Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ideeen voor onderweg!
Ideeen voor onderweg!
Hallo,
Volgende week vertrek ik met mn man naar Amerika; de laatste week is een roadtrip. Heeft iemand tips voor wat te zien onderweg? Zijn er nog interessante of leuke stukjes te zien onderweg?
28 september: Saint Augustine
29 september: Saint Augustine - Savannah
30 september: Savannah
1 oktober: Savannah - Greenville
2 oktober: Greenville - Asheville
3 oktober: Asheville
4 oktober: Asheville (bruiloft)
na de bruiloft: 's avonds rijden naar bijv. Beaufort voor overnachting
5 oktober: rijden naar New Smyrna Beach
6 oktober: 's avonds terugvliegen vanaf Orlando Sanford
Volgende week vertrek ik met mn man naar Amerika; de laatste week is een roadtrip. Heeft iemand tips voor wat te zien onderweg? Zijn er nog interessante of leuke stukjes te zien onderweg?
28 september: Saint Augustine
29 september: Saint Augustine - Savannah
30 september: Savannah
1 oktober: Savannah - Greenville
2 oktober: Greenville - Asheville
3 oktober: Asheville
4 oktober: Asheville (bruiloft)
na de bruiloft: 's avonds rijden naar bijv. Beaufort voor overnachting
5 oktober: rijden naar New Smyrna Beach
6 oktober: 's avonds terugvliegen vanaf Orlando Sanford
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Ideeen voor onderweg!
Driftwood Beach op Jekyll Island: zó apart.
St. Simon's Island (ligt net boven Jekyll Island) is ook de moeite waard. Leuk plaatsje en Fort Frederica Nat. Monument.
Fernandina Beach in Fl.
Diverse state parks in Florida.
Wij waren in deze buurt tijdens de eerste week van onze vakantie.
http://www.schoutenjanssen.nl/
Klikken op Florida 2014.
St. Simon's Island (ligt net boven Jekyll Island) is ook de moeite waard. Leuk plaatsje en Fort Frederica Nat. Monument.
Fernandina Beach in Fl.
Klikken op Florida 2014.
-
Gast
in NC of SC?Judith22 schreef: na de bruiloft: 's avonds rijden naar bijv. Beaufort voor overnachting
South Carolinadriftkop schreef:in NC of SC?Judith22 schreef: na de bruiloft: 's avonds rijden naar bijv. Beaufort voor overnachting
Weet je zeker dat je 's avonds na de bruiloft nog helemaal naar Beaufort SC wilt rijden? Nieuwsgierig als ik ben heb ik de kaart er even bijgepakt, maar dat is toch zeker een uur of 4 rijden. De 2 Amerikaanse bruiloften die ik heb meegemaakt was ik toch erg blij dat ik een kamer had in het hotel waar de weddingparty plaats vond en zo m'n bed kon inrollen.
Het is ook wel weer een eind terug naar Orlando, jammer dat je niet vanaf Atlanta vliegt, dat had een hoop kilometers gescheeld.
Aan de andere kant: het is 1 dag gas geven en je bent er. Als je de dag na de wedding gaat rijden en verstand op nul, blik op oneindig zet, dan ben je ook 's avonds in New Smyrna Beach. En mocht je dat niet redden, dan stop je bij het eerste de beste hotel langs de weg en dan heb je de laatste dag nog om naar Orlando te komen.
Hoe ziet jullie eerste week er trouwens uit? Gewoon nieuwsgierig, omdat je in je bericht begint bij St Augustine. En verder nog even nieuwsgierig waarom je vanaf Savannah niet meteen naar Asheville rijdt? Dan zou je een dagje extra aan de kust kunnen doen.
Het is ook wel weer een eind terug naar Orlando, jammer dat je niet vanaf Atlanta vliegt, dat had een hoop kilometers gescheeld.
Aan de andere kant: het is 1 dag gas geven en je bent er. Als je de dag na de wedding gaat rijden en verstand op nul, blik op oneindig zet, dan ben je ook 's avonds in New Smyrna Beach. En mocht je dat niet redden, dan stop je bij het eerste de beste hotel langs de weg en dan heb je de laatste dag nog om naar Orlando te komen.
Hoe ziet jullie eerste week er trouwens uit? Gewoon nieuwsgierig, omdat je in je bericht begint bij St Augustine. En verder nog even nieuwsgierig waarom je vanaf Savannah niet meteen naar Asheville rijdt? Dan zou je een dagje extra aan de kust kunnen doen.
Ha, leuk zo'n uitgebreide reactie!jetusa schreef:Weet je zeker dat je 's avonds na de bruiloft nog helemaal naar Beaufort SC wilt rijden? Nieuwsgierig als ik ben heb ik de kaart er even bijgepakt, maar dat is toch zeker een uur of 4 rijden. De 2 Amerikaanse bruiloften die ik heb meegemaakt was ik toch erg blij dat ik een kamer had in het hotel waar de weddingparty plaats vond en zo m'n bed kon inrollen.
Nou, het is een bruiloft van 12pm tot 6pm, van een goede vriendin uit Nederland. Een kleine, bescheiden bruiloft. Vandaar dat we met een gerust hart nog in de auto kunnen stappen. Het hotel wat we hebben geboekt in New Smyrna Beach is erg mooi, met gratis fietsen en een spa, vandaar dat we daar nog wat tijd willen doorbrengen. Onze eerste week zitten we in Orlando (huis gehuurd), daarna 3 dagen met Royal Carribean naar de Bahamas, en dan begin dus deze tocht. Je suggestie trouwens om Greenville over te slaan vind ik geen gek idee. Wellicht is wat tijd doorbrengen aan de kust leuker dan naar Greenville rijden, hoewel we daar wel een erg leuk bed&breakfast hebben geboekt. Zoals je ziet zijn de hotels part of the fun bij ons. Het hotel in Savannah staat trouwens al helemaal vast!
Of is het een idee om wat te zoeken op bijv. Hilton Head Island? Of weet jij iets leuks bij Savannah in de buurt? Charleston ben ik al eens geweest, prachtige stad.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Beaufort SC vond ik mooi om te zien, maar ook wat saai. We hebben er wat rondgewandeld en zijn weer doorgereden. Wat ik wel echt een enorme verassing vond was St Simons Island. Erg mooi, sfeervol en gezellig (ondanks de kleinschaligheid). We hadden niet gepland daar te verblijven maar kwamen er per toeval terecht. Had er graag een dag langer gebleven.
Saint Augustine, daar kwamen wij veel te vroeg in de ochtend aan en er was nog niks te beleven. Gelukkig plan je er een volle dag. Maar overweeg ook een bezoek aan Okefenokee swamp. Indrukwekkend! Wat een bijzondere natuur! Wij vertrokken die ochtend heel vroeg -want jetlag- vanuit Orlando Sanford naar St. Augustine, zijn daar na het ontbijt doorgereden naar Okefenokee en hebben toen 's avonds overnacht op St Simons Island. Het zou dus in je route in te passen zijn.
De andere stukken in je route (Ashville, Greenville, New Smyrna Beach) ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. In Savannah zijn wij 2,5 dag geweest. Heerlijke stad om rond te slenteren. Wij zijn even buiten Savannah nog naar het Savannah Natural Wildlife Refuge geweest. Een natuurgebied met veel wildlife (alligators, roofvogels). Je kunt er een loop rijden met je auto, er zijn ook wandelpaden. Ook daar vlakbij zijn we naar een shooting range geweest. Gewoon een kleine lokale range. Echt een hele ervaring (ik had nog nooit geschoten)! Het was de Palmetto Indoor Range, langs de 170.
Saint Augustine, daar kwamen wij veel te vroeg in de ochtend aan en er was nog niks te beleven. Gelukkig plan je er een volle dag. Maar overweeg ook een bezoek aan Okefenokee swamp. Indrukwekkend! Wat een bijzondere natuur! Wij vertrokken die ochtend heel vroeg -want jetlag- vanuit Orlando Sanford naar St. Augustine, zijn daar na het ontbijt doorgereden naar Okefenokee en hebben toen 's avonds overnacht op St Simons Island. Het zou dus in je route in te passen zijn.
De andere stukken in je route (Ashville, Greenville, New Smyrna Beach) ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. In Savannah zijn wij 2,5 dag geweest. Heerlijke stad om rond te slenteren. Wij zijn even buiten Savannah nog naar het Savannah Natural Wildlife Refuge geweest. Een natuurgebied met veel wildlife (alligators, roofvogels). Je kunt er een loop rijden met je auto, er zijn ook wandelpaden. Ook daar vlakbij zijn we naar een shooting range geweest. Gewoon een kleine lokale range. Echt een hele ervaring (ik had nog nooit geschoten)! Het was de Palmetto Indoor Range, langs de 170.
-
Gast
Nee.Judith22 schreef:South Carolinadriftkop schreef:in NC of SC?Bekend bij jou?
Leuke trip zo in zijn geheel!
Duidelijk wat betreft de wedding. En ja dan kan je best nog een stuk gaan rijden.
Ik vrees dat mijn kennis niet gedetailleerd genoeg is om na Savannah aan de kust iets te noemen, behalve dat ik weet dat Hilton Head een zeer geliefd/populair kust-resort is.
Ik heb Greenville nog eens even gegoogled en verder gekeken en misschien heb ik wel te snel geroepen om dat over te slaan. Ik zag mooie plaatjes van downtown voorbij komen, ziet er groen en relaxed uit, en een goed uitgangspunt te zijn voor de Blue Ridge Mountains. Zo te zien kan je via een mooie route langs watervallen en over een stuk Blue Ridge Parkway naar Asheville rijden. De website van het visitorburo ziet er veel belovend uit:
http://www.visitgreenvillesc.com/visit/
Bij nader inzien is dit misschien wel een hele mooie afwisseling van de kust, zeker als je ook al een cruise hebt gedaan, dan heb je al aardig wat "zon,zee, strand" gedaan.
Onderweg vanuit Orlando naar het noorden of terug naar New Smyrna Beach is Daytona Beach trouwens een leuke tussenstop. ter hoogte van Palm Beach hebben wij ook nog een heel eind over de A1A gereden, maar dat neemt wel veel tijd in beslag.
Have fun!
Duidelijk wat betreft de wedding. En ja dan kan je best nog een stuk gaan rijden.
Ik vrees dat mijn kennis niet gedetailleerd genoeg is om na Savannah aan de kust iets te noemen, behalve dat ik weet dat Hilton Head een zeer geliefd/populair kust-resort is.
Ik heb Greenville nog eens even gegoogled en verder gekeken en misschien heb ik wel te snel geroepen om dat over te slaan. Ik zag mooie plaatjes van downtown voorbij komen, ziet er groen en relaxed uit, en een goed uitgangspunt te zijn voor de Blue Ridge Mountains. Zo te zien kan je via een mooie route langs watervallen en over een stuk Blue Ridge Parkway naar Asheville rijden. De website van het visitorburo ziet er veel belovend uit:
Bij nader inzien is dit misschien wel een hele mooie afwisseling van de kust, zeker als je ook al een cruise hebt gedaan, dan heb je al aardig wat "zon,zee, strand" gedaan.
Onderweg vanuit Orlando naar het noorden of terug naar New Smyrna Beach is Daytona Beach trouwens een leuke tussenstop. ter hoogte van Palm Beach hebben wij ook nog een heel eind over de A1A gereden, maar dat neemt wel veel tijd in beslag.
Have fun!
Ha, dankjewel! Nu moet het weer nog even meezitten op de Bahamas. Greenville ken ik eigenlijk vooral omdat de vriendin die gaat trouwen daar gestudeerd heeft (ik zat destijds in Chapel Hill, North Carolina), maar ik begin er nu ook wel wat enthousiaster over te wordenjetusa schreef:Leuke trip zo in zijn geheel!
Have fun!
Ben toen ik in NC studeerde ook al in Asheville geweest trouwens, maar eigenlijk veel te kort. Wat je schrijft is ook zo: zon, zee, strand zit er wel in. En Hilton Head heb ik naar gekeken, maar te weinig echt leuk aanbod qua hotels nog zo last-minute.
Wat is de A1A precies? Een mooie kustweg?
Pfoe, het is al bijna! Ga jij dit jaar ook nog een reis maken? Of ben je al geweest?
Jij ook dank voor de tips!!! Ga de plekken die je noemt opzoeken. En het park bij Savannah is een mooi idee, we zijn daar best lang immers. Shooting range klinkt cool.. Dat ken ik alleen uit GTA5RiverCola schreef:Beaufort SC vond ik mooi om te zien, maar ook wat saai. We hebben er wat rondgewandeld en zijn weer doorgereden. Wat ik wel echt een enorme verassing vond was St Simons Island. Erg mooi, sfeervol en gezellig (ondanks de kleinschaligheid). We hadden niet gepland daar te verblijven maar kwamen er per toeval terecht. Had er graag een dag langer gebleven.
Nee, dit jaar geen US/Canada-reis, de zomervakantie anders, maar zeker niet minder leuk, besteed.Ga jij dit jaar ook nog een reis maken? Of ben je al geweest?
Have fun en hopelijk geen hurricane op de Bahama's!
We zijn vandaag op Jekyll Island geweest en Driftwood Beach, dat was inderdaad fantastisch. Dank voor de tip!!! Aanrader ook voor anderen wat mij betreft. Ook vanwege de krabbetjesTrails schreef:Driftwood Beach op Jekyll Island: zó apart.
Fernandina Beach in Fl.
Klikken op Florida 2014.
-
Trails
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wat leuk dat jullie het ook de moeite waard vinden. De meesten rijden er zo voorbij.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2502 Weergaves
-
Laatste bericht door MariekeH
-
- 3 Reacties