Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ing »

Na verschillende reizen aan de west en oostkust, is het nu tijd voor een rondje Deep South aankomende zomer. Ik ga samen met mijn moeder, in nagedachtenis aan mijn vader, die afgelopen jaar is overleden en een enorme Amerikafan was. Meer dan 30 reizen door de VS (met gezin, vrouw of alleen), maar we gaan nu wat staten en plekken bezoeken die hij ook nooit heeft bezocht of waar hij in zijn eentje is geweest. Bijzondere reis dus.

Twee weken geleden zagen we goede tickets retour naar Atlanta (575 rechtstreeks met Delta vanaf Brussel), dus toegeslagen en vanuit Atlanta een rondje gepland. We gaan van 18 juli t/m 10 augustus.

Planning tot zover:
Dag Van Naar
Di 18 juli Brussel - Atlanta
Wo 19 juli Atlanta - Chattanooga
Do 20 juli Chattanooga
Vr 21 juli Chattanooga - Nashville
Za 22 juli Nashville
Zo 23 juli Nashville - Gatlinburg
Ma 24 juli Gatlinburg (GSM)
Di 25 juli Gatlinburg (GSM)
Wo 26 juli Gatlinburg - Asheville (Via Blue Ridge Trail)
Do 27 juli Asheville - Charleston
Vr 28 juli Charleston
Za 29 juli Charleston - Savannah
Zo 30 juli Savannah - Amelia Island (State Parks?)
Ma 31 juli Amelia Island
Di 1 aug Amelia Island - Panama Beach
Wo 2 aug Panama Beach (dagje strand)
Do 3 aug Panama Beach - New Orleans
Vr 4 aug New Orleans
Za 5 aug New Orleans - Natchez (Swamp Tour, Plantations)
Zo 6 aug Natchez - Vicksburg of Jackson?
Ma 7 aug Vicksburg - Tupelo (Via Natchez Trace )
Di 8 aug Tupelo - Atlanta
Wo 9 aug Atlanta (Shoppen!)
Do 10 aug Atlanta Brussel
Vr 11 aug Brussel

Sommige hotels liggen al vast, zoals New Orleans en Nashville (goede deals via Hotwire), verder zijn de meeste gratis annuleren of nog niet geboekt.
Heb al veel tips gelezen over welke plantages te bezoeken rondom Natchez e.d.; welke trails in GSM en welke stranden mooi zijn in de Panhandle.

Ben alleen nog op zoek naar wat goedkopere hotels rondom Charleston e.d.. Dure regio! In de panhandle kom ik ook alleen op prijzige hotels, iemand nog tips? (Bijvoorbeeld andere locaties dan nu gekozen).

Op/aanmerkingen, ik hoor het graag! Bedankt!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ruud2004 »

Dure hotels in de Panhandle komt mij bekend voor. Uiteindelijk zijn wij terechtgekomen het Comfort Suites At Eglin Air Force Base, in Niceville. Ligt vlakbij Destin. Deze badplaats vonden wij meer hebben dan Panama City Beach. Destin heeft een leuk Harborfront en prachtige stranden.

V.w.b. Atlanta is de World of CocaCola of het beklimmen van Stone Mountain een aanrader. Shoppen in de Perimeter Mall was ook niet verkeerd.

Suc6!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door annet2009 »

Wij zaten in 2014 in Panama City in Days Inn Panama City Beach/Ocean Front voor $79.20 + taxes.
Mooie lokatie, grote kamer met balkon met uitzicht op zee en je loopt letterlijk aan de achterzijde zo van het hotel het strand op.
https://www.wyndhamhotels.com/days-inn/ ... t/overview

Tussen Panama Beach en New Orleans hebben we nog een nacht in Orange Beach gezeten voor $94.05 + taxes,
niet heel goedkoop maar prima hotel.
http://www.fairfieldorangebeach.com/

Charleston was prijziger, daar betaalde we $119.20 + taxes, maar dan zaten we wel heel centraal, in het Days Inn Charleston - Historic District.
http://www.wyndhamhotelgroup.com/hotels ... l-overview
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door groennom »

Als ik nu bij het eerste hotel kijk, kom ik op de datum 12 juli en dan 1 nacht uit op 214 dollar..... Dat is iets meer dan de 59 waar het mee begint als je de boeking start :-(.

https://www.wyndhamhotels.com/days-inn/ ... 147483647&
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Trails »

Ruud2004 schreef:Uiteindelijk zijn wij terechtgekomen het Comfort Suites At Eglin Air Force Base, in Niceville. Ligt vlakbij Destin.
Wij hadden hier afgelopen februari 1 nacht geboekt (choicehotels.com) en dit was echt een geweldig hotel. Mooie suite en gratis koffie en koeken bij de receptie. Overigens was op onze aankomstavond een gratis manager's reception, dus we hebben gratis gegeten met diverse soorten pizza, fris, bier of wijn. En nachos geloof ik. Leuk! Naast het hotel is een leuke boardwalk wandeling. Het ontbijt was ook erg goed.
De volgende ochtend was er een briefje onder de deur geschoven dat we een 2e nacht konden blijven voor $ 50 (incl. ontbijt). We hebben daar maar 5 minuten over nagedacht en zijn dit meteen gaan regelen bij de receptie. Geen seconde spijt van gehad.
Laatst gewijzigd door Trails op 15 dec 2016, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Trails »

Wij hebben afgelopen februari veel gebruik gemaakt van Choice Hotels.
Ook wij verbleven in het Comfort Suites At Eglin Air Force Base, in Niceville en zouden de dag erna in een hotel in Panama City blijven. We vonden 's ochtends echter een blaadje onder de deur dat ze een 2e nacht aanboden voor slechts $ 50. Panama City hebben we dus niet gedaan en lekker nog een extra nacht in het (geweldige) Comfort Suites.
Het ligt niet zo heel ver uit elkaar en we konden toch ons schema aanhouden.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Trails »

OK... sorry... zie net dat zusjelief me net een paar minuutjes voor was... :oops:
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ing »

annet2009 schreef:Wij zaten in 2014 in Panama City in Days Inn Panama City Beach/Ocean Front voor $79.20 + taxes.
Mooie lokatie, grote kamer met balkon met uitzicht op zee en je loopt letterlijk aan de achterzijde zo van het hotel het strand op.
https://www.wyndhamhotels.com/days-inn/ ... t/overview
Deze heb ik toevallig voorlopig geboekt in Panama City! Kom op 275 euro voor 2 nachten uit. Duurste hotel van de rit, maar wil wel graag aan het strand zitten. Goed om te horen dat jij er positief over bent, want recensies zijn wat wisselend.
Ruud2004 schreef:V.w.b. Atlanta is de World of CocaCola of het beklimmen van Stone Mountain een aanrader. Shoppen in de Perimeter Mall was ook niet verkeerd.
World of CocaCola gaan we zeker doen. Mijn moeder en ik drinken samen ongeveer een fles Cola Zero per 2 dagen op.. :oops: Haha. De rest ga ik het op het lijstje zetten.
Trails schreef:Wij hebben afgelopen februari veel gebruik gemaakt van Choice Hotels.
Ook wij verbleven in het Comfort Suites At Eglin Air Force Base, in Niceville en zouden de dag erna in een hotel in Panama City blijven. We vonden 's ochtends echter een blaadje onder de deur dat ze een 2e nacht aanboden voor slechts $ 50. Panama City hebben we dus niet gedaan en lekker nog een extra nacht in het (geweldige) Comfort Suites.
Ik ga deze ook even bekijken, thanks voor de tip.
Nadeel vind ik dat je bij de Choice Hotels geen gebruik kan maken van de AAA rate bij online boeken, omdat hij de code niet pakt. Zonde, want is wel stukken goedkoper op die manier. Ik zie wel veel choice hotels in de regio namelijk en vaak wel prima hotels.
Iemand hier wel een magische manier om AAA te pakken te krijgen via de website van Choice?

Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding in Gatlinburg ook niet al te best trouwens, veel oudere hotels en weinig inclusief ontbijt. Daar zag ik ook wel een paar van Choice, maar kwamen alsnog wel duur uit helaas..

Goede hoteltips allemaal, thanks mensen! Nog tips wat betreft het stukje New Orleans - Vicksburg? Ik heb deze route opgepikt van het topic van Cookiemon100, daar raden verschillende forumleden de Natchez Trace Pikeway aan. Ik zit alleen nog een beetje met de overnachtingsplaatsen. Wat is handig? Swamp Tour en plantagebezoeken al vooraf boeken of gewoon op de bonnefooi?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ing »

annet2009 schreef: Charleston was prijziger, daar betaalde we $119.20 + taxes, maar dan zaten we wel heel centraal, in het Days Inn Charleston - Historic District.
http://www.wyndhamhotelgroup.com/hotels ... l-overview
Hallelujah, deze komt in juli 2017 uit op 374 dollar (inclusief taxes) voor 2 nachten.. Dat zijn geen leuke prijzen meer.
Denk dat we dan wel genoodzaakt zijn om helaas ergens aan de rand van de suburb te gaan zitten.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door annet2009 »

Ing schreef: Swamp Tour en plantagebezoeken al vooraf boeken of gewoon op de bonnefooi?
Wij hebben het op de bonnefooi gedaan en dat ging allemaal prima, totaal geen wachttijden gehad (was wel in september).

Laura Plantation in Vacherie kwamen we om 11.15 uur aan en konden om 11.20 uur met een tour mee.
Rosedown Plantation in St Francisville waren we om 14.50 uur en konden om 15.00 uur met een tour mee.
Laura Plantation was wel druk dus kan me voorstellen dat je soms op een volgende tour moet wachten.
Rosedown Plantation was heel rustig, denk dat reserveren daar niet snel nodig is.

Swamp tour deden wij bij Cajun Encounters in Slidell. Omdat we die dag van Orange Beach kwamen en tevoren nog een ferry-overtocht en een lunch in Biloxi hadden gepland en niet precies wisten hoe laat we er zouden zijn dus ook op de bonnefooi gegaan. (We hadden wel tevoren opgezocht op welke tijden de tours gingen.)
We waren er om 17.00 uur en konden met de tour van 17.15 uur mee.
Overigens vond ik de tour met Cajun Encounters Tour met een erg volle boot, een gids die met marshmallows en worstjes op een stok de alligators dichterbij en uit het water lokte en een stop bij een groepje ‘wilde’ zwijnen die er door het tourbedrijfje waren neergezet nou niet echt een 'wilderness experience'.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Trails »

Wij proberen altijd hotels van de Choicehotels te boeken, dan spaar je ook en op een bepaald moment krijg je een gratis nacht of zo. Bovendien zijn de prijzen als je lid bent ook wat goedkoper dacht ik.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door chippie777 »

In 2012 zijn wij in Fort Walton Beach geweest. Het weer was toen niet echt super maar het was een leuk plaatsje met een mooi strand met super fijn zand. (Het soort zand dat in zandlopers zit.) Het ligt naast Destin.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ing »

Trails schreef:Wij proberen altijd hotels van de Choicehotels te boeken, dan spaar je ook en op een bepaald moment krijg je een gratis nacht of zo. Bovendien zijn de prijzen als je lid bent ook wat goedkoper dacht ik.
Ze hebben ook een senior rate voor 60 plussers kom ik net achter. Ik denk bij senioren altijd aan de Nederlandse 65 grens, maar in de VS ben je al wat eerder een senior. Mijn moeder is 64, dus komt precies goed uit. Net zoveel korting als het AAA rate én nu dus ook sparen voor die gratis nacht.

Comfort Oceanview Amelia Island net geboekt via die website, toch weer 30 dollar goedkoper dan via booking.com e.d.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ing »

Wij hebben de route weer een beetje aangepast, aan de hand van verslagen en commentaren hier op het forum.
Toch dagje extra ingeruimd voor New Orleans en de route na New Orleans ook nog wat aangepast.

Di 18 juli Brussel - Atlanta
Wo 19 juli Atlanta - Chattanooga
Do 20 juli Chattanooga
Vr 21 juli Chattanooga - Nashville
Za 22 juli Nashville
Zo 23 juli Nashville - Gatlinburg
Ma 24 juli Gatlinburg (GSM)
Di 25 juli Gatlinburg (GSM)
Wo 26 juli Gatlinburg - Asheville (Via Blue Ridge Trail)
Do 27 juli Asheville - Charleston
Vr 28 juli Charleston
Za 29 juli Charleston - Savannah
Zo 30 juli Savannah - Amelia Island (State Parks?)
Ma 31 juli Amelia Island
Di 1 aug Amelia Island - Panama Beach
Wo 2 aug Panama Beach (dagje strand)
Do 3 aug Panama Beach - New Orleans (swamp tour)
Vr 4 aug New Orleans
Za 5 aug New Orleans
Zo 6 aug New Orleans - Natchez (Plantations)
Ma 7 aug Natchez - Jackson (via Vicksburg)
Di 8 aug Jackson - Birmingham (via Natchez Traceway gedeeltelijk)
Wo 9 aug Birmingham - Atlanta (via outlet malls)
Do 10 aug Atlanta Brussel
Vr 11 aug Brussel

Ik hoor het graag als er nog tips zijn wat betreft uitjes en bezienswaardigheden. Heb in ieder geval gezien dat de Swamp Tour van Original Honey Island wordt aangeraden door velen en willen wij doen onderweg naar New Orleans, of aan het einde van de dag op 1 van de New Orleans dagen.
Daarnaast een hele rits met plantages opgeschreven, daar gaan wij er een aantal van kiezen. Thanks voor de tips!

Nog een vraag: is het Biltmore Estate in Asheville de moeite waard om te bezoeken? Zelfde vraag voor Grand Ole Opry in Nashville? Is daar genoeg te beleven als er geen evenement is of iets dergelijks, maar gewoon om een kijkje te nemen? In Chattanooga hebben we 1 volle dag: is dat genoeg om alle bezienswaardigheden rondom Lookout Mountain te doen? Wat is verder nog de moeite waard?

Wij hopen aan de Florida kust 2 dagjes strand te pakken, mocht het weer er niet naar zijn, dan kunnen we in de buurt van Panama Beach altijd nog naar de grootste outletmall van regio aldaar ;-). Zijn er verder nog shopverslaafden die winkeltips hebben?

Bedankt weer!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
annet2009
Amerikakenner
Berichten: 805
Lid geworden op: 06 mei 2009, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door annet2009 »

Een bezoek aan de Grand Ole Opry (de show) is een absolute aanrader. Er zijn shows op dinsdag, vrijdag en zaterdag.

Er zijn ook tours in het Grand Ole Opry House overdag maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik weet niet of je buiten de shows en tours om daar het theater kunt bekijken, maar volgens mij niet.

Het Ryman Auditorium kun je wel bezoeken (daar wordt de Grand Ole Opry een deel van de winter nog gehouden en tot 1974 was dat het enige theater dat ervoor gebruikt werd). Daar wordt een korte film vertoond en daarna kun je zelf door het theater lopen. Wij deden het de dag nadat we naar de Grand Old Opry in het Grand Ole Opry House waren geweest en vonden het erg leuk om de plek te zien waar het begonnen is.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Trails »

Tussen Savannah en Amelia Island is Driftwood Beach op Jekyll Island zéér de moeite waard. Erg apart. We waren hier in februari 2014.
Bij Amelia Island: Fernandina Beach is een gezellige plaats en de Willow Pond Hiking trail in Fort Clinch SP is ook heel apart en erg mooi. Ook het fort is een bezoek waard. Hier waren we in februari 2016.
St. Marks Wildlife Refuge is ook de moeite waard. Er is een vuurtoren en er zijn mooie wandelingen. (ook feb. 2016).
Ach, er is overal wel een hoop te zien en te doen.

Wat natuur betreft klikken wij, als we een route hebben, vaak de groene plekken aan op Google maps en kijken dan wat er te zien.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ing »

annet2009 schreef:Een bezoek aan de Grand Ole Opry (de show) is een absolute aanrader. Er zijn shows op dinsdag, vrijdag en zaterdag.
Het Ryman Auditorium kun je wel bezoeken (daar wordt de Grand Ole Opry een deel van de winter nog gehouden en tot 1974 was dat het enige theater dat ervoor gebruikt werd). Daar wordt een korte film vertoond en daarna kun je zelf door het theater lopen. Wij deden het de dag nadat we naar de Grand Old Opry in het Grand Ole Opry House waren geweest en vonden het erg leuk om de plek te zien waar het begonnen is.
Wij zijn er op vrijdag en zaterdag, dus dat komt helemaal goed uit. Ik zal op tijd kaarten boeken voor die show. Ziet er gaaf uit! Thanks :)

@Trails, ik heb jullie verslag van 2016 een keertje helemaal (soms wat vluchtig) doorgelezen. Daardoor ben ik überhaupt op het spoor van Ferdinanda Beach gekomen :) Ik heb die van 2014 niet bekeken, dat ga ik dan ook even doen. Thanks!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door winterpark »

Hoi Ing,
Een halve reactie op jouw topic en een halve aanvulling op de mijne ;) (viewtopic.php?f=15&t=66516)
Wij zitten nu in Fairhope, Alabama. Vrijdag rijden we naar Atlanta en zaterdag vliegen we naar huis. Zoals ik al gehoopt had is Fairhope echt een super charmant stadje aan de golf van Mexico, zonder de idiote prijzen van de Floridaanse noordkust. Het is me sowieso opgevallen dat de Mississippi/Alabama kust een stuk goedkoper is dan de panhandle van Florida als je een dagje strand wil doen. Mocht het nog passen in jouw reis, Fairhope is dus super. Je hebt hier trouwens op een halfuur rijden vandaan outlet malls in Foley.
Natchez hebben we enorm van genoten, was dus een goede tip van jou. Vicksburg bleek nogal doods te zijn, net als Port Gibson.
In New Orleans zijn we helaas weggespoeld - in de regen was er niet zoveel aan. Wel heel leuk gegeten in St Roche, een foodmarket zoals je in Amsterdam de foodhallen hebt. In Asheville super lekker gegeten bij The Laughing Seed (vegetarisch restaurant). In de Smoky's kun je tussen 7 en 10 's ochtends autovrij Cades Cove fietsen op woensdagochtend en zaterdagochtend. Vroege wekker maar was echt prachtig.
In Chattanooga hebben wij gefietst, net als in Nashville! Was erg makkelijk en leuk. East Nashville is een leuke hippe buurt.
In Natchez kun je naar Longwood, maar als je minder tijd hebt kun je ook Melrose bezoeken, vonden wij een leuk huis, 10 dollar entree plus ranger (want is eigendom van national parks) die een leuke rondleiding geeft.

Oja en mocht je nog geen hotel hebben in Atlanta, wij hebben geslapen in het Hampton Inn ten noorden van de stad. Heerlijk nieuw hotel met super ontbijt (scoort ook een 9.4 op booking.com) voor 100 dollar per nacht en gratis parkeren. Je parkeert je auto heel makkelijk bij metrostation Lindbergh Center en kan dan super makkelijk de metro nemen naar downtown. Al hebben wij het leuker gehad in Decatur, een charmante buitenwijk van Atlanta met leuke winkeltjes en koffiezaakjes.
Tot zover ;-)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Ing »

Waauw!!! Bedankt voor alle tips. Ik ga ze binnenkort even langs mn schema leggen en eens kijken wat ik nog kan aanpassen/verwerken.

Wie weet kom ik dan nog met wat vraagjes. Goed om te horen in ieder geval dat jullie t naar je zin hebben gehad.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1790
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Ing: Deep South 2017 (vanuit Atlanta)

Bericht door Felicitas »

Toch even een lans breken voor Vicksburg. Ik vond, naast natuurlijk het indrukwekkende Vicksburg National Military Park, de Vicksburg Riverfront Murals erg leuk om te bekijken. De rij murals staan in een leuk gedeelte van Vicksburg aan de Yazoo River (zijtak Mississippi River).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer