Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
JB81
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2011, 12:08

Re: Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door JB81 »

:D inderdaad. Leuk toch, kaap maar een end weg... wie weet brengen we elkaar weer op nieuwe ideeën.

In Nashville is voor ons nu deze geworden (met privé ingang ;)): https://www.airbnb.nl/rooms/3716723

Het weekend dat wij er zitten is het CMA Music Festival 2017. Alles zit vol of is heel duur nu.

En rijden in de US is juist geweldig, prachtige uitzichten met vaak hele mooie auto's (en automaat :)). Ik zou het daar niet voor laten....
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door winterpark »

JB81 schreef::D inderdaad. Leuk toch, kaap maar een end weg... wie weet brengen we elkaar weer op nieuwe ideeën.

In Nashville is voor ons nu deze geworden (met privé ingang ;)): https://www.airbnb.nl/rooms/3716723

Het weekend dat wij er zitten is het CMA Music Festival 2017. Alles zit vol of is heel duur nu.

En rijden in de US is juist geweldig, prachtige uitzichten met vaak hele mooie auto's (en automaat :)). Ik zou het daar niet voor laten....
Gaan jullie nog iets bezoeken van dat festival? Deze ziet er ook fantastisch uit! Eigenlijk misschien wel beter dan die andere vanwege de prive-ingang...?

Haha, mijn man heeft een trauma opgelopen van een te lange rit (in de VS) die we in 2015 hebben gemaakt. In praktijk rijdt hij bijna alles, misschien moeten we daar toch ook maar eens verandering in brengen :-)

Is Sopchoppy een plaats die jullie hebben uitgezocht voor een paar dagen aan de kust?
JB81
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2011, 12:08

Re: Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door JB81 »

Ik denk wij max ongeveer 6 uur achter elkaar rijden zetten met daarna minimaal 1 overnachting. Het moet ook wel leuk blijven ;)

Er zijn overal in Nashville buiten optredens op verschillende podia en het is er super druk, we gaan ons gewoon mengen in het publiek en verschillende optredens luisteren. Verder geen tickets voor het festivalzelf halen (lijkt minimaal 200 dollar pp te kosten). Wel kopen we tickets voor de Grand Ole Opry... schijnt toch wel bijzonder te zijn.

haha, Sopchoppy... ik zocht op een tussenstop tussen New Orleans en Savannah en kwam alleen maar badplaatsen tegen, niet heel veel zin in tijdens zo'n vakantie. Op Google maps kwam ik stuk groen tegen. Daar gezocht naar overnachtingsmogelijkheden en toen las ik deze omschrijving, gelijk verkocht eigenlijk (rust, natuur, buiten activeiten etc.):

3 story home located in the Saint Marks National Wildlife Refuge on Buckhorn Creek. Paddle, Hike, View wildlife or catch it--by hook or camera. Fishing dock and canoes, kayaks and bikes available to guests at no extra costs. This is a wildlife refuge it is biologically diverse, quiet.

This is a naturebased destination in a National Wildlife Refuge built on the site of a 1920s fishing camp. Very quiet, great skies, cool water and many trails. House is open and bright and full of local history. There are 2 beds and 2 bedrooms available if needed.

Normally here at the start but come and go. It is really a decision by the guest as too how much direction they desire. I know the region and state very well and have been very helpful to travelers looking for the cool cool places on their journey.

It is a naturebased neighborhood where you can see 250 species of birds over the year, alligators, deer, beaver, otters on and on.

This Ochlockonee river basin was inhabited for thousands of years by native peoples. It is in a geological transition zone between Karst ecosystem and Sandhills ecosystems. Seldom are others seen while paddling or hiking. Much of it and the islands around us are unexplored.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door winterpark »

Dat ziet er wederom geweldig uit, heb even gegoogled! Je komt inderdaad anders al snel in een badplaats, kan ook leuk zijn, maar die prijzen zijn echt niet leuk meer (buiten het feit dat je er idd wel zin in moet hebben)! Wij zitten trouwens hier nog tussen Natchez en New Orleans, moest ik even aan denken toen ik jouw Airbnb zag: http://www.cajuncottages.com/

Nog een vraagje dan, hebben jullie al een auto geregeld en zo ja, wat en waar? :D Daar zit ik nog even met te klooien. Alamo via Autoeurope is heel betaalbaar, maar voor een extra driver heb je dan weer het gold pakket nodig (en dan zit je weer op 700 euro voor 3 weken). Heb jij nog tips en trucs?
JB81
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 mar 2011, 12:08

Re: Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door JB81 »

Dat ziet er ook heerlijk uit, zo'n cajun cottage... mooi gebied ook denk ik (waar ik wellicht te weinig aandacht aan geef deze reis). Geeft weer een reden om terug te gaan.

Qua auto heb ik nu een standard SUV gehuurd voor 17 dagen (~600 euro) via Alamo (en dan de Britse site). Maar ik twijfel nog, omdat Alamo moeilijk kan gaan doen over het feit dat ik niet bepaald Brits ben :).

Ik heb heel vaak auto's (naar tevredenheid) gehuurd via rentalcars.com

Als jij nog iets moois tegenkomt, dan hoor ik het ook graag.
ericedens
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2014, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Almere

Re: Reis JB81: Washington - Washington (juni 2017)

Bericht door ericedens »

Leuk om jullie gesprek even te volgen JB81 en winterpark! Wij (m56,v55) vertrekken in juni naar Deep South. Geen AirBNB maar hotels onderweg, wellicht stappen we volgende keer ook wel over op AirBNB. Wij vliegen aan op Washington DC en vertrekken ook daarvan. Bewust gekozen om eerste hotel dicht bij GSMNP te hebben: hotel Strasburg te Strasburg leek ons leukste (Tripadvisor en Booking) en op terugweg zitten we in hotelletje Olde Towne in Manassas Park. Dat is redelijk dichtbij Walmark en DC op half uurtje rijden. Idee is om voordt we de auto weer inleveren op Dulles om nog even langs Great Falls NP te gaan.
Leuk om te lezen dat jullie ook naar Clarksdale voor Shack Up Inn. 2 overnachtingen, maar gaan daar de in omgeving ook rondje Tupelo- Indianola- Leland- Clarksdale doen (veel musea, shacks, barns). Zullen ons wel vermaken. En afgelopen week ook Gran Ole Opry geboekt... we zijn niet van die enorme country-fans maar lijkt ons wel bijzonder.. als we dan toch in Nashville zijn.
Ook kijken we uit naar vuurwerk (4th of july) op het strand bij Kill Devil Hills. Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer