Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2015, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Cynthia1984 »

Hi all!

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Wij zijn dit jaar van plan om weer naar Amerika te gaan. Dit keer naar the Deep South van 3 t/m 24 augustus (data zijn nog redelijk flexibel). Nu had ik al wat vooronderzoek gedaan en nu schijnt de maand augustus in het orkaan seizoen te liggen. Dus ik weet niet zeker of augustus de beste maand is om te gaan. Hebben jullie daar ervaringen mee? Qua regen en orkanen etc? Raden jullie het aan om te gaan in augustus? Tijdens onze reis willen we een roadtrip maken, waarbij de trip begint in Atlanta. Hieronder een hele grove schema:
  • Atlanta
    Smokey Mountains
    Chattanooga?
    Nashville
    Memphis?
    New Orleans
    Orlanda (chillen op het strand)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Ing »

Hoi! Ik ben vorig jaar van 20 juli tm 11 augustus geweest. De eerste 2 weken hadden we echt super stralend weer (wel onwijs heet, maar blauwe luchten, geen regen), maar we liepen steeds zeg maar de buien vooruit. Dus dan waren wij in Chattanooga, prachtig weer en dan zodra wij vertrokken begon het daar te regenen.

De laatste week van onze vakantie waren we in New Orleans, Natchez, Birmingham en toen hebben we echt heel slecht weer gehad. Flash Floods in New Orleans (zeg maar dit: http://www.nola.com/weather/index.ssf/2 ... ch_qu.html) en dat was echt heel erg eng. Is natuurlijk een incident, maar het heeft bijna de hele zomer wel geregend in New Orleans (zeiden de mensen daar tegen ons). Daarna hebben we tussen Natchez en Birmingham hele heftige regen gehad, dat ik op de vluchtstrook ben gaan staan met de auto omdat we niet door durfden te rijden.

Ik zou dus zeggen: augustus is niet bepaald het beste seizoen om te gaan en je moet je wel een beetje instellen op regen en vochtige hitte. Aan de andere kant: ik zou me er niet door laten tegenhouden ;-)

Wat betreft jullie rondje:
Atlanta
Smokey Mountains
Chattanooga?
Nashville
Memphis?
New Orleans
Orlanda (chillen op het strand)
Atlanta is een prima start, leuk voor een dag (aquarium, coca cola museum, martin Luther king sites etc). Chattanooga vonden wij zeer de moeite waard, net als de Smokies, Nashville en New Orleans. Ik ben niet in Memphis geweest, dus daar kan ik niks over zeggen.
Orlando ligt 1,5 uur van de kust in Florida en is vrij uit de richting. Ik zou voor strand eerder kiezen voor de Panhandle (bijv Fort Walton Beach) of voor de kust onder Savannah (St Augustine of Amelia Island). Sowieso mis ik in dit rondje Charleston en Savannah, zeer de moeite waard! Kijk eens naar mijn route van afgelopen zomer: viewtopic.php?f=15&t=66041&start=20

Succes met plannen!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2015, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Cynthia1984 »

Hoi Ing,

Super bedankt voor je reactie. Ik had al op wunderground via het historische weer gezien dat het in augustus vorig jaar bijna elke dag regende in New Orleans. Nu staat New Orleans toch echt wel heel erg hoog op mijn lijstje, maar ik heb geen zin om in de heftige regen daarnaar toe te gaan. We zitten er daarom ook aan te denken om naar New York te vliegen en van daaruit te bekijken hoe het weer is en wat de beste plekken zijn om naartoe te reizen. Als the Deep South heel erg is qua regen vertrekken we naar het westen. Alle opties staan nog open dus.

Nu zie ik dat jij 20 juli bent vertrokken. Wij vertrekken dus in augustus, waardoor de kans op regen toch aanzienlijk toeneemt.. *zucht*
Gast

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Gast »

Hurricane season in de US is tussen ongeveer midden juni tot eind november, dus daar zal je in deze maanden niet omheen kunnen, maar laat het je ook niet tegen houden.

Het is sowieso verstandig om altijd het weer in de gaten te houden waar je ook bent in de US. Gelukkig zijn er meerdere weerstations op tv die 24/7 overzicht geven van de weersituatie in je gebied.

Augustus is wel een vochtige maand, zoals al eerdere mensen aangaven, maar meestal beperkt zich dit tot af en toe een bui (wel vaak vergelijkbaar met een douche qua hoeveelheid water).
Gast

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Gast »

In de hele zomer is het heet en benauwd in het zuidoosten van de VS. Chillen op het strand in Orlando kun je dus ook wel vergeten :)

Trouwens, Orlando ligt niet aan de kust.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Ing »

Cynthia1984 schreef: Nu staat New Orleans toch echt wel heel erg hoog op mijn lijstje, maar ik heb geen zin om in de heftige regen daarnaar toe te gaan. We zitten er daarom ook aan te denken om naar New York te vliegen en van daaruit te bekijken hoe het weer is en wat de beste plekken zijn om naartoe te reizen. Als the Deep South heel erg is qua regen vertrekken we naar het westen.
Forumlid Winterpark was in New Orleans in mei, toen had ze ook veel regen. En het regent in NOLA gemiddeld 10-15 dagen per maand (http://www.holiday-weather.com/new_orleans/averages/), dus je moet je ook niet teveel laten tegenhouden door de voorspelde regen voor NOLA.

Wij waren er 2 volle dagen. De eerste dag hebben we super veel kunnen doen, tussen de buien door. Dan scheen ook gewoon de zon en was het mooi. Soms doken we gewoon even een koffietent of de streetcar in als het regende. De dag erna, met de flash floods, hebben we niet zoveel kunnen doen, maar dat was dan ook wel een extreme situatie. Dus tsja, je moet je er een beetje op instellen dat je af en toe even onder de douche staat op straat ;-)

Vliegen naar NY en dan op de bonnefooi kan zeker voor het zuiden (Smokies wordt wel lastig/duur, maar verder prima te doen). Maar wil je echt verder naar het westen (zuidwesten?) wordt bonnefooi natuurlijk wel minder makkelijk in hoogseizoen.

Weerberichten waren trouwens de gehele drie weken dat wij in het zuiden waren, een stuk slechter dan uiteindelijk uitkwam. Wij hebben gewoon 2 volle dagen in Florida (Amelia Island en Fort Walton) op het strand gelegen in augustus bijvoorbeeld.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2015, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Cynthia1984 »

Wat leuk jullie reacties!! Hier kan ik wel wat mee :-). Heet en benauwd vind ik niet zo erg om eerlijk te zijn. Voor mij is dat het ultieme zomergevoel. Vorig jaar zijn we ook met 40 graden in Las Vegas geweest en ook dat vond ik niet een groot probleem. Op de bonnefooi heeft zijn voordelen en nadelen, dat begrijp ik inderdaad. De reden dat we dit op deze manier willen doen is omdat we gewoon heel graag mooi weer willen hebben. Het is jammer dat moeder natuur zich niet laat voorspellen he!
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door laanvdj »

Wij gaan het zelfde rondje in juni doen.
Ik heb wat reisverslagen gelezen en het viel me sowieso op dat er op deze route veel regen was, deze reizigers waren er in april/mei en juni.
Wij zijn twee jaar gelden in de GSM geweest en hadden toen redelijk weer in april/mei. Eenmaal in Orlando was het heerlijk.
Ik kijk ook altijd naar het historical weather van de plaatsen waar wij heen gaan, maar je weet, resultaten uit verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Dus we zullen het mee maken.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Ing »

Cynthia1984 schreef:Vorig jaar zijn we ook met 40 graden in Las Vegas geweest en ook dat vond ik niet een groot probleem.
Hitte in Las Vegas is wel echt een compleet andere hitte dan die van het zuiden! In Las Vegas is het droog en heet, in het zuiden is het heel vochtig en heet. Veel hogere luchtvochtigheid, ik vond het soms zelfs te vergelijken met Azië hitte, maar dan inclusief heet asfalt ;-)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Cynthia1984
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2015, 11:48
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Cynthia1984 »

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties! Wij hebben uiteindelijk besloten om een maand later te reizen. We vertrekken nu op 7 september. Heeft iemand van jullie ervaringen met the Deep South in September?
Gast

Re: Reis Cynthia en JW: Deep south in augustus

Bericht door Gast »

Wat voor informatie zoek je precies?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer