Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Ja thnx voor de tips! We gaan de komende periode gewoon lekker Hotwire in de gaten houden & Pricelinen voor een goede deal!

En inderdaad het voordeel van het laagseizoen; normaal gaan we altijd in de zomer of met kerst. Dus dit is dan wel even heel fijn! Hebben overigens de kosten goed gecompenseerd met NBA-tickets :lol:
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door elninjoo »

In plaats van Atlanta naar de Smokies?
Zodra je 1 uur ten noorden van Atlanta begint te komen is Georgia gewoon mooi. Fijne omgeving, veel natuur en landelijk.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Lijkt me inderdaad prachtig! Alleen voor deze trip nu niet voor ons :)
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Inmiddels begint de trip wat dichterbij te komen. Een leuke B&B gevonden voor 250 euro (2 nachten, incl. parkeren en ontbijt) in Savannah, dus daar ook wel tevreden over.

Nu zitten we nog te kijken voor een stop onderweg tussen Atlanta & Orlando. Nu heb ik uiteraard al gelezen dat dit gewoon een saaie route is. Nu kwam ik het geboortehuis van Jimmy Carter tegen. Normaal kost de route ongeveer 6 uur, via Plains zou dit 7,5 uur zijn.

Is hier iemand geweest en is dit het omrijden waard?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door winterpark »

Ipv 6 u doorknallen zou je ook de kustroute kunnen pakken, dus via Macon naar St Augustine, langs Daytona Beach naar Orlando. Is ook ongeveer 7.5 uur. Weet niet of het huis van JC toevallig ook op die route ligt, maar een stop in St Augustine kan ik iig erg aanraden.
Gast

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door Gast »

Wij zijn in Plains geweest. Het stadje staat in het teken van JC, Hij/zijn familie waren daar eigenaren van een pindaplantage. We zijn wel gestopt in het stadje en bij zij huis (omdat we er toevallig langsreden viel het ons op) maar niet in het huis geweest, daar kan ik je niet veel over vertellen helaas. Ik neem aan dat je wel op de bijzonderheden van het huis kunt googelen. Verder was het stadje niet echt bijzonder, echt een slaapstadje met een leuke mainstreet.

Als je oprecht geïnteresseerd bent in JC zou je kunnen overwegen om via Plains te rijden, maar de route die @winterpark voorstelt is qua route een stuk interessanter.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: Opzet Orlando / Atlanta

Bericht door tosca »

Idee was om op de heenweg als we vanuit Orlando naar Savannah rijden langs St Augustine te gaan. Maar dan zouden we ook gewoon kunnen doorrijden en de middag al in Savannah besteden en St. Augustine voor de terugweg bewaren.

De Main Street ziet er inderdaad wel leuk uit! Dus misschien toch wel leuk in combi met het museum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer