Dallas met sport, muziek en natuur

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Sjoerd90
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2017, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Dallas met sport, muziek en natuur

Bericht door Sjoerd90 »

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin ga ik eind oktober op rondreis in Amerika. De reis is al aardig gepland, maar alle tips om onze reis nog aangenamer te maken zijn welkom. Ik hoop dat jullie ons nog verder kunnen helpen! :D We houden van sport, (country)muziek en een beetje natuur.

20/10 heenvlucht richting Dallas.
Hier verblijven wij t/m 23/10 i.v.m. bezoek bekenden en een NBA basketbalwedstrijd 8) .
24/10 rijden richting Vicksburg.
Hebben jullie nog tips qua tussenstops? Hier hebben we weinig over gevonden.
25/10 rijden richting Memphis.
Tussenstop tips zijn ook hier welkom. Memphis zelf willen we Graceland en Sun studios bezoeken.
27/10 rijden richting Nashville.
Hier verblijven we ook een paar dagen voor avondje Grand Ole Opry and avond IJshockey wedstrijd.
29/10 rijden richting Gatlinburg (denken we, nog niet zeker)
30/10 Great Smoky Mountains (hoort ook beetje bij Gatlinburg. In ieder geval wandelen)
31-10 rijden richting Chattanooga
Het is Halloween en hopen hier wat van mee te pakken die dag. + Lookout mountain
1/11 rijden richting de USS Alabama en daarna naar New Orleans.
Bij New Orleans muziek, swamp tour en plantages (Oak Alley/Evergreen/Stanton Hall bezichtigen.
3 of 4/11 rijden richting Houston
Op bezoek bij bekenden.
6/11 rijden richting San Antonio
8/11 rijden richting Austin
Er moet uiteraard nog een outlet shopping mall dag ingepland worden in de vakantie.
10/11 terugvlucht richting Nederland

We hebben er heel veel zin in en zijn benieuwd of jullie nog leuke tips voor ons hebben. Alvast heel erg bedankt!
Sjoerd
Gast

Re: Dallas met sport, muziek en natuur

Bericht door Gast »

Mooi schema, wel echt heel druk qua reizen, maar ik vraag me oprecht af waarom je op de dag NA halloween in New Orleans zou gaan zitten...

Als je de mogelijkheid hebt zou ik juist proberen om Halloween in New Orleans te zijn.

Wat me nog te binnen schiet...hou je er wel rekening mee dat het vroeger donker is, zeker in de bergen.....dat beperkt je reistijd ook nog eens...
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Dallas met sport, muziek en natuur

Bericht door Ing »

Ik vind het ook een erg rap schema, maar wel met hele mooie stops :) Ik zou echt erg wat dingen uitgooien of meer tijd nemen. Op deze manier zie je van een hoop 'net niks' en moet je op sommige dagen echt veel kilometers maken.

20/10 heenvlucht richting Dallas.
24/10 rijden richting Vicksburg.
Hebben jullie nog tips qua tussenstops? Hier hebben we weinig over gevonden.
ik zou Natchez aanraden ipv Vicksburg. Voor tussenstops heb je vrij weinig tijd, is zonder stops al 5 uur rijden. Ik zou dus het vooral zoeken bij je eindbestemming
25/10 rijden richting Memphis.
Tussenstop tips zijn ook hier welkom. Memphis zelf willen we Graceland en Sun studios bezoeken.
27/10 rijden richting Nashville.
Hier verblijven we ook een paar dagen voor avondje Grand Ole Opry and avond IJshockey wedstrijd.
Grand Ole Opry is geweldig! Ben je er wel op de juiste dagen? Show is niet iedere dag
29/10 rijden richting Gatlinburg (denken we, nog niet zeker)
30/10 Great Smoky Mountains (hoort ook beetje bij Gatlinburg. In ieder geval wandelen)
Ik vind twee nachten GSM erg krap! Dan moet je dus alles op 1 dag doen...
31-10 rijden richting Chattanooga
Het is Halloween en hopen hier wat van mee te pakken die dag. + Lookout mountain
Dit gaat je nooit op 1 dag allemaal lukken.. Wij hebben Rock City en Incline Railway op 1 dag gedaan en toen nog downtown Chattanooga en volgende ochtend Ruby Falls (want daar was het die dag ervoor smiddags enorm druk). Dit deden wij allemaal terwijl we 'wakker werden' in Chattanooga.
1/11 rijden richting de USS Alabama en daarna naar New Orleans.
Dit kan bijna niet, en USS Alabama bezoeken en ook nog eens minimaal 500 mijl rijden.
Bij New Orleans muziek, swamp tour en plantages (Oak Alley/Evergreen/Stanton Hall bezichtigen.
Zonde dat je na Halloween in NOLA aankomt en veel van deze zaken doe je niet per se in NOLA, maar ernaast. Kun je beter nachtje inplannen tussen NOLA en Houston (bijvoorbeeld Lafayette) en onderweg plantage en swamp tour doen. Ik zou trouwens Laura Plantation willen aanbevelen!
3 of 4/11 rijden richting Houston
Op bezoek bij bekenden.
6/11 rijden richting San Antonio
8/11 rijden richting Austin
Er moet uiteraard nog een outlet shopping mall dag ingepland worden in de vakantie.
10/11 terugvlucht richting Nederland
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Sjoerd90
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2017, 16:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Dallas met sport, muziek en natuur

Bericht door Sjoerd90 »

Beiden bedankt voor jullie reactie en tips!
Ik moet toegeven, door het enthousiasme is de planning erg vol geraakt. Er is ook veel te veel te doen en te zien! Dat maakt het maken van keuzes lastig. Maar ik vrees dat jullie gelijk hebben en we een aantal dingen moeten wegstrepen. Het komt ook mede doordat we starten in Dallas, we heel graag richting Memphis/Nashville willen en we ook nog terug moeten richting Houston voor een bezoek aan bekenden. Van zuid naar noord en terug; aardig wat kilometers/mijlen.

Is New Orleans de "place to be" voor Halloween? Ik heb hier namelijk geen idee van en jullie reageren beiden zeer enthousiast. Nu word ik extra nieuwsgierig. Verschilt het (bijvoorbeeld) erg veel met Atlanta?

We hebben gelukkig al tickets voor een show in de Grand Ole Opry, dus dat komt helemaal goed! 8)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Dallas met sport, muziek en natuur

Bericht door winterpark »

NO is veel meer een loopbare stad dan Atlanta, dat maakt zo'n Halloweenfeest een stuk gezelliger. Al heeft Atlanta ook wel leuke wijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer