Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
jagieXK
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2012, 20:29

Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door jagieXK »

Hallo,

Ik wil als het voor nu allemaal loopt volgend jaar naar de states, in de vorm van Appalachen en Tennessee, landen in Washington bijv. en weer terug van uit een andere stad, iemand suggestie ?
Nu zit ik al behoorlijk te surfen, wat ik zoek is muziek Country/blues, jazz hoeft niet direct (mede door liefhebber van Johnny Cash wil ik zeker naar Nashville!) en natuur (bijv. smokey mountains), zelf heb ik zomaar wat vragen.
Vervoer, ik kan natuurlijk een auto huren, aangezien ik alleen zal gaan is er een goedkopere oplossing prima, ik kan het goed betalen maar gewoon beetje het avontuur. Is bijvoorbeeld met de bus een mogelijkheid, misschien kom je ook beetje onder de bevolking daardoor? Qua route in bijv. 3 a 3,5 week lijkt mij prima denk ik zo.
Overnachten, motel, maar kan het goedkoper? Op de website begint het toch snel vanaf 75 dollar p/nacht.
Hoelang kan je mooi vertoeven in bijv. Nashville en beetje rond kijken/ondernemen? Qua grote, met welke Nederlandse stad kan je het vergelijken ?

Is er een website met alle bezienswaardigheden van de appalachen, heb behoorlijke wandel ervaring in de alpen loop ik zo ruim 10 uur .

Tevens de vraag, heeft Tennessee ook iets met autoraces bijv. Nascar of Stadium Truck Racing, in iedere geval iets puur rednecks haha?
Zoveel vragen, heb er nog wel meer hoor, Jack Daniels, heeft iemand dat bezocht ?

Het is allemaal vaag nog, maar het leuke ervan om te horen wat er zoal is en kan !

Groeten,
Anton
Laatst gewijzigd door markro op 13 feb 2017, 04:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
Gast

Re: Tennessee

Bericht door Gast »

Als je van wandelen houdt, zou ik zeker een stuk van de Appalachian Trail gaan doen: http://www.appalachiantrail.org
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door winterpark »

Wat veel mensen doen is vliegen op Orlando (is nl. vaak veel goedkoper dan vliegen op bijv. Atlanta) en dan naar boven rijden, bijv. via Savannah/Charleston (je hebt daar aan de kust PRACHTIGE eilanden), dan de Smokeys in (via Asheville is een aanrader en dan bijv. een cabin huren in Gatlinburg/Pigeon Forge), paar dagen zitten, dan via Nashville, Memphis naar beneden langs de Mississippi (blues), naar New Orleans en via de kust van Florida terug naar Orlando. Ik zou absoluut een auto huren, je hebt echt niks aan met de bus gaan m.i. Als je in airbnbs slaapt kom je ook in aanraking met mensen die er wonen.
Je hebt ook nog Airbnb, is ook erg aantrekkelijk in steden waarin een leuk hotel duur is (zoals Nashville). Jack Daniels zit in Lynchburg geloof ik, daar zijn ook weleens mensen van het Forum geweest.

Zie hier bijv. wat topics voor inspiratie:
viewtopic.php?f=15&t=66041
viewtopic.php?f=15&t=66516
viewtopic.php?f=15&t=66631
viewtopic.php?f=15&t=65250

Wat mij altijd goed geholpen heeft, is heel simpel uitschrijven om een idee te krijgen wat wat werkt en wat de afstanden zijn.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door Ing »

Ik zie dat mijn topic al is aangehaald door winterpark, maar dat is inderdaad wellicht wat inspiratie voor jou.

Wij vliegen wel op Atlanta, omdat we een goede deal zagen en dat qua kilometers (en dus tijd en benzine) wel flink scheelt met Orlando. Dus dat moet je even voor jezelf afwegen. Wij wilden eigenlijk liever terugvliegen van New Orleans, maar dat werd dan weer erg duur met vlucht en dropoff kosten auto.

Goede inspiratie vind ik ook websites van bijv Jan Doets of WRC reizen, die vastomlijnde reizen naar het zuiden aanbieden. Die stoppen het programma vaak wel wat te vol, maar geven wel een indicatie van interessante bestemmingen en afstanden.
Bijvoorbeeld:
https://www.jandoets.nl/vakantie/deep-south
http://www.wrc.nl/verenigde-staten/georgia

Wat betreft wandelen kan ik je niet zo goed helpen, ik ben meer van de korte hike.
Mijn moeder en ik zijn wel van plan Jack Daniels te bezoeken in Lynchburg en heb ook het wel in wat verslagen van forummers gelezen!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
jagieXK
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2012, 20:29

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door jagieXK »

Bedankt voor de reacties, wat mijn idee tot betreft washington was, als je daar begint neem je een behoorlijk stuk van de Appalachen mee, mooi stukje natuur lijkt mij! Heeft washington dc verder andere nadelen dan financieel misschien ?
De tip om die trail klein deel te doen, trekt mij wel ..Alleen.. stel.. ik wil bijv. 3 dagen lopen, hoe doe je dat tussendoor met de gehuurde auto, de appalachen trail is niet zo dat je een rondje loopt, maar is van A naar B naar C etc.
Als ik het lees, is een bus geen optie, volgens mij ergens gelezen dat deze er niet rijd ?
rijocaer
Amerikakenner
Berichten: 825
Lid geworden op: 28 mar 2009, 16:02
Locatie: Maryville, TN

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door rijocaer »

Ik heb al vele keren de AT gelopen....
b51a114bb28617b1b038c63c626fddfe_front.jpg
Ik zou denken om bv in DC te landen, richting de GSMNP te rijden, de AT- Appalachian Trail vanaf New Found Gap naar Gregory Bald te lopen, wel zorgen dat je genoeg eten en drinken mee hebt, richting Gatlinburg of wat rustiger Townsend (bij de KOA kan je leuke kleine cabins huren, of aan de andere kant van de weg naar Gateway Inn een cabin of gewoon een hotel kamer of air bnb) dag of wat in GSMNP met misschien nog een wandeling of twee, Cades Cove, dagje Dollywood, daarna richting Lost Sea in Sweetwater, of Cherohala Skyway/Tail of the Dragon, richting Chattanooga, Rock City, naar Jack Daniels, overnachting ergens in de buurt, Manchester, naar Nashville en via Memphis weer naar NL.
rijocaer
jagieXK
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2012, 20:29

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door jagieXK »

Gaaf zeg, zoals jij zegt dat klinkt goed, ook qua route, ook niet te gehaast qua route lijkt mij.

Hoe kwam jij daar, met huurauto? Hoe deed je dat verder?
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door ksanthony »

Jack Daniels in Lynchburg heb ik een 7-tal jaar geleden bezocht , vond dit toen wel de moeite. Staat dit jaar opnieuw op de planning :)

Betreffende Nascar , moest je Georgia aandoen , niet ver buiten Atlanta is er een speedway , of er in die periode ook races gehouden worden zoek je best even op :)

Ik zou overigens ten zeerste aanraden om een huurwagen te nemen , Amerikanen zijn een open volk dus contact leg je sowieso wel. En zoals hierboven reeds aangegeven , boek eens een Airbnb (of ga Couchsurfen) als je graag met de locals in contact komt , komt je budget overigens zeker ten goede !
Afbeelding
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door winterpark »

ksanthony schreef:Jack Daniels in Lynchburg heb ik een 7-tal jaar geleden bezocht , vond dit toen wel de moeite. Staat dit jaar opnieuw op de planning :)
Heb jij al een routeplanning? Ben heel nieuwsgierig!! Ga zelf ook dit jaar die kant op. :)
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door ksanthony »

winterpark schreef:Heb jij al een routeplanning? Ben heel nieuwsgierig!! Ga zelf ook dit jaar die kant op :)!
Hoi Winterpark ,

Jawel , de route is er al :) - Cursief gedrukt zijn tussenstops , op alle andere plaatsen worden 1 of meerdere overnachtingen gedaan.

Atlanta - Chattanooga - Pigeon Forge (GSMNP) - Lynchburg (JD) - Murfreesboro (familie bezoeken) - Nashville - Memphis - Clarksdale - Natchez - Baton Rouge - Lafayette - New Orleans - Birmingham - Atlanta.

Jullie al enig idee qua route? Altijd leuk om te lezen! :)
Afbeelding
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door winterpark »

ksanthony schreef:
winterpark schreef:Heb jij al een routeplanning? Ben heel nieuwsgierig!! Ga zelf ook dit jaar die kant op :)!
Hoi Winterpark ,

Jawel , de route is er al :) - Cursief gedrukt zijn tussenstops , op alle andere plaatsen worden 1 of meerdere overnachtingen gedaan.

Atlanta - Chattanooga - Pigeon Forge (GSMNP) - Lynchburg (JD) - Murfreesboro (familie bezoeken) - Nashville - Memphis - Clarksdale - Natchez - Baton Rouge - Lafayette - New Orleans - Birmingham - Atlanta.

Jullie al enig idee qua route? Altijd leuk om te lezen! :)
Ha, leuk om te lezen!!! Ga je in Lynchburg naar JD? ;-) Ik ga ook eens kijken of wij dat kunnen doen. Is Birmingham overigens een aanrader denk je? Ik heb er nu een tussenstop in staan waar ik een prima hotel kon vinden, maar er is niet zoveel te doen. Dit wordt onze route, veel tijd in Gatlinburg maar daar hebben we een cabin gehuurd :) En in Breauxbridge een cottage om wat meer van de omgeving daar te zien (Lafayette schijnt leuk te zijn toch?).

12 mei aankomst ’s avonds Atlanta
13 mei Atlanta
14 mei Atlanta – Asheville
15 mei Asheville
16 mei Asheville – Gatlinburg
17 mei Gatlinburg
18 mei Gatlinburg
19 mei Gatlinburg – Chattanooga
20 mei Chattanooga
21 mei Chattanooga – Nashville
22 mei Nashville
23 mei Nashville - Clarksdale
24 mei Clarksdale - Vicksburg
25 mei Vicksburg - Natchez
26 mei Natchez
27 mei Natchez - Breauxbridge
28 mei Breauxbridge
29 mei Breauxbridge - New Orleans
30 mei New Orleans
31 mei New Orleans – Greenville (Alabama)
1 juni Greenville - Atlanta
2 juni terugvlucht Atlanta
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door ksanthony »

@ Winterpark ,

Jep , de stop in Lynchburg is gewoon overdag (zonder overnachting) om JD te bezoeken. Vond dit een aantal jaar geleden wel de moeite , ook heel grappig dat je na de rondleiding een glaasje limonade krijgt aangeboden , want alcohol nuttigen is blijkbaar verboden in Lynchburg :clap: :lol:

Goh , ik denk wel dat Birmingham wat te bieden heeft , maar bij ons is er eigenlijk te weinig tijd om Alabama zelf aan te doen , maar het scheelde nogal veel in prijs qua drop-off fee voor de huurwagen en vlucht om zowen heen- als terug op Atlanta te vliegen.
Deze overnachting zit er bij ons dus in om relaxed Alabama te doorkruisen op 2 dagen , ons oog was gevallen op Montgomery of Birmingham , Birmingham leek ons iets aangenamer om 's avonds gewoon wat rond te kuieren , iets drinken etc..

Betreffende Gatlinburg , beter wat te lang dan te kort hé :) En ik vind Gatlinburg best wel gezellig , dus overdag GSMNP verkennen en 's avonds vertier genoeg :)
Afbeelding
jagieXK
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 apr 2012, 20:29

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door jagieXK »

Mag je bij JD niks proeven dan ? Dan ga ik niet hoor, dan zoek ik wel een plaatselijk moonshiner op haha

Tot betreft AirBnB is een goeie, kost weinig in mijn beleving.
Gemiddeld motel is duurder.
ksanthony
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 jul 2011, 19:08
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vragen over de Appalachen en verblijf in Tennessee.

Bericht door ksanthony »

jagieXK schreef:Mag je bij JD niks proeven dan ?
Neen , mag inderdaad niet. Lynchburg is gelegen in een 'dry county' waar alcohol kopen/verkopen verboden is.
De enige uitzondering is de Jack Daniels Gift Shop, hier mag je dus wel een fles kopen maar hem niet drinken binnen de county lines :roll:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer