Advies gevraagd: reis van NY naar Tampa

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Renate71
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2015, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 5

Advies gevraagd: reis van NY naar Tampa

Bericht door Renate71 »

Hoi!
In de meivakantie van 2018 plannen we een reis van New York naar Tampa. De tickets zijn al geboekt!
We maken de reis allereerst omdat we goede vrienden van ons willen opzoeken die onlangs naar NY zijn verhuisd (geëmigreerd) en omdat we al langer in de planning hadden staan (Amerikaanse) vrienden op te zoeken in Tampa.
Omdat we geen al te lange tijd te gast willen zijn bij onze vrienden (zij zijn ook gewoon aan het werk etc) blijven we 3 nachten bij de familie in NY en 3 nachten bij de vrienden in Tampa. We willen vervolgens een mooie route rijden van de ene bestemming naar de andere.
Ik ben op onderstaande planning uitgekomen.
New York krijgt niet echt de aandacht die het verdient, maar we zijn daar vooral voor onze vrienden en ik verwacht dat we nog wel eens terugkeren naar NY voor een citytrip gecombineerd met vriendenbezoek. Ook slaan we Orlando over en dat is bewust. Op onze vorige reis (mei 2015) zijn we in LA in Disney park geweest. Super leuk en super duur en we wachten totdat jongste (dan 2 jaar) ook wat ouder is voordat we weer zo'n park induiken.
Vond t beetje lastig waar dit schema te plaatsen. Meeste speelt zich af in de Zuidelijke staten en een klein stukje in Florida, dus heb t toch maar hier geplaatst.

27/4 AMS-NY
28/4 NY, bij vrienden S&T
29/4 NY, bij vrienden S&T
30/4 NY - Washington DC
1/5 Washington DC
2/5 Washington DC - Shenandoah NP sky line drive (verblijf skyline resort)
3/5 Shenandoah NP - blue ridge parkway (moet nog goede overnachtingsplek zoeken, Asheville leek me te ver)
4/5 Blue ridge parkway via Asheville - Gatlinburg (Smoky Mountains NP)
5/5 Gatlinburg; Smoky Mountains NP
6/5 Gatlinburg - Savannah
7/5 Savannah - Jekkyl island
8/5 Jekkyl island - St Augustine
9/5 St Augustine -Tampa
10/5 Tampa, bij vrienden B&E
11/5 Tampa, bij vriendenB&E
12/5 Tampa, bij vrienden B&E, in de avond vlucht naar AMS
13/5 Aankomst AMS

Zit dit zo een beetje goed in elkaar? Qua afstanden zou t allemaal moeten lukken. Ook om ook daadwerkelijk onderweg nog een en ander te zien, rond te wandelen, te fietsen (Jekkyl island) etc. Of hebben jullie andere gedachten? Ook geprobeerd om beetje af te wisselen tussen 1 dag overnachten en soms ergens 2 nachten. Onze start en finish is redelijk relaxed, dus dat komt met onze kinderen ook wel goed.
Alle advies is welkom. Ook tips voor dingen die we onderweg kunnen bekijken of mooie overnachtingsplekjes. Kortom we maken graag gebruik van jullie ervaring!
Bedankt alvast! Renate 71
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Advies gevraagd: reis van NY naar Tampa

Bericht door winterpark »

Jekyll Island is mooi, maar een tussenstop is daar ook voldoende denk ik. Dat geeft je mooi een nacht extra ergens, bijv in NY, in Savannah of in de GSM.
Overnachten in Roanoke, voor Asheville?
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Advies gevraagd: reis van NY naar Tampa

Bericht door hke »

hallo
volgens mij klopt het allemaal wel.
je zou ons weblog van 2017 eens kunnen bekijken.
Wij hebben dit jaar de route andersom gereden.

Succes.
Renate71
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2015, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Advies gevraagd: reis van NY naar Tampa

Bericht door Renate71 »

Hallo. Ik ga idd even kijken in Roanoke Daar is vast wat te vinden. Op Jekkyl island leek t me leuk om fietsen te huren en daar wat rond te toeren. Hebben inmiddels ook hotel, maar alles is nog te annuleren en verzetten. Ik ga er nog eens overdenken

Fijn ook om dat reisverslag te lezen. Het is inderdaad grotendeels onze reis in omgekeerde volgorde. Handig ook je overzicht met hotels etc. Daar kan ik zeker wat mee!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Advies gevraagd: reis van NY naar Tampa

Bericht door Ing »

Renate71 schreef:Hoi!
Shenandoah NP sky line drive (verblijf skyline resort)
3/5 Shenandoah NP - blue ridge parkway (moet nog goede overnachtingsplek zoeken, Asheville leek me te ver)
4/5 Blue ridge parkway via Asheville - Gatlinburg (Smoky Mountains NP)
5/5 Gatlinburg; Smoky Mountains NP
6/5 Gatlinburg - Savannah
7/5 Savannah - Jekkyl island
8/5 Jekkyl island - St Augustine
Hoi, leuke reis! Over dit stuk kan ik wat 'zinnigs' zeggen omdat ik hier pas nog ben geweest.

Mij lijkt Gatlinburg - Savannah en dan de volgende dag gelijk weer weg echt enorm zonde. Het is een lange rit naar Savannah en heel erg zonde als je daar dan niet eens een volle dag bent. Ik zou die nacht Jekyll Island schrappen en die in Savannah doorbrengen.

Jekyll Island is echt heel leuk en sfeervol, maar een nacht heb je er niet per se nodig. Leuk om er een middag te zijn, rond te rijden, wandelen en wat te fietsen, maar als je daarna alvast afzakt naar St Augustine moet dat prima kunnen. Je doet namelijk Savannah geen eer aan met zo'n kort flitsbezoek naar mijn mening.

Ook eens met Winterparks suggestie wat betreft Roanoke en omdraaien Asheville. Veel logischer op de route.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Advies gevraagd: reis van NY naar Tampa

Bericht door laanvdj »

Ik zou ook langer in Savannah blijven. Wij hebben een groot gedeelte van jullie route in 2016 gedaan.
Wij zijn naar Jekyl Island geweest op weg naar Orlando . Wij gingen voor Driftwood beach, dit is de moeite waard. Jekyll Island zelf vond ik niet bijzonder.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer