Kaartjes Graceland

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Kaartjes Graceland

Bericht door EvelienK. »

Hallo allemaal,

Komende zomer (hoogseizoen) gaan wij naar o.a. Memphis. Hier willen we natuurlijk Graceland bezoeken. Ik denk erover om van te voren tickets te bestellen om zo te voorkomen dat ik in de zomer lang in de rij moet of pas laat op de middag naar binnen kan. Ik wil eigenlijk de eerste tour doen en dan 's middags naar het Civil Rights Museum. Heeft iemand een idee of er ergens coupons te vinden zijn voor Graceland? Ik heb daar regelmatig wat over gelezen namelijk en zou natuurlijk graag een leuke kortingsbon vinden ;-) Op dit moment kan ik niks vinden. Of is het echt alleen zo dat je deze coupons kan vinden in de hotels en visitor centers?

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door Ruud2004 »

Coupons weet ik niet, maar er zijn voldoende kassa's daar. Wij waren er (zie reisverslag 2016) midden op de dag, daar je toegangsbewijzen kopen lijkt mij geen probleem.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door babarage »

je kunt iig wel kaartjes kopen met AAA korting van 10% als je lid bent van de Anwb.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door sanook »

Wij waren er 2 weken geleden, qua drukte viel het wel mee. We waren daar iets na half 11 en konden met de tour van half 12 mee. Volgens mij is de hele ontvangst omgeving pas vernieuwd/geopend, was in ieder geval zeer ruim opgezet.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door gera_r »

Uit mijn reisverslag van 2012:

"We programmeren het adres van Graceland in de tomtom en tegen half 10 gaan we op pad. Onderweg passeren we een visitors center. We keren om, want het lijkt ons zinvol om daar toch het een en ander aan informatie op te doen.

In het visitor center legt de mevrouw achter de balie me geduldig uit welke kortingskaarten er te verkrijgen zijn als je een pakket van 3 toegangskaarten koopt. Samen met haar bekijk ik de routes van en naar, wat bij wat in de buurt ligt en hoeveel tijd dit alles in beslag zal nemen. We kopen een pakket van 3 toegangsbewijzen en krijgen een totaal van 20 procent korting. En passant geeft ze ons nog een tip over hoe we gratis kunnen parkeren bij Graceland. En ach, wij zijn en blijven Hollanders, toch??

De parkeerplaats moet net voor de Graceland-parkeerplaats liggen, bij een klein winkelcentrumpje. We rijden toch eerst nog net te ver en keren weer om. En inderdaad, we parkeren gewoon op een groot leeg parkeerterrein, waar welgeteld 3 of 4 souvenirshops zijn. We zetten de auto vrij vooraan, in de schaduw van een boom. Is het echt wel gratis hier? Ja, we zien niets van betalen, dus het zal wel... We lopen het terrein af en komen op het parkeerterrein van Graceland. Of men daar even $ 10,- wil betalen... Nee, wij niet...
Het blijkt een grote toeristenkermis te zijn bij de ingang voor 'Graceland', dat eigenlijk aan de overkant van de weg blijkt te liggen. We lopen naar het reserveringscentrum en verruilen onze ticket voor een ticket speciaal voor Graceland. We hebben een platinum-ticket, dat is een combi-ticket voor het huis, de vliegtuigen, het automuseum en nog wat andere zaken.

Het loopt allemaal als een goed-geoliede machine. We sluiten aan in de rij voor de shuttle. Een bewaker controleert mijn tas. We worden op de foto gezet en krijgen headsets uitgereikt waarmee we zelf de informatie tot ons kunnen nemen. De taal wordt voor je ingesteld. Shuttle-busjes rijden af en aan. Er gaan er steeds 18 in. Vanaf het moment dat we aan komen lopen hoeven we maar 1 busje te laten gaan en dan zijn we de eerstvolgende voor het volgende busje."

Dus misschien eerst even hier langs als je toch tijd hebt en in de buurt bent? Wij hebben de 3 kaartjes in 2 dagen gebruikt. Weet niet meer of ze nog meer dagen geldig waren...
Memphis Visitor Center
3205 Elvis Presley Blvd
Memphis, TN 38116
Open om 09:00
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door EvelienK. »

Super, bedankt allemaal voor de tips en reacties. Ik rij dan inderdaad eerst even langs het visitor center :)
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
schroevendraaier
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2016, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door schroevendraaier »

Gewoon ter informatie, maar wellicht wil je Graceland ook van binnen zien en dan is dit niet van tel:

Je kan ook elke dag tussen 7u30 en 8u30 gewoon gratis het domein op, tot aan het huis, en dan aan het (familie)graf gaan kijken. Dan kan je zelfs gewoon aan de poort parkeren. Moest je dus niet noodzakelijk het interieur willen zien en de tour erbij, is dat ook mogelijk. Dan ben je ongeveer alleen, en kost het niets. Persoonlijk vond ik dat voldoende.

Maar de echte fans willen uiteraard meer ;).
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door EvelienK. »

Bedankt voor de tip! Neem ik mee :)
Wij gaan waarschijnlijk toch de goedkoopste tour doen. Toch wel nieuwsgierig, zelfs als niet erge Elvis fans... haha...
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Gebruikersavatar
cookiemon100
Amerikafan
Berichten: 183
Lid geworden op: 08 jul 2012, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door cookiemon100 »

wij hebben de experience tour + planes gedaan. Je bent er echt een paar uur zoet en zelfs voor niet Elvis fan is het echt te gek.

Misschien heb je wat aan ons reisverslag : http://deepsouth2017.blogspot.nl/2017/0 ... unica.html
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door sanook »

Wij zijn ook geen Elvis fans en vonden toch ook dat we dit moesten doen en hebben de goedkoopste tour incl vliegtuigen gedaan maar vonden het allemaal niet zo heel bijzonder. Komt misschien ook doordat de tablets niet goed werkten maar goed.
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kaartjes Graceland

Bericht door EvelienK. »

Super, bedankt voor de blog. Ga ik zeker even lezen.
Zonde als de Ipads niet goed werken zeg. En het is al zo lekker prijzig, dus ook echt slecht. Hebben ze er ook niks aan gedaan?
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer