Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Wij zijn al regelmatig in de The Usa geweest en deze keer gaan we naar de deep south. Periode einde juli begin augustus (21 dagen uit en thuis in NL). Aankomst en vertrek Atlanta. Wij proberen er een leuk rondje van te maken, een combinatie van natuur en steden is iets wat wij altijd doen. De ene dag doen we een mooie wandeling de volgende dag hebben we net zo veel plezier in een shopping mall.
Maar ja nu het rondje. We willen zeker naar de Great Smokey Mountains, Memphis en New Orleans. Maar om hier een gebalanceerd rondje van te maken valt nog niet mee. Wij vinden het niet erg om af en toe een flinke afstand te overbruggen. We proberen minimaal 2 nachten ergens te blijven zodat we op z’n minst 1 volle dag ergens hebben, maar het is geen harde regel voor ons :-)
Een snelle zoektocht op dit forum geeft ons wel wat ideeën:
- Martin Luther King memorial in Atlanta
- Cabin in the great smokey mountains (Zijn the GSM sowieso vanuit één plek goed te bezoeken?)
- Tail of the Dragon rijden
- Memphis, iets met Elvis ;-)
- Plantages (Whitney Plantation?)
- Route 61
- New Orleans
- Swamp tour

Kortom we zijn er nog niet uit, tips zijn dan ook van harte welkom.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door sanook »

Als je iets met Elvis en MLK hebt bezoek dan ook het geboortehuis van Elvis in Tupelo en het Lorraine Hotel in Memphis (waar MLK neergeschoten is)
In de buurt van Memphis ligt ook Clarksdale waar je de Shack Up Inn hebt, leuk om een keer te overnachten.
GSM is wel te doen vanuit 1 plaats, ik denk dat je dan het beste aan de wetskant kunt zitten in de omg Gatlinburg/Townsend.
Bedoel je niet de Natchez Trace Pkw ipv Route 61 ?
harryvanrooy
Amerikakenner
Berichten: 533
Lid geworden op: 14 jun 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: merksem

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door harryvanrooy »

Nope, Highway 61, highway of the blues, denk ik :thumbup:
Memphis, Elvis genoeg te beleven, Graceland, Sun Records, ook het Lorraine motel en nog meer muziek en geschiedenis. En dan Hichway 61 naar het zuiden, Clarksdale, eventueel het BB King museum in Indianola, Natchez en dan door naar New Orleans, een fantastische stad waar veel te beleven valt voor liefhebbers van muziek.
Leuke vakantie nog gewenst
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door sanook »

Ja dat kan ook natuurlijk, maar als je toch in Tupelo bent voor Elvis' geboorteplek dan is de Natchez Trace Pkw zeker ook aan te raden als je in/uit de richting memphis/Nashville/Natchez gaat/komt.
Laatst gewijzigd door sanook op 04 feb 2018, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door laanvdj »

Wij gaan van Orlando, Pensacola, New Orleans, Memphis, Nashville, Chattanooga, GSM, Charleston en dan via Okefenokee terug naar Orlando.
GSM is voor ons de tweede x, wij verblijven weer in Gatlinburg. Dit is centraal gelegen en s'avonds van alles te doen.
Je bent zo in het park.
New Orleans verblijven we in Hotel Le Marais, Nashville op een ranch via Airbnb.
Van Atlanta naar GSM kan je via een kleine omweg naar Talullah State Park. Klein maar zeker de moeite waard.
Tussen GSM en Nashville ligt Chattanooga, hier is ook een klein state park dat erg leuk moet zijn.
In Memphis hebben we een hotel vlakbij Graceland, tickets hebben we al gekocht.
Wij reizen in juni ook 3 weken.
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Carolien123 »

Wij hebben eens stuk van deze reis in november/december gedaan en hebben er erg van genoten.

Wat mij in the GSM erg opviel was hoe groot het park was. Het koste meer dan 2 uur om van de kant van Cherokee tot aan Cades Cove te rijden. Wij hadden een overnachtingen in Cherokee en Gatlinburg geboekt. Ik weet niet meer waarom we dat gedaan hebben, maar het was achteraf een goede zet.

MLK memorial is erg indrukwekkend. Als je vroeg bent kun je inschrijven voor een bezoek aan zijn geboortehuis, wat een leuke (gratis) rondleiding is. Ik zou kiezen om dit aan het begin van de reis te doen, omdat hij op veel plaatsen sporen heeft achtergelaten. Die bekeken wij hierdoor net anders.

Van Memphis naar New Orleans vond ik een lang en best saai stuk rijden, zelfs via de Natchez Trace PKW.

Het is was een hele andere vakantie dan het rondje LA/Las Vegas/SF, maar voor ons zeker niet minder de moeite waard.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door tosca »

In Memphis is een tour bij de Sun Studio's ook wel een echte aanrader!
Gast

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Ik vond Tupelo niet echt bijzonder....als je er langs rijdt is het leuk, maar ik zou er echt niet voor omrijden.

Het originele huis is verplaatst en ik vond het een beetje een tourist trap.... :shock:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door sanook »

Stelt inderdaad niet veel voor, maar voor het idee is het wel leuk. Tourist trap absoluut niet want het kost je verder niks.
Gast

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

sanook schreef:Tourist trap absoluut niet want het kost je verder niks.
Klopt deels. Als je het huis aan de buitenkant wilt zien, alsmede een aantal andere gebouwen, zoals bv de kerk, hoef je niet te betalen, dat klopt, maar als je in zijn geboorte huis naar binnen wilt moet je wel degelijk betalen (althans toen wij er waren was er alleen een guided tour mogelijk).

https://elvispresleybirthplace.com
Gast

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

In New Orleans kan ik je Hotel Provincial in Chartres street (midden in French Quarters, met betaalde eigen parking bij het hotel) van harte aanbevelen.

Wij hebben er net weer voor de derde keer gereserveerd voor komende juni (via www.booking.com).

http://www.hotelprovincial.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door sanook »

Nou, als je 230 dollar per nacht (room only, excl parking) betaalt voor een hotel dan snap ik niet dat je je druk maakt om een paar dollar voor het bezichtigen van Elvis' geboortehuis :wink:
Gast

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

sanook schreef:Nou, als je 230 dollar per nacht (room only, excl parking) betaalt voor een hotel dan snap ik niet dat je je druk maakt om een paar dollar voor het bezichtigen van Elvis' geboortehuis :wink:
Hahaha, heb je gezien hoe klein het huisje is? Als je bij de deur staat, kijk je bij de buren op het bord... :clap:

Overigens...Ik betaal 150 dollar incl tax, voor mijn datum in juni...voor French Quarter midden in New Orleans een prima prijs. Bovendien is parking overal in FQ duur. De eerste keer in Provincial stonden we gratis op de parkeerplaats, de andere keren betaalden we $20, wat redelijk goedkoop is voor FQ... (We hebben ook Hilton opgezocht, maar daar was het parkeren zelfs $39 per nacht!!)
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door laanvdj »

Wij betalen bij Le Marais €250 voor 2 nachten incl ontbijt. Is wel een weekend. Parkeren is wel een stuk duurder, $36 + tax p.n.
Is ook midden in french quarter, kreeg een 9.3 op booking, we hebben bij het hotel zelf geboekt.
Vond de hotels in steden toch wel aan de prijs.
Gast

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Le Marais is voor mijn datum vanaf $162 en we hebben ook al eens in het St Christopher geslapen, dat is nu ook duurder dan Provincial...

Het heerlijke van een hotel in FQ is dat je alles op loop afstand hebt, eten bij Deanie’s, live muziek bij The House of Blues en een Hurricane drinken bij Pat O’Briens...heb er nu alweer zin in...
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 669
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door laanvdj »

@Terpies, heb het alledrie genoteerd. Ga zeker eens kijken, begin juni zijn we er.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Rudolfje »

Ik haal altijd veel inspiratie uit het reisblog van ontdek-amerika.nl. Zij hebben recentelijk een rondje deep south gedaan, mogelijk helpt dit je bij het plannen van je reis.

http://www.ontdek-amerika.nl/reisverhal ... 017-1.html

Have fun
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door winterpark »

Voor inspiratie, check mijn topic (def rondje staat onderaan) en die van Ing:

viewtopic.php?f=15&t=66516

viewtopic.php?f=15&t=66041
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ruud2004 »

Nog even over Atlanta. In ons reisverslag https://ruud2004.com/florida-texas-2016/ een aantal ervaringen die zeker de moeite waard zijn om te doen/bezoeken. (World of CocaCola, Atalanta Zoo, winkelen of Stone Mountain beklimmen)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Ik zie dat Winterpark mijn topic al heeft geplaatst. Mijn route ook met name samengesteld aan de hand van allerlei reisverslagen (en tips) van forumleden en wat tripadvisor posts.

Vergeet ook niet om het Sticky topic van dit subforum te bekijken. Allerlei tips van recente Zuidelijke Staten reizigers samengevat!

Plaats eens een opzetje van je route, daar valt makkelijker op te reageren met tips.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer