Roadtrip zuidelijke staten - West naar Oost

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
1.3ipeter
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2016, 12:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Roadtrip zuidelijke staten - West naar Oost

Bericht door 1.3ipeter »

Wij zijn van plan volgend jaar zomer 3 weken naar Amerika te gaan, voor een roadtrip van de west-kust naar de oostkust.
Ons idee is om naar Los Angeles te vliegen en van daaruit, via diverse stops natuurlijk, uit te komen in Orlando.

Mijn vriendin en ik zijn beide redelijke "gearheads", dus niet vies van veel km's te maken.
Deze tocht zit op circa 4000/4500km, dat zou betekenen elke dag 200km (of elke anderste dag 400km) te rijden.
We willen enkele grote steden (Las Vegas, El Paso, Dallas, New Orléans e.d.) aandoen, maar voornamelijk door de binnenlanden touren.

We hebben ook al naar tickets gekeken (heen AMS - LAX en terug ORL - AMS) en komen dan op 850 Euro p.p. retour.
Dit lijkt me wel mee te vallen, of is het verstandiger nog even ter wachten, prijstechnisch?

Ook hadden we al gekeken naar huurauto's maar daar schrok ik toch wel even van. 2000 Euro voor een Hatchback (Ford Focus) of 2500 Euro voor een sportieve cabrio. Waarbij circa 1000 Euro vanwege het niet retourneren op de zelfde locatie.

Als ik naar de grotere reisaanbieders kijk, zitten de prijzen voor pakketreizen allen rond de 3000 Euro p.p. in het hoogseizoen (Augustus).
Dit zou betekenen, rekening houdend met bovenstaande kosten, dat we met gemiddeld 100 euro per nacht (voor 2 personen) op dezelfde bedragen uit zouden komen als die de reisorganisaties rekenen. Is dit reëel?

Zijn er aanbieders die bovenstaande als pakket aanbieden?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Roadtrip zuidelijke staten - West naar Oost

Bericht door Marcopstal »

Waar hebben jullie in godsnaam gezocht voor een autohuur ?

Een Ford focus vind ik in augustus voor 27 dagen al voor minder dan 1000 euro. Een convertible kost een 1500 a 1600 euro. Voor 21 dagen is dat zelfs maar een 750, respectievelijk 1300 euro.

De dropoff over degelijk afstand kost vermoedelijk een 500 dollar, dat is bij mijn weten ook zo goed als het maximum tarief. Van 1000 euro drop-off heb ik nog nooit gehoord.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
1.3ipeter
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2016, 12:25
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip zuidelijke staten - West naar Oost

Bericht door 1.3ipeter »

We zijn dit jaar in Florida geweest, en hadden daar een auto bij Alamo. Daar had ik nu ook gekeken. Als 2e bij Avis, en daar kwamen de prijzen redelijk overeen.
Zie nu op vergelijkings-sites dat het inderdaad toch nog best goedkoper kan. :roll: :D
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Roadtrip zuidelijke staten - West naar Oost

Bericht door EvelienK. »

Kijk ook eens op usareisen.de en cardelmar.nl voor een auto..
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Linda_op_reis
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 apr 2017, 16:28
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Roadtrip zuidelijke staten - West naar Oost

Bericht door Linda_op_reis »

Enige jaren geleden zijn wij in 3 weken van San Diego naar New Orleans gereden, met zo min mogelijk snelweg, dat was prima te doen. Konden op veel plaatsen meerdere nachten blijven en tussendoor hikes maken en dingen bezichtigen. Wij zijn geen liefhebbers van grote steden, hebben ons wel uitstekend vermaakt in San Diego, Tucson en Austin, en natuurlijk in New Orleans zelf. Verder hebben wij diverse parken bezocht: Organ Pipes, Saguaro East & West, Gila Mountains, Big Bend, Carlsbad Caverns, Guadalupe, White Sands, Atchafalaya. Ook leuk waren Kitt Peak, Yuma Prison, Silver City en Lafayette.
Check mijn live reisverslag hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag368
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer