Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Misschien is dit hotel iets direct aan het strand?
http://elgovernormotel.net

Ze hebben geen online prijzen dus je moet ze mailen/bellen. Wel redelijk gedateerd van buiten, maar goede reviews op TripAdvisor.

Mexico Beach is heerlijk: rustig en prachtig breed. wit strand. Je kunt er prima eten, en het als uitvalsbasis gebruiken voor PCB en Port St Joe, Apalachicola en St George Island.
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Wat is er in Greenville? Misschien een idee om die dag te verplaatsen naar het einde van je reis zo dat je daar meer tijd hebt?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Greenville was er gewoon ingezet als willekeurige tussenstop. Ik heb nu het volgende in elkaar gezet.

Dag 1 Amsterdam - Atlanta - 17:00 - 20:25
Dag 2 Atlanta
Dag 3 Atlanta naar GSM
Dag 4 GSM
Dag 5 GSM
Dag 6 Van GSM naar Nashville
Dag 7 Nashville
Dag 8 Nashville naar Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Memphis via route 61 naarVicksburg
Dag 11 Vicksburg
Dag 12 Vicksburg naar New Orleans via Natchez
Dag 13 New Orleans
Dag 14 New Orleans naar Panama Beach
Dag 15 Panama Beach
Dag 16 Panama Beach naar St. Augustine
Dag 17 St. Augustine
Dag 18 St. Augustine naar Savannah of Charleston
Dag 19 Savannah of Charleston naar Atlanta
Dag 20 Atlanta ’s avonds (22:40) KL0622 naar Amsterdam
Dag 21 Amsterdam (12:55)

Alleen de overnachting in GSM is niet meer kosteloos te annuleren, alle andere overnachtingen kunnen nog kosteloos geannuleerd worden. Na St. Augustine heb ik ook nog geen hotel geboekt. Misschien dat we toch op de dag van terugvlucht een stuk rijden naar Atlanta en dan een goedkoop hotel op de luchthaven nemen om ons op te frissen en wat te rusten indien nodig. Zoals al eerder aangegeven heeft het niet onze voorkeur om voor een lange terugvlucht ook nog lang in de auto te zitten.

Zo ziet het er dan uit:
https://goo.gl/maps/hGTnKJJeMUz
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door winterpark »

Misschien had ik eerder al gereageerd in dit topic, maar Greenville is een prima tussenstop, leuk universiteitsstadje met leuke downtown. Twee vriendinnen van mij hebben er gestudeerd.
Ik zou zeker niet een volle dag / twee nachten spenderen in Vicksburg, behalve dat militaire park is er niks te doen. Slaap dan twee nachten in Natchez, of 1 nacht en breng een extra nacht door in Charleston (of Savannah).

Ik zou het denk ik zo doen, met andere overnachtingen in de golfkust en het rijden iets anders verdeeld:
Toelichting: Pensacola is echt een leuk stadje, leuke downtown / leuk strand, Apalachicola is ook een charmant vissersstadje. Panama City Beach is ook wel oke hoor, maar NO - Pensacola is een stuk korter en dan kun je onderweg nog een swamp tour doen als je dat wilt. Zo verdeel je de rijtijd een beetje. St Augustine heb je zeker wel in een dag gezien, maar dan kun je tenminste een beetje rustig aan van Apalachicola naar St Augustine omdat je daar een volle dag bent. Savannah is best behapbaar, en de weg van St Augustine naar Savannah is erg mooi, met bijv. Jekyll Island. Wederom, omdat je daar een volle dag bent, kun je rustig aan doen.

Dag 1 Amsterdam - Atlanta - 17:00 - 20:25
Dag 2 Atlanta
Dag 3 Atlanta naar GSM
Dag 4 GSM
Dag 5 GSM
Dag 6 GSM - Nashville
Dag 7 Nashville
Dag 8 Nashville - Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Memphis via route 61 - Natchez
Dag 11 Natchez - New Orleans
Dag 12 New Orleans
Dag 13 New Orleans - Pensacola
Dag 14 Pensacola - Apalachicola
Dag 15 Apalachicola - St Augustine
Dag 16 St Augustine
Dag 17 St. Augustine - Savannah
Dag 18 Savannah
Dag 19 Savannah - Atlanta
Dag 20 Atlanta ’s avonds (22:40) KL0622 naar Amsterdam
Dag 21 Amsterdam (12:55)
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Het ging mij er eigenlijk om om een stop tussen Memphis en New Orleans te schrappen, opdat ze op het eind van de reis een extra dag hebben en dat deel wat minder gehaast zou worden.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door winterpark »

Ja, ook geen gek idee inderdaad. Wat wij hebben gedaan, is na Nashville overnachten in Natchez en daarna via Breaux Bridge naar New Orleans. Weet niet in hoeverre Memphis echt een must is voor TO, anders zou je ook nog kunnen overwegen om Memphis eruit te gooien, en dan Nashville - 1 nacht in Natchez - New Orleans, zodat je twee nachten overhoudt. Dan kun je nog een nacht extra in de Panhandle inzetten bijv.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Super bedankt voor jullie tips. Ik ga Vicksburg vervangen door Natchez en de golfkust ga ik nog eens op mijn gemak bekijken.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Inmiddels Vicksburg vervangen door Natchez, echter aan de golf van Mexico is het een stuk lastiger. Het idee van Pensacola en Apalachicola spreekt mij wel aan, maar een betaalbaar strand hotel in Pensacola is op dit moment niet te vinden. Uiteraard is het hotel dat ik in Panama Beach heb ook niet echt goedkoop, het gevolg van in de zomer aan het strand willen zitten.
Vanuit NO willen we via Mobile naar Pananma Beach. In Mobile willen we USS Alabahma bezoeken, maar een swamp tour willen we uiteraard ook nog doen. Waarschijnlijk doen we dat ergens in de buurt van Natchez of tussen Natchez en NO (als die daar te vinden zijn).
Als iemand moet kiezen tussen Savannah of Charleston waar gaat dan de voorkeur naar uit? Wij zijn in 2012 in Savannah geweest, vond het daar erg leuk. Maar omdat we er al geweest zijn is het misschien leuker om Charleston aan te doen. Hoe we de route nu hebben gemaakt hebben we op het eind toch nog wat strand (St. Augustine) en komen we een dag van te voren in Atlanta. Daar dan een late checkout regelen zodat we de dag van vertrek nog wat in Atlanta kunnen doen en toch nog de beschikking hebben over een hotelkamer.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door winterpark »

Bij Breaux Bridge (dat ligt op weg van Natchez naar NO) kun je een leuke swamptour doen, op Lake Martin.

Savannah is leuk, maar als je daar al bent geweest zou ik zeker voor Charleston kiezen!

Mocht het toch Panama City Beach worden, ik kan het Hampton Inn & Suites Panama City Beach-Beachfront enorm aanraden. Prachtig nieuw hotel waarbij je zo het strand oploopt. Ik weet niet wat het in de zomer kost, in november (met fantastisch weer) hebben we er 100 euro per nacht voor betaald.
Welke data zit je in Pensacola?
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Ik heb dat hotel inderdaad op het oog, maar in de zomer komt dat op ruim 225 euro per nacht. De swamp tour gaat in het lijstje.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Inmiddels krijgt onze route vorm maar het laatste stuk ben ik nog niet helemaal tevreden over. Vooral het stuk na St. Augustine wordt erg gehaast. Het is een behoorlijk eind rijden naar Charleston en dan blijven we daar maar één nacht en dan de volgende dag weer een lang stuk rijden naar Atlanta.
Ik zit te kijken of ik ergens een dag kan schrappen en die dan bij Charleston erbij zetten. Misschien moet ik de dag Natchez schrappen dan schuift alles op en heb ik aan het eind een dag over. Of de route vanaf Panama Beach helemaal aanpassen en zorgen voor minder km’s. Kortom vanaf dag 16 ben ik nog zoekende.
Dag 1 Amsterdam - Atlanta - 17:00 - 20:25
Dag 2 Atlanta
Dag 3 Atlanta naar GSM
Dag 4 GSM
Dag 5 GSM
Dag 6 GSM - Nashville
Dag 7 Nashville
Dag 8 Nashville - Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Memphis via route 61 - Natchez
Dag 11 Natchez
Dag 12 Natchez - New Orleans
Dag 13 New Orleans
Dag 14 New Orleans - Panama Beach
Dag 15 Panama Beach
Dag 16 Panama Beach naar St. Augustine (beach)
Dag 17 St Augustine
Dag 18 St. Augustine - Charleston
Dag 19 Charleston - Atlanta
Dag 20 Atlanta ’s avonds (22:40) KL0622 naar Amsterdam
Dag 21 Amsterdam (12:55)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Paar ideetjes:
- Savannah ipv Charleston? Scheelt toch weer wat kilometers op zowel dag 18 als dag 19. Of allebei, als je aan het begin iets offert.
- Ik had het al eerder geopperd: maar niet al op dag 19 naar Atlanta gaan, maar pas op dag 20 aankomen..
- Ferdinanda Beach ipv St Augustine. Scheelt een klein beetje omrijden en ook heel leuk strand. Ben je gelijk alweer 100 mijl dichterbij Savannah of Charleston.
- Ik zou sowieso een dag Natchez offeren om wat meer ruimte te krijgen aan de onderkant.. Natchez is leuk voor een einde van de middag/ochtend, maar je hebt er echt geen hele dag te spenderen. Dat is in ieder geval mijn ervaring (en ook die van forumlid Winterpark).

Ik zou er dan zoiets van maken:

Dag 1 Amsterdam - Atlanta - 17:00 - 20:25
Dag 2 Atlanta
Dag 3 Atlanta naar GSM
Dag 4 GSM
Dag 5 GSM
Dag 6 GSM - Nashville
Dag 7 Nashville
Dag 8 Nashville - Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Memphis via route 61 - Natchez
Dag 11 Natchez - New Orleans
Dag 12 NOLA
Dag 13 NOLA - Panama Beach
Dag 14 Panama Beach
Dag 15 Panama Beach - Fernandina Beach
Dag 16 Fernandina Beach
Dag 17 Fernandina Beach - Savannah
Dag 18 Savannah - Charleston
Dag 19 Charleston - Atlanta
Dag 20 Atlanta ’s avonds (22:40) KL0622 naar Amsterdam
Dag 21 Amsterdam (12:55)

Ik zou daarnaast ook eerder Fort Walton Beach ipv Panama Beach aanraden (minder kermis, mooiere stranden). En het Eola Hotel in Natchez: super sfeervol.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door jojostravelusa »

In Memphis hebben we natuurlijk Graceland gedaan. Houd er rekening mee dat het bezoek aan het museum en de tour door de mansion qua tijd een behoorlijk eind uit elkaar kunnen liggen. Wij waren om 1 minuut over 9 bij de kassa en konden pas om kwart voor 2 naar de Mansion. Tussen het museum en de mansion zijn we teruggegaan naar de camping en hebben daar geluncht. Dat was tenslotte maar 5 minuten lopen.

Voor het Civil Rights Museum hadden we wel meer tijd willen hebben. We hebben er nu een uur of 3 rond gelopen, maar waren nog lang niet klaar. Het stuk aan de overkant van de weg zijn we bv. helemaal niet aan toe gekomen.

In Nashville zijn we naar de Country Music Hall of Fame geweest. Daar ben je ook een uur of 2 bezig. 's Avonds hadden we tickets voor een show in de Ryman Auditorium. Ruim van tevoren thuis besproken. Tassencontrole bij de ingang!
We hebben heel gezellig en heerlijk gegeten bij Rippy's Ribs op Broadway. De beste spare ribs in tijden en leuke live muziek. Echt een aanrader.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Dank weer voor de tips. Ik heb nu van Natchez 1 nacht gemaakt. Hierdoor schuift alles in en heb ik uiteraard, wat met hotels moeten schuiven. Fort Walton Beach zijn we al eens eerder geweest (2012) het was toen slecht weer dus zeker geen slecht idee om het daar nog eens te proberen. Helaas zitten we in een weekend aan de golf van Mexico. De hotels zijn duur, althans ik vind 450-500 dollaar voor 2 nachten in een Best Western, Hampton Inn, Holiday Inn of La Quinta een hoop geld. Ik ben al aan het kijken om iets verder van de kust te gaan zitten maar dit scheelt niet echt veel. Voorlopig wel een booking staan die ik, uiteraard, nog kan wijzigen of cancellen.
St Augustine laat ik voorlopig ook staan, wel even gekeken naar Ferdinanda Beach, ziet er leuk uit en het hotel wat hierboven wordt aangeraden ziet er goed uit, maar wij zijn met z’n drieën en daar lijkt dat hotel nou net niet geschikt voor.
Door het inkrimpen van Natchez naar 1 nacht hou ik op het eind een dag extra over. Ik ga nog kijken hoe ik die ga gebruiken. Ik heb nu een voorkeur om vanuit St. Augustine naar Savannah te rijden voor 1 nacht en dan door naar Charleston voor 1 nacht. Dat is kwa afstand goed te doen en blijft er nog tijd over om een en ander daar te bekijken.
Zoals eerder aangegeven, zien wij het niet zitten om een eind te rijden op de dag dat we ’s avonds terug vliegen naar Nederland.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Route ziet er nu als volgt uit:

Dag 1 Amsterdam - Atlanta (20:30 aankomst Atlanta)
Dag 2 Atlanta (Rustige dag met wat shopping en Martin Luther King Memorial)
Dag 3 Atlanta naar GSM (Via Dragons tail)
Dag 4 GSM (Cades Cove fietsen)
Dag 5 GSM (Laura falls en...)
Dag 6 Van GSM naar Nashville (vandaag of morgen concert in grand ole opry)
Dag 7 Nashville (downtown)
Dag 8 Van Nashville naar Memphis
Dag 9 Memphis (Elvis, Martin Luther King Loraine motel)
Dag 10 Van Memphis naar Natchez
Dag 11 Van Natchez naar New Orleans (Onderweg een plantage)
Dag 12 New Orleans
Dag 13 van New Orleans naar Fort Walton Beach (Misschien via Mobile voor bezoek aan USS Alabahma)
Dag 14 Fort Walton Beach (strand, seaside)
Dag 15 van Fort Walton Beach naar St. Augustine Beach
Dag 16 St. Augustine Beach (strand)
Dag 17 Van St. Augustine Beach naar Savanah (historic center)
Dag 18 Van Savannah naar Charleston (historic center e/o plantage)
Dag 19 Van Charleston naar Atlanta
Dag 20 Atlanta (s’avonds vertrek naar Amsterdam) (late check out met eventueel bezoek aan.....)
Dag 21 Amsterdam
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door sanook »

Tussen Memphis en Natchez ligt Clarksdale en daar heb je een heel apart hotel de 'Shack Up Inn', misschien de moeite waard om daar te overnachten.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

@sanook, ik heb het even overwogen maar we reizen met iemand onder de 18 en dan is dat, voor Amerikaanse begrippen, niet de juiste plek. Maar ik heb hem in mijn favorieten gezet voor een toekomstig bezoek.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door sanook »

Is die leeftijdsgrens er echt voor gasten (dus een kind dat met de ouders verblijft) of is dat om Amerikaanse tieners buiten de deur te houden ?

zie ook: viewtopic.php?f=15&t=70862&p=1162049&hi ... k#p1162049

Als ik het goed herinner heb ik er tijdens ons verblijf ook wel kinderen gezien, al weet ik het niet zo scherp meer omdat ik mijn gsm net kapot had laten vallen en daar nogal mee bezig was :shock:
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Kinderen van internationale gasten zijn meer dan welkom in de Shackup Inn. Is al diverse keren hier op het forum gemeld, en ik kan het 100% garanderen dat je je kids gewoon mee kunt nemen.

De leeftijdsbeperking is er alleen voor lokale jeugd, omdat ze geen gedonder willen (zo accepteren ze ook geen bachelor parties etc) in het verleden gebeurde die overlast te vaak, dus vandaar dat ze dit ingesteld hebben.

Het zou erg jammer zijn om deze super interessante overnachtingsplek te laten schieten als je toch in de buurt bent...het is een geweldige ervaring...wij zijn er over twee weken alweer voor de derde keer...unieke ervaring... tip: huur vooral een Shack op het hoofdterrein en geen bin..., tenzij er niks anders meer vrij is...

@sanook: zie nu dat je mijn post al gequote hebt....thx
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi Chippie,
wij zijn nu een maandje terug van onze Deep South/Florida trip en ik heb volop bezig aan mijn reisverslag.
Aangezien jullie in augustus gaan, zal dat nog wel klaar zijn voor jullie vertrekken.
Wij deden nl veel van de zaken aan die jullie ook gaan doen en ik denk wel dat jullie er nog inspiratie uit gaan halen (dat doe ik alleszins altijd uit jullie verslagen)
Hier al enkele tips:
- Savannah: Jay Wolf Trail op Skidaway, boven Savannah het wildlife refugee (scenic road, 4 mijl met de auto, hele grote alligators en bobcat gezien)
- in Charleston: wij bezochten Fort Sumter (historisch zeer interessant), zagen vele dolfijnen en het interessantst vonden wij het Aiken-Rhett house (urban plantation met slavenverblijven)
- over de route st augustine - savannah deden wij een hele dag, we gingen met het pontje over de rivier en deden oa kingsley plantation (de moeite, ook de aanrijroute), black rock trail op big talbot (de moeite bij laag tij), en jekyll (sea turtle center vond ik de max)
- GSM: helemaal verliefd op geworden. het is toeristisch heel druk (daar houden wij normaal niet van) maar wij hebben het vrij slim ingepland (vind ik)en daardoor toch maximaal genoten. we sliepen in townsend wat ik ideaal vond (dicht bij cades cove). We zagen op 4 plekken beren en dan echt heel goed gezien. oa op de dirt road tussen cades cove en townsend (die is trouwens one way). Grotto Falls was prachtig, net als porter creek trail.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer