Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Cades Cove Loop Road (Great Smoky Mountains National Park)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Cades Cove Loop Road (Great Smoky Mountains National Park)

Bericht door Chub »

Wij willen begin augustus in de ochtend Cades Cove Loop in SMNP gaan rijden. Nu heb ik begrepen dat deze nogal populair is en het bumper aan bumper rijden is :x . Dus gaan we heel vroeg in de ochtend om de drukte voor te zijn (op een dinsdag, dan is de route ook voor 10.00 am open voor autoverkeer). Wat is jullie ervaring om vroeg in de ochtend te gaan. Ook veel verkeer of liggen de beren dan nog op 1 oor? Of beter laat in de middag?
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Cades Cove Loop Road (Great Smoky Mountains National Park)

Bericht door Gabbyxx »

Wij zijn er bijna elk jaar. Het verkeer is soms verschrikkelijk! Ik vind het fijn om vroeg in de ochtend te gaan of later in de avond voordat het donker word. Maar soms ben je niet enige die zo denkt..dus het blijft geluk.. Het zelfde met beren zien. Toen ik voor het eerst ging in 2011 zag ik 1 beer, in 2012/2013 niets. Vorige jaar zijn we weer geweest en toen zagen we 13 beren! Met jonkies..het was super. En ze waren heel dichtbij..maar het verkeer..Pfff je kunt er niet aan wennen. Anyways succes!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Een ranger in de Great Smoky Mountains vertelde ons dat het het beste vroeg kunt gaan, of tegen de avond. Op deze manier heb je de meeste kans om beren te zien. Waarschijnlijk krijgen meer mensen die tip ;)
Toen wij er reden, tegen de avond, omstreeks half 5 geloof ik (oktober) waren er andere auto's. En zodra er een beer wordt gespot gaan mensen natuurlijk stil staan met de auto dus dan krijg je wel een gevalletje bumper aan bumper. Ik denk dat je daar niet aan ontkomt.

Ik heb er ook een stukje over geschreven: https://stripesandstarstravel.wordpress ... -cocktail/

Geen idee hoe het in de ochtend is, maar de ranger gaf dus aan dat je dan grote kans hebt om beren te zien.

Veel plezier in ieder geval :)
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

Bericht door MarcoH1980 »

Als je de kans krijgt, moet je eigenlijk op een woensdag of zaterdag heel erg vroeg gaan.
Dan is de Cades Cove Loop namelijk tot 10:00 uur afgesloten voor autoverkeer.
Dan kun je daar voor een paar tientjes een fiets huren en de route fietsen.
Het is dan heerlijk rustig en stil, plus je kunt veel makkelijker stoppen als je wat moois (of beren) ziet.
Wij hebben dit afgelopen mei gedaan en er super van genoten. Een hoop beren met cubs gezien.
Na 10:00 uur nog een keer de route mét auto gedaan, maar dat viel in het niet bij de fiets.
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

En je voelt je dan veilig als je beren tegen komt en alleen een fiets bij hebt :-) ?
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben hem ook gereden, maar helaas geen wildlife gezien. Het was inderdaad achter aansluiten en dan duurt het wel even voordat je er weer uit bent, was wel in hoogseizoen. Gelukkig daarna wel beren gezien gewoon tijdens een korte wandeling naar een waterval.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

Kittie schreef:En je voelt je dan veilig als je beren tegen komt en alleen een fiets bij hebt :-) ?
Ja, heb me geen seconde onveilig gevoeld. De beren zitten voornamelijk naast de weg of in de weide.
Dichtstbij wat wij hebben gezien is een meter of 10 en ze gaan zelf verder het bos in als ze je doorhebben.
Plus fietsen er ook meerdere rangers rond die met elkaar in radioverbinding staan.
Zodra iemand een beer ziet, gaan ze eropaf en zorgen dat iedereen op gepaste afstand blijft.

Deze rangers vertelden ons ook dat zolang je de beer z'n "private-space" respecteert, er niks aan de hand is en ze gewoon hun ding doen.
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Ah, top!!

Wij zijn er binnen exact een week :-D en had idd ook fietsen huren op de planning staan, maar twijfelde toch een beetje... Twijfel is weg, wij gaan fietsen huren!! Thanks!
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

Plan dat wel op een woensdag of zaterdag en vóór 10 uur. Anders fiets je tussen de auto's.

"Only bicycle and foot traffic are allowed on the loop road until 10:00 a.m. every Saturday and Wednesday morning from early May until late September. Otherwise the road is open to motor vehicles from sunrise until sunset daily, weather permitting."

En zorg dat je zo vroeg mogelijk gaat. Dan is de wildlife het meest actief en wordt je niet op 3/4 van de route door auto's ingehaald.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Kun je al heel vroeg terecht voor fietsverhuur?
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

ludwig schreef:Kun je al heel vroeg terecht voor fietsverhuur?
Wij waren er om 8 uur en er waren al volop huurfietsen op de weg. Volgens mij gaan ze zelfs al om 7 uur open.
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

En dat is dan bij de campground? Van hun website word ik niet veel wijzer namelijk.
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

ludwig schreef:En dat is dan bij de campground? Van hun website word ik niet veel wijzer namelijk.
Het is bij de "Cades Cove Campground Store & Bicycle Rental"

http://www.nationalparkcentralreservati ... cle-rental

Hier staat dat ze elke dag om 9 uur open zijn, maar op woensdag en zaterdag al om 7 uur.
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

Thnx ! Dat wordt vroeg op in ons hotel in Gatlinburg op de woensdag :clap:
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

Wij vertrokken ook vanuit Gatlinburg. Onderweg heb je ook kans op Wildlife.
Wij kwamen kalkoenen, herten, een otter en een bobcat tegen...en dat alleen al op de heenweg.
Daarna kwamen de beren nog, dus wij hadden een topdag. :thumbup:

Dus als je onderweg nog een beetje wil stoppen voor de wildlife zou ik EXTRA vroeg vertrekken. :wink:
Wij hadden achteraf een klein beetje spijt dat we niet iets eerder waren vertrokken.
Biekie
Amerika-ontdekker

Bericht door Biekie »

Wij zijn er helaas niet op een woensdag of zaterdagochtend. Ik ben er een beetje vanuit gegaan dat als wij rond een uurtje of 7:00 de loop gaan rijden, het nog niet zo heel druk zal zijn dat er sprake is van bumperkleven? Ik neem even aan dat je op de 'andere' dagen wel al rond dat tijdstip met de auto toegang hebt? Of is dan de weg helemaal afgesloten?
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

"Cades Cove Loop Road: This road is closed to motor vehicles on Wednesday and Saturday mornings until 10:00 a.m. from May 6 through September 23, 2015 to allow bicyclists and pedestrians to enjoy the cove. Otherwise the road is open daily from sunrise until sunset, weather permitting." :D

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon fietsen op dagen dat er wel auto's mogen rijden. Als je vroeg genoeg bent, zal het met auto's wel rustig zijn.
En er is een speedlimit van 20mph dus het is niet zo dat ze langs je razen als je daar aan het fietsen bent.
Puckiet
Amerika-ontdekker

Bericht door Puckiet »

Over een paar dagen gaan wij ook naar de GSM en willen gaan fietsen. Momenteel is het hier tegen de 40C, dus lekker warm. Is de loop goed te doen of heel erg up and down? Als dat laatste zo is, krijg ik de familie niet op de fiets, vrees ik.
MarcoH1980
Amerika-ontdekker

Puckiet schreef:Over een paar dagen gaan wij ook naar de GSM en willen gaan fietsen. Momenteel is het hier tegen de 40C, dus lekker warm. Is de loop goed te doen of heel erg up and down? Als dat laatste zo is, krijg ik de familie niet op de fiets, vrees ik.
Er zitten een aantal (denk 3 á 4) heuvels in die wat pittiger zijn, maar die zou je eventueel ook kunnen lopen met de fiets aan de hand.
Verder is het redelijk vlak en lekker te fietsen. Zeker als Nederlander die gewend is te fietsen.

Enig nadeel is dat je natuurlijk een huurfiets hebt, die niet allemaal even goed fietsen.
Maar als je een rondje op het terrein van de verhuur de fiets uitprobeert, kun je nog ruilen van fiets.
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

Oh, ik wilde ook de loop met de fiets doen maar lees nu dat het maar tot 23/09 smorgens afgesloten is.
Ik ben er pas de woensdag erna :(
Is het dan nog aan te raden smorgens de loop te fietsen of is het beter dit te doen met de wagen dan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer