Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

In oktober ga ik 23 dagen het zuidoosten verkennen. Aanleiding is een uitnodiging van een reiskennis (en enorme halloweenfan) nabij Nashville waar ik dan ook 2 keer 'n weekend ga logeren gedurende mijn trip. De rest van de tijd ga ik in m'n eentje wat roadtrippen. Mochten er orkanen zijn kan ik m'n route natuurlijk omgooien, maar onderstaand het rondje wat ik liefst wil kunnen maken.

DI 10-10 Aankomst Atlanta, overnachting Super8 Stockbridge
WO 11-10 Bezoekje aan Stately Oaks plantage in Jonesboro, via Helen doorrijden naar de Smoky Mountains en overnachten in Franklin (Colonial Inn)
DO 12-10 Rondrijden in het zuidelijk deel van GSM, Cades Loop etc, wellicht nog overnachting ter plaatse of al doorrijden naar logeeradres in Smyrna TN
VR 13-10 Belle Maede plantage bij Nashville, eventueel stukje Natchez trail rijden, overnachting Smyrna
ZA 14-10 Smyrna
ZO 15-10 Smyrna
MA 16-10 In één ruk door rijden naar Crystal River over de I75, overnachting motel in Crystal RIver
DI 17-10 Snorkelen met manatees en mogelijk nog 'n airboattourtje, overnachting in airbnb Orlando (5 min van Universal)
WO 18-10 Universal studio's, overnachting airbnb Orlando
DO 19-10 Via Juniper Springs en St. Augustine naar St. Marys
VR 20-10 Dagje Cumberland Island, overnachting Brunswick
ZA 21-10 Jekyll Island/Driftwood beach, daarna door naar Savannah (suggestie veilige wijk buiten centrum voor goedkoop motel)
ZO 22-10 Savannah en ghosttour
MA 23-10 Charleston, overnachting airbnb James Island, bezoek historisch centrum
DI 24-10 Charleston, overnachting airbnb James Island, bezoek Boone Hall Plantation
WO 25-10 Charleston, overnachting airbnb James Island
DO 26-10 Via bijv Old Salem naar Blowing Rock nabij Linn Cove viaduct
VR 27-10 Via Blue Ridge Parkway door GSM rijden, wellicht nog 'n overnachting of al doorrijden naar Smyrna
ZA 28-10 Smyrna
ZO 29-10 Smyrna
MA 30-10 Smyrna
DI 31-10 Smyrna
WO 01-11 ??
DO 02-11 Om 17 uur terugvlucht vanuit Atlanta

Nog suggesties voor overnachtingen of activiteiten? Wat zijn niet te missen routes in de Smoky's die ik nog niet heb genoemd?
De dagen in Smyrna die in de weekends vallen word ik bezig gehouden met dingen als hayride, haunted house, pumpkin patch, hikes naar watervallen, boottochtjes, dagje Nashville etc, weekdagen werken ze en trek ik er alleen op uit.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

Iemand een suggestie waar goedkoop te overnachten veilige, liefst ook beetje leuke, buurt omgeving Savannah? In centrum zijn hotels veel te duur.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door winterpark »

Ik zag al eerder je vraag om goedkope motels, maar wat is je budget? Wel handig om te weten.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

Rond de 70 dollar gemiddeld
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door winterpark »

Ik ga even voor je meekijken! Het scheelt altijd aanzienlijk om grote steden buiten het weekend te houden, maar soms ontkom je daar natuurlijk niet aan helaas.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

Ik heb al 'n geluk dat ik 2 weekenden op m'n logeeradres ben, da's toch lekker voordelig! :thumbup:

Zat bij Savannah al te kijken in de regio Port Wentworth. Is dat wat qua buurt/veiligheid?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door winterpark »

Savannah: is dit wat voor je? Er staat dat ze het liefst long-term heeft maar wie weet, veel goede recensies:
https://www.airbnb.nl/rooms/1549308?

Je zou eens kunnen zoeken naar hotels in Port Wentworth of Pooler op Booking.com. Daar vind ik een aantal hotels met prima rating voor goede prijs. Bijv Days Inn and Suites Port Wentworth-North Savannah (8.1 op Booking) voor 70 euro per nacht. Wellicht is het op hun eigen website goedkoper te boeken. Dan ben je met 15 minuten midden in de stad.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door winterpark »

Haha, je was me voor! Ik lees in ieder geval prima dingen over Port Wentworth.
https://www.safewise.com/blog/safest-cities-georgia/
http://www.exploregeorgia.org/city/port-wentworth
Volgens mij gewoon een prima voorstad. Zou nog wel even uitzoeken waar je dan betaalbaar kunt parkeren in Savannah.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

Dan ga ik zeker op zoek in omgeving Port Wentworth! Lijkt me ook handig om niet alles vooraf te boeken zodat ik tussen Orlando en Charleston nog wat kan spelen met de dagen. Maar als die buurt gewoon veilig is dan kijk ik 'n dag of paar dagen op voorhand wel of er bij 'n bekende keten nog plaats is. Lijkt me sterk als het vol zou zitten in oktober trouwens. Ze hebben daar toch geen echte herfstvakantie?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door winterpark »

elninjoo schreef:Dan ga ik zeker op zoek in omgeving Port Wentworth! Lijkt me ook handig om niet alles vooraf te boeken zodat ik tussen Orlando en Charleston nog wat kan spelen met de dagen. Maar als die buurt gewoon veilig is dan kijk ik 'n dag of paar dagen op voorhand wel of er bij 'n bekende keten nog plaats is. Lijkt me sterk als het vol zou zitten in oktober trouwens. Ze hebben daar toch geen echte herfstvakantie?
Ik zou het gewoon boeken met optie tot annuleren op de dag zelf? Veel hotels hebben die mogelijkheid namelijk (bijv via Booking.com). Dan kun je altijd tzt nog kijken of je ermee door gaat.
Enne, nee, geen herfstvakantie, maar oktober is volgens mij wel weer een drukke maand in dat soort steden vanwege het prettige klimaat. Plus de weekenden zijn drukker, mijn ervaring is dat dat in sommige steden bijna 30% scheelt, soms meer.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door winterpark »

Oeps, dubbele post:)
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

Dat is idd ook nog 'n optie.
Die Days Inn ziet er in elk geval prima uit!
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door Ing »

Ik heb voor komende zomer voor 50 euro dit hotel geboekt: Clarion Inn & Suites Conference Center Savannah.
EDIT: Ik had dit hotel trouwens 'gewonnen' via Hotwire. Persoonlijk had ik hem denk niet zelf uitgekozen..

Niet echt een sfeervolle omgeving, maar wel handig gelegen dichtbij de malls en doorgaande weg naar Savannah. We vonden de hotels in het centrum te duur en dus maar even een nachtje voor echt goedkoop gegaan in een buitenwijk. Ruby Tuesdays en Applebee's op loopafstand,
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door annet2009 »

Wij hebben in 2014 bij de Quality Inn Midtown overnacht. We betaalde $56.95 (incl taxes). Gewoon een standaard motel.
Ik weet niet hoe het met de veiligheid van de buurt zit, niets raars meegemaakt in ieder geval. We hebben er alleen geslapen en de auto parkeer je voor de deur van je kamer.

http://www.qualityinn.com/hotel-savannah-georgia-GA809#
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

Ben inmiddels weer 'n week terug en was 'n fantastische en afwisselende route die ik bedacht had.

Enige wat niet door is gegaan is Cumberland Island omdat ze orkaanschade hadden. Vorig jaar was 't blijkbaar ook langdurig dicht wegens de zelfde reden. Snap je toch niet dat ze dan niets stormbestendigers terug bouwen wat die ferry betreft maar goed...

Twee keer de Smokies doorkruisen 2 weken na elkaar was een heel goeie zet, want zo zie je echt de veranderingen in herfstkleuren. Had ook altijd goed weer op één dagje in Charleston na.

Superleuke authentieke halloween gevierd bij vrienden en allerlei halloween activiteiten gedaan.

In Florida de airboat, manatees, Universal en Magic Kingdom en 'n bezoekje aan St. Augustine.

Driftwoodbeach 'n pracht zonsopkomst gefotografeerd.

Bij Savannah eigenlijk meer genoten van het natuurgebied er vlak boven dan van de stad zelf.
Bij Charleston een charming airbnb gevonden op James Island vlak bij het laid back Folly Beach.

De Natchez trace van Nashville tot Tupelo en terug in één dag gereden, zoooooo heerlijk leeg die weg en zo genieten!

Veel van mijn van te voren geboekte motels toch weer gecanceld om wat spontaner te kunnen doen en dat is ook goed uitgepakt.
Me in Florida bij het welcome center ook nog laten verleiden m'n Best Western in Orlando te cancelen voor 'n Westgate resort voor 50 dollar per nacht. Dat bubbelbad in m'n kamer was best wel welkom na 'n slopende dag in 'n pretpark!

Mocht iemand tips willen over deze regio, laat maar horen!
Gast

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door Gast »

Inderdaad altijd even langs een visitor center gaan. :thumbup:
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door kustbewoner »

elninjoo schreef: Me in Florida bij het welcome center ook nog laten verleiden m'n Best Western in Orlando te cancelen voor 'n Westgate resort voor 50 dollar per nacht. Dat bubbelbad in m'n kamer was best wel welkom na 'n slopende dag in 'n pretpark!

Mocht iemand tips willen over deze regio, laat maar horen!
Welke Westgate was het, ik vind er verschillende in Orlando.
Mooie trip trouwens, heb wat ideeën opgedaan voor volgende zomer
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis elninjoo: Roadtrip zuidoost okt 2017

Bericht door elninjoo »

Westgate Lakes was 't

Idd 'n supertrip! Heel veel nieuwe indrukken en natuurlijk maakte mijn verblijf bij Amerikaanse vrienden het er nog leuker op omdat je dan ook echt mee gaat in de lokale gebruiken en activiteiten. Dingen die je normaal niet zo snel doet zoals naar een poloween polowedstrijd gaan, naar cornmazes, farmersmarkets, pumpkinpatch, de Nashville fleamarket! Amerika is gewoon zooooo leuk buiten de toeristische highlights.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer