Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste opzet reis zomer 2015
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Eerste opzet reis zomer 2015
Goedenavond,
Ik ben gisteren een tijdje bezig geweest met een leuke reis uitstippelen.
Een erg gevarieerde reis, waar ik wel wat tips over de Zuidelijke Staten (het dikgedrukte, cursieve gedeelte) kan gebruiken omdat ik daar nog nooit geweest ben.
Hoe vinden jullie deze planning?
Het reisgezelschap bestaat uit 2 volwassenen en 2 kinderen (van 11 en 14 jaar).
Ben ook benieuwd naar ervaringen van andere gezinnen die naar de Zuidelijke Staten op vakantie zijn geweest.
Dit is mijn eerste opzet:
11-jul Amsterdam-New York
12-jul New York
13-jul New York
14-jul New York
15-jul New York-New Orleans (vliegen)
16-jul New Orleans
17-jul New Orleans-Natchez
18-jul Natchez-Vicksburg
19-jul Vicksburg- Memphis
20-jul Memphis
21-jul Memphis-Nashville
22-jul Nashville-Cherokee
23-jul Cherokee
24-jul Cherokee-Charleston
25-jul Charleston-Savannah
26-jul Savannah-Daytona Beach
27-jul Daytona Beach-Orlando
28-jul Orlando
29-jul Orlando
30-jul Orlando-Fort Myers
31-jul Fort Myers
1-aug Fort Myers
2-aug Fort Myers-Miami
3-aug Miami
4-aug Miami-Amsterdam
Hoor het graag!
Ik ben gisteren een tijdje bezig geweest met een leuke reis uitstippelen.
Een erg gevarieerde reis, waar ik wel wat tips over de Zuidelijke Staten (het dikgedrukte, cursieve gedeelte) kan gebruiken omdat ik daar nog nooit geweest ben.
Hoe vinden jullie deze planning?
Het reisgezelschap bestaat uit 2 volwassenen en 2 kinderen (van 11 en 14 jaar).
Ben ook benieuwd naar ervaringen van andere gezinnen die naar de Zuidelijke Staten op vakantie zijn geweest.
Dit is mijn eerste opzet:
11-jul Amsterdam-New York
12-jul New York
13-jul New York
14-jul New York
15-jul New York-New Orleans (vliegen)
16-jul New Orleans
17-jul New Orleans-Natchez
18-jul Natchez-Vicksburg
19-jul Vicksburg- Memphis
20-jul Memphis
21-jul Memphis-Nashville
22-jul Nashville-Cherokee
23-jul Cherokee
24-jul Cherokee-Charleston
25-jul Charleston-Savannah
26-jul Savannah-Daytona Beach
27-jul Daytona Beach-Orlando
28-jul Orlando
29-jul Orlando
30-jul Orlando-Fort Myers
31-jul Fort Myers
1-aug Fort Myers
2-aug Fort Myers-Miami
3-aug Miami
4-aug Miami-Amsterdam
Hoor het graag!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Eerste opzet reis zomer 2015
Lijkt me een mooie reis.
Heb afgelopen zomer een aantal van deze plaatsen bezocht, waaronder nashville, cherokee, savannah en charleston.
Zeker de moeite waard.
Veel plezier met je voorbereiding. Als je vragen hebt hoor ik het wel
Heb afgelopen zomer een aantal van deze plaatsen bezocht, waaronder nashville, cherokee, savannah en charleston.
Zeker de moeite waard.
Veel plezier met je voorbereiding. Als je vragen hebt hoor ik het wel

-
- Amerika-newbie
Bedankt voor je reactie!
Hoe vind je mijn dagverdeling bij de steden waar je zelf ook geweest bent? Heb je in bijv. Cherokee meer tijd nodig dan bijv. Savannah?
Hoe vind je mijn dagverdeling bij de steden waar je zelf ook geweest bent? Heb je in bijv. Cherokee meer tijd nodig dan bijv. Savannah?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Nashville is een leuk plaatsje, het is een straat met barretjes en muziek erg gezellig.
Je kan ook musea daar bezoeken maar hebben wij niet gedaan.
Zijn wel naar radio show grand ole opry geweest is een country avond wij vonden dit erg leuk.
In charleston hebben wij de uss york town bekeken vliegdekschip van de marine zeker de moeite waard, je bent wel een hele middag zoet.
Je kan ook boone hall plantation bezoeken is ook de moeite waard.
Plaatsje zelf is ook leuk.
In savannah kun je het stadje bezoeken, plaatsje heeft mooie gebouwen, ook is de candy store en de peanut shop leuk om te bekijken.
We zijn een paar jaar terug ook in memphis geweest graceland bezoeken is super.
New orleans is ook een prachtige plaats.
New york kun je de ferry nemen van de ene kant naar de andere kant deze is gratis en zo kom je voor het vrijheidsbeeld langs.
Orlando moet je zeker pretparken bezoeken en een motel nemen bij disney je kan dan shuttle naar de parken nemen.
Veel plezier, planning lijkt me redelijk je hebt altijd tijd te kort.
Je kan ook musea daar bezoeken maar hebben wij niet gedaan.
Zijn wel naar radio show grand ole opry geweest is een country avond wij vonden dit erg leuk.
In charleston hebben wij de uss york town bekeken vliegdekschip van de marine zeker de moeite waard, je bent wel een hele middag zoet.
Je kan ook boone hall plantation bezoeken is ook de moeite waard.
Plaatsje zelf is ook leuk.
In savannah kun je het stadje bezoeken, plaatsje heeft mooie gebouwen, ook is de candy store en de peanut shop leuk om te bekijken.
We zijn een paar jaar terug ook in memphis geweest graceland bezoeken is super.
New orleans is ook een prachtige plaats.
New york kun je de ferry nemen van de ene kant naar de andere kant deze is gratis en zo kom je voor het vrijheidsbeeld langs.
Orlando moet je zeker pretparken bezoeken en een motel nemen bij disney je kan dan shuttle naar de parken nemen.
Veel plezier, planning lijkt me redelijk je hebt altijd tijd te kort.

-
- Amerika-newbie
Bedankt Petrac, New York en Florida zijn we vaker geweest, heb zeker wat aan de bezienswaardigheden die je noemt! Ga meteen even Googlen op de peanut shop! 

Ziet er goed uit
Ik zou kijken of je ipv Cherokee, je dagen (wellicht hetzelfde aantal) in Gaitlinburg of Pigeon Forge kan plannen. Ik ben in beiden geweest en kan zeggen (buiten het feit dat het toeristisch is) je veel vermaak hebt, met dichtbij prachtige natuur. Ik lees dat je jonge tieners meeneemt, dan is een van deze twee steden een mooie uitval plek om te zitten. Vanuit deze plek kan je dan ook evt naar Cherokee een en terug rijden.
Verder zie ik Charleston en Savannah er kort in staan, vanuit Hilton Head zijn dit mooie plaatsen om aan te rijden. Op die manier kan je op een plaats verblijven en via de landelijke routes mooie routes naar deze steden rijden. Hilton Head ligt aan de kust en is voorzien van goede hotels.
Verder kan je overwegen op Sanibel Island je overnachtingen te plannen ipv Fort Myers. Ook kan je nadenken om Key West aan te doen en je verblijf in Fort Myers wat korter te maken.
Over het stuk Nashville/ New Orléans kan ik je nog niets zeggen, gaan we zelf doen Mei 2015. Het ziet er in ieder geval als een prachtige reis uit.

Ik zou kijken of je ipv Cherokee, je dagen (wellicht hetzelfde aantal) in Gaitlinburg of Pigeon Forge kan plannen. Ik ben in beiden geweest en kan zeggen (buiten het feit dat het toeristisch is) je veel vermaak hebt, met dichtbij prachtige natuur. Ik lees dat je jonge tieners meeneemt, dan is een van deze twee steden een mooie uitval plek om te zitten. Vanuit deze plek kan je dan ook evt naar Cherokee een en terug rijden.
Verder zie ik Charleston en Savannah er kort in staan, vanuit Hilton Head zijn dit mooie plaatsen om aan te rijden. Op die manier kan je op een plaats verblijven en via de landelijke routes mooie routes naar deze steden rijden. Hilton Head ligt aan de kust en is voorzien van goede hotels.
Verder kan je overwegen op Sanibel Island je overnachtingen te plannen ipv Fort Myers. Ook kan je nadenken om Key West aan te doen en je verblijf in Fort Myers wat korter te maken.
Over het stuk Nashville/ New Orléans kan ik je nog niets zeggen, gaan we zelf doen Mei 2015. Het ziet er in ieder geval als een prachtige reis uit.
1991 NY
1991 IL-IN
1991 IN-OH
1992 FL
1992 IN-IL-WI-MN
1994 IN-IL-IA-NE-WY-UT-NV-AZ-NM-CO-IA-IL-IN
1998 NY
2006 FL-GA-SC-NC-VA
2007 NV-CA-NV-CA
2008 FL-GA-TN-FL
2012 FL
2015 TX-LA-MS-TN-GA-FL
2017 NY
1991 IL-IN
1991 IN-OH
1992 FL
1992 IN-IL-WI-MN
1994 IN-IL-IA-NE-WY-UT-NV-AZ-NM-CO-IA-IL-IN
1998 NY
2006 FL-GA-SC-NC-VA
2007 NV-CA-NV-CA
2008 FL-GA-TN-FL
2012 FL
2015 TX-LA-MS-TN-GA-FL
2017 NY
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik denk dat het gedeelte Cherokee-Charleston-Savannah-Daytona Beach te dicht op elkaar gepland staan. Ik zou zeker een extra dag voor Charleston plannen. Van Cherokee naar Charleston heb je toch bijna een dag nodig om te komen. Als je USS Yorktown en Boone plantation (zeker interessant en leerzaam voor de kids) beide wilt bezoeken ben je zeker een dag totaal hieraan kwijt. Dan kun je de volgende dag rijden naar Savannah en de dag daar verder doorbrengen. Savannah-Daytona Beach, ook een halve dag rijden. Ideaal zou zijn, als je onderweg Okefenokee Swamp 'meeneemt' en dan is je dag vol. Dan de volgende dag doorbrengen in Daytona Beach. Leuk voor de kids: auto's op het strand. En verder natuurlijk de Speedway bezoeken (rondleidingen)!
Voor verslagen USS Yorktown Charleston: http://johanengera2012.blogspot.nl/2012 ... eston.html en de drie volgende dagen voor Boone Plantation, Savannah en Okefenokee.
Voor Daytona citeer ik een stukje uit mijn verslag van toen omdat het niet zoveel is:
Vanmorgen hebben we een grote wens van Johan vervuld. Het bezichtigen van Daytona Speedway. Dit racecircuit ligt vlak langs de weg en het is gigantisch groot en zeer opvallend.
We lopen naar de hoofdingang waar we een combinatieticket kopen voor museum, 3D-film en rondrit over het circuit. Museum gaat over de historie, de winnaars door de jaren heen en er zijn diverse race-auto's opgesteld. Verder veel foto's en documentatie natuurlijk. Er is ook een pitsstop-demonstratie, die we eigenlijk net missen. Verder veel simulatie-auto's en apparaten en spellen. We hangen hier bij elkaar zo'n drie kwartier rond en dan begint de 3D-film, die een uur duurt. Veel auto's en veel lawaai natuurlijk. De film beschrijft zo'n beetje wat er aan de race voorafgaat en de dingen tijdens de race zelf. Nou ja, het is natuurlijk wel interessant, maar ik kan me moeilijk op de film concentreren. Mijn gedachten dwalen veel af naar de dagen ervoor, de bezoeken aan William. Ik begin zelfs te knikkebollen...! Totdat er ineens een autoband door de zaal op mij af komt rollen. Ik schrik me zelf een ongeluk, grijp naar mijn hoofd en ben ineens weer klaarwakker en bij de les. Tja, bij 3D kun je zoiets verwachten...
Na het verlaten van de film gaan we gelijk door naar de instapplek waar de bustreintjes ingeladen worden met toeristen. Leuke indrukwekkende rondrit over het circuit, langs de pitsstop, het podium, de tribunes, enz. Al met al de moeite waard als je geïnteresseerd en in de buurt bent.
Voor verslagen USS Yorktown Charleston: http://johanengera2012.blogspot.nl/2012 ... eston.html en de drie volgende dagen voor Boone Plantation, Savannah en Okefenokee.
Voor Daytona citeer ik een stukje uit mijn verslag van toen omdat het niet zoveel is:
Vanmorgen hebben we een grote wens van Johan vervuld. Het bezichtigen van Daytona Speedway. Dit racecircuit ligt vlak langs de weg en het is gigantisch groot en zeer opvallend.
We lopen naar de hoofdingang waar we een combinatieticket kopen voor museum, 3D-film en rondrit over het circuit. Museum gaat over de historie, de winnaars door de jaren heen en er zijn diverse race-auto's opgesteld. Verder veel foto's en documentatie natuurlijk. Er is ook een pitsstop-demonstratie, die we eigenlijk net missen. Verder veel simulatie-auto's en apparaten en spellen. We hangen hier bij elkaar zo'n drie kwartier rond en dan begint de 3D-film, die een uur duurt. Veel auto's en veel lawaai natuurlijk. De film beschrijft zo'n beetje wat er aan de race voorafgaat en de dingen tijdens de race zelf. Nou ja, het is natuurlijk wel interessant, maar ik kan me moeilijk op de film concentreren. Mijn gedachten dwalen veel af naar de dagen ervoor, de bezoeken aan William. Ik begin zelfs te knikkebollen...! Totdat er ineens een autoband door de zaal op mij af komt rollen. Ik schrik me zelf een ongeluk, grijp naar mijn hoofd en ben ineens weer klaarwakker en bij de les. Tja, bij 3D kun je zoiets verwachten...
Na het verlaten van de film gaan we gelijk door naar de instapplek waar de bustreintjes ingeladen worden met toeristen. Leuke indrukwekkende rondrit over het circuit, langs de pitsstop, het podium, de tribunes, enz. Al met al de moeite waard als je geïnteresseerd en in de buurt bent.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 5602 Weergaves
-