Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
sanne.eversdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2017, 22:17

Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door sanne.eversdijk »

Hallo allemaal!

In de zomer van 2016 zijn mijn man en ik op huwelijksreis geweest in West-Amerika. We hebben daar 3,5 week rondgetrokken en enorm genoten; vooral van het stuk wat we met een camper afgelegd hebben. We hadden die reis grondig voorbereid en waren ontzettend blij met alle keuzes die we gemaakt hadden en de voorbereidingen die getroffen waren. De reis is perfect verlopen! Komende november hebben we een kleine maand vrij en het kriebelt weer om naar Amerika te gaan. Alleen november is al snel. Heel snel. Iets minder goede voorbereiding dus.... :oops:

We hebben ondertussen een baby gekregen die in november 8 maanden zal zijn en een trip met een camper leek ons dus weer perfect. We houden van kamperen en onze baby is heel makkelijk. In het westen zijn we dus al (meerdere malen) geweest en ook vanwege het weer (zo rond de 20 graden vinden wij super), kwamen we uit op "de zuidelijke staten". Het gebied rond San Diego zou ook nog een optie kunnen zijn. Maar dan.... Dit is nog steeds een behoorlijk groot gebied! Wie vindt het leuk om mee te denken en ons een beetje op weg te helpen aan een mooie route?

Nog even de wensen op een rijtje:

- Reis met camper
- Temperatuur van het gebied: 'T-shirt weer'
- Duur: Ongeveer 3 weken. We hoeven absoluut niet iedere dag te reizen! Liever een klein gebied grondig, dan veel highlights.
- Natuur / cultuur (steden) afwisselend.
* Cultuur: Het lijkt mij heel gaaf om meer te leren over de apartheid/plantages/burgeroorlog. Country/muziek vinden we ook machtig interessant.
* Natuur: Een mooie hike vinden we leuk (Angel's Landing, Zion was geweldig), maar we zijn geen typische wandelaars. Een dagje niksen aan een mooi meer vinden we ook fijn.

Alvast super bedankt!
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Bluebonnet »

Misschien een rondreisje door alleen Texas? Prachtige natuur, leuke steden, leuke kleine dorpjes, meerdere parken waar je heerlijk kan kamperen en in November is het hier meestal heerlijk weer.

Heb je al nagedacht hoe je de carseat gaat installeren in de RV?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door hemmie »

Wij hebben vroeger eens in oktober met baby en rv een rondje Houston gedaan, dat was erg leuk. Maar wij gingen tot Arkansas, is echt een prachtig gebied, maar al wat fris in oktober en wellicht niet echt lekker meer in november.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door hemmie »

New Mexico is in die periode ook wel lekker denk ik, maar in de bergen misschien al koud?
Terug in Texas!
Gast

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Gast »

November lijkt me (ook in de zuidelijke staten) best fris worden s nachts... reken op een temperatuur van rond de 10 graden...

Maar ik denk dat de baby stoel vraag wel een hele redelijke is, die er toch voor gaat zorgen dat je geen camper mee zal kunnen nemen, en je of in een tentje zal moeten kamperen, of toch met auto icm hotel/motel/b&b.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door hemmie »

Hier rond Houston is het meestal begin november nog best lekker, eind november kan het wel fris worden. Wij waren vorig jaar de week van Thanksgiving helemaal in het zuiden van Texas, o.a. Brownsville en South Padre Island, daar was het nog heel aangenaam (korte broek aan). een tijdelijk koufront zal daar natuurlijk ook effect hebben, maar ga je iets noordelijker dan kan het tijdens zo'n koufront toch wel flink koud worden.

Je geeft aan in het zuidwesten te zijn geweest, maar heb je ook het zuiden van Arizona (evt icm New Mexico) gedaan? Ik denk dat het daar over het algemeen lekker is die tijd van het jaar.
Terug in Texas!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door winterpark »

Hoi Sanne,
Ik zou het ook eerder zoeken in zuidwest Amerika, Texas of bijvoorbeeld Florida. In Florida heb je echt veel en veel meer dan alleen de pretparken.
Ik denk dat de kust van Georgia/South Carolina misschien ook nog wel moet kunnen als je daar begin november bent. Je zou die bijvoorbeeld kunnen afrijden richting Florida.
Ben heel benieuwd wat jullie uiteindelijk besluiten!
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Bluebonnet »

Zag op de Facebook van een vriendin dat er nu al nachtvorst was in New Mexico. Zat ze 's ochtends heerlijk met een warme deken en warme sokken op de veranda pumpkin spice coffee te drinken.
Gebruikersavatar
sanne.eversdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2017, 22:17

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door sanne.eversdijk »

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Oef wat is het lastig. Ik heb veel gelezen over zuidoost Amerika en dat klinkt geweldig, maar daar is het al echt te koud straks om het leuk te hebben in een camper met baby.
Je weet het natuurlijk nooit, maar de kans op aangenaam weer (ik denk dan aan een graad of 18 en zon) is het grootst in zuid Californië en zuid Arizona -hebben we gelezen- dus we gaan ons nu daar op richten.

We zijn vorig jaar niet zuidelijker geweest dan Joshua Tree, dus omgeving San Diego/Tucson/Phoenix... Misschien kunnen we wel helemaal richting Big Bend Texas?!

Groetjes,
Sanne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door winterpark »

Hoi Sanne,
Vriendin van mij gaat overmorgen met man en peuter richting Phoenix. Volgens mij moet je daar een mooi rondje kunnen uittekenen :-)
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Marcopstal »

Bekijk wel goed wanneer je een RV huurt of je er een kinderzitje in kan plaatsen conform de wetgeving. Nogal wat verhuurders laten het gewoon niet toe. Regels zijn uiteraard ook wel ietwat verschillend van staat tot staat, maar aangezien je vaak huurt in een staat en dan naar andere staten trekt dien je dit uiteraard voor alle bezochte staten na te trekken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanne.eversdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2017, 22:17

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door sanne.eversdijk »

Marcopstal schreef:Bekijk wel goed wanneer je een RV huurt of je er een kinderzitje in kan plaatsen conform de wetgeving. Nogal wat verhuurders laten het gewoon niet toe. Regels zijn uiteraard ook wel ietwat verschillend van staat tot staat, maar aangezien je vaak huurt in een staat en dan naar andere staten trekt dien je dit uiteraard voor alle bezochte staten na te trekken.
Hoi Marco,

Ik heb in een ander forum over dit onderwerp ook gereageerd, waar jij geloof ik ook actief was. Ik hoop inderdaad dat dit "dingetje" niet onze reis in duigen laat vallen....
Gast

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Gast »

Ik snap niet zo goed waarom je a. Met een baby en b. In november in een camper wilt gaan reizen.

Waarom pak je niet het gemak van een auto (inclusief fatsoenlijke, wettelijk verplichte montage mogelijkheden voor de maxicosi) en hotels (betere temperaturen s’nachts)?
Gebruikersavatar
sanne.eversdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2017, 22:17

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door sanne.eversdijk »

Terpies schreef:Ik snap niet zo goed waarom je a. Met een baby en b. In november in een camper wilt gaan reizen.

Waarom pak je niet het gemak van een auto (inclusief fatsoenlijke, wettelijk verplichte montage mogelijkheden voor de maxicosi) en hotels (betere temperaturen s’nachts)?
Haha nou A; omdat wij kamperen te gek vinden! B; Een baby is nog betrekkelijk makkelijk -en die van ons al helemaal-, deze leeftijd heeft niet veel meer nodig dan mijn borstvoeding en een schone luier.
Camper vinden wij ook véél fijner dan hotels, omdat C; je het land heel anders beleeft vanuit een camper. Als de kleine slaapt, kan je op een camping zelf nog lekker bij een vuurtje buiten zitten. Slaap je in een hotel, dan zit je op je kamer met een slapende baby in dezelfde kamer en moet je stil zijn. Ik zie dát juist niet helemaal voor me...
D; Ook kan je in een camper zelf koken en ben je niet verplicht iedere avond uit eten te gaan; ook een héél groot voordeel wat mij betreft.
E; Je baby slaapt wel op een andere locatie, maar de directe omgeving (de camper) is de hele reis hetzelfde. Nu heeft onze kleine geen moeite om 'ergens anders dan thuis' te slapen, maar het geeft toch wel rust dan bijv. iedere avond een ander bed.

...en zo kan ik nog wel even doorgaan. :D


De maand november is inderdaad niet het meest ideaal, maar nu hebben mijn man en ik een maand vrij... Maar wel een groot ding is dat vervoeren van de kleine. Ik heb contact gehad met Tioga Tours en die schreven mij het volgende:
"Er is inderdaad een nieuwe wet met betrekking tot het vervoeren van kinderen in een camper. Er is echter maar 1 camperverhuurder waarbij het niet toegestaan is om met kinderen jonger dan twee jaar de reizen. Bij overige camperverhuurders is het geen probleem, echter is het verplicht om de kinderen facing backwards te vervoeren, in een maxicosi is dus meer dan prima."

Hoe de Maxi Cosi dan goed bevestigd kan worden, geven ze nu geen goed antwoord op, dat blijft nog steeds onduidelijk.
Gast

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Gast »

Het backwards facing monteren van een kinderstoeltje in een RV is dus weldegelijk een probleem, want dit is niet mogelijk in de meeste RV’s omdat ze geen driepuntsgordel monteren op de achterste zitplaatsen. Bovendien kan op de bijrijders stoel (waar wel driepuntsgordels zitten) de airbag niet uitgeschakeld worden, en dus is montage van een maxi cosi op die stoelen niet mogelijk.

Het veilig kunnen vervoeren van je kind lijkt me een hogere prioriteit dan bv. het genieten bij een kampvuurtje.

Overigens kun je ook prima hotels boeken met een keukentje, zodat je zelf kunt koken, en ook kun je eventueel op een balkon van je hotel prima buiten zitten...al zal dat niet met vuurtje zijn. Als je een reisbedje meeneemt of ter plekke koopt slaapt je baby toch ook elke avond in hetzelfde bed, dus ik snap dat argument niet echt...

Nogmaals: Ik snap je gevoel van kamperen prima, maar helaas zal je vanwege je baby toch willen kiezen voor een veilig vervoermiddel (lijkt me), en voor kinderen is dat (in ieder geval onder de twee jaar) helaas niet een gemiddelde RV.
Los van wat er is vastgelegd in de wet lijkt me het een no-brainer dat je je baby veilig wilt vervoeren en als je een maxi cosi niet veilig kunt monteren zal je toch je plannen helaas moeten aanpassen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door winterpark »

Ben wel benieuwd waar jullie uiteindelijk heen zijn gegaan!
Gebruikersavatar
sanne.eversdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 sep 2017, 22:17

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door sanne.eversdijk »

Ik zit as we speak borstvoeding te geven buiten in de zon op onze kampeerstoeltjes in een korte broek en topje, via het wifi van Taco Bell haha :thumbup:

We zijn gezien het weer gevlogen naar LA en blijven in het zuiden van Californië en Arizona. De hoek van South Carolina leek me ook geweldig, maar daar was de kans op te koude temperaturen te groot.

We hebben de truckcamper T17 van Cruise America gehuurd voor 3,5 week en we vinden het ge-wel-dig. In deze "camper" zit baby Mees veilig in zijn maxi cosi op de achterbank en hebben wij toch al het gemak en plezier (!!) van kamperen met een RV.
De route ligt niet helemaal vast, omdat we ook ruimte willen houden om te kunnen schuiven maar de planning ziet er als volgt uit;

AMS-LAX
LA-Huntington beach (was mooi!!)
Huntington Beach - Lake Jennings/San Diego
Lake Jennings/San Diego (dagje naar La Jolla geweest)
Lake Jennings/San Diego (dagje naar Balboa Park en old town geweest)
San Diego - Anza Borrego National Park - Salton Sea - Yuma (voor de overnachting; net vertrokken)
Yuma - Oregon Pipe National Park - Tuscon area
Tuscon Area (3 dagen) en daarna zal ik later posten!
Gast

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Gast »

Goed opgelost :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Geniet van je vakantie!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Marcopstal »

Is het niet krap om een maxicosi op die achterbank te plaatsen ? Moet je de voorzetel hiervoor niet meer naar voren schuiven ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Re: Reis sanne.eversdijk: ideeën? Camperreis november + baby.

Bericht door Gast »

Marcopstal schreef:Is het niet krap om een maxicosi op die achterbank te plaatsen ? Moet je de voorzetel hiervoor niet meer naar voren schuiven ?
De T17 is een extended cab pick-up truck met een opbouw in de bak, dus je hebt wel wat ruimte op de achterbank...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer