Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door elninjoo »

De kans bestaat dat ik op mijn route een dagje Cumberland Island kan inplannen. Iemand met persoonlijke ervaring?
Ik weet al dat je met 'n ferry moet en ter plekke zal moeten wandelen. Zijn de bezienswaardigheden 'n beetje in de buurt van de ferryplaats?
Kun je die ferry een dag van te voren nog reserveren? Dit ivm dat ik op voorhand nog niet weet wanneer ik waar ga zijn. Zal wel in de 3e week van oktober zijn.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Cumberland Island

Bericht door Felicitas »

We zijn daar een paar weken geleden geweest en vonden het een prachtig eiland. Schitterende lege stranden en eikenbossen met spaans mos en palmetto planten als ondergroei. Wij zijn aan de zuidzijde van het eiland gebleven. De Dungeness Ruins zijn mooi gelegen en dat is een leuke wandeling vanaf Sea Camp Dock waar de boot aanlegt (ca. 3 km). Er lopen daar ook wilde paarden. Vanaf de ruines kun je via een boardwalk naar het ongerepte strand lopen.

We hadden de tickets voor de boot vooraf via internet gekocht. Bij ons was de helft van de boot gevuld met scholieren die op schoolreisje gingen. Ik weet niet of er nog kaartjes beschikbaar waren. De boot is niet heel groot en was bij ons behoorlijk gevuld.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Cumberland Island

Bericht door elninjoo »

Oh wow! Ziet er goed uit zeg! Zeker de moeite waard daar 'n volledige dag voor te reserveren!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Cumberland Island

Bericht door winterpark »

Wij zijn er niet geweest destijds door tijdgebrek maar ik hoor alleen maar van mensen hoe onwijs mooi en gaaf het daar is. :D Ook van Amerikanen zelf. Een andere tip daar in de buurt is Jekyll Island, mocht Cumberland Island onverhoopt niet lukken.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Cumberland Island

Bericht door elninjoo »

Jekyll Island en Driftwood beach heb ik idd ook al een ochtendje voor gereserveerd op weg naar Savannah.
Maar hopelijk lukt Cumberland ook, want dat ziet er wel heel erg gaaf uit!
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Cumberland Island

Bericht door elninjoo »

Voorlopig is Cumberland Island afgesloten voor publiek, hoe lang duurt het normaal dat ze gesloten blijven om orkaanschade op te ruimen?
Er staat nu dit: https://www.nps.gov/cuis/learn/news/irma.htm
Is de kans groot dat het op 20 oktober weer toegankelijk is?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,
heeft iemand er ervaring mee hoe veel tijd je best inplant op het eiland zelf.
Heen met de ferry van 11.45, terug 16.45 -> is dat te veel of te weinig tijd?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door Felicitas »

Dan heb je ruim vier uur op het eiland. Dat moet voldoende zijn om bijvoorbeeld het volgende leuke rondje te wandelen:
Seacamp Dock, River Trail, Ice House Museum, Dungeness Ruins, voorbij de cemetary via de boardwalk naar het strand, daar linksaf slaan en weer teruglopen over het strand naar Seacamp Beach en vervolgens weer naar Seacamp Dock (bij het ranger station). Zie ons verslag. Dan heb je een goede indruk van het eiland. Zie ook deze kaart.
Laatst gewijzigd door Felicitas op 03 dec 2017, 11:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi Felicitas, ik had jullie verslag (uiteraard!) gelezen! Superleuk!
Daarom dat ik mij dus afvroeg hoeveel tijd, want ik las op tripadvisor dat sommige mensen een bepaalde trail doet die een uur duurt en dan zich blijkbaar vervelen. Ik las ook over fietshuur maar dat is first come first serve en ik vermoed met de tweede ferry dat je daar dan geen kans op hebt.
Hoeveel uren waren jullie precies op het eiland?
Ik twijfel nog tussen Jekyll Island en Cumberland... maar Cumberland klinkt bijzonderder...
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door Felicitas »

Wij hadden de eerste boot heen en de laatste terug en waren bijna 7 uur op het eiland. We hebben de wandeling gedaan zoals net beschreven, maar hebben ook nog gezwommen in de zee en zijn ‘s middags nog een tweede keer naar de Dungeness Ruins gelopen omdat we ruim tijd hadden en de wilde paarden daar leuk vonden. De kant ten noorden van Seacamp zijn we niet geweest. Plum Orchard Mansion schijnt ook mooi te zijn. Volgens mij gaan er tours naar toe of kan je er naar toe fietsen, maar daar hebben we geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door Tipsy_1 »

ja idd Orchard Mansion lijkt me erg leuk.
Maar dan moet je dus wel die fietsen hebben. Zo'n tour is een hele dag in een busje, daar heb ik echt geen zin in.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door Ing »

Ik ben naar Jekyll Island geweest ipv Cumberland Island, omdat het voor ons op een reisdag was en we dat voor Cumberland Island met een ferry erg onhandig vonden.

Op Jekyll Island hebben we ons denk ik 3 uurtjes vermaakt. We zijn naar Driftwood Beach geweest, we hebben het hele eiland rondgereden, in het dorpje gekeken en we hebben gepicknickt.

Wellicht helpt dit bij je keuze.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door elninjoo »

Tipsy_1 schreef:Hoi,
heeft iemand er ervaring mee hoe veel tijd je best inplant op het eiland zelf.
Heen met de ferry van 11.45, terug 16.45 -> is dat te veel of te weinig tijd?
Als ik had kunnen gaan had ik de ferry van 9 uur heen gepakt en de laatste terug.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Cumberland Island: iemand met persoonlijke ervaring?

Bericht door elninjoo »

Omdat Cumberland Island nog gesloten was toen ik er in de buurt verbleef ben ik met zonsopkomst naar Driftwood Beach geweest als alternatief. Daar kun je je prima 'n uurtje vermaken met foto's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer