Overnachten in Natchez of Vicksburg

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door sanook »

Volgens mij is het wel een 'you love it or you hate it' iets, en geen tussenweg. Maar ja, zou het voor ons een 'hate it' zijn dan hebben we het in ieder geval meegemaakt.
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door Ingrid1958 »

@Terpies, dank voor je info, maar dat gaat voor deze vakantie niet meer lukken, maar voor een volgende keer zo snel mogelijk boeken heb ik ondertussen wel begrepen, lijkt me een bijzondere slaapplek.
Nu reizen we van Nashville naar Vicksburg, the Duff green mansion die er ook erg leuk uit ziet,
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Slotje
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 aug 2012, 15:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door Slotje »

Vicksburg zou ik overslaan, Natchez was leuker maar dat is persoonlijk. De highway 61 en de Natchez Trace Parkway vonden wij ook behoorlijk saai en anderen weer niet, het is maar wat je wil. Tip: Greenwood Plantation B&B. Er is verder niets dus als je wilt uitgaan moet je daar niet zijn maar wát een prachtige locatie.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door winterpark »

Terpies schreef:Ik zou even goed kijken wat je leuker vindt.....een bin in het hoofdgebouw ligt dan wel op het hoofdterrein, maar is van binnen vergelijkbaar met een hotelkamer, zij het dan wel in de stijl van de shack up Inn....

Een shack is echt wel een unieke ervaring en niet te vergelijken met iets anders wat je nog vaak tegen zult komen.

Ik zou liever een shack boeken dan een bin....ook als de shack dan (helaas) net iets verder van het hoofd terrein ligt....

De shacks zijn unieke ervaringen, dus ik zou dan magnolia gewoon boeken als er geen shacks vrij zijn oo het hoofdterrein.
Nou op aanraden van jou NOG EENS gekeken, hahaha, er was weer meer vrijgekomen! Nu is het de Shack 482 geworden... Vind je dat wat? ;-)
Gast

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door Gast »

Je gaat er zeker en vast heerlijk slapen! :clap: :clap:

Op het hoofdterrein. Prima keus!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door winterpark »

Nu in Natchez, echt zoveel sfeervoller dan Vicksburg! Ook door Port Gibson gereden, wat helemaal leeg was.... wij slapen in de Oak Hill Inn in Natchez, aan de prijzige kant maar zo mooi!!!
Gast

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door Gast »

@winterpark: wanneer ben je in de shackupinn? Ben echt heel benieuwd naar je ervaring...vergeet niet in Clarksdale naar de Ground Zero blues club te gaan (onze namen staan op het podium links geschreven......!!!) en naar Red's....

Ik krijg echt zin om weer die kant op te gaan...nog twee weken wachten...... :clap: :D
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door winterpark »

Hahaha Terpies nou... Ik zal je vertellen over mijn ervaring!!
The good: ik vond het echt fantastisch!!!! Die Shack Up Inn, hoe het 'run down' is maar tegelijkertijd super schoon... Wow! En zo'n gaaf aangekleed terrein. En Clarksdale zelf vond ik ook leuk! Naar een goede koffiezaak geweest en daar met geweldig leuke mensen gepraat die programma's organiseren voor arme jeugd in de Mississippi Delta. We hoorden trouwens dat alleen locals EN Nederlanders naar de Shack Up Inn gaan, grappig he? Blijkbaar toch door dit Forum....?

Maar the bad, onze hele vakantie heeft geweldig weer gehad tot nu toe, heerlijke zon. Maar op die ene enkele dag in Clarksdale regende het ZO HARD, dat 1 seconde buiten betekende dat je echt helemaal doorweekt was. Dus uiteindelijk hebben we na downtown gezien te hebben toch besloten om een beetje in onze shack te hangen. In Natchez is een stukje straat ondergelopen en afgezet, omdat de rivier nu na die enorme regenval enorm hoog staat.
Ik kan trouwens iedereen die die kant op gaat ook aanraden om vóór Clarksdale naar Oxford te gaan, heel leuk universiteitsstadje. En Natchez vinden we dus ook geweldig.
TheRythm_has_my_Soul
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2017, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door TheRythm_has_my_Soul »

Terpies schreef:Alleen als je overweegt om in Jackson te gaan slapen zou ik via Yazoo City te rijden, het is niet echt de moeite waard om voor om te rijden.

De 61 is veel leuker om te rijden, vooral om af en toe even bij de rivier te kijken...heerlijk gebied, en imho vele malen mooier dan de ten onrechte bewierookte Natchez Trace Parkway....
@Terpie
Kun je dit wat toelichten aub? Wat maakt naar jouw mening de 61 dan zoveel mooier als de Natchez Trace Parkway? Ik ben me aan het voorbereiden en ziet er nu naar uit dat we van NOLA via Baton Rouge naar Natchez rijden, dan overnachten en de volgende dag verden via NTP naat Jackson, dan afbuigen naar Clarksdale voor een Shack alvorens we verder rijden naar Memphis. dit betekend wel dat ik dagen opgeef in Memphis omdat het niet enkel Muziek zal zijn. Memphis gaan we vooral voor Stax- Sun- en Civil Right Museum. Ook Graceland en 's avonds Beale Street
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door winterpark »

TheRythm_has_my_Soul schreef:
@Terpie
Kun je dit wat toelichten aub? Wat maakt naar jouw mening de 61 dan zoveel mooier als de Natchez Trace Parkway? Ik ben me aan het voorbereiden en ziet er nu naar uit dat we van NOLA via Baton Rouge naar Natchez rijden, dan overnachten en de volgende dag verden via NTP naat Jackson, dan afbuigen naar Clarksdale voor een Shack alvorens we verder rijden naar Memphis. dit betekend wel dat ik dagen opgeef in Memphis omdat het niet enkel Muziek zal zijn. Memphis gaan we vooral voor Stax- Sun- en Civil Right Museum. Ook Graceland en 's avonds Beale Street
Ik vond de NTP best wel slaapverwekkend. Misschien waren we verwend door de Blue Ridge Parkway van een week eerder, maar zo boeiende weg is het echt niet. Waarom wil je naar Jackson eigenlijk? Is dat een leuke stad om te bezoeken? Over het algemeen zijn hoofdsteden van staten vrij saai. Door de Mississippi Delta rijden is wel heel leuk.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door Ing »

Ik vond de NTP de eerste 30 miles prachtig en daarna slaapverwekkend... Zoveel bomen en zo weinig verder te zien, haha. Wij zijn er dan ook in Jackson afgegaan.

Wij sliepen in Jackson, maar dat kwam zo uit met onze route en de grootste outlet van Mississippi heeft van ons bezoek genoten ;-)
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door Gast »

TheRythm_has_my_Soul schreef:
Terpies schreef:Alleen als je overweegt om in Jackson te gaan slapen zou ik via Yazoo City te rijden, het is niet echt de moeite waard om voor om te rijden.

De 61 is veel leuker om te rijden, vooral om af en toe even bij de rivier te kijken...heerlijk gebied, en imho vele malen mooier dan de ten onrechte bewierookte Natchez Trace Parkway....
@Terpie
Kun je dit wat toelichten aub? Wat maakt naar jouw mening de 61 dan zoveel mooier als de Natchez Trace Parkway? Ik ben me aan het voorbereiden en ziet er nu naar uit dat we van NOLA via Baton Rouge naar Natchez rijden, dan overnachten en de volgende dag verden via NTP naat Jackson, dan afbuigen naar Clarksdale voor een Shack alvorens we verder rijden naar Memphis. dit betekend wel dat ik dagen opgeef in Memphis omdat het niet enkel Muziek zal zijn. Memphis gaan we vooral voor Stax- Sun- en Civil Right Museum. Ook Graceland en 's avonds Beale Street
Mijn mening over de NTP word al versterkt door de andere mensen die reageerden, dus ik hoef niet te herhalen dat de bomen wel gaan vervelen....de 61 is de blues trail, en bv Indianola is de geboorte plaats van BB King, met een museum, en inmiddels ook zijn begraafplaats, maar daar ben ik sindsdien niet meer geweest.

In Memphis zijn Stax en Sun de moeite absoluut waard...ik vond het Civil Rights museum een beetje tegenvallen, alsook de binnenkant van het Lorraine motel.... de buitenkant maakt meer indruk...

Vergeet in Memphis ook niet het peabody hotel, met de eendjes ceremonie om 11 uur of om 17 uur.

Als je echt een superlekkere Pulled Porc sandwich wilt eten (overdag, want de buurt is niet al te best..) moet je eigenlijk even de rivier over naar West Memphis en een broodje eten bij Williams bar-b-q (te vinden op Yelp). Genieten!
TheRythm_has_my_Soul
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2017, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door TheRythm_has_my_Soul »

Dank allemaal,
Wij rijden Noord van NOLA naar Memphis, op basis van jullie reacties denk ik het als volgt te doen.
Maandag 6 aug Van NOLA via I-10 (Baton Rouge) naar Natchez... daar overnachten
Di 7 aug Van Natchez een stukje over Natchez Trace Parkway tot Jackson, daar verder naar Indianola voor een stop en verder via I-61 naar
Clarksdale. Overnachten in een shack, s avonds blues en volgende ochtend rustig naar memphis.
Bedankt voor de tip van Williams BBQ.!
TheRythm_has_my_Soul
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2017, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door TheRythm_has_my_Soul »

.... ik heb de volledige tour van 444 miles van Natchez richting Noord gezien. Gekeken tot clinton, want dat is vlakbij Jackson dus daar zou ik zowiezo afslaan.
We hebben nu toch maar besloten van Natchez via Vicksburg op de 61 te blijven, NTP is niet veel anders dan een provinciale weg ... en leek op de zoutube video inderdaad erg saai... dan beter af en toe stoppen om nog eens naar de rivier te kijken.
Dank, dank en dank
Gast

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door Gast »

TheRythm_has_my_Soul schreef:Dank allemaal,
Wij rijden Noord van NOLA naar Memphis, op basis van jullie reacties denk ik het als volgt te doen.
Maandag 6 aug Van NOLA via I-10 (Baton Rouge) naar Natchez... daar overnachten
Di 7 aug Van Natchez een stukje over Natchez Trace Parkway tot Jackson, daar verder naar Indianola voor een stop en verder via I-61 naar Clarksdale. Overnachten in een shack, s avonds blues en volgende ochtend rustig naar memphis.
Bedankt voor de tip van Williams BBQ.!
Probeer bij de shack up Inn een shack op het hoofdterrein te krijgen (kun je op de plattegrond zien), de andere (nieuwere) shacks liggen aan de andere kant van de railroad, en daar heb je mer het gevoel in het weiland te staan....

Op het hoofdterrein zijn de shacks mooier en heb je meer het echte gevoel.... wij hebben de laatste keer in de Robert Clay geslapen....mega groot, met piano :clap: :clap:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Overnachten in Natchez of Vicksburg

Bericht door sanook »

TheRythm_has_my_Soul schreef:Dank allemaal,
Wij rijden Noord van NOLA naar Memphis, op basis van jullie reacties denk ik het als volgt te doen.
Maandag 6 aug Van NOLA via I-10 (Baton Rouge) naar Natchez... daar overnachten
Di 7 aug Van Natchez een stukje over Natchez Trace Parkway tot Jackson, daar verder naar Indianola voor een stop en verder via I-61 naar
Clarksdale. Overnachten in een shack, s avonds blues en volgende ochtend rustig naar memphis.
Bedankt voor de tip van Williams BBQ.!
ZO hebben wij het ook ongeveer gereden, NTP tot iets voorbij Rocky Springs, toen naar Vicksburg en daarvandaan richting Indianola en 's avonds de Cadillac Shack bij de Shack Up Inn. Volgende ochtend verder richting Graceland via Tunica.
Clarksdale op zich vonden wij niet veel aan, Tunica is ook geen must, dat is niet meer dan een paar grote hotels in the middle of nowhere.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer