik heb ook even gekeken naar het gebied rondom Perimeter mall, zeker een interessant gebied, maar misschien willen toch iets noordelijker zitten.
Later aankomen in Atlanta op het einde zijn wij geen voorstander van. Onze eerste keer (2011) hadden we op het eind nog een hotel en onze tweede keer (2012)niet, toen kwamen we vanuit Savannah. Dat is ons toen niet best bevallen. Was toch een paar uur rijden en dan ’s avonds een nachtvlucht terug, die combinatie is ons toen niet goed bevallen. Moeten er nog even over nadenken.
De route t/m NOLA hebben we nu redelijk voor elkaar, hoe we het daarna doen moeten we gewoon nog even goed bekijken. Misschien wat meer strand of iets anders. Maar goed daar is nog tijd genoeg voor. We gaan in augustus trouwens.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Rudolfje »

Je zou in Atlanta na het MLK Memorial nog naar de Botanical Gardens kunnen of als je van Baseball houdt een wedstrijd van de Braves kunnen kijken. Hun stadion ligt in het noorden van de stad op de route naar GSM. Indien je meer de southern history zou willen ervaren is een bezoek aan Roswell te overwegen, dit is een stad met oude kern ten noorden van Atlanta, hier zijn 3 voormalige plantages te bezichtigen en je kunt vanuit hier lopend naar Canton Street om een prima restaurant te bezoeken. Ook vanuit Roswell kun je de volgende dag snel door naar GSM.

Have fun!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Oke, snap je overwegingen!

Wij zijn ook naar het MLK Memorial geweest overigens. Absoluut een aanrader, zeker goed ook als je het in perspectief plaatst met bezoeken plantages e.d.. Wij hebben dat zelf de laatste dag gedaan, was wel mooi om alles samen te vatten in het museum. Wij zijn er denk 1.5 binnen geweest.

Succes met plannen verder!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Carolien123 »

Ing schreef:Wij zijn ook naar het MLK Memorial geweest overigens. Absoluut een aanrader, zeker goed ook als je het in perspectief plaatst met bezoeken plantages e.d.. Wij hebben dat zelf de laatste dag gedaan, was wel mooi om alles samen te vatten in het museum. Wij zijn er denk 1.5 binnen geweest.
Wij waren er redelijk aan het begin van onze reis en voor ons was het op veel plaatsen de herkenning die ons verraste. Wij zijn er inclusief het bezoek aan het geboortehuis een halve dag geweest.

Daarna wilden we een wandeling maken en kwamen we uit bij de presidentiële bibliotheek van Jimmy Carter en ook die heeft indruk gemaakt.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Ik twijfel een beetje over New Orleans. Is het de moeite om Downtown te zitten met je hotel of is ergens in de buurt ook prima? Met andere woorden: is er in New Orleans genoeg te doen/zien voor een volle dag(2nachten) en is het dan de meer prijs van een down town hotel plus parkeren waard?
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

chippie777 schreef:Ik twijfel een beetje over New Orleans. Is het de moeite om Downtown te zitten met je hotel of is ergens in de buurt ook prima?
Het is een beetje wat je wilt...als je goede accommodatie met gratis parkeren kunt vinden langs de snelweg of net buiten de stad, kun je ook prima met een uber de stad in. De stad is niet zo groot (ongeveer 390.000 inwoners) en s avonds is het als je buiten FQ komt niet echt aangenaam....

In FQ zelf heb ik me s avonds nooit echt onveilig gevoeld, en we zijn er al een aantal keren geweest. Het is s avonds in FQ een beetje als op de strip in Vegas: een hoop dronken mensen, stank van schraal bier en kots, veel hustlers die je lastig vallen...

Wij kiezen wel voor een vaste plek in FQ om te overnachten: heerlijk op loopafstand van de wat stillere straten met muziek en gezellige restaurantjes. Bourbon streeft s avonds proberen we wel te mijden.

Voor een dag kun je je prima vermaken: st Louis cathedral, tour op een van de cemetaries, luisteren naar een van de vele straatmuzikanten, eventueel een rondvaart op een rader boot, café du Monde, een hurricane drinken bij Pat O’ Briens, touren door de wijk Treme met prachtige huizen in allerlei kleuren, een swamp tour of een boottocht op Lake Pontchartrain, etc
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

@Terpies, ik heb je tips genoteerd. Ik heb nu een La Quinta in downtown (301 Camp St New Orleans, LA 70130) Uiteraard ontkomen we niet aan de parkeerkosten, maar goed dat is onderdeel van de vakantie. We zitten hier twee nachten zodat we een volle dag hebben voor NOLA. Als ik het een beetje inschat is veel goed te doen te voet en anders zijn er genoeg trammetjes om je door NOLA te verplaatsen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Voor de beste fried chicken kan ik je Wille Mae’s http://www.williemaesnola.com/about/ aanraden in Treme:
https://goo.gl/maps/mAFMuEVNX8u

Traditioneel NOLA style fastfood voor tussen de middag is een Po’Boy (ik vind de versie met shrimp het lekkerst), deze kun je bij verschillende tentjes in de stad kopen... of probeer ook eens een Gumbo of een Jambalaya voor de typisch creoolse sfeer die overal in de keukens in NOLA te vinden is.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door sanook »

Wij hebben in het Jefferson Inn & Suites gezeten iets buiten het centrum. Scheelde heel veel in prijs (wij waren er in het weekend dan is FQ helemaal duur) en een Uber naar FQ was tussen de 10 en 15 $. Incl ontbijt en gratis parkeren voor 82 euro per nacht (2017)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Wij zaten in Best Western French Quarter Plus, aan de rand van FQ. Ik vond het een aanrader!

Via Hotwire als 'secret rate' geboekt (maar wist ik al wat ik zou krijgen) voor 100 pn in de zomer. Parkeren was 20/25 per nacht ofzo er nog bij. Ontbijt was wel inbegrepen.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Ing schreef:Wij zaten in Best Western French Quarter Plus, aan de rand van FQ. Ik vond het een aanrader!
Was dat BW St Christopher? Daar hebben wij ook al eens twee nachten gezeten met een coupon voor een vergelijkbare prijs als jij betaald hebt...prima hotel en op loopafstand van alles :thumbup: Enige nadeel vonden wij dat de (valet)parking niet bij het hotel zelf was, zodat je tussendoor als je eventueel wat nodig hebt uit je auto, je je auto moet laten ophalen...
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Nee, hij heet echt BW Plus French Quarter. Zit op N Rampart Street. In dit hotel was er parkeerplek onder het hotel (wel erg krap!!)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Ik loop echt een beetje vast met mijn route na New Orleans.Ik heb nog 7 dagen te verdelen vanaf NOLA. We willen graag een stukje strand meepakken, maar ben toch wel geschrokken van de prijzen voor hotels aan de golf van Mexico. Stel dat ik daar een dag of 3 verblijf dan heb ik nog 4 dagen over om terug te komen in Atlanta. Kortom ik ben op zoek naar een goede tip voor een leuke en betaalbare overnachting aan de golf van mexico en daarna een leuke route richting Atlanta. We denken zelf aan Savannah ook al zijn we daar al eens geweest.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer