Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Atlanta naar Florida en terug in 7 dagen : goed idee of niet ?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
trekkingfan
Amerikafan

Van Atlanta naar Florida en terug in 7 dagen : goed idee of niet ?

Bericht door trekkingfan »

Beste forumleden,

Zoals gewoonlijk als ik hier kom, zit ik weer met een dringende vraag om advies. Binnen 9 dagen vlieg ik met mijn oudste dochter naar Atlanta om daar mijn jongste te gaan bezoeken, die daar aupair meisje is en de mooiste tijd van haar leven beleeft. Ik ben al 3 weken aan het vragen of ze haar hostfamily wil vragen om raad, wat we best in 7 dagen Atlanta zouden doen. Maar zonder resultaat, ze heeft het veel te druk met haar Amerikaanse way of life :-). Zij heeft ook een week vakantie en wil dan graag naar Florida, omdat dit in de zomer blijkbaar afgeraden wordt voor hurricanes? Maar is Florida volgens jullie niet te ver, of lijkt dit toch haalbaar?

Bovendien heeft ze mij gisteren laten weten dat het spring break is en alle hotels vol gaan zitten, en ik moet dus nog zowel auto als hotels reserveren, maar moeilijk als ik niet weet waar naar toe ... en met heel die heisa hier rond die aanslagen en de vreselijke verhalen van iedereen die de gewonden heeft gezien, zie ik het effe niet meer zitten.

Jullie hebben mij altijd met elke vraag geholpen, dus hoop ik nu wijze voorstellen (of reisverslagen) te krijgen van wat ik zou kunnen doen in zo een korte periode (door verlofproblemen en ook omdat ik in de zomer nog eens 4 of 5 weken op bezoek ga, waarvan 1 week met mijn zoon).
Elke mening zal zeker in overweging genomen worden !

Ik zoek dus een mooi tripje vanuit Atlanta, aankomst zaterdag, terugvlucht zondag ! Thanks a lot !
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Van Atlanta naar Florida en terug in 7 dagen : goed idee of niet ?

Bericht door MDeckers »

Hangt er vanaf naar waar natuurlijk. Miami is bv nog 3 uur (9 totaal) dan Orlando (6 totaal).

Ik ben zelf nooit daar in de buurt geweest, maar als je toch maar 7 dagen hebt, is het dan niet een beetje zonde om 4 ervan in de auto te zitten? Als je naar Florida wil, zou ik het vliegtuig nemen, dan ben je er op een halve dag.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Tja, ik heb het niet zo op Florida, dus ik zou sowieso Georgia kizen i.p.v. Florida. Maar zoals hierboven al geschreven werd, het is een flink eind rijden en dan ook nog Spring Break.

Waarom niet een leuk rondje door Georgia? Vanuit Atlanta zit je ook nog eens lekker centraal.Een week is heel kort en tenzij je stapelgek op autorijden bent zou ik niet al te ver weg gaan. Blijf liever een beetje in de buurt van Atlanta en doe een rustig rondje met tijd genoeg om echt rond te kijken.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zou naar Savannah en/of Charleston gaan. En dan via bv Hilton Head of Folly island.
trekkingfan
Amerikafan

Nog vliegtuigen nemen lijkt mij wat duur voor dit verblijf van 7 dagen, eigenlijk had ik nu al liever langer gebleven want de prijs van de tickets blijft toch dezelfde...
LittlePhoenix, mag ik weten waarom je het niet zo op Florida hebt ? en ik heb eigenlijk een hekel aan autorijden hahaha maar met mijn liefde voor Amerika vergeet ik het rijden met een vreemde auto met dan nog een automaat :-( en mijn kids mogen alle 3 niet rijden want ze zijn nog geen 25...
Ik ga bekijken wat ik bij Atlanta kan doen en dus ook Savannah en Charleston, dank u voor de tip eoms !
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik denk ook dat ik gewoon in Georgia en omgeving zou blijven, genoeg in de buurt te zien lijkt me!
trekkingfan schreef: LittlePhoenix, mag ik weten waarom je het niet zo op Florida hebt ?
Ik ben dan wel geen LittlePhoenix maar wil in ieder geval zeggen dat Florida aan de oostkust ook absoluut niet hetzelfde als de Floridiaanse westkust. We hebben het hier erg naar onze zin aan de westkust maar zouden absoluut niet aan de oostkust willen zitten (te gehaast/druk etc.).
trekkingfan
Amerikafan

OK, het gaat dus waarschijnlijk over de drukte en te veel toerisme, Florida klinkt bij mijn dochters natuurlijk exotisch in de oren. Maar ik ben nu aan het twijfelen of ik eerder richting Savannah en Charleston zou nemen ? Zijn de temperaturen daar dan al warm genoeg om ook beaches te doen ?
Of misschien eerder richting Chattanooga, Nashville en Memphis ? Iemand een idee waar de dochters het meest aan zouden hebben ?

SemJes is het door de spring break echt heel druk in Florida ? want ik heb geen zin om na die lange afstanden rijden dan ook nog eens te gaan aanschuiven voor het strand...
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Het is de laatste paar weken echt significant veel drukker inderdaad. Parkeerplaatsen op het populairste strand hier is na 11 uur s' ochtends echt te vergeten. Op sommige van de andere stranden is het nog wel te doen. Heb wel het idee dat het deze week al weer wat minder erg is dan de afgelopen 2 weken. Maar goed, ik heb het natuurlijk maar weer over een klein stukje van de staat en weet niet hoe het in andere delen is.

Savannah en Charleston zijn wat frisser maar de temperaturen lijken alsnog wel boven de 20 graden te liggen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

trekkingfan schreef:
SemJes is het door de spring break echt heel druk in Florida ? want ik heb geen zin om na die lange afstanden rijden dan ook nog eens te gaan aanschuiven voor het strand...

Om je een beeld te geven, begin januari hielp ik een vriend met het plannen van een road trip door Florida, eind maart/begin april. Op de aller duurste hotels na was er in januari al niet zoveel meer te vinden voor deze periode :shock:

Savannah, charleston, top plan! Beide erg mooie steden, authentiek en compleet verschillend van elkaar. Bij Chatleston ligt Folly Beach, erg leuke Beach town. Maar het barst daar van de stranden en de eilanden.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Wij woonden in een buitenwijk van Miami, en ik vond het geen prettige plek. Alles zo gehaast, onvriendelijke mensen, iedereen zo bezig met uiterlijk, vreselijk verkeer, al dat gegil en agressieve mensen. Nee, voelde me er niet thuis.

Maar er zijn natuurlijk ook zat mensen die helemaal weg zijn van Miami en er zielsgelukkig elk jaar heen gaan. Geef mij maar een leuk klein stadje in Texas, vermaak me hier veel beter :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

trekkingfan schreef:Of misschien eerder richting Chattanooga, Nashville en Memphis ? Iemand een idee waar de dochters het meest aan zouden hebben ?
Dat moet je aan je dochters vragen :D Houden ze van oude stadjes of wandelen in de natuur?

Als ze perse een strandvakantie willen, misschien moet je eens kijken naar Pensacola of Panama City, allebei in de Florida panhandle.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wij zijn net terug uit Florida maar itt tot LittlePhoenix zijn wij echt Zuid-Floridaverslaafd. Maar wij wonen er niet en gaan er alleen op vakantie. Deze keer een week aan de Gulfcoast verbleven, en nog een aantal dagen op dd Keys.
En ja, het was druk maar als je de leuke plekken weet te vinden en vroeg op pad gaat is er genoeg leuks en moois te zien.
Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ivy123 »

Ik ben zelf al 4x in Zuid Florida geweest en ik ben er ook helemaal verliefd op! Iedere keer als ik het vliegveld uitloop voelt het als thuiskomen, maar dat soort dingen zijn onwijs persoonlijk en daar is dus heel moeilijk wat over te zeggen. Aangezien je bijna alleen maar in de auto zit, zou ik Florida vergeten. Zonde, want je hebt toch amper tijd om wat te doen of te zien. Kan je beter in de buurt van Atlanta blijven of zoals hierboven al eens genoemd is, vliegen naar Florida. In ieder geval heel veel plezier! :thumbup:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb geen idee hoe duur de tickets van daar naar Florida zijn, maar ik vlieg zo vaak voor een paar dagen van Alicante naar Nederland en heel veel mensen met een vakantiehuis in Spanje doen het andersom. Vaak zelfs voor een lang weekend.

Als je kinderen graag naar Florida gaan, zou ik het zeker overwegen. Lekker een huis huren, zodat je een weekje echt samen bent.
trekkingfan
Amerikafan

Na lang overwegen en eerst een hele trip naar Florida uitgestippeld te hebben (maar het was echt te zwaar !) heb ik het nu volledig omgegooid :
Dag 1 zondag : Bezoek Atlanta (Coca Cola en CNN en de stad)
Dag 2 maandag : Atlanta - Nashville 3u40 - 400 km (bezoek Nashville + optreden countrymusic)
Dag 3 dinsdag : Nashville - Chattanooga + bezoek aan Jack Daniel's whisky 3u -270 km (Lookout mountain, Rock City Gardens)
Dag 4 woensdag : Chattanooga - Macon : 3u 324 km
Dag 5 donderdag : Macon - Savannah : 2u20 - 270 km (bezoek Savannah)
Dag 6 vrijdag : Savannah - Charleston : 2u - 180 km (bezoek Charleston)
Dag 7 zaterdag : Charleston - Atlanta : 4u30 - 500 km
Zondag vlucht terug om 12u
Ik wil zeker ook naar het hardrock café in Nashville of Atlanta, ik verwacht ook grote problemen met de vluchten vanuit Brussel want dat kan volgende week onmogelijk opgelost zijn, alle hotels zijn geboekt maar kunnen nog geannuleerd worden en de auto moet ik nog huren...en nu is al jullie kritiek welkom ! Ook over bezienswaardigheden die niet te missen zijn ! Bedankt ! :love9:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ivm het forse aantal km's elke dag ben je overal eigenlijk maar een middagje. Het zou mijn keuze niet zijn. Ik trek persoonlijk liever iets meer tijd uit voor een bestemming en laat dan een andere schieten, dan me van hot naar her te haasten.

Maçon zou ik schrappen en gelijk doorrijden naar Savannah. Van wat ik gezien heb is er niets bijzonders daar. Beter even doorkarren.
trekkingfan
Amerikafan

Je hebt gelijk maar ik wil uit deze 7 dagen het meeste halen voor de dochter die nu meegaat, zelfs als ik niet graag met de auto rijd :-(, we gaan elke morgen vroeg opstaan en onderweg ontbijten. Macon heb ik erbij genomen om wat tijd meer in Chattanooga te kunnen doorbrengen en in de late namiddag naar Macon te vertrekken, spijtig zijn we daar juist te laat voor het cherry blossom festival. En als er niets te beleven valt noteer ik alvast dat we daar niet vroeg moeten aankomen...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Maar wat houdt dat dan in 'er het meeste uit halen'? Veel plekken vluchtig aandoen, of tijd hebben om op een aantal plekken te kunnen genieten van lekker eten, leuke dingen doen, shoppen, middagje strand, relaxt ritje? Kijk, het is niet aan mij om dat voor jou te bepalen. Iedereen heeft zo zijn eigen reisstijl. Ik vind het alleen zonde. Je gaat maar een middag naar Nashville, een middag naar Charleston en een middag naar Savannah. En je rijdt flink veel kilometers in 1 weekje. In Savannah en Charleston kun je bv hartstikke leuk winkelen en dineren. Maar bij Charleston ligt ook nog Folly Beach (toffe Beach town) en een mooie plantage. Je kunt er een boottocht over de rivier maken met een watertaxi. Bij Savannah zijn ook stranden, er ligt een Wildlife Refuge vlakbij, een shooting range in de buurt, een groot stadspark waar het goed toeven is tussen de locals, een aantal musea en historische sites die je kunt bezoeken. Wij waren 2 dagen in beide steden en dat was zeker niet teveel.
trekkingfan
Amerikafan

Bedankt voor de tips, het zal dus een vermoeiende week worden, ik probeer in augustus zeker rustiger aan te doen...5 weken USA zie ik helemaal zitten maar of ze dat op mijn werk zien zitten, pffffft...
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Hoi, ik zit met verbazing jouw plannen te lezen en ik word al moe als ik me ze zo voorstel... Zoals vaker aangehaald, dit is gewoon zonde van je tijd. Je zit meer in de auto dan dat je op bepaalde plekken bent, terwijl daar véél meer te zien dan voor een halve dag...
Waarom blijf je niet gewoon in de omgeving van Atlanta? Naast CNN en Coca Cola, kun je bijv. ook naar Stone Mountain en het "Tara"-huis in Jonesboro (waar het boek Gejaagd door de Wind geschreven werd), beide in de directe omgeving van Atlanta. Ga een dagje winkelen en betrek daarbij Underground Atlanta (ondergronds winkelcentrum stammende uit 1836) en breng vooral quality-time door met elkaar. Evt. een bezoek aan de omgeving van Lumpkin (een paar honderd kilometer zuidelijker) en bezoek daar Little Grand Canyon ofwel Providence Canyon (een erg mooi en jong park) of Chattanooga in het noorden.
Je zegt dat je van de zomer een week of vijf terug gaat. Doe dan de grotere tour en betrek Florida, de kustplaatsen in Georgia en Tennessee er bij. Dan kun je overal tijd en aandacht aan besteden.
Wij hebben een soortgelijke tour gedaan in 2012 en hebben de omgeving van Atlanta gehad in 2008. Voor onze ervaringen kun je meer lezen in mijn verslagen, via link hieronder...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer