Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door Renée76 »

Ik heb een vraagje over de hotels in de steden in het zuiden. ik schrik een beetje van de prijzen daar. 140 tot 150 dollar per nacht is bijna goedkoop. Is het te doen om buiten de stad te zitten en dan met de auto er naar toe te gaan? En dan heb ik het over Nashville, Memphis en New Orleans met name.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door sanook »

Hotels in die steden zijn inderdaad prijzig. Wij hebben aan de rand van de stad (of net erbuiten) een hotel genomen en dat was goed te doen. Je kunt met een uber of met je eigen auto naar het centrum. Deze kosten (uber of parkeren in centrum) moet je eigenlijk wel meenemen in je vergelijk maar vaak betaal je bij de hotels in het centrum ook parkeerkosten dus zou je weer weg kunnen strepen)
Voordeel van een uber is dat je vanaf iedere plek downtown weer terug kunt, plus dat je ook geen zorgen hoeft te maken als je een drankje wilt nemen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door Renée76 »

En de tram in new orleans ? Of is dat echt in het centrum?
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door Renée76 »

Is het bij Nashville bijvoorbeeld een optie om in Goodlettsville te gaan zitten?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door sanook »

Lijkt mij op zich een goede optie, wij hebben in Brentwood (Mainstay suites) gezeten, qua afstand wel vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door chippie777 »

Was inderdaad duurder dan wij gewend waren. Wel zou ik in New Orleans zo weer voor het Best Western kiezen in het French Quarter. Is natuurlijk duurder dan verder weg maar de locatie vergoed veel. Lopend door NOLA, prima kamer, parkeren onder het hotel en het zwembad was ook super om in af te koelen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door winterpark »

In Chattanooga en Nashville hebben we in twee geweldige airbnbs gezeten, kamer of klein appartementje aan het huis van hele aardige mensen. Kan je de links dm’en als je interesse hebt. Waren overigens tweepersoonskamers.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door jojostravelusa »

Houd er rekening mee dat je het museum en the mansion niet altijd aansluitend kunt doen. Wij zijn dit jaar begin april geweest en waren om 9 uur precies bij de kassa. We konden meteen het museum in, maar de tour door the mansion kon pas om half 2! Wij waren met de camper en zijn tussen de middag even teruggelopen naar de camping aan de overkant, dus voor ons was het geen probleem. Het is wel goed bevallen om zo vroeg in het museum te zijn, want daar konden we rustig overal kijken. In the mansion is het megadruk.
Gast

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door Gast »

Renée76 schreef:Is het bij Nashville bijvoorbeeld een optie om in Goodlettsville te gaan zitten?
Je kunt in Nashville ook vlakbij The Grand Ole Opry een hotel nemen, zoals deze

https://www.redlion.com/music-valley

Hotel is ook niet duur en met de hotel shuttle of een uber ben je zo in het centrum . Wij zaten er vorig jaar in juni voor nog geen $80.
Purk87
Amerikafan
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 jan 2016, 18:46
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door Purk87 »

Renée76 schreef:Ik heb een vraagje over de hotels in de steden in het zuiden. ik schrik een beetje van de prijzen daar. 140 tot 150 dollar per nacht is bijna goedkoop. Is het te doen om buiten de stad te zitten en dan met de auto er naar toe te gaan? En dan heb ik het over Nashville, Memphis en New Orleans met name.
Wij hebben in Nashville bij Best Western AirPort (2 nachten) gezeten (precieze naam weet ik even niet). Dit was prima! Hebben overdag de dingen met de auto gedaan en ‘s avonds met Lyft naar Downtown.
Memphis waren we 1 nacht en hebben we wel in downtown gezeten. Dit hebben we bewust gedaan om niet teveel tijd kwijt te zijn :)
New Orleans was bij ons nog erger qua prijzen. Zaten er afgelopen weekend voor 2 nachten en de gemiddelde hotelprijs was €335 zonder alle toeslagen / parkeren etc. Dat zou rond €400 komen. We hebben uiteindelijk gekozen voor Federal City Suites en Inn. Met de auto kan je naar de pont en dan kan je voor $1,25 naar de overkant. Eventueel kan je ook met de Lyft. Je zit aan de andere kant van de brug maar nu waren we €200,- kwijt incl alle toeslagen. Voor die €200,- konden we veeeeeel taxi’s pakken haha.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door sanook »

Wij zaten in New Orleans net buiten de stad (Jefferson Inn & Suites voor nog geen 90 dollar incl ontbijt en gratis parkeren. Uber naar downtown was nog geen $15 (ong kwartiertje rijden)
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door PatriciaHogeling »

Goedemorgen,
Wij willen volgend jaar (2019) naar het zuiden. Wij willen graag een rondje met de camper doen.
Ik lees al jullie geweldige tips, maar zien jullie onderweg ook wel campings?
We gaan vertrekken vanaf Orlando, want we hebben begrepen dat het dan goedkoper is dan vanuit Atlanta.
In Orlando zijn er ook meer aanbieders wat betreft camperverhuur. Het enige "nadeel" is dat we er dan wel een aantal dagen aan vast moeten plakken om het rondje compleet te maken.

Orlando - Jacksonville - Savannah - Charleston - Atlanta - GSM - Nashville - Memphis - Tupelo - New Orleans - Mobile - Pensacola - Tallahassee - Tampa - en weer terug naar Orlando

We twijfelen nog hoe lang we de reis zullen maken, we leggen namelijk wel bijna 4000km/ 2500 miles af. Heeft iemand nog advies daarover toevallig?

Alvast super bedankt voor de al gegeven tips in dit topic!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door winterpark »

Voor vier weken is dit een mooie reis, maar ik zou hem liever met de auto maken in dat gebied (en dan vanaf Atlanta vertrekken). Is er een reden dat jullie graag met de camper willen?
PatriciaHogeling
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2018, 10:43

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door PatriciaHogeling »

We vinden het een avontuurlijk idee, om ons "huis" mee te nemen.
Vinden we leuker dan in hotels slapen, zodat we meer met de mensen om ons heen in gesprek raken.

Waarom zou je eerder voor de auto kiezen dan?
Vanaf Atlanta was het eerste idee, maar dit is vele malen duurder wat betreft tickets en campers.
Dus vandaar vanaf Orlando.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door winterpark »

Dat Atlanta duurder is qua tickets hoeft niet zo te zijn hoor! Ik zie regelmatig sales voor rond de 400 euro voor in komen. Gewoon goed zoeken en op tijd beginnen met kijken via flights.google.com.
Als je graag contact hebt met Amerikanen zou ik eerder kiezen voor (vooral) b&bs. Soms iets duurder dan hotels maar je krijgt er altijd een geweldig ontbijt voor terug en vaak ook snacks voor overdag. Regelmatig zitten we ‘s avonds nog wat te drinken met mensen die we daar ontmoeten en verhalen uit te wisselen. Wij wisselen ze vaak af met motels/hotels. Wellicht hebben andere mensen andere ervaring op die route qua camper.

Misschien idee om eigen topic te maken met je reis en vragen? Volgens mij is dit vooral bedoeld als tips topic!
NielsC
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 feb 2019, 20:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door NielsC »

Goedemorgen,

Wij gaan in oktober naar Amerika, beginnende in Miami (04-10) en zullen 12-10 in Macon, Georgia zijn vanwege een bruiloft. Daags erna vertrekken we richting de GSM om vervolgens via de oostkust weer terug in Miami te komen op 22-10.

Nu zie ik hier veel tips voorbij komen waar je veel aan hebt alleen heb ik er nog wel enkele vragen over of tips die ik kan gebruiken:
- Hoeveel dagen raden jullie aan om in de GSM te verblijven?
- Is het verstandig om er doorheen te rijden en elke nacht ergens anders te verblijven of juist een hotel boeken wat wellicht wat centraler ligt gelegen en vanuit daar enkele dagen een andere kant uit te gaan?
- Het klimaat half oktober zal waarschijnlijk te koud zijn om aan enkele wateractiviteiten te nemen? Zoals kanoën/raften.

Alvast dank.
Mariska27
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 mei 2019, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door Mariska27 »

winterpark schreef:
14 sep 2018, 19:16
In Chattanooga en Nashville hebben we in twee geweldige airbnbs gezeten, kamer of klein appartementje aan het huis van hele aardige mensen. Kan je de links dm’en als je interesse hebt. Waren overigens tweepersoonskamers.
Hai winterpark, zou je mij die adresjes willen sturen?alvast bedankt
1999: West USA
2008: Florida
2010: West USA http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl
2012: West USA & Canada http://lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl
2018: New York Manhattan
2019: Florida https://lingetjesinflorida.reismee.nl
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door Markstaal »

@winterpark zou je mij deze ook kunnen sturen? :D
JosdeR
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2018, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door JosdeR »

bedankt
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Tips worden gegeven voor een route door Deep South.

Bericht door mtl »

@JosdeR Wie bedank je nou?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer