Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Texas naar Florida? Graag jullie ideëen!

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Van Texas naar Florida? Graag jullie ideëen!

Bericht door Pim & Narelle »

Hallo allemaal,

Na New York en het Zuid-Westen begint het bij ons weer te kriebelen. We zijn daarom prille plannen aan het maken voor een volgende reis (we zitten te denken aan mei 2016).
We willen heel graag Yellowstone combineren met een iets warmer gebied:

Week 1: vliegen op Salt Lake City, omgeving Yellowstone

Binnenlandse vlucht van Salt Lake naar......?

Week 2 +3: van Texas (Austin, San Antonio) naar Florida rijden (Key West)
Vanaf Key West terugvliegen naar NL.

Graag horen we jullie ideëen, vooral over het tweede gedeelte van deze reisopzet: is dit haalbaar? Zijn er mensen die een soortgelijke route hebben gedaan? Wat mogen we niet missen?

Andere/betere ideeën voor deze reis zijn ook zeer welkom! We weten dat het nogal persoonlijk is, en dat we wellicht wat ambitieus zijn, maar graag horen we jullie mening :)
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Van Texas naar Florida? Graag jullie ideëen!

Bericht door LittlePhoenix »

Wij zijn meerdere malen van zuid Florida naar Texas en weer terug gereden voor familie bezoek. Is prima te doen, als je genoeg tijd hebt. Wij moesten altijd rothaasten en dan is het natuurlijk een stuk minder leuk.
Persoonlijk vind ik Florida niet echt de moeite waard, ik zou liever in Texas blijven, of Texas combineren met Louisiana.

Welke tijd van het jaar denk je aan?
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bedankt voor je reactie! We zitten te denken aan mei 2016, maar we zijn flexibel hierin.

Na het Zuid-Westen zijn wij ook wel enigszins bang dat Florida ons teleurstelt. Maar aan de andere kant zijn we er ook wel nieuwsgierig naar!

We staan overigens wel open voor andere opties: welke gebieden en plaatsen/steden raad je aan in Texas en Louisiana?
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt bv van SLC naar Albuquerque vliegen. En vandaar reis je bv via El Paso naar San Antonio.

Florida is echt heel ver, dat zou ik voor een ander jaar bewaren. Er zijn ook stranden in Texas: http://www.thebeachesoftexas.com/
Gast

Bericht door Gast »

Wat een ontzettende gave foto's op jullie website, trouwens :thumbup:
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bedankt voor je compliment en tips! We nemen de optie Albuquerque en El Paso mee :)
Gast

Bericht door Gast »

En iets ten noorden van Albuquerque heb je Santa Fe en Taos. Dan zou je via een noordelijke loop (ipv El Paso) naar Texas kunnen gaan. Bijvoorbeeld via Amarillo en Lubbock, de geboorteplaats van Buddy Holly.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ben ik het wel mee eens, El Paso links laten liggen en via Lubbock. Of via Roswell, is ook leuk om eens gezien te hebben. Wij hebben dat 1 keer gedaan, via Lubbock naar Rosswel, en dan door naar SLC. Was leuk.

Maar in Texas ben ik vooral stapelverliefd op hill country. Mooiste stukje Texas voor mij. Al is het stuk ten noorden van Houston ook mooi, veel evergreens enz.
Als je naar het strand wilt, ga dan bijv. naar Aransas wild life refuge. Of als je meer toeristisch wilt, naar Galveston. Als het lukt rij ik dit weekend met de kinderen en de honden naar Galveston, maar is nog even afwachten. De jongste 2 zijn verkouden dus is afwachten of de oudste 2 ook ziek worden. Als het doorgaat zal ik een reisverslagje plaatsen.
Henk Derriks
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Henk Derriks »

Gezien de periode zou ik voorstellen om de laatste week Yellowstone te doen. Hoe later in het voorjaar hoe minder sneeuw, tenzij jullie daar van houden. Is in ieder geval wel een heel mooi onderdeel om je vakantie te eindigen. Vergeet ook Jackson Hole en de Tetons niet . . .
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Texas ben ik niet geweest, maar verder zou je aan het volgende kunnen denken:

Texas - New Orleans
New Orleans - stranddagen in de omgeving Destin/Seaside (Florida)
Destin/Seaside - richting Savannah/Charleston (Georgia/South-Carolina)
Savannah/Charleston - afzakken richting Orlando voor terugvlucht

Dit laatste stukje is prima te doen in zo'n anderhalve week. Of je dan nog genoeg tijd overhoudt voor het Texas-deel kan ik zo niet inschatten.
Je zou ook vanuit New Orleans omhoog kunnen gaan, om dan te eindigen in Atlanta voor je terugvlucht.

En don't worry, wat de deep-south 'mist' aan overweldigende natuur, maakt het volledig goed met historie, architectuur, muziek, eetcultuur etc. En ook in de south hebben wij nog hele mooie stukjes natuur gezien :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer