Reis ericedens: Musical Road Trip 2017 - tips voor overnachting.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
ericedens
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2014, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Almere

Reis ericedens: Musical Road Trip 2017 - tips voor overnachting.

Bericht door ericedens »

In juni 2017 zijn we van plan om roadtrip te maken in Deep South. Idee is om in Washinton te beginnen en te eindigen. Via Smokey Mountains, Nashville en Memphis naar Natchez en New Orleans en via Noord Florida (Pensacola en Tallahassee), Savannah, Charleston en Outer Banks weer terug naar Washington. Alles moet nog geboekt worden. Vliegreis en autohuur doe ik via reisbureau (ook meer verzekerd), maar hotels wil ik eigenlijk zo veel mogelijk zelf boeken. Daarvoor mijn vraag: hebben jullie nog tips? Zou graag in Savannah en/of Charleston in Antebellum B&B zitten, verder denken we om muziek ook plek te geven, dus als jullie nog tips hebben voor Nashville, Memphis en NOLA hou ik me graag aanbevolen. Waarschijnlijk zijn we 4th of july op OuterBanks, dus ook daar ben ik benieuwd of jullie leuke tip hebben.

Bedankt alvast.
Gr. Eric
paemsa
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Musical Road Trip 2017: tips voor overnachting

Bericht door paemsa »

Hallo,
Jullie zijn er ook vroeg bij ;-) blij dat ik niet alleen ben, mijn collega's zeggen steeds dat ik gek ben om zo ver op voorhand te plannen, nu ja ik kies dan ook niet voor de all inn vakanties in Spanje of Turkije, die hoef je niet zo ver op voorhand te plannen, plus ik vind het leuk om een route uit te stippelen en zelf mijn hotels uit te kiezen. Nu wij zouden niet in de zomer, maar in de lente naar New Orleans gaan, met de paasvakantie.
Mijn planning is de volgende:
Vlucht van Brussel naar New Orleans, terug van Savannah naar Brussel

2 nachten New Orleans (is 2 nachten te kort? want tenslotte zullen we maar landen 's avonds laat?)
1 nacht Baton Rouge
1 nacht Lafayette
1 nacht Natchez
1 nacht Clarksdale
2 nachten Memphis
1 nacht Nashville
2 nachten Great Smokey Mountains
1 nacht Atlanta
1 nacht Savannah

Waarom zou je je vliegreis en autohuur via reisburo doen? Ik had vernomen van onze bank, als wij vluchten of aankopen of eender wat doen met onze VISAkaart zijn wij verzekerd, dus boek ik de laatste tijd alles zelf, vlucht, auto en hotels met mijn VISAkaart.
Bij de Premium VISA kaart zit er een annulatieverzekering en ben je voor diverse zaken verzekerd.
Moet wel top zijn om met de 4th of july in de States te zitten, crowded but fun :-)

Wat overnachtingen betreft zit ik te dubben op hoeveel overnachtingen in New Orleans, is 2 te weinig? Is 1 nacht Great Smokey Mountains voldoende? Zodoende neem ik 3 overnachten in New Orleans en 1 nacht in Great Smokey Mountains.
Graag ook wat tips voor hotels of b&b's.


Groeten
Sandra
ericedens
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2014, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Almere

Re: Musical Road Trip 2017: tips voor overnachting

Bericht door ericedens »

Hallo Sandra,
Inderdaad leuk om al vroeg er mee bezig te zijn. Nog 10 maanden en dan mogen we weer :lol:
In de lente is ook bijzonder lijkt me. Heb daar zelf geen ervaring mee, maar ontluikende natuur is altijd prachtig.
Je hebt een mooie reis voor de boeg. Ik snap dat jullie het in 2 weken willen doen, dan is het inderdaad keuzes maken hoe lang je ergens blijft. New Orleans zou ik ook graag in februari eens zien (Mardi Gras) dus daarom doe wij nu ook 'maar' 2 overnachtingen. Is het voor jou een idee om in plaats van Baton Rouge die extra dag in New Orleans te nemen? Ik heb wel extra overnachting in Nashville gepland en probeer op een zaterdag uit te komen zodat we ook naar Grand Ole Opry te gaan voor optreden... GSMNP is groots lees ik overal en daarom doe ik overnachting in Roanoke en Gatlinburg..
Hopelijk krijgen we wat tips van anderen over leuke overnachtingsadresjes. Succes met de planning :wink:
Groet, Eric
Gast

Re: Musical Road Trip 2017: tips voor overnachting

Bericht door Gast »

Ik ben er nog nooit geweest, maar heb al vaak positieve verhalen gehoord over de Shack Up Inn in Clarksdale: http://www.shackupinn.com.
ericedens
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2014, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Almere

Re: Musical Road Trip 2017: tips voor overnachting

Bericht door ericedens »

Dank eoms! Deze had ik op mijn lijstje staan... Rij er zelfs beetje voor om. Lijkt me gaaf om hier te verblijven.
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Musical Road Trip 2017: tips voor overnachting

Bericht door schre062 »

Shackp up Inn zeker doen. Echt een belevenis. Zie ons blog ; https://schreuderinamerika.wordpress.co ... larksdale/
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
ericedens
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2014, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Almere

Re: Musical Road Trip 2017: tips voor overnachting

Bericht door ericedens »

Dank familie Schreuder (& friends). Ik heb met veel plezier de blog van jullie reis in juni 2015 gelezen. Mooie muzikale trip, bedankt voor de tips. Ben op dit moment heftig in de fase van het opstellen van roadbook. Vlucht Washington-Washington en auto geboekt, nu maar even zien welke route exact gaan volgen, welke steden, natuur en plantations we bezoeken en welke hotels we boeken. Starten met Sheandoah en GSMNP en eindigen aan kust van Carolina. Vooral tussenliggende tijd zullen we soortgelijk rondje maken. Nu al zin in!
Shack Up Inn moet ik nog even bezien. We komen namelijk op een vrijdag daar aan en moeten dan 2 overnachtingen nemen. Op zich zou dat geen probleem zijn, maar komen dan beetje in tijdnood. Keuzestress :roll: .. Maar eh.. Tallahatchee Flats in Greenwood is wellicht vergelijkbaar (ook overnachting in 'shacks'). Heeft iemand daar ervaring mee? En ben nog op zoek naar leuke B&B in plantation? Anyone?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Musical Road Trip 2017: tips voor overnachting

Bericht door winterpark »

Ben je inmiddels al wat verder gekomen met je route en overnachtingen? Ben heel benieuwd! Weet niet of je ook nog in het Cajun gebied blijft voordat je New Orleans aandoet, maar Lafayette schijnt erg leuk te zijn, heb ik begrepen van een meisje dat daar vandaan komt. Wij slapen twee nachten in een cottage in de buurt van Breauxbridge, wellicht een aanrader.
ericedens
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 apr 2014, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Almere

Re: Reis ericedens: Musical Road Trip 2017 - tips voor overnachting.

Bericht door ericedens »

Tijd om even update te geven van onze Music Road Trip ;) Ik heb veel tips van dit forum gehaald. Onze Reis ziet er nu als volgt uit:
. Dag 1 Aankomst Washington Dulles en door naar Strasburg (VA), 30 min. vanaf entrance Shenandoah
. Dag 2 Via Skyland Drive naar Hillsville, overnachting Red Roof Inn, zocht iets centraals (€61)
. Dag 3 Via GSMNP (Blues Ridge Parkway), indian village naar Gatlinburg, ov. River Terrace Resort
. Dag 5 Naar Chattanooga, vooral benieuwd naar Rock City en Ruby Falls, ov. The Read House
. Dag 6 Via Lynchburg (Jack Daniels) naar Nashville, music city. Iemand nog tips over Kings of Leon (favoriete band)?
. Dag 7 extra dag in Nashville, Grand Ole Opry geboekt, is ook leuk voor niet-country-lover toch?
. Dag 8 Naar Memphis. Uiteraard Graceland en we hebben ov. kunnen regelen (€173) in Guesthouse at Graceland (net open)
. Dag 10 Clarksdale Shack Up Inn op programma, komen aan op een vrijdag en blijven daar tot zondagochtend, kijk erg naar uit
. Dag 11 Rondje Clarksdale-Tupelo- Indianola- Leland- Clarksdale: div. musea, juke joints en plantations
. Dag 12 Naar Natchez, onderweg wellicht Vicksburg,in ieder geval plantations en radarboot over Mississippi
. Dag 13 Onderweg naar New Orleans, op programma staat nog een swamp tour, in cajun gebied
. Dag 14 Leuke dingen doen in NOLA om Louis Armstorng park, veel muziek.. ov. Fleur de Lis Mansion
. Dag 15 Via Mobile naar Fort Walton Beach, schijnt fantastisch zandloperstrand te hebben. Ov. Wyndham Garden aan strand..
. Dag 16 Onderweg naar oostkust ov. In Jacksonville Plaza Hotel (€66)
. Dag 17 Naar Savannah, ov. Planters Inn at Reynolds, in centrum, stad bekijken (houden van stadswandeling)
. Dag 18 Charleston, we hebben overnachting op Mount Pleasant (days Inn), bezoek Patriot's Point
. Dag 19 Voordat we de outerbanks op gaan overn. In Swansboro (NC), Best Western Silver Creek
. Dag 20 Via Ocracoke (aantal ferry's) naar Kill Devil Hills: hotel vlakbij memorial Wright Brothers: Days Inn Oceanfront
. Dag 21 Extra dag op strand van KDH, het is dan 4th of july dus zullen ons daar wel vermaken
. Dag 22 Terug richting Washington, overnachting te Manassas Park (Olde Towne Inn €73)
. Dag 23 's morgens nog even naar Great Falls NP en 's middags auto inleveren te Washington Dulles en naar Amsterdam

We houden er wel van om veel te zien en te doen. Heb veel genoteerd (ook los van wat hier staat). Hopelijk komen we aan veel dingen toe ;) Tips zijn altijd welkom... ook in overrnachtingen veel diversiteit (van €61 tot €214 per nacht), maar gemiddeld aan overnachtingen €120,- pr nacht. Leuk om zelf deze puzzel te leggen. Slapen in een cottage lijkt me ook gaaf, Lafayette gaan we net niet redden. Maar dank voor het meedenken. Houden we zeker in de gaten voor volgende keer. Shack Up Inn hebben we voor 2 nachten geboekt, ben heeeel benieuwd. ZIN IN... nog 4 maanden, kan bijna niet wachten ;)
cvr
Amerikafan
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Reis ericedens: Musical Road Trip 2017 - tips voor overnachting.

Bericht door cvr »

Mooie route!

Wij doen deels dezelfde route, ik vond veel leuke tips op deze website: https://www.motortrails.nl/motorvakanti ... d-amerika/
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis ericedens: Musical Road Trip 2017 - tips voor overnachting.

Bericht door sanook »

Nav dit topic nog een keer naar Shack Up Inn gekeken (had eerder gekeken en dacht dat alles vol was) en onze route een beetje aangepast dus niet overnachten in Greenville maar stukje doorrijden naar de Shack Up Inn. Ben benieuwd...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer