Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
cookiemon100
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 jul 2012, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door cookiemon100 »

Tussen Memphis en Nashville ligt het oude schooltje van Tina Turner in Brownsville. Daar zijn wij even gestopt.

Voor de rest inderdaad niet veel te zien.

Memphis vonden wij ook de minste stad. Je kunt nog naar de Brass Pro Shop in de Memphis Pyramide of naar Mud Island met de monorail. (helaas dicht op memorial day toen wij er waren) of even snel naar de staat Arkansas door de brug over te rijden richting West Memphis.

Wellicht heb je nog wat aan ons reisverslag : http://deepsouth2017.blogspot.nl

Veel plezier met plannen.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door Ing »

Leuke blog Cookiemon! Ik heb hem vanavond eens even helemaal gelezen. Wij maken gedeeltelijk dezelfde trip, dus een heel aantal tipjes opgeslagen! Dank voor het delen.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

cookiemon100 schreef:Tussen Memphis en Nashville ligt het oude schooltje van Tina Turner in Brownsville. Daar zijn wij even gestopt.

Voor de rest inderdaad niet veel te zien.

Memphis vonden wij ook de minste stad. Je kunt nog naar de Brass Pro Shop in de Memphis Pyramide of naar Mud Island met de monorail. (helaas dicht op memorial day toen wij er waren) of even snel naar de staat Arkansas door de brug over te rijden richting West Memphis.

Wellicht heb je nog wat aan ons reisverslag : http://deepsouth2017.blogspot.nl

Veel plezier met plannen.
Leuke blog, zitten wel wat zaken in dat ik kan gebruiken.

Heb vorig jaar een Brass Pro Shop bezocht in Oklahoma City, is wel grappig voor een keer, maar denk dat al die winkels ongeveer zelfde principe zijn. Denk dat ik het inderdaad gewoon bij 1 nacht memphis ga houden dan.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Heb even niets meer gepost, maar heb laatste weken nog wat zaken opgezocht en denk dat we het nu zo gaan doen:
Vliegen op jacksonville en terugvliegen vanaf Pensacola. Beide zijn Florida, dus dan heb je geen drop off kosten bij de meeste verhuurbedrijven. Bovendien denk ik dat er weinig boeiend is tussen die 2 plekken.

Ons schema ziet er nu zo uit:

Dag 1: heenvlucht jacksonville en rijden naar st augustine (of misschien gewoon luchthavenhotel)
Dag 2: st augustine - savannah
Dag 3: savannah
dag 4: savannah - charleston
dag 5: charelston - tussenstop (greenville of iets anders)
dag 6: greenville - asheville
dag 7: asheville - gatlinburg
dag 8: GSM
dag 9: gatlinburg - chattanooga
dag 10: chattanooga - nashville
dag 11: nashville
dag 12: nashville - memphis
dag 13: memphis - clarksdale
dag 14: clarksdale - vicksburg
dag 15: vicksburg - natchez
dag 16: natchez - donaldsonville
dag 17: donaldsonville - new orleans
dag 18: new orleans
dag 19: new orleans - pensacola
dag 20: pensacola

Is bovenstaande logisch? Op zich heb ik ook nog een 3tal dagen extra om in te vullen. Dus zijn er plaatsen waar ik beter langer kan blijven of ergens nog leuke stops onderweg?
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door winterpark »

weinig boeiend tussen die twee plekken? Eh wat dacht je van de hele Panhandle zo ongeveer ;)

Ik zou ZEKER een volle dag in Charleston doorbrengen! Hele mooie stad! Je kunt ook prima op Orlando vliegen (ipv Jacksonville) en langs de kust naar St Augustine rijden, is een erg leuke route. Terug vanaf Pensacola is prima, is een erg leuk stadje vind ik met mooie stranden. Ik zou hier denk ik ook nog een dagje extra doorbrengen om je vakantie relaxed af te sluiten. En als je nog ergens een extra dag wil inzetten, dan zou ik misschien nog een dagje GSM pakken.
kaiser chief
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jan 2009, 14:53

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door kaiser chief »

Dank je voor je reactie.

Panhandle zal wel mooi zijn, maar is dat niet vooral meer van hetzelfde? Ik bedoel: als we 2 nachten Pensacola doen, is er nog veel meerwaarde om in 2 a 3 andere plekken te verblijven daar?

In ieder geval is het wel goed idee om 2 nachten in Pensacola te blijven inderdaad. Extra dag Pigeon Forge is ook wel goed idee, kunnen we eventueel ook Dollywood bezoeken, afhankelijk van waar we zin hebben in de dag.

Extra nacht Charleston is eventueel ook een optie inderdaad. Zou extra nacht New Orleans aan te raden zijn, of zou 3 nachten daar te veel zijn?

Weg tussen Olando en st augustine heb ik al stuk van gedaan dit jaar. Ben toen vanuit Orlando naar Daytona en ben van daaruit nog stukje meer naar boven gereden. Maar afhankelijk vluchtprijzen is dat ook zeker mogelijkeid inderdaad.
2008: westkust
2009: Oostkust + Canada
2010: Florida
2011: Westkust
2013: Florida
2014: New York
2016: Route 66
2017: Florida
2020: Deep south
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Kaiser chief 2018: zuidelijke staten

Bericht door winterpark »

Ik denk dat het weinig uitmaakt; wij hebben in oktober heen op Pensacola, en terug vanaf Orlando gedaan met een aanbieding van United voor 422 euro. Jacksonville was toen ook ongeveer die prijs. Ik zou het misschien laten afhangen van de vluchten en de prijs van de huurauto. Eigenlijk wat jij zegt!

Ik snap je punt hoor! Ik zou zeggen dat het stuk bij Apalachicola erg de moeite waard, maar dat is weer de hele andere kant van de Panhandle. Dus volgens mij maak je hier een prima keuze.

Dollywood vonden wij leuk! En aan de Asheville kant heb je ook bijv. Clingmans Dome, erg mooi. Greenville is een leuk studentenstadje voor 1 nachtje, leuke downtown (maar dat stel je zelf ook al voor).

Ik ben zelf niet bepaald verliefd geworden op New Orleans toen wij er waren, het regende enorm hard en het pakte me niet ofzo, te druk en toeristisch. Maar.... Er zijn mensen die absoluut zweren bij NO! Onze B&B vond ik wel erg leuk, hele vriendelijke mensen: http://www.sweetolive.com/
Wellicht dat iemand anders je hier beter advies over kan geven!

Volgens mij heb je een mooie route! Oja en volgens mij heb ik al eerder dit topic gezegd dat wij Vicksburg niet zo boeiend vonden, Natchez vonden we wel supercharmant, ook daar in een hele leuke b&b gezeten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer