campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door covri »

Hallo,

wij willen een groot deel van de Blue Ridge Parkway gaan rijden; vanaf Roanoke tot Shenandoah NP.
we zijn met een camper.
Weet iemand of er voldoende campgrounds zijn? En tankstations?
Want in één dag halen we het niet en dat willen we ook niet. :wink:
Alvast weer bedankt voor jullie reacties.

Anna
Gebruikersavatar
jmvdc
Amerikakenner
Berichten: 530
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Merksem - België

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door jmvdc »

Onze reisplanning voor 2015 loopt van Front Royal, Shenadoah Np door naar Great Smoky Mountains.

k Heb zowat alle kaarten van de NPS site gehaald en daar staan toch de tankstations en parkeergelegenheden op.

Misschien heb je wat aan deze site

http://www.blueridgeparkway.org/

http://www.visitskylinedrive.org/What-T ... -hike.aspx
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door covri »

Dank je. Zal es kijken.
Gebruikersavatar
Unconnected
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mar 2011, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door Unconnected »

wij komen er net vandaan! echt een heel mooi stuk, aardig wat herten gezien en zelfs een zwarte beer. qua camping-hoeveelheid valt het wel tegen daar, maar alles is reserveerbaar (ook de natuurparken). qua afstanden tussen de campings was het ook prima te doen als je deze aanhoud (die hadden wij nu gereserveerd):

- Best Holiday Trav-L-Park
- Cades Cove Campground
- Linville Falls Trailer Lodge & Campground
- Rocky Knob Campground
- Big Meadows Campground

Big Meadows is overigens in Shenandoah park, en dat valt onder de Skyline Drive, niet meer onder de Blue Ridge. Tankstations zijn er overigens ook aangezien je door aardig wat dorpjes rijd. Let overigens wel op qua hoogte van de camper, sommige tunnels kan je niet onder met de rv. Op de volgende lijst staan alle hoogtes, die hadden we uitgeprint en meegenomen:

http://www.nps.gov/blri/planyourvisit/t ... eights.htm

mocht je fotos willen zien of iets kan ik altijd de url nog posten :)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door covri »

Dank voor je reactie. Was me niet bekend dat je rekening moet houden met de hoogte van je rv. Geen idee hoe hoog dat ding eigenlijk is. Zullen we maar es achteraan. Wat doe je als je er niet onder doe kan? Omrijden?
Een URL zou leuk zijn. :thumbup:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door Marenko »

De meeste rv's zijn 12 ft hoog. De tunnels waar je niet onderdoor kunt liggen aan het begin van de Blue ridge parkway, in de buurt van Asheville. Verder zijn alle tunnels hoog genoeg.
Gebruikersavatar
Unconnected
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 mar 2011, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door Unconnected »

Marenko schreef:De meeste rv's zijn 12 ft hoog. De tunnels waar je niet onderdoor kunt liggen aan het begin van de Blue ridge parkway, in de buurt van Asheville. Verder zijn alle tunnels hoog genoeg.
klopt idd, de lage tunnels zitten aan het begin. wij zijn de parkway opgegaan na Asheville omdat we eerst in de Smoky Mountains stonden (zie route-plaatje). hierdoor hebben we de lage tunnels nooit gehad met onze rv, maar ik dacht 'een gewaarschuwd mens telt voor 2' ;) haha.

onze route was overigens grofweg orlando, atlanta, great smokys, blue ridge naar shenandoa np, daarna naar jamestown / yorktown en toen via de oostkust naar beneden (charleston, savannah, myrtle beach, st augustine, key west). daarna via de everglades, naples, clearwater beach en tamp (busch gardens) weer terug naar orlando. was 3200mile ongeveer en we reden het in 4 weekjes. was een mooi stukje amerika!

ik heb nog niet alle fotos van mijn camera gehaald want we zijn afgelopen weekend pas weer geland maar met de fotos op mijn facebook krijg je een goede indruk van oa blue ridge en shenandoah:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 6d64b1d3c7
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 3254473566
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 1e7ad365a4
Bijlagen
route_blueridge.jpg
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door covri »

Dank Marenko voor de info over de hoogte van de rv.
Wij komen vanuit NY. Maar gaan ongeveer bij Asheville de Blue Ridge Parkway op. Zal kijken waar we moeten beginnen om de hoge tunnels te vermijden.
Unconnected, de foto's ik de komende dagen es op mijn gemak bekijken.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door Marenko »

Ga je dan terug richting NY als je de Blue Ridge pw opgaat? Want de BRPW eindigt dan in de buurt van Ashville. Het begin vanaf NY ligt dan in het verlengde van de Skyline drive in Shenadoah national park.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door covri »

We gaan vanaf NY richting Lancaster, Gettysburg, Washington. Dan een lange reisdag naar Asheville.
Een paar dagen Great Smokey Mountains en dan via Blue Ridge naar Shenandoah. Via sky drive richting noorden, richting Niagara Watervallen.
mira74
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2014, 14:03

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door mira74 »

Wij zijn op dit moment in de States en hebben de route gepland: big meadows camground— claytor Lake state park — cades cove campground — river valley campground — asheville

We reizen met een El Monte RV van 31 feet. Toen we afgelopen week de RV haalden werd er gezegd dat we tunnels moeten vermijden. Dit omdat propaan zwaarder is dan lucht en er dan ontploffingsgevaar zou kunnen ontstaan. Toen we 3 jaar geleden met Cruise America reden is hier niets over gezegd en hebben we ook tunnels gereden. Nu begrijp ik dat er flink wat tunnels zijn op de route die we gepland hebben. Ik zou heel graag deze route rijden, ook omdat we alle campings al gereserveerd hebben. Is er iemand die hier al eerder mee te maken hebben gehad?
Gewoon gaan rijden en het risico nemen?

Daarnaast nog een vraag: indien we beslissen wel te gaan rijden hebben we rekening te houden met de hoogte van de camper. Ik lees in dit topic dat de tunnels bij Asheville laag zijn, zouden we er überhaupt onderdoor kunnen? We hebben rekening te houden met 13 feet hoogte.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door Marenko »

De laatste paar tunnels zijn te laag, die kun je inderdaad niet nemen. Verder vind ik het een onzin verhaal. Wij hebben nog nooit een tunnel gemeden. En het verhaal ook nog nooit eerder gehoord. Soms bijv op overtochten met een ferry wordt gevraagd je propaantank af te sluiten. En volgens mij bij een hele lange tunnel bij Chesapeake bay.
mira74
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 aug 2014, 14:03

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door mira74 »

Dank je wel Marja! We gaan deze route gewoon rijden. Wat ik me wel afvraag is: hoe weten we wanneer we van de Blue Ridge parkway af moeten om de te lage tunnels te ontwijken?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: campgrounds langs Blue Ridge Parkway

Bericht door covri »

@mira74
Misschien heb je hier iets aan?
https://www.blueridgeparkway.org/tunnels/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer