Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

YES YES YES! De kogel is door de kerk en over anderhalve week vertrekken wij naar Orlando voor een fly+drive. :hello1:

We willen van tevoren eigenlijk niets boeken (misschien de eerste twee nachten en de laatste ofzo) en een beetje op de bonnevooi rijden. Een aantal dingen heb ik al in mijn hoofd, maar er zitten nog wat gaten in het geheel. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan goede tips!

Het idee van de reis is dat we het redelijk slow aanpakken. Kleine dorpjes en stadjes bezoeken, wat couleur locale opsnuiven (lokaal eten, live muziek, door straatjes slenteren/rijden, lekker wandelen in de natuur soms, beetje strand). Het is ook nog niet gezegd dat we deze route ook daadwerkelijk gaan rijden, maar wil wel een route op zak hebben. Dit heb ik vooralsnog in gedachte:

Dag 1(12 aug): aankomst Orlando middaguur - verblijf in hotel
Dag 2 (13 aug): Orlando - St Augustine (korte wandeling door stadje) - Okefenokee N. Wildlife Refugee (uitzoeken wat en hoe lang daar) - overnachting zoeken - 218 mijl-
Dag 3 (14 aug): Omgeving Okefenokee - Brunswick (crab cakes eten?) - omgeving Savannah (waarschijnlijk overnachten in cabin op KOA bij S.) - 170 mijl -
Dag 4 (15 aug): Savannah
Dag 5 (16 aug): Savannah - bezoek aan bv Ossabaw Island of St Catherines Island / evt beetje strand, 's avonds Savannah
Dag 6 (17 aug): Savannah - Beaufort - Charleston - 112 mijl-
Dag 7 (18 aug): Charleston
Dag 9 (19 aug): Charleston - Macon (via Augusta? Welke route moeten we rijden? Wil een rustige route door 'de binnenlanden' zonder attracties ofzo) - +/- 270 mijl-
Dag 10 (20 aug): Macon - New Orleans (dit is een monster rit. Kunnen we die in tweëen knippen? Leuke suggesties? Anders gewoon in 1 keer doorjakkeren) - 495 mijl -
Dag 11 (21 aug): New Orleans
Dag 12 (22 aug): New Orleans
Dag 13 (23 aug): New Orleans - naar strandbestemming (omg. Pensacola/Fort Walton Beach? Wat is leuk/betaalbaar? We houden van beetje relaxt & authentiek. Geen grote beachresorts) - 243 mijl-
Dag 14 (24 aug): Strand
Dag 15 (25 aug): Naar......
Dag 16 (26 aug): TIP van TROETELBEER: bezoek aan Micanopy (shoppen in Orlando? Of de dag van de vlucht? Welke mall is leuk?)
Dag 17 (27 aug): Begin van de avond vliegen vanaf Orlando naar Amsterdam

Ik twijfel nog een beetje over de rit naar New Orleans, maar 1 lange rijdag op het geheel maakt op zich niets uit. Overigens weet ik ook niet waar ik anders naartoe zou willen. Atlanta bijvoorbeeld trekt me niet zo. De Great Smokey Mountains trouwens wel, maar dat vind ik teveel naar het noorden liggen en ik wil de afstanden klein houden (je moet dan ook weer helemaal terug namelijk). De rest van Florida trekt me overigens ook niet zo, alhoewel Key West me dan weer wel heel leuk lijkt. Maar dat lijkt me de lange afstand niet waard.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 01 aug 2014, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Zo, eerste nacht is geboekt. Op een paar kilometer van de luchthaven, in Sanford, Monroe's on the Lake. :thumbup:
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Nou, de hulptroepen zijn minder snel present dan ik had gehoopt :o Had ik misschien toch in het Florida-forum moeten plaatsen?

Wat Florida betreft, ik heb me vandaag een beetje verdiept in de gulf coast: Pensacola, Fort Walton, Rosa Beach maar schrik een beetje van de grootschaligheid. Het is bovendien erg duur allemaal. Ik ben dus opzoek gegaan naar wat kleinschaliger beach towns en stuitte zodoende op Grayton Beach State Park. Erg mooi! In de directe omgeving liggen ook woonwijken waar je accomodaties kunt boeken die niet in de categorie resort of mega-hoogbouw-hotel vallen :wink:

Ik vond bijvoorbeeld dit: http://www.brswvacations.com/rentals/be ... -11a/2145/, voor maar $119 per nacht. Vlakbij het State Park.

Iemand ervaring met deze omgeving en met Graystone Beach SP? Suggesties misschien voor andere leuke, kleinschalige beach towns? Of is het juist hartstikke leuk om je onder te dompelen in de grootschaligheid van Destin e.d.? Dat is natuurlijk heel erg smaakafhankelijk......
rijocaer
Amerikakenner
Berichten: 825
Lid geworden op: 28 mar 2009, 16:02
Locatie: Maryville, TN

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door rijocaer »

Ik mag graag naar Pensacola beach (denk dat het misscheien tegenvalt met kosten, hoogseizoen is duur). Hele mooie stranden, Gulf Island National Seashores, Fort Pickens, vuurtoren, Navy museum, downtown Pensacola is ook interessant.
Misschien een tussenstop in Atlanta? Genoeg te doen.
rijocaer
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Is er verder helemaal niemand die ons kan helpen bij de route? Jammer dat ik hier geen mensen kan taggen!

@Bandido
@Figment
@Petra/VS

en zo verder.....
Gebruikersavatar
Jostravels
Amerikakenner
Berichten: 1312
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Jostravels »

Hier een minihulptroep zonder al te veel ervaring. Wij hebben een heel klein stukje van je route ook ooit gedaan, namelijk New Orleans - Orlando. En volgens mij verschillen onze smaken niet zo, wij werden ook een beetje ongelukkig van het vooruitzicht in Fort Walton Beach o.i.d. te moeten verblijven...
We zijn uiteindelijk in een kleiner plaatsje iets verderop terecht gekomen waar qua plaatsje niet veel aan was, maar waar de accommodatie prima was en het strand vlakbij en rustig. Ik moet alleen even terugzoeken hoe het daar heette.
Van daaruit reisden we verder richting Seaside (leuk om even gezien te hebben en om wat te eten bij een foodtruck) en toen naar Wakulla Springs. Daar kan je een overtoeristisch tochtje over de springs maken (alligators e.d.) en slapen in een zwaar verouderd klassiek hotel met de charme van Faulty Towers........ (inclusief ruziend personeel). Het was een ervaring.
Overigens is New Orleans heel leuk als je ergens in de buurt van Frenchmen Street kunt verblijven. Erg leuk om daar lekker een hapje te eten en dan live muzien te luisteren. Ik had ook ooit een topic geopend over die stad, ga ik ook even zoeken.....
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2023: West-Canada
Gebruikersavatar
Jostravels
Amerikakenner
Berichten: 1312
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Jostravels »

Hier sliepen wij aan de kust:
http://www.30asuites.com/
(overigens herinner ik me van het zoeken indertijd ook nog een leuke b&b die vol zat, maar ik weet echt niet meer hoe die heette)
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2023: West-Canada
Gebruikersavatar
Jostravels
Amerikakenner
Berichten: 1312
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Jostravels »

Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2023: West-Canada
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Jostravels schreef: Van daaruit reisden we verder richting Seaside (leuk om even gezien te hebben en om wat te eten bij een foodtruck) en toen naar Wakulla Springs.
Dank minihulptroep!

Foodtruck klinkt goed! Ik ben vóór foodtrucks :lol: Serieus, ik wou dat we ze in Nederland ook hadden, maar het enige wat je hier uit een 'truck' kunt krijgen zijn loempia's en patat. Is Seaside daar bekend om?

Ik heb echt nog geen beeld kunnen krijgen bij het hele gebied tussen Panama City en Orlando (ben me ook pas sinds gisteren aan het inlezen in deze hele reis), maar heb wel opgemerkt dat er echt ontzettend veel State Parks zijn.
troetelbeer79
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 aug 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door troetelbeer79 »

- Downtown Pensacola dineren bij Jaco’s bar and grill (http://www.jacosbayfrontbarandgrille.com/), met een mooi uitzicht.
- toen wij op Pensacola beach waren, zagen we een wind/waterhoos op zee, komt daar heel vaak voor!
- het dorpje Micanopy (langs de 75/93) vonden wij heel erg leuk om te zien, met mooie huizen en bomen met 'spanish moss'
- in St. Augustine lunchen bij Gourmet Hut (wordt gerund door een Franse Amerikaan, vind het leuk om met Europeanen te praten).
- mocht je de mogelijkheid hebben om via Tampa weer terug naar Orlando te gaan (of daarna door te rijden naar de Keys eventueel), vergeet dan niet om een of meerdere nachten te verblijven op Sanibel Island. Wij vonden het daar zo mooi dat we er nog een extra nacht zijn gebleven, nacht op Key West opgeofferd en daar hadden we echt geen spijt van (wij vonden Key West 'wel leuk', maar waren niet super-enthousiast). Wij zaten in het Shalimar cottages and hotel (http://www.shalimar.com/), met uitzicht op zee (wel met een met gaas 'overdekte porch', bij het ontbijten op de porch zagen we een dolfijn vlakbij het strand!). En eten bij Island Cow (http://www.sanibelislandcow.com/).
Het enige nadeel van Sanibel vond ik de zandvlooien op het strand, heb daar veel last van gehad (mijn man helemaal niet, dus je kan geluk of juist pech hebben met die beestjes).
- in New Orleans natuurlijk met de streetcar en eten bij Johnny’s Po-boys.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Petra/VS »

Sorry, beetje druk met rondleidingen en besognes van de nasleep van de brand in ons huis :). Net als Jolanda raad ik ook Atlanta aan tussen Macon en New Orleans. Waarom trekt die stad je niet zo? Er is CNN en Coca Cola. En helaas hebben wij er nog geen kans voor gehad het te bezoeken, maar ik heb al een aantal keren gehoord dat Martin Luther King Jr.'s boyhood home erg interessant is: http://www.nps.gov/malu/index.htm. Reisverslagen over New Orleans en Charleston vind je in mijn blog onder de gelijknamige labels.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Figment
Amerikakenner
Berichten: 659
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: Arequipa, Peru
Contacteer:

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Figment »

RiverCola schreef:Is er verder helemaal niemand die ons kan helpen bij de route? Jammer dat ik hier geen mensen kan taggen!

@Bandido
@Figment
@Petra/VS

en zo verder.....

Je tag heeft gewerkt, ik heb je berichtje gelezen! ;)
Ik heb op dit moment alleen geen tijd, maar beloof dat ik vannacht mijn tips en trukendoos zal opentrekken en uitgebreid zal reageren!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Gebruikersavatar
Jostravels
Amerikakenner
Berichten: 1312
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Jostravels »

Seaside is niet per se bekend van de foodtrucks maar op het dorpspleintje staan er een hoop permanent geparkeerd. Dat geeft wel een beetje aan dat het wel wat commercieler/georganiseerder is dan je gewend bent van andere foodtrucks (zoals die in New York). Dat georganiseerde is meteen het bruggetje van waar Seaside wel van bekend is, namelijk dat het het decor voor de film The Truman Show was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Seaside,_Florida
Het is daar echt extreem georganiseerd, dus zeker niet iets om te wonen (wat mij betreft) maar wel grappig om gezien te hebben. De hele kuststrook daar heeft trouwens prachtige stranden. In Seaside en omgeving zijn ook veel huizen te huur. Wij sliepen er maar 1 nacht en 'mochten' daardoor niet huren, maar zoiets als de huizen op de site die jij postte leek mij indertijd ook wel wat.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2023: West-Canada
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Dank voor je uitgebreide reactie troetelbeer!
troetelbeer79 schreef: - het dorpje Micanopy (langs de 75/93) vonden wij heel erg leuk om te zien, met mooie huizen en bomen met 'spanish moss'
Jaaaa! Dit zijn het soort tips waar ik naar opzoek was. :thumbup: Naar van die kleine treasures die niet op de gebaande toeristenpaden liggen. Ook precies de sfeer die ik zocht tijdens deze reis; kleinschalig, authentiek en een beetje mysterieus. Dit lijkt me wat voor onze één na laatste dag, als we van de gulf coast af komen. Misschien kunnen we er ook overnachten, of in het nabij gelegen Gainesville. Alhoewel Sanford ook dichtbij ligt. Als ons motel van de eerste nacht goed bevalt keren we daar wellicht terug. We zien het wel.
troetelbeer79 schreef: - mocht je de mogelijkheid hebben om via Tampa weer terug naar Orlando te gaan (of daarna door te rijden naar de Keys eventueel), vergeet dan niet om een of meerdere nachten te verblijven op Sanibel Island. Wij vonden het daar zo mooi dat we er nog een extra nacht zijn gebleven, nacht op Key West opgeofferd en daar hadden we echt geen spijt van (wij vonden Key West 'wel leuk', maar waren niet super-enthousiast).
Zo zuidelijk kunnen we helaas niet gaan. We zijn er maar een dikke twee weken en wilden eigenlijk zo weinig mogelijk kilometers maken. Alhoewel dat plan wel een klein beetje in duigen is gevallen door Nola toe te voegen :oops: `
Maar het ziet er wel heel paradijselijk uit. Wie weet bevalt deze reis en keren we nog eens terug?
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door guinevere »

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar op mijn blog staan wel een paar aanraders voor lekker eten & attracties in New Orleans: Deep South: Day 2.

Via AirBNB kan je veel leuke overnactingsplaatsen vinden vlakbij het French Quarter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Petra/VS schreef:Sorry, beetje druk met rondleidingen en besognes van de nasleep van de brand in ons huis :). Net als Jolanda raad ik ook Atlanta aan tussen Macon en New Orleans. Waarom trekt die stad je niet zo? Er is CNN en Coca Cola. En helaas hebben wij er nog geen kans voor gehad het te bezoeken, maar ik heb al een aantal keren gehoord dat Martin Luther King Jr.'s boyhood home erg interessant is: http://www.nps.gov/malu/index.htm. Reisverslagen over New Orleans en Charleston vind je in mijn blog onder de gelijknamige labels.
Hi Petra! Zag je reactie in het topic over de brand. Wat ontzettend balen zeg dat het nog langer kan gaan duren! Als jullie dat hadden geweten, hadden jullie dan niet een gewoon appartement gehuurd ipv een hotelkamer?

Waarom we niet naar Atlanta gaan heeft een paar redenen:
Ten eerste is mijn doel van deze reis niet om grote steden te bezoeken, we gaan echt voor de sfeer, mooie (oude) architectuur, lekker eten, muziek. Nu zijn Savannah en Charleston, en New Orleans al helemaal, natuurlijk wel echte steden maar je begrijpt vast het verschil.
Ten tweede voel ik niet de behoefte om naar CocaCola en CNN te gaan. Er is vast nog een hoop meer te doen en ook dingen waar ik wel van hou, maar dat komt dan misschien wel een keer tijdens een andere reis. We hebben tenslotte maar 15 dagen.
Ten derde zouden het extra kilometers betekenen die ik gewoon echt niet wil maken. Wil het een beetje relaxt houden allemaal.

Ik ga je blogs lezen!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

@Figment: Ik heb inmiddels al een heleboel topics gevonden waarin je uitgebreid advies gaf over New Orleans. Ik heb alles gekopieerd in een bestand en ga dat meenemen!

Misschien heb je nog tips over andere delen van de route?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Petra/VS »

RiverCola schreef: Hi Petra! Zag je reactie in het topic over de brand. Wat ontzettend balen zeg dat het nog langer kan gaan duren! Als jullie dat hadden geweten, hadden jullie dan niet een gewoon appartement gehuurd ipv een hotelkamer?
:offtopic: Ik krijg die vraag vaak, maar nee, om verschillende redenen:
- De twee hotelkamers voelen als een appartementje en we hebben zo ook twee badkamers, heel fijn met een paar nogal slordige jong volwassenen
- Een appartement dat in redelijke staat is en ook honden toelaat is moeilijk te vinden
- Er zijn geen appartementen bij ons in de buurt en dit hotel is acht minuten rijden van ons huis
- Het feit dat er iedere dag wordt schoongemaakt hier en dat er veel restaurants binnen loopafstand liggen is ook meegenomen.

Het hotel is dus helemaal prima, het is gewoon niet thuis, je hebt je spulletjes niet, kunt niet in de tuin zitten etc. En dat zou in een appartement ook niet zo zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

Hahahaha, ik begrijp het :wink:

Ik ben onder de indruk van je foto's van Charleston. Wat is het daar ontzettend mooi!
Gebruikersavatar
Figment
Amerikakenner
Berichten: 659
Lid geworden op: 17 jul 2008, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: Arequipa, Peru
Contacteer:

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door Figment »

RiverCola schreef: Misschien heb je nog tips over andere delen van de route?
Ja, heb ik!
In Zuid Alabama, nabij Mobile, liggen Fairhope en Magnolia Springs. Beide zeer charmante plaatsjes die denk ik helemaal in jouw straatje passen. Erg leuk voor een pitstop of een overnachting. Langs de Gulf Coast vind ik Pensacola ook een leuke stad. Bij het strand is het inderdaad allemaal erg grootschalig, maar Pensacola heeft wel een gezellig historisch centrum.
In de omgeving van Sanford Airport kan ik Winter Park aanraden. Dit is ook een erg lief plaatsje met vele lekkere eettentjes, boetieks, mooie parken en het Hosmer Morse Museum of American Art. Het klopt dat er in Florida ongelooflijk veel State Parks zijn! Mensen hebben vaak het idee dat Florida enkel leuk is voor stranden, pretparken en shoppen, maar daar klopt niks van! Het leuke van Florida vind ik dat het zo ontzettend groen is. Zelfs als je in Kissimmee langs een enorm drukke weg rijdt, bomvol met schreeuwende winkels en restaurant ketens, dan loopt er pal achter die weg een mooi natuurgebied waar je je helemaal in the middle of nowhere waant en je alligators, slangen, wasberen en ander wildlife tegenkomt. Een paar minuten van Walt Disney World ligt bijv het Tibet Butler Preserve. Heerlijk om hier een mooie wandeling te maken!
St. Augustine ben ik ook helemaal verliefd op. Het kan er wel super toeristisch zijn, maar het is ook erg sfeervol met mooie historische panden. Ik overnacht zelf altijd in het Pirate Haus, een super gezellig guesthouse waarbij je 's ochtends wordt getrakteerd op piraten pannenkoeken, maar er zijn ook ontelbare mooie B&B's die aan te raden zijn. Tussen Sanford en St. Augustine kan je langs de kust rijden en onderweg stoppen bij Ft. Matanzas.
Tussen St. Augustine en Savannah vind ik Fernandina Beach en Amelia Island wel leuk. Hier kwam ik regelmatig toen ik een tijdje bij mijn ex in Jacksonville woonde. Maar een echte aanrader is Cumberland Island! Dit is zoo mooi! Ruïnes, natuur, antebellum mansions en je kan wilde paarden over het strand zien galopperen. Geweldig!
In Brunswick heb ik een keer in een boomhut overnacht, ook dat was enorm leuk!

Maar goed, nu kom ik toch nog even terug op mijn geliefde New Orleans. Deze maand is er nl Coolinary New Orleans! Dat houdt in dat er een stuk of 50, 60 luxe restaurants 3 gangen menu's hebben samengesteld voor zo'n $35. Deze restaurants zijn over het algemeen erg aan de prijs, en op deze manier kan je er voor een vriendelijk prijsje erg lekker eten. Ik weet niet precies welke restaurants er allemaal aan meedoen, maar sowieso Court of Two Sisters, Muriels, Dickie Brennan's, K-Paul's en Galatoire's.

Helemaal hip en happening is Freret Street in Uptown/Carrollton, nabij de universiteiten Tulane en Loyola. Binnen een korte tijd zijn hier vele leuke eettentjes, barretjes en winkels ontstaan wat nog niet is overspoeld door het toerisme. Je kan er met de St. Charles Streetcar naartoe, en dan uitstappen op het moment dat de streetcar afslaat op Carrollton Ave. Aan de linkerkant zie je Camellia Grill, een echte aanrader! Je bent nu ook vlakbij Oak Street, een andere leuke straat met boetieks, restaurants en uitgaansgelegenheden. Met name Maple Leaf Bar vind ik super gezellig! Wat ik ook kan aanraden is Rock N Bowl. Hier is donderdagavond Zydeco Avond. Zo ontzettend leuk om mee te maken!
En wat voor jou misschien wel leuk is, is Julia Street. Deze straat ligt in het Warehouse District, op loopafstand van French Quarter en vlakbij het World War II Museum. De omgeving van Julia Street, Camp en Magazine is ook wel het Art District, waar je mooie kunst galerijen vindt.

Ik ben echt dol op dit stukje Amerika. Het Diepe Zuiden heeft zoveel geschiedenis, het ademt muziek en is zo sfeervol, zwoel en mysterieus met grote live oaks en spanish moss. Veel kleine plaatsjes met mooie huizen en Southern Hospitality. Heerlijk!
Heel veel plezier gewenst & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer