Alleen Backpacken door Deep South America

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Petrosa
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2012, 12:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door Petrosa »

Hoi Allen,

Ik zit er aan te denken om vanaf 09 Augustus tot 25 Augustus te gaan backpacken door het gebied rond New Orleans.
Ik wil vliegen op New Orleans en vanuit daar een rondje doen naar Nashville (denk dat ik Montgomery en Memphis oversla aangezien ik daar
al ben geweest) dan door naar Dalles (Via Oklahoma? of is die stad niet de moeite waard?) en dan afhankelijk van de tijd naar boven naar Denver om daar nog wat natuur mee te pakken, of weer terug naar New Orleans.
De route ligt eigenlijk nog helemaal open (behalve dat New Orleans er in moet zitten), dus mochten jullie daarover nog tips hebben, over de route, dan zijn ze meer dan welkom!

Daarnaast heb ik eigenlijk een paar andere prangende vragen:

1) Amerika is volgens mij niet het allergezelligste/makkelijkste land om alleen te backpacken.
Ik wil daarom het liefst zoveel mogelijk met de Greyhound of de trein doen. Is dat goed te doen daar?

2) Ik ga alleen en wil daarom vooral Hostels nemen en Airbnb. Hebben jullie nog tips?

Ik heb veel backpack ervaring, maar merk dat ik alleen backpacken in Amerika best spannend vind. Maar aangezien ik erg fan ben van Obama en Hillary en de verkiezingen voor de deur staan, wil ik deze kans niet laten liggen ...

Alle tips zijn welkom!

Alvast ontzettend bedankt.

Groet,
Petra
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5769
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door bedeve »

@ Petrosa : " ) Amerika is volgens mij niet het allergezelligste/makkelijkste land om alleen te backpacken. "

Ik snap die aanname volstrekt niet.

Een deel van mijn ritjes wordt bepaald door de muziek. Dus mijn reacties op jou ook.
New Orleans is helder en duidelijk ; mooie plek voor aankomst / vertrek.
Je noemt Dallas en Oklahoma City .
Is Austin een alternatief voor je ?
Daar gebeurt meer en is zeker als je alleen reist leuker.
Te meer jij het spannend vind om alleen te reizen, dan moet je op plekken komen waar lol gemaakt wordt
Geen zakelijke omgeving
Montgomery ;snap ik
Memphis als alternatief ?
Nashville ; Zeker een paar dagen denk ik dan.
Al met al heb je nu wat Greyhound bereikbare plekken.

" Maar aangezien ik erg fan ben van Obama en Hillary en de verkiezingen voor de deur staan, wil ik deze kans niet laten liggen ...

Daś heel mooi, maar ik zou dat fan van Hillary zijn in dat gebied niet meteen aan iedereen kenbaar maken!
Take it easy
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Petrosa
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2012, 12:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door Petrosa »

Hai Bedeve,

Dank voor je reactie. Erg fijn,
Wat ik met die eerste opmerking (Amerika is volgens mij niet het allergezelligste/makkelijkste land om alleen te backpacken)
bedoelde is dat Amerika volgens mij niet bovenaan de lijstjes van backpackers staat om daar alleen naar toe te gaan. Ik ben alleen gaan backpacken in Australia, Nieuw Zeeland en Azie en daar is backpacken makkelijk omdat er veel op toegespitst is. Ik doe de aaname dat dat minder is in Amerika. Ik heb 2x een roadtrip gemaakt in Amerika met z''n tweeen en toen viel het mij op dat er weinig hostels waren en zijn we weinig mensen alleen tegen gekomen. Maar wellicht heb ik het verkeerd!


Austis kan zeker een alternatief zijn! Als daar wat te beleven is dan kan het zeker een locatie zijn om langs te gaan. Dank je wel.

En ik begrijp je opmerking mbt Obama en Hilary. Het zuiden is inderdaad niet het meest progressief..

Nogmaals dank!

Groet,
Petra
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door Big_Mo »

Niet alleen het zuiden hoor :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door elninjoo »

Petrosa schreef:Hai Bedeve,
Ik heb 2x een roadtrip gemaakt in Amerika met z''n tweeen en toen viel het mij op dat er weinig hostels waren en zijn we weinig mensen alleen tegen gekomen. Maar wellicht heb ik het verkeerd!
Er reizen meer mensen alleen door Amerika, maar dan gewoon met 'n huurauto en slapend in motels. Hostels is idd voor een ander type reiziger en die tref je meer in Azie.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door winterpark »

Je kunt in principe met het OV reizen in de VS, maar erg eenvoudig is het allemaal niet. Is het een optie voor je om een auto te huren? Dan ben je echt een heel stuk vrijer en kun je wellicht ook makkelijker naar plekken met hostels / naar airbnbs.
Je zou ook kunnen kijken of je studentensteden mee kunt pakken, bijv. Oxford in Mississippi is een gezellig stadje, Asheville is ook een leuke stad voor jonge mensen, Charleston idem. Effectief heb je 17 dagen, dus ik zou eerder na New Orleans kijken of je via Nashville naar Gatlinburg (Smoky Mountains), Asheville, Charleston en dan terugvliegen vanuit Orlando. Of anders na Asheville doorrijden naar Atlanta (hele mooie route vonden wij dat). Hoewel dat ook al best een onderneming is voor 17 dagen, drie weken zou beter zijn.
Airbnb is een heel goed plan als je mensen wilt leren kennen; wij zaten bijvoorbeeld in Chattanooga bij leeftijdsgenoten (stel van 30) op een aparte verdieping, 's avonds super gezellig met hen een biertje gedronken. Maar zou dan wel expliciet op zoek gaan naar mensen die het leuk vinden om je op sleeptouw te nemen. Dit was trouwens in een buitenwijk, dus met het ov waren we daar nooit gekomen.

Oh enne... In dat soort steden (zoals bijv. Asheville en Oxford) heb je super veel progressieve mensen. In Asheville struikelde je over de Bernie Sanders stickers op auto's.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door sanook »

Topic stamt uit 2016, route tips lijken me niet meer van toepassing :D
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Alleen Backpacken door Deep South America

Bericht door winterpark »

Hahahaha, oh oh oh lekker dom ook van mij; ik dacht nog, verkiezingen? Hmm, nou ja, zal wel :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer