Muziek voor rondreis Deep South

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door sanook »

In mei gaan we 3 weken door de Deep South toeren, lijkt me leuk om tijdens de reis naar muziek uit de diverse regio's te luisteren. Weet iemand misschien een leuke cd (verzameling) met typische muziek uit de Deep South ?
Gast

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door Gast »

Wat ik iig een heerlijke cd vind om te luisteren is Easy Livin' van Southern Hospitality (via spotify).

Uiteraard in Mississippi de blues (dus iets van BB King, John Lee Hooker, etc.), maar ook bv de laatste CD van de Rolling Stones (Blue & Lonesome), waarin ze terug gaan naar hun roots: de blues.
Tennessee de country en niet te vergeten de outlaw country (Sirius XM kanaal Outlaw Country), maar uiteraard ook Elvis, Roy Orbison, Merle Haggard, Waylon Jennings, Johnny Cash...(luister ook eens naar The Highway Men, aanrader)
Louisiana de jazz, (oude klassiekers zoals Louis Armstrong, Fats Domino etc.), maar wat ik je ook kan aanraden is Tuba Skinny, een straatband uit New Orleans, die je op Royal Street in French Quarter bijna dagelijks kunt beluisteren. Of luister ook naar de Cajun muziek (Zydeco van bv Clifton Chenier) in een van de kroegen in New Orleans, muziek waar je echt vrolijk van wordt.
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door cvr »

zoek eens op Road Trip in Spotify, er staan er genoeg op. Als je een premium abbo hebt mag je 3000 nummers offline hebben (bijv. op je telefoon) die je via bluetooth naar je autoradio kunt streamen.

In 2013 was er al eens een topic over dit onderwerp: viewtopic.php?f=15&t=47781&p=1049525&hi ... y#p1049525 met een leuke playlist!
Gast

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door Gast »

@cvr: Volgens mij was de vraag juist over lokale muziek uit de staten waarin @sanook gaat reizen, en geen algemene Road trip lijst...

Neemt niet weg dat jouw link naar deze spotify lijst ook heel veel lekkere nummers bevat :clap:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door sanook »

Klopt, het liefst de muziek uit de betreffende regio's Louisana, Mississippi en Tennessee. Oh, en ik heb geen Spotify ...

@Terpies: thx ik zal eens kijken of ik daar wat van kan downloaden.
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door Tessah »

Wel een verzameling van muziek uit die regio, maar geen kant en klare cd: http://www.bbc.co.uk/music/playlists/zzzzf2
Zo te zien wel via Deezer, Spotify en YouTube te beluisteren.
Groeten, Tessah
Gast

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door Gast »

Je kunt ook kijken of je regionale radiozenders kunt vinden die veel lokale muziek uitzenden.

Bijvoorbeeld: https://www.indieonthemove.com/radio/lo ... o-contacts
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door sanook »

eoms en Tessah bedankt voor de tips. Downloaden van losse tracks is geen probleem dus die playlist ga ik bij elkaar rapen. En radio is inderdaad ook een goede manier dus zullen we zeker ook proberen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door winterpark »

Ik heb ook nog een supertip. Millport, album van Greg Graffin. Is zanger van Bad Religion en heeft een folk/americana album gemaakt. Dus niet uit die regio, maar het past echt perfect bij die sfeer.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Muziek voor rondreis Deep South

Bericht door sanook »

Thanks winterpark, die gaat ook mee !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer