Met camper overnachten in Great Smoky Mountains

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
mira74
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2014, 14:03

Met camper overnachten in Great Smoky Mountains

Bericht door mira74 »

In het Florida forum heb ik een topic staan over onze reis van NY naar Miami. Nu heb ik een specifieke vraag over het overnachten in GSMNP, dus toch maar hier een topic geopend. Als het niet de bedoeling is hoor ik het graag.

We zijn bezig onze exacte route vast te leggen, maar we hebben wat hulp nodig bij GSMNP. We reizen met een camper, en we hebben nu in onze gedachten daar naar Cades Cove Loop te gaan, Clingmans Dome en Laurel Falls. We kunnen natuurlijk op 1 camping gaan staan en dan heen en weer rijden, maar we hebben nu het plan om de 2 nachten in GSMNP te splitsen.
Vanuit Linville Falls willen we rijden naar een camping bij Cades Cove. De dag daarna willen we met de camper langs Laurel Falls rijden, en dan naar Clingmans Dome. Van daar uit doorrijden naar een camping bij Cherokee. De dag daarna rijden we door naar Charleston.
Een paar vragen hierover:
1: Is het slim om de trails bij Laurell Falls en Clingmans Dome op 1 dag te doen?
2: We willen de Blueridge Parkway ook nog voor een deel rijden, dat zouden we kunnen doen op de dag dat we naar Charleston rijden, is dat te doen?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Met camper overnachten in Great Smoky Mountains

Bericht door Ing »

mira74 schreef:1: Is het slim om de trails bij Laurell Falls en Clingmans Dome op 1 dag te doen?
Dit kan wel hoor. Alhoewel het allebei wel flinke klims zijn. Als je de ene (Laurel Falls) 's ochtends vroeg doet, dan een goede lunch neemt en vervolgens Clingmans Dome loopt kan het best. Wij hebben wel voor dit samen 2 dagen genomen, maar als je vroeg opstaat en weinig onderweg stopt kan het wel.
mira74 schreef:2: We willen de Blueridge Parkway ook nog voor een deel rijden, dat zouden we kunnen doen op de dag dat we naar Charleston rijden, is dat te doen?
Nee, dat is niet te doen, zeker niet met een camper. Wij hebben de Blueridge Parkway gereden van GSM tot aan Asheville en toen de volgende dag naar Charleston. Je rijdt gemiddeld maar 30 miles per uur op de BRP (en wellicht met een camper nog wat trager), dus dan ga je niet zo hard. Vanaf Asheville tot Charleston is ook nog een flinke rit, wij zijn op tijd opgestaan sochtends en kwamen toen rond 3 uur in Charleston aan met wat stops onderweg voor eten/drinken etc.

Ik zou voor beide zaken een dag extra uittrekken indien mogelijk en anders sowieso voor BRP en naar Charleston rijden.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
rijocaer
Amerikakenner
Berichten: 825
Lid geworden op: 28 mar 2009, 16:02
Locatie: Maryville, TN

Re: Met camper overnachten in Great Smoky Mountains

Bericht door rijocaer »

Ik weet niet wanneer dit geplant is, maar reken er op dat je voor de camping een reservering moet hebben. Het kan er soms helemaal vol zitten.
Er zijn twee campings aan die kant in de GSMNP, Cades Cove en Elkmont.
Van beide kan je gemakkelijk richting Laurel Falls. Ook daar kan het druk zijn en parkeren moeilijk. De klim naar de waterval is niet al te moeilijk, verhard pad. Ook het pad naar Clingman's Dome is verhard. Beide zijn gemakkelijk te doen in 1 dag.
rijocaer
mira74
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2014, 14:03

Re: Met camper overnachten in Great Smoky Mountains

Bericht door mira74 »

@rijocaer: we zijn daar begin juni 2018. Uit ervaring van onze voorbereiding naar het ZuidWesten weet ik dat we een half jaar van te voren campings moeten boeken in de nationale parken. We zullen dus zeker niet op de bonnefooi reizen.

Ik kom er net achter dat we vanuit Shenandoah NP richting Linville Falls ook een stukje Blueridge Parkway rijden. Is dit vergelijkbaar met de route in GSMNP? Als het zo is dan hebben we weer wat extra tijd om naar Charleston te rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer