Welke plantages?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Welke plantages?

Bericht door Henriëtte »

We zijn onlangs begonnen met het plannen van een reis door The Deep South. Waarschijnlijk gaan we in de maand mei, het kan ook nog later in het jaar worden (september?). Het lijkt ons erg mooi om enkele plantages te gaan bekijken. Tot nu toe ben ik hier op het forum de volgende namen tegengekomen: Oak Alley, Evergreen, Laura, Houmas House en Rosedown. Van andere topics heb ik ondertussen al begrepen dat Laura Plantation erg mooi is, dat de rondleiding door Houmas House tegenvalt (al zijn de tuinen dan weer wel mooi), en dat op Evergreen Plantation vooral de slavenverblijven erg indrukwekkend zijn.

Afgaande op wat ik tot nu toe heb gelezen wil ik zeker Laura Plantation en Evergreen Plantation in de planning opnemen. Maar misschien zijn er nog wel andere plantations die ik tot nu toe nog niet ben tegengekomen. Tips daarover zijn van harte welkom. We vinden het fijn als fotografie is toegestaan, het lijkt ons erg mooi om indrukwekkende bomenrijen te zien, en informatie over de geschiedenis is ook altijd welkom. Voor dat laatste zullen we, neem ik aan, meestal wel gebruik kunnen maken van een gids. Maar zijn er ook plantages waar je 'los' rond mag lopen, binnen en/of buiten? Want dat is dan vaak weer handiger als we foto's willen maken.

Kortom, welke plantages raden jullie ons aan?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke plantages?

Bericht door Christian »

Wij zijn bij Oak alley Plantation geweest. Erg mooi en de rondleiding wordt verteld door mensen met goede kennis van zaken en in de juiste kleding.

Mag ik je mijn reisverslag van 2015 aanbevelen?
Hier hebben wij een rondje Houston - Austin - Dallas - Memphis - Natchez - New Orleans gedaan.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Welke plantages?

Bericht door Felicitas »

Ik lees graag mee; ben ook benieuwd welke plantages aanraders zijn om te bezoeken. Wij gaan eind april die kant op. Wij willen zelf graag plantages bezoeken die de focus leggen op de geschiedenis van de slavernij en hebben nu de Whitney Plantation aan de Mississippi River en de McLeod Plantation in Charleston in de planning staan.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Welke plantages?

Bericht door Henriëtte »

De Whitney Plantation en de McLeod Plantation kende ik nog niet. Ik heb al snel even de betreffende websites bekeken, vooral de Whitney Plantation spreekt me erg aan. Vooral vanwege de aandacht voor de slavernijgeschiedenis. De McLeod Plantation gaat 'm denk ik niet worden, op dit moment heb ik ruwweg het rondje Atlanta - Great Smoky Mountain - Nashville - Memphis - Natchez - New Orleans - Atlanta in gedachten. Al ligt er nog niets vast, we kunnen dus nog alle kanten op.

Pipo Chris, ik heb net je reisverslag doorgenomen. Oak Alley lijkt me inderdaad ook een must, leuk om te zien dat jij daar enthousiast over bent.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Welke plantages?

Bericht door michelly »

Bij Oak Alley hebben wij op de dijk vanaf een bankje toe zitten kijken hoe busladingen vol toeristen uitgeladen werden. Daar is inderdaad een mooie bomenrij met prachtige eiken maar die zie je ook vanaf de weg. Een stukje verderop heb je de Evergreen Plantation met ook 2 prachtige bomenrijen. De mooiste is de rij waarover je samen met de gids naar de plantation toe rijdt. Deze is 50 tot 60 jaar oud. De andere rij (nog een foto) is van de slavenverblijven naar de plantages. Deze is zo'n 250 jaar oud maar iets minder fotogeniek. Wij vonden de slavenverblijven hier erg indrukwekkend. Het Main House had iets minder grandeur dan de anderen maar je mocht wel overal foto's maken.
Gebruikersavatar
rmathijssen
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 11 apr 2014, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke plantages?

Bericht door rmathijssen »

Wij hebben vorig jaar een bezoek gebracht aan de Whitney Plantation. Verkeerde in een bijzonder goede staat en was erg indrukwekkend om te zien.

Ons blog van die dag:
https://ruudentamara.blogspot.nl/2015/1 ... akken.html
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

Re: Welke plantages?

Bericht door Bert&Hanny »

Hey Henriette, weer eens wat anders dan de rode rotsen.
Wij zijn in 2014 op de Rosedown plantation geweest. Leuke rondleiding en een heel mooi park en je mag overal foto's maken, ook in het huis.
Ook de rondleiding op de Laura Plantation was leuk maar qua fotografie niet zo interessant.
En sla Natchez niet over. Heel mooi stadje met prachtige antebellum huizen. (zie reisverslag 2014)

Groeten Bert
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Welke plantages?

Bericht door sanook »

Ik lees ook geïnteresseerd mee vanwege onze deep south reis in mei 2017, alle genoemde plantations heb ik gemarkeerd in de routeplanner/navigatie.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Welke plantages?

Bericht door michelly »

Hier is nog een topic over plantations e.d.
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Welke plantages?

Bericht door Rudolfje »

Even mijn eigen woonplaats promoten!!

Ik zag dat je Atlanta in de planning hebt staan, in het noorden van de stad ligt Roswell. Dit is een mooie stad met historisch centrum waar 3 oude plantage woningen te bezichtigen zijn. Onze favoriet is Smith plantation met een mooie oude tuin waarin ook de slavenvertrekken liggen. Op loopafstand ligt de mooie main street genaamd Canton Street. Hier vindt je een keur aan restaurants welke vaak in oude huizen en pakhuizen zijn gelegen.

Dit is een link naar een website over de historische huizen die te bezichtigen zijn en waar je ook meer info over Canton Street kunt vinden:

http://visitroswellga.com/what-to-do/hi ... ome-tours/

Have fun!
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Welke plantages?

Bericht door Ingrid1958 »

ik lees ook even mee, ben al volop reisverslagen aan het lezen en het ligt ook een beetje aan de route die we volgen. Alle tips en adviezen zijn welkom :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Welke plantages?

Bericht door Henriëtte »

Bedankt voor de reacties. Ik heb de diverse tips in mijn voorlopige planning vastgelegd en de betreffende sites bekeken, vooral Whitney Plantation en Smith Plantation spreken me zeker aan. En ik heb meteen ook even jullie reisverslagen gelezen, want we willen natuurlijk wel meer zien dan alleen de plantages. De Honey Swamp Tour staat inmiddels ook genoteerd, en diverse tips over New Orleans. Bert en Hanny, met jullie reisverslag ben ik nog volop bezig. Ik zie dat jullie veel watervallen hebben gezien, ik moet dat nog even goed doorlezen, misschien halen we hier ook wel tips uit. En Michel en Elly, jullie enthousiaste verslag kende ik natuurlijk al lang. Het is zelfs één van de directe redenen waarom we ons op The Deep South zijn gaan oriënteren :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer