Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

@terpies, ik ben aan het kijken of the shackup inn op een of andere manier is in te passen in ons programma. Ziet er leuk uit. Misschien ipv 2 nachten in memphis 1 nacht memphis en 1 nacht Clarcksdale en daarna door naar Natchez.
@Tipsy_1 bedankt voor je tips, ik lees jullie reisverslagen ook graag en haal er altijd wel wat uit wat bij ons past. Sowieso gebruik ik veel reisverslagen, dat is altijd een goede manier om een indruk te krijgen van een bepaald gebied. Uiteraard beleeft iedereen een vakantie op z’n eigen manier, en zijn interesse soms verschillend. Toch zijn reisverslagen DE manier om zelf veel informatie te vinden en zo een eigen reis samen te stellen.
Wij hebben een cabine in de buurt van Townsend en willen graag fietsen in Cades Cove. Die dirt road, is dat goed te doen? JE hebt het over druk en toeristisch en dat je dat door slim te plannen behoorlijk hebt kunnen vermijden, kun je dat iets meer uitleggen, of is het gewoon heel vroeg opstaan :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Tipsy_1 »

Voor cades coves vooral vroeg opstaan of 's avonds gaan. Wij reden het rondje terwijl het nog licht aan het worden was.
Toen wij er waren, was het het laatste weekend dat die op woe-en-za-morgen-enkel-fieten regel nog niet in voege was.
Er waren wel al fietsers, ik vond persoonlijk de auto veel fijner zo op het eerste zicht, als fietser heb je (behalve op die fameuze woe en zaterdagmorgen) toch ook echt last van die auto's. Bovendien reden wij het rondje telkens 2 of 3 keer (fiets is trager, misschien dat je oog wel sneller valt op een beer ver weg in een wei maar het zijn toch vooral de beren dicht bij de weg die je wil spotten).Tegen een uur of 8 - 9 was het wel al zo druk dat het niet fijn meer was. Die dirt road is goed te doen ook met een gewone personen wagen,
Ivm drukte: gewoon de dingen waar je het meest naar uit kijkt dus 's morgens en 's avonds doen.
Alleszins, ik las dat veel mensen GSM niet zo'n topper vinden maar ik vond het er echt heerlijk genieten!!!! Zou zo weer gaan!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door jojostravelusa »

In Memphis zeker naar het Civil Rights Museum gaan (Lorraine Motel). Dit heeft zeer veel indruk op ons gemaakt. Wij zijn er in april van dit jaar geweest. We hebben er zeker 3 uur rondgelopen en hadden helaas geen tijd meer voor het gedeelte aan de overkant. Mochten we nog eens in de buurt zijn, dan zullen we er zeker nog een keer naar toe gaan.
We zijn niet helemaal naar het zuiden geweest (staat wel op de planning voor 2020, 2019 wordt eerst Canada), maar misschien heb je toch wat aan ons reisverslag. Zie de link onder het bericht.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Cades Cove willen we zeker bezoeken, maar of ik er echt om 6 uur ‘s ochtends wil zijn....Dat is wel heel vroeg. Het civil rights museum gaan we zeker bezoeken, dat hoort gewoon bij The Deep South (vinden wij). Inmiddels ook tickets gekocht voor een Grand Ole Orpy show. Op de route van Natchez naar New Orleans gaan we naar een van de plantages (weet nog niet welke) en willen we ook nog een swamp tour doen. (Ook die moeten we nog zoeken). Op het stuk van New Orleans naar Destin willen we bij Mobile nog de USS Alabahma bezoeken. Kortom, de route krijgt steeds meer vorm en nog belangrijker de reis komt steeds dichter bij. :-)
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door winterpark »

Wij hebben dat toen wel gedaan, zo vroeg, en vond het wel prachtig hoor, waren maar paar andere fietsers en dat vroege licht... Geweldig.
Rijko
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2013, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Rijko »

Interessant topic met veel nuttige tips en ideeën. Ik ga in september naar de deep south. Ik vlieg op Atlanta en maak dan een rondje Great Smokey Mountains, Chattanooga, Nashville, Memphis, Vicksburg, Natchez via Selma en Montgomery terug naar Atlanta.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben afgelopen juni een trip gemaakt naar de zuidelijke staten en Florida. Misschien nog een aantal tips van onze kant: Op de route van Atlanta naar Cherokee (het begin van GSM) kun je nog een aantal mooie watervallen bezoeken o.a. de Tallulah Falls en de Dry Falls. Die laatste kun je bereiken via het plaatsje Highlands. Wel een kleine omweg maar beslist de moeite waard. Je rijdt door een prachtig natuurgebied en de waterval (waar je achterlangs kan lopen) ligt op korte afstand via een paar trappen vanaf de parkeerplaats.
Wij hadden trouwens nog een extra overnachting in Cherokee. Wij vonden dit een erg leuk plaatsje, mooi gelegen aan een rivier. Misschien is het handig voor jullie om daar een overnachting te plannen zodat je het gebied wat kunt verdelen. Je hebt dan meer tijd voor de rit vanaf Atlanta. Bovendien is er vanaf Cherokee richting Gatlinburg ook veel te zien o.a.de wandeling naar Clingmans Dome waar je een schitterend uitzicht hebt over het hele gebied. Op weg richting Cades Cove door het park hebben wij de trail naar Lauren Falls gelopen. Mooie wandeling. Op de heenweg loop je gestaag naar boven maar goed te doen.

Wij hebben in Savannah handig gebruik gemaakt van de gratis bus die door het historisch district rijdt. Bedenk wel dat het in de steden zoals Savannah erg warm kan zijn. Toen wij er waren was het behoorlijk zweten. St. Augustine vonden wij erg mooi. Kleiner en compacter en erg gezellig met leuke winkeltjes en restaurantjes.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Rijko
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2013, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Rijko »

Cherokee en de Tallulah Falls staaan ook op mijn lijstje.

In september is de ergste warmte voorbij? Is er iemand die daar ervaring mee heeft. Ik ben al in Nevada, Arizona, Utah, Colorado en New Mexico geweest en daar is in september de droge woestijn warmte goed te handelen. In de zuid-oostelijke staten is de warmte denk ik veel drukkender door hoge luchtvochtigheid.
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Purk87 »

Ik ga dit topic ook even volgen. Wij hebben het plan om van 2-20 september die kant op te gaan, maar dan het rondje vanaf Orlando :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Rijko schreef:Cherokee en de Tallulah Falls staaan ook op mijn lijstje.

In september is de ergste warmte voorbij? Is er iemand die daar ervaring mee heeft. Ik ben al in Nevada, Arizona, Utah, Colorado en New Mexico geweest en daar is in september de droge woestijn warmte goed te handelen. In de zuid-oostelijke staten is de warmte denk ik veel drukkender door hoge luchtvochtigheid.
Het kan dan nog steeds erg warm en benauwd zijn. En vergeet ook niet, je zit dan midden in het hoogtepunt van het orkaanseizoen.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Wij zijn nu onderweg, het is warm maar goed te doen. Zeker in de GSM is het goed toeven onder de bomen. Vandaag in Memphis is het bewolkt en drukkend door de hoge luchtvochtigheid.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Rijko
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2013, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Rijko »

eoms schreef: Het kan dan nog steeds erg warm en benauwd zijn. En vergeet ook niet, je zit dan midden in het hoogtepunt van het orkaanseizoen.
Bedankt eoms voor de info. Ja, orkaan alarm, bij die mogelijkheid heb ik helemaal niet stilgestaan.
chippie777 schreef:Wij zijn nu onderweg, het is warm maar goed te doen. Zeker in de GSM is het goed toeven onder de bomen. Vandaag in Memphis is het bewolkt en drukkend door de hoge luchtvochtigheid.
Bedankt chippie777, goede reis verder en veel plezier in de deep south. Ik kijk zeker uit naar mijn reis. De GSM lijken me indrukwekkend.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Ing »

Fijne reis Chippie!!

Houd je een reisverslag bij?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Laatst gewijzigd door markro op 01 aug 2018, 05:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar verslag werkend gemaakt.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door winterpark »

Je schrijft erg leuk Chippie! Ik moet ook altijd lachen om de aanduiding mevrouw Chippie en junior Chippie. Als tiener wilde ik ook altijd graag naar Zumiez!! En Hot Topic en Tilly’s en meer van dat soort winkels :)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

De Zumies gaan failliet als wij weer terug naar Nederland gaan. Ik zal maar niets zeggen over Hot Topic en Tilly’s anders kom ik echt de Mall niet meer uit.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

We zijn weer terug van ons rondje. Was een leuke vakantie en de deep south was echt een leuke regio.
The Great Smoky Mountains zijn echt de moeite waard. Het is een heel groot NP en het enige gratis NP. Het is er druk, heel druk. Veel leuke plekjes maar altijd met beperkte parkeerplaats mogelijkheden. Achteraf gezien hadden we best wat langer in de Smoky’s willen zitten. We denken dat je daar best een kleine week (5 dagen) kunt doorbrengen. Het fietsen in Cades Coves was echt geweldig en een aanrader.
Onze gehuurde cabin in Townsend was perfect. Al een wat oudere unit, maar perfect onderhouden en super schoon.
Nashville en Memphis zijn ons ook prima bevallen. Wel denken wij dat het beter is om ook ’s avonds in het centrum te zijn. Dan is het daar uiteraard super gezellig. Je moet dan wel boven de 21 jaar zijn vandaar dat wij met onze Junior van bijna 18 dat niet gedaan hebben.
The Grand Ole Ophry was echt een ervaring en een aanrader als je in Nashville bent. Afhankelijk van je leeftijd is het Dukes of Hazzard “museum” in Nashville ook een aanrader.
In Memphis uiteraard naar Graceland geweest. Toch een beroemde plek en ondanks dat wij geen echt fans van Elvis zijn vonden wij het de moeite waard. Ja het is commercieel, maar wel goed geregeld. Voor ons was het voldoende om het Maison en de vliegtuigen te bekijken.
Het Civil Rights Museum in Memphis mag je echt niet overslaan, erg indrukwekkend en geeft een verhelderende kijk op de betreffende periode.
New Orleans was erg gezellig. We zaten in een hotel aan de rand van French Quater en dat beviel prima. Wel is het super toeristisch met veel dronken jongeren die vrijgezelle feestjes vieren. Ook veel zwervers. Maar toch wel de moeite waard.
Uiteraard ook naar een plantage geweest, wij hebben gekozen voor Oak Alley Plantation. Was erg indrukwekkend en ook dit is eigenlijk een must do in die regio.
De golf van Mexico was ook heerlijk, wij zaten in Destin in het weekend. Dus lekker druk maar goed te doen. Het Henderson Beach State Park is een aanrader voor een dagje strand.
St. Augustine aan de Atlantische oceaan was ook prima maar heeft wel veel weg van Valkenburg in Limburg. Niet veel authentieks meer, althans door allerlei reclame uitingen en winkeltjes loop je bijna voorbij aan de historische gebouwen. Ik zou er niet snel een dag voor uittrekken.
Savannah en Charleston zijn on-Amerikaanse steden met veel oude gebouwen. Erg de moeite waar. Savannah vonden wij mooier maar ik denk dat dat heel persoonlijk is.
Overal was het een meer dan prima vakantie. Wel merken we dat hotels duurder zijn geworden de laatste jaren. Onder de 100 euro per nacht zijn wij niet uitgekomen. Daarnaast krijg je steeds vaker te maken met parkeerkosten. In New Orleans was het 39 dollar per nacht maar ook bij ons airport hotel moesten we 10 dollar per nacht betalen. In de steden nashville en Memphis is gratis parkeren ook onmogelijk. In nashville betaalde we 24 dollar voor 6 uur parkeren. Maar ook bij Elvis betaal je 10 dollar om te parkeren.
De temperatuur was aan de kust soms echt te warm om heel actief bezig te zijn, dat is het gevolg van een vakantie in de zomer.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Rijko
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2013, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Rijko »

Leuk verhaal chippie!

Ik ga over 3 weken een rondje maken vanuit Atlanta, en zal daarbij een aantal van de door jou genoemde locaties ook aandoen. Ik heb er nu al enorm veel zin in!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door chippie777 »

Dat gaat een mooie reis worden!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gast

Re: Reis chippie777: rondje vanuit Atlanta; The deep south.

Bericht door Gast »

Rijko schreef:Leuk verhaal chippie!

Ik ga over 3 weken een rondje maken vanuit Atlanta, en zal daarbij een aantal van de door jou genoemde locaties ook aandoen. Ik heb er nu al enorm veel zin in!
Ik zou absoluut Clarksdale niet overslaan: overnachten in de Shack Up Inn, muziek bij Ground Zero en Red’s. Geweldige plek vol historie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer