Straatmuzikanten New Orleans, Memphis, Nashville

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Straatmuzikanten New Orleans, Memphis, Nashville

Bericht door Henriëtte »

We zijn op dit moment druk bezig met het plannen van onze Deep South-reis. Nu houden wij in het algemeen gesproken niet zo van grote steden, we zoeken liever mooie natuur op. Maar tijdens de komende reis willen we wel graag meer dan anders aandacht besteden aan 'sfeer proeven', en daar horen dan toch zeker wel de muzieksteden bij. We zijn geen muziekkenners, van de drie muziekstijlen jazz (New Orleans), blues (Memphis) en country (Nashville) heeft blues wel duidelijk onze voorkeur.

Wat ons erg leuk lijkt, dat is gewoon even lekker genieten van het optreden van straatmuzikanten. Zo lees ik bijvoorbeeld een heel erg enthousiast stuk over Jackson Square (New Orleans) in het reisverslag van Michel en Elly. Onze vragen: tref je daar - in de maand mei - geregeld wel straatmuzikanten aan? Of is dat alleen op bepaalde dagen? En kom je in Memphis en Nashville ook straatmuzikanten tegen? Natuurlijk kunnen we ook wel eens hier en daar een kroeg binnenlopen, mag dat overal met je foto-apparatuur?

(P.S.: Uiteraard heb ik al volop reisverslagen gelezen, ik ben dan ook op de hoogte van zaken zoals de Sun Studio, Graceland, Johnny Cash Museum e.d. Het gaat ons in dit topic dan ook vooral om tips inzake live muziek.)
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Straatmuzikanten New Orleans, Memphis, Nashville

Bericht door michelly »

Wij troffen vooral in New Orleans op iedere hoek wel een straatmuzikant. We vonden dat fantastisch.
We zijn ook overal met onze, toch behoorlijk grote, camera de bars ingelopen. Dat was geen enkel punt. Alleen in Nashville mochten we 's avonds geen rugzak mee naar binnen nemen. Daar hadden we enkel een vest inzitten maar toch mocht dat op een aantal plaatsen niet.
We hebben best veel foto's van muzikanten, ik vond het prachtig hoe ze opgingen in de muziek. Ik kijk nu al uit naar jullie verslag als er echte fotografen dat soort foto's maken :thumbup: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer