Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door trudy »

Wij zijn net terug van reis Amerika van west naar oost, deels ook geïnspireerd op het verslag van Michelly. Wij hebben een dag Natchez en Francisville gedaan en de volgende dag langs de plantages naar New Orleans. We hebben de Laura plantage bezocht en vonden dat heel interessant en indrukwekkend. Vervolgens een dag New Orleans. Als je een swamptour wil bezoeken (hebben wij deze reis niet gedaan), dan zou ik de dag daarna terug rijden richting La Fayette. Zie http://www.slakopreis.nl/2017/11/natche ... leans.html uit ons reisverslag. Ik adviseer ook om de camping in New Orleans een paar dagen van te voren te bellen. Wij hadden nu (eind oktober) het laatste plekje. Sowieso liepen de campings, zeker tijdens weekenden snel vol.
De camping in La Fausse Statepark is overigens dicht maar misschien is dat volgend voorjaar anders.
Je hebt in je route nauwelijks tijd voor de Hill country. Wij hadden graag daar nog een dagje langer rondgetoerd, we vonden het een van de leukste stukjes in onze tocht.
Voor Big Bend volg ik Elly: zekere proberen te reserveren.
De omgeving van Tucson vonden wij zeer de moeite waard en de overnachting in Lost Dutchman Statepark, ten oosten van Phoenix staat bij ons in de top 10 van mooiste overnachtingsplekjes ooit!
In Las Vegas is camping Sams Town lekker dicht bij het inleverstation van Road Bear. Er rijdt een shuttlebus vanaf de camping naar de strip, ook ' s avonds. In ons reisverslag hieronder kun je de hele tocht vanaf Las Vegas tot New Orleans ( maar dan in omgekeerde volgorde van jullie reis) terug vinden. Heel veel succes met voorbereiden verder.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Wat een leuk verslag :thumbup: Ga ik lezen :D . Ik zag idd dat lake fausse dicht was vanwege de stormen , ik weet niet hoe lang het duurt alles weer te herstellen het is ook een gebied waar nogal wat regen kan vallen dus kan best lang duren. Ik hou het in de gaten. Wat bedoel je met Hill country? Welk gebied? We zijn nog nooit in deze regio geweest, allemaal nieuw voor ons. :oops:
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door trudy »

@Ina De Hill Country is het gebied in Texas ten westen van Austin en San Antonio. Vanaf Austin loopt het ruwweg naar het westen via Fredericksburg en Kerville naar Leaky en dan weer oostwaarts via Bandera naar San Antonio. Probeer vooral weg 337 te rijden van Medina naar Leaky. In het gebied liggen allerlei kleinere plaatsjes met een leuk klein centrum. Wij vonden ergens een gratis folder/kaart Free Map of Texas Hill Country Ride Map en daarop staan verschillende routes, die je in het gebied zou kunnen rijden. Op http://txhillcountrytrail.com/ vind je ook nog al wat informatie. Wij vonden het een heel leuk gebied en hadden er best nog een dagje extra kunnen spenderen.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Inmiddels een blog aangemaakt www.deepsouthusa2018.wordpress.com
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

20 maart - Adam-Chicago
21 maart - Chicago-Camper ophalen, kijken hoever we komen, richting Louisville
22 maart - Louisville-Mammoth cave
23 maart - Mammoth cave- Lynchburg, bezoeken distileerderij George Dickel en Jack Daniels, heb ergens gelezen dat er een overnight parkeerplaats is vlakbij Jack Daniels waar je tegen een donatie mag overnachten, iemand hier bekend mee???
24 maart - Lynchburg-Nashville, bezoek stad Nashville
25 maart - Nashville-Memphis, via Natchez Trace parkway en Tupelo
26 maart - Memphis, Graceland, Sun studio, Lorraine hotel en Downtown
27 maart - Memphis-Natchez, Vicksburg
28 maart - Natchez-Breau Bridge, Pilgrimage tour en indien mogelijk sunset swamp tour Champagne cajun tour
29 maart - Breau Bridge-New Orléans, Plantation en NOLA downtown
30 maart - New Orléans
31 maart - New Orléans - plaatsje langs de kust of Lake fausse omgeving
01 april - langs de kust
02 april - kust-Brazos bend state park of dichter naar San Antonio
03 april - Brazos Bend-San Antonio
04 april - San Antonio-Seminole canyon
05 april - Seminole canyon-Big Bend NP
06 april - Big Bend Chisos mountain campground geboekt
07 april - Big Bend-Lajita Maverick ranch rv resort, niet geboekt
08 april - Lajita-Columbus
09 april - Columbus-Tuscon
10 april - Tuscon
11 april - Tuscon-Organ Pipe
12 april - Organ Pipe-Mojave NP
13 april -
14 april - ......Las Vegas
15 april - Camper inleveren
16 april - LV
17 april - LV-Adam

Laatste aanpassing, voor het eerste deel, tot Big Bend, zouden we nog een dag uitloop kunnen hebben. Er zitten wat lange afstanden bij, ik weet niet of dat haalbaar is met de camper, vroeg uit de veren, vroeg naar bed :wink:
Het stukje Natchez-Breau Bridge-New Orleans zouden we ook in andere volgorde kunnen doen, afhankelijk van het weer etc. Dit stukje valt wel in het Paasweekend, ik weet niet of dat in Amerika uitbundig wordt gevierd met lange kampeer weekenden anders zou het moeilijk kunnen zijn een plekje op de campground te bemachtigen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Als je via Tucson gaat, is Catalina State Park ook een hele mooie optie om te overnachten. Wij waren er op 5 juli en toen was de camping vrijwel leeg. We hadden wel gereserveerd, mede omdat we een mooi plekje gezien hadden en dat graag wilden hebben. Ik heb geen idee hoe Pasen gevierd wordt in de States. Volgens mij is Memorial Day in mei een stuk drukker.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Dank je voor de tip, catalina state park stond al op mijn lijstje maar weer een bevestiging dat het de moeite waard is.:thumbup: Hebben jullie er nog een trail gedaan of was het in juli te warm?
Ik ga van de week jullie roadbook even goed doornemen, veel info :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben niet echt gewandeld, wel korte wandelingen. Het is inderdaad behoorlijk warm. Dat was niet zo zeer de reden dat we niet gewandeld hebben hoor. We hebben in die periode (juli) vooral last gehad (last is een groot woord, maar het heeft e.e.a. wel beïnvloed)) van de moesson. Daar hadden we niet op gerekend, maar we hebben elke middag tenminste een flinke (onweers)bui gehad. Daardoor hebben we een paar dingen die we gepland hadden niet kunnen doen. Zo viel in Tombstone de voorstelling in de OK-corral in het water (letterlijk :lol: ) en hebben we Boothill Graveyard moeten laten vallen. Wel jammer. Ook kon de rit met de paarden in Mancos (zuid Colorado, tussen Durango en Cortez) niet doorgaan omdat de trail veel te glad was door een inch regen de vorige avond en er kwam nog veel meer aan.
Wat ik niet begrijp in jullie route is dat je van Lajitas naar Columbus gaat en van Columbus naar Tucson. Columbus is een kleine 600 mijl ten oosten van Big Bend, waar Lajitas naast ligt. Als je dan van Columbus naar Tucson wilt is het bijna 1000 mijl. Dat is in elk geval niet haalbaar op 1 dag, tenzij ik naar een andere Columbus moet kijken natuurlijk.
Als je route nog niet helemaal vast ligt, is het misschien ook een idee om eens te kijken of je White Sands NM in kunt plannen. Dat vonden wij echt prachtig. Zeker een aanrader.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Deze Columbus is vlak bij Deming, New Mexico, ik heb dit plaatsje, met nadruk op je :wink: , uit het reisverslag van Michelly, zou dus ook nog City of rocks kunnen worden bij Deming maar dit zag er wel apart uit zo in the middle of nowhere, en alles wat we in het verleden uit de reisverslagen van Michelly hebben gehaald is ons heel goed bevallen dus alle vertrouwen :thumbup: White Sands vinden wij ook heel mooi maar zijn er al 2 x geweest dus geen prioriteit, ik denk dat veel ook valt of staat bij het weer, als we in de deep South wegregenen zullen we sneller richting Texas en Arizona gaan valt het mee dan meer tijd in de deep South waar we nog nooit zijn geweest.
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door lyan »

@Ina: de City of Rocks is ook een hele mooie plek om te overnachten, wij stonden daar al eens met ons tentje. Grote plekken, lekker stil en kans op giftige slangen. In de buurt is ook een grote kopermijn.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door hemmie »

Goede vrijdag is zo'n halve feestdag hier in de VS, in onze regio zijn de scholen dicht, maar moeten veel mensen wel gewoon werken. Ik zou dus wel wat extra drukte verwachten, maar niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld Memorial Day.
Terug in Texas!
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Dus toch een klein beetje rekening mee houden.
City of Rocks zijn wij ooit kort geweest, vonden we ook leuke kampeerplekjes Lyan, we kijken onderweg wat het meest gunstig is qua route.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Aha, Deming wordt inderdaad een heel ander verhaal :lol: . Als je al 2x in White Sands bent geweest, dan kan ik me voorstellen dat je het niet nog eens op het programma zet.
Ik geef toe, het ligt niet direct in de buurt, maar wij hebben goede ervaringen met overnachten in Rodeo, 107 mijl ten (iets zuid-)westen van Deming. Wij stonden toen op Rusty's RV Ranch http://www.rustysrvranch.com/. Over slangen gesproken. Mijn man zat heel rustig op zijn stoeltje de bbq aan de gang te kijken, toen er opeens een ongeveer 1,5 m lange slang tussen zijn benen door gleed. Dat was schrikken! Vervolgens kreeg de slang ruzie met een vogel en heeft de vogel bijna een uur de slang af en toe aangevallen. Uiteindelijk is de slang gevlucht. In de wielkast van onze camper! :shock: Daar waren we dan ook weer niet blij mee. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Het bleek trouwens een Sonora Gopher Snake te zijn en die zijn niet giftig. Ze doen wel een ratelslang na als ze zich bedreigd voelen.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Weet iemand nog een leuk state park of campground tussen New Orleans en de golfkust richting Cameron/Houston. Ik had Lake Fausse point state park op mijn lijstje maar grote kans dat deze voorlopig nog dicht is. Andere optie is Palmetto Island state park maar deze loopt snel vol mailde de ranger en omdat ik niet precies weet welke dag we er zijn durf ik niet te boeken, we zijn er waarschijnlijk een van de dagen in het paasweekend dus als ik nog wat extra opties heb zou handig zijn. :)
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door Marenko »

Catalina State park zijn wij ook geweest. Geweldige campground, ook als je ‘s avonds nog wat wil gaan eten, de winkels zijn erg dichtbij. Zit o.a. Een Red Lobster. Wij hebben daar tegen de avond een korte trail gedaan.
City of rocks was een van meest geweldige overnachtingen ooit. Wij stonden op de plekken met electra, helaas had de buurman zijn airco de hele nacht aan, anders hoor je daar buiten de coyotes helemaal niets. Ik heb daar ‘s avonds op mijn rug op de picknick tafel gelegen om naar de enorme hoeveelheid sterren te kijken. En tegen de avond hoorde je de coyotes naar elkaar roepen. :wink:
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Wij zijn een middagje in Chicago voor we de volgende dag de camper ophalen, mochten we geen vertraging en nog energie hebben zou ik toch even de stad in willen en even bij de bean kijken. We zitten in Comfort suites schillerpark bij het vliegveld. Wat is de beste manier om in de stad te komen met ov en hoe lang doe je daar ongeveer over?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door michelly »

Wij zijn destijds (2013) met de trein naar downtown gegaan. Volgens mij heette die Metra. Je stapt dan hartje centrum bij de Willis Tower uit.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Gaat deze vanaf het vliegveld Elly en hoe lang deden jullie er over?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door michelly »

Wij hadden toen een camping aan het einde van de Elgin Line. Die deed er ongeveer een uurtje over.
Jij moet deze hebben denk ik: https://metrarail.com/maps-schedules/tr ... es/NCS/map
De afstand is een stuk dichterbij dan dat wij toen moesten dus dit lijkt me voor jullie dan een prima oplossing.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reis Ina: terugbrengcamper Chicago-Las Vegas.

Bericht door ina »

Zag het ook de blue line vanaf vliegveld doet er zo'n 40/45 minuten over. Kijken of het haalbaar is je moet volgens mij eerst weer met de shuttle van hotel naar het vliegveld, dan met een treintje naar terminal 5 en daar de trein :roll: :shock: maar misschien heeft Comfort suites nog een andere optie. Ik zal ze eens een mail sturen. Taxi is denk ik ook geen optie ivm files richting stad. En zal best prijzig zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer