Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Moniquemichiel: Diepe Zuiden (zomervakantie 2018)
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Reis Moniquemichiel: Diepe Zuiden (zomervakantie 2018)
Hoi,
Willen jullie meekijken met deze opzet.
We gaan in juli 19 dagen naar het diepe zuiden.
Amsterdam- Washington
Washington-Blacksburg
Blacksburg- Townsend
Townsend- Nashville
Nashville
Nashville- Memphis
Memphis
Vicksburg- Natchez
Natchez- New Orleans
New Orleans
New Orleans
New Orleans- Pensacola
Pensacola- Apalachicola
Apalachicola- Savannah
Savannah- Charleston
Charleston- Chapel Hill
Chapel Hill- Washington DC
Washington DC- Amsterdam
Alles is nog open, behalve de tickets.
We zijn al in Washington DC geweest en ook Shenandoah hebben we al eens bezocht.
Verder is alles nieuw. Tips voor leuke (kleine) plaatsjes, hotels en airbnb zijn welkom.
We houden van natuur en eenvoudig maar kneuterig.
Alvast bedankt,
Monique
Willen jullie meekijken met deze opzet.
We gaan in juli 19 dagen naar het diepe zuiden.
Amsterdam- Washington
Washington-Blacksburg
Blacksburg- Townsend
Townsend- Nashville
Nashville
Nashville- Memphis
Memphis
Vicksburg- Natchez
Natchez- New Orleans
New Orleans
New Orleans
New Orleans- Pensacola
Pensacola- Apalachicola
Apalachicola- Savannah
Savannah- Charleston
Charleston- Chapel Hill
Chapel Hill- Washington DC
Washington DC- Amsterdam
Alles is nog open, behalve de tickets.
We zijn al in Washington DC geweest en ook Shenandoah hebben we al eens bezocht.
Verder is alles nieuw. Tips voor leuke (kleine) plaatsjes, hotels en airbnb zijn welkom.
We houden van natuur en eenvoudig maar kneuterig.
Alvast bedankt,
Monique
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Re: Diepe Zuiden (zomervakantie 2018)
Hee wat willen jullie in Chapel Hill gaan doen?
Daar heb ik gestudeerd!
Belangrijkste opmerking:
- Hebben jullie al tickets geboekt? Als ik dit zo zie kun je veel beter naar Atlanta vliegen, en vanuit daar naar de Smokys en Nashville. Dan kun je tenminste ook wat langer de tijd nemen voor de Panhandle, Savannah en Charleston.
Paar 'kritische' opmerkingen:
- willen jullie maar 1 nacht in de Smoky Mountains blijven, in Townsend? Als jullie van natuur houden zou ik daar liever wat langer blijven, en misschien kiezen om bijvoorbeeld alleen Nashville te doen en Memphis over te slaan.
- Vicksburg zou ik niet een nacht doorbrengen, maar slecht een tussenstop
- Van Apalachicola naar Savannah is wel echt een enorme rit. Dan zie je exact niks van de stad als je de volgende dag naar Savannah gaat, en dan direct door naar Charleston waar je ook maar 1 nacht slaapt.
En losse opmerkingen:
- Tussen New Orleans en Pensacola kom (ongeveer) je langs Fairhope in Alabama, leuk stadje
- Als je hebt over leuke kleine plaatsen: Oxford in Mississippi is een leuk universiteitsstadje
Belangrijkste opmerking:
- Hebben jullie al tickets geboekt? Als ik dit zo zie kun je veel beter naar Atlanta vliegen, en vanuit daar naar de Smokys en Nashville. Dan kun je tenminste ook wat langer de tijd nemen voor de Panhandle, Savannah en Charleston.
Paar 'kritische' opmerkingen:
- willen jullie maar 1 nacht in de Smoky Mountains blijven, in Townsend? Als jullie van natuur houden zou ik daar liever wat langer blijven, en misschien kiezen om bijvoorbeeld alleen Nashville te doen en Memphis over te slaan.
- Vicksburg zou ik niet een nacht doorbrengen, maar slecht een tussenstop
- Van Apalachicola naar Savannah is wel echt een enorme rit. Dan zie je exact niks van de stad als je de volgende dag naar Savannah gaat, en dan direct door naar Charleston waar je ook maar 1 nacht slaapt.
En losse opmerkingen:
- Tussen New Orleans en Pensacola kom (ongeveer) je langs Fairhope in Alabama, leuk stadje
- Als je hebt over leuke kleine plaatsen: Oxford in Mississippi is een leuk universiteitsstadje
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
We zijn via een bericht van jou op Chapel Hill gekomen
De tickets zijn geboekt, voor nog geen 500 per persoon in het hoogseizoen hebben wij graag een omweg over.
Alvast bedankt voor de tips
-
winterpark
- Amerikakenner
Wat ik dan misschien zou doen, is OF de kant van Nashville/Memphis/Natchez/Nola kiezen, OF juist de oostkust met Savannah/Charleston/Smokeys. Denk dat jullie jezelf echt een plezier mee zouden doen qua dagen die je ergens kunt besteden.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Goede tip, was ook onze eerste opzet totdat ik steeds las dat Savannah en Charleston zo mooi zijn.... pfffffff..... Amerika, alles is leuk. Keuzes, keuzes
-
winterpark
- Amerikakenner
Anders schrijf je allebei de opties eens uit? Want de Savannah/Charleston route is natuurlijk ook prachtig!Moniquemichiel schreef:Goede tip, was ook onze eerste opzet totdat ik steeds las dat Savannah en Charleston zo mooi zijn.... pfffffff..... Amerika, alles is leuk. Keuzes, keuzes
-
Ing
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Atlanta zou ook in zomerseizoen voor mooie deal moeten lukken. Ik vloog voor 550 rechtstreeks (met overstap kon t goedkoper) deze zomer (18 juli tm 11 aug). Vanuit Brussel overigens.
Ik zou zeker Atlanta willen adviseren, want voor maar 19 dagen vanuit Washington is dit too much zou ik de denken.
Wij hebben in 3.5 week hele regio gedaan vanuit Atlanta en toen hebben Memphis overgeslagen, maar wel Panhandle kust meegenomen. We hadden die tijd wel echt nodig.
Mijn advies. Kijk voor Atlanta of doe zoals Winterpark suggereeert eens 2 opties uitschrijven. Misschien iets duurdere vlucht, maar zoveel meer tijd voor al het moois
Ik zou zeker Atlanta willen adviseren, want voor maar 19 dagen vanuit Washington is dit too much zou ik de denken.
Wij hebben in 3.5 week hele regio gedaan vanuit Atlanta en toen hebben Memphis overgeslagen, maar wel Panhandle kust meegenomen. We hadden die tijd wel echt nodig.
Mijn advies. Kijk voor Atlanta of doe zoals Winterpark suggereeert eens 2 opties uitschrijven. Misschien iets duurdere vlucht, maar zoveel meer tijd voor al het moois
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
Gast
Chapel Hill is een leuk studentenstadje, en in de zomer wat rustiger. Kijk ook eens naar Asheville in het westen van NC.Moniquemichiel schreef:We zijn via een bericht van jou op Chapel Hill gekomenDe tickets zijn geboekt, voor nog geen 500 per persoon in het hoogseizoen hebben wij graag een omweg over.
-
schroevendraaier
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Lijkt mij persoonlijk wat te veel om op die dagen te doen. Wij zijn 18 dagen geweest en hebben vanuit Atlanta een tour gedaan met vanaf Nasvhille tot Charleston dezelfde plaatsen en dat was eigenlijk al behoorlijk veel rushen. En Washington DC ligt veel verder.
Aangezien jullie aan Washington DC vasthangen zou ik 1 van 2 opties bekijken:
- Vanuit WDC doorvliegen naar bv. Chattanooga of Nashville en dan een tour doen van daaruit naar Memphis, New Orleans en dan eventueel richting Florida en daar een andere vlucht terugnemen naar WDC.
- Of aan de rechterzijde blijven en het deel naar beneden doen, richting Florida.
Het wordt anders wat veel vrees ik.
Aangezien jullie aan Washington DC vasthangen zou ik 1 van 2 opties bekijken:
- Vanuit WDC doorvliegen naar bv. Chattanooga of Nashville en dan een tour doen van daaruit naar Memphis, New Orleans en dan eventueel richting Florida en daar een andere vlucht terugnemen naar WDC.
- Of aan de rechterzijde blijven en het deel naar beneden doen, richting Florida.
Het wordt anders wat veel vrees ik.
-
winterpark
- Amerikakenner
Eigenlijk is dan de route die je zoekt:
viewtopic.php?f=15&t=69176
Washington-Lancaster-Charlottesville-Roanoke-Pigeon Force-Asheville-Charlotte-Charleston-Myrtle beach-Jacksonville nc-Virginia Beach-Washington.
Hoewel ik niet zo goed weet wat je in Charlotte moet doen, hoofdsteden van staten zijn nooit zo spannend.
viewtopic.php?f=15&t=69176
Washington-Lancaster-Charlottesville-Roanoke-Pigeon Force-Asheville-Charlotte-Charleston-Myrtle beach-Jacksonville nc-Virginia Beach-Washington.
Hoewel ik niet zo goed weet wat je in Charlotte moet doen, hoofdsteden van staten zijn nooit zo spannend.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
In Charlotte heb je het pretpark Carowinds met Fury 325 en Intimidatorwinterpark schreef:Hoewel ik niet zo goed weet wat je in Charlotte moet doen, hoofdsteden van staten zijn nooit zo spannend.
En het pretpark bevindt zich zowel in North als South Carolina.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
winterpark
- Amerikakenner
Hahaha, oke, BEHALVE DAN PRETPARK BEZOEKSpaceAce schreef:In Charlotte heb je het pretpark Carowinds met Fury 325 en Intimidatorwinterpark schreef:Hoewel ik niet zo goed weet wat je in Charlotte moet doen, hoofdsteden van staten zijn nooit zo spannend.![]()
En het pretpark bevindt zich zowel in North als South Carolina.
- Nati
- Amerikakenner
Wij hebben 2 jaar geleden deze regio doorgereden en zijn vertrokken in Washington DC en geëindigd in New Orleans. Misschien kan je wat tips halen uit onze reisblog van toen https://onzereisdoordezuidelijkstaten.b ... e/2015/03/
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Wat een leuk reisverslag Nati
We hebben inmiddels een paar knopen doorgehakt. We gaan niet naar Charleston maar plakken een extra nacht aan Savannah. We nemen geen binnenlandse vlucht. Het rijden vinden we geen probleem, zelfs erg leuk in de VS. Er zit 1 reisdag van 600 in maar verder vallen de afstanden reuze mee (ongeveer 350 km per keer) We hebben er voornamelijk een muziekreis van gemaakt. De natuur komt wel weer een andere keer al staat er natuurlijk wel een swamptour op het verlanglijstje.
We hebben inmiddels een paar knopen doorgehakt. We gaan niet naar Charleston maar plakken een extra nacht aan Savannah. We nemen geen binnenlandse vlucht. Het rijden vinden we geen probleem, zelfs erg leuk in de VS. Er zit 1 reisdag van 600 in maar verder vallen de afstanden reuze mee (ongeveer 350 km per keer) We hebben er voornamelijk een muziekreis van gemaakt. De natuur komt wel weer een andere keer al staat er natuurlijk wel een swamptour op het verlanglijstje.
-
Gast
Met zo’n druk reis schema denk ik dat jullie muziekreis voornamelijk zal bestaan uit het geluid van de autoradio...
O
Je verkijkt je enorm op de afstanden en zal de plaatsen meer van achter je autoruit bekijken, bovendien zijn de interstates nou niet echt de meest boeiende routes en wegen om te rijden, maar je hebt weinig tijd om scenic routes over highways en byways te rijden....maar goed, jullie keus...
O
Je verkijkt je enorm op de afstanden en zal de plaatsen meer van achter je autoruit bekijken, bovendien zijn de interstates nou niet echt de meest boeiende routes en wegen om te rijden, maar je hebt weinig tijd om scenic routes over highways en byways te rijden....maar goed, jullie keus...
-
Gast
Yep - ipv DC kun je misschien naar Atlanta vliegen. Of doe een one-way. En DC, Virginia en NC zijn ook eigenlijk geen onderdeel van het 'Diepe Zuiden'.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2880 Weergaves
-
Laatste bericht door drkoen
-
- 18 Reacties