Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Deep South
Deep South
Hoi allemaal,
Wij hebben toch nog besloten om dit jaar naar ons geliefde vakantieland te gaan. Eindelijk was er een mogelijkheid om de gespaarde miles bij de KLM om te zetten in award tickets.We gaan een rondje maken in het diepe zuiden van Amerika. De auto hebben hebben rechtstreeks bij Hertz met ANWB korting gehuurd. Voor 23 dagen betalen we eur. 621,00 voor een full size wagen. Groot genoeg voor met ze 2tjes.
We vliegen op 3 oktober naar Atlanta. Hier overnachten we. Atlanta hebben we een keer eerder bezocht en slaan we deze keer over. De volgende dag vertrekken we naar Pigeon Forge in Tennessee om een bezoek te brengen aan oa de Great Smokey Mountains NP en aan Dollywood. Hier verblijven we 3 nachten. De volgende stop is Nashville. Ook hier verblijven we 3 nachten. Na Nashville gaan we naar Memphis waar we wederom 3 nachten verblijven.
Na het verblijf in Memphis trekken we naar het zuiden en wordt New Orleans onze thuishaven. Het is de bedoeling dat we hier 5 nachten blijven en dat we vanuit New Orleans oa. de plantages, Baton Rouge en Lafayette gaan bezoeken. Natuurlijk gaan we ook New Orleans verkennen.
Om de vakantie af te sluiten hebben we besloten om week te gaan uit rusten op St George Island. Dit eiland ligt voor de kust op het zuidelijkste puntje van de panhandle. Op 25 october rijden we naar Atlanta waar we op 26 october terugvliegen naar Amsterdam.
Onze vragen aan jullie zijn als volgt:
- wie weet er goede en betaalbare motels/hotels in Pigeon Forge, Nashville,
Memphis en New Orleans?
- Is het mogelijk om door de Great Smokey Mountains NP te rijden naar Pigeon Forge?
- Wie heeft er wel eens een huis gehuurd via http://www.vrbo.com?
- Wie is er wel eens op St George Island geweest en wat vond je ervan?
- Wat zijn de geheime schatten van Nashville, Memphis en New Orleans die niet in de reisgidsen staan?
- Wat zijn de tourist traps in Nashville, Memphis en New Orleans?
Wij willen graag iedereen alvast bedanken voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Petra en Eric
Wij hebben toch nog besloten om dit jaar naar ons geliefde vakantieland te gaan. Eindelijk was er een mogelijkheid om de gespaarde miles bij de KLM om te zetten in award tickets.We gaan een rondje maken in het diepe zuiden van Amerika. De auto hebben hebben rechtstreeks bij Hertz met ANWB korting gehuurd. Voor 23 dagen betalen we eur. 621,00 voor een full size wagen. Groot genoeg voor met ze 2tjes.
We vliegen op 3 oktober naar Atlanta. Hier overnachten we. Atlanta hebben we een keer eerder bezocht en slaan we deze keer over. De volgende dag vertrekken we naar Pigeon Forge in Tennessee om een bezoek te brengen aan oa de Great Smokey Mountains NP en aan Dollywood. Hier verblijven we 3 nachten. De volgende stop is Nashville. Ook hier verblijven we 3 nachten. Na Nashville gaan we naar Memphis waar we wederom 3 nachten verblijven.
Na het verblijf in Memphis trekken we naar het zuiden en wordt New Orleans onze thuishaven. Het is de bedoeling dat we hier 5 nachten blijven en dat we vanuit New Orleans oa. de plantages, Baton Rouge en Lafayette gaan bezoeken. Natuurlijk gaan we ook New Orleans verkennen.
Om de vakantie af te sluiten hebben we besloten om week te gaan uit rusten op St George Island. Dit eiland ligt voor de kust op het zuidelijkste puntje van de panhandle. Op 25 october rijden we naar Atlanta waar we op 26 october terugvliegen naar Amsterdam.
Onze vragen aan jullie zijn als volgt:
- wie weet er goede en betaalbare motels/hotels in Pigeon Forge, Nashville,
Memphis en New Orleans?
- Is het mogelijk om door de Great Smokey Mountains NP te rijden naar Pigeon Forge?
- Wie heeft er wel eens een huis gehuurd via http://www.vrbo.com?
- Wie is er wel eens op St George Island geweest en wat vond je ervan?
- Wat zijn de geheime schatten van Nashville, Memphis en New Orleans die niet in de reisgidsen staan?
- Wat zijn de tourist traps in Nashville, Memphis en New Orleans?
Wij willen graag iedereen alvast bedanken voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Petra en Eric
Kijk voor "tourist traps" en "off the beaten path" tips op:
http://www.virtualtourist.com
Typ rechtsboven je zoekopdracht in (stad of bezienswaarigheid),
selecteer "destinations" en klik op GO.
Selecteer op de pagina die dan verschijnt: Nashville Tennessee.
Je zult er versteld van staan hoeveel Nashvilles er zijn
Dit kun je uiteraard met iedere gewenste bestemming herhalen.
Een schat aan informatie op deze site.
Als je naar Nashville gaat voor de muziek ga dan naar The Bluebird,
de bekendste bar.
Ook de Legends Bar in downtown Nashville vonden wij fantastisch.
Wij zijn in Nashville en New Orleans geweest, maar in de wat duurdere
hotels. Mocht het je interesseren lees dan mijn weblog 2005
(link onderaan dit bericht). Daarin alles over The Deep South.
Jullie hebben in ieder geval gekozen voor een -in mijn ogen- mooie
bestemming. Veel plezier met de voorbereidingen.
http://www.virtualtourist.com
Typ rechtsboven je zoekopdracht in (stad of bezienswaarigheid),
selecteer "destinations" en klik op GO.
Selecteer op de pagina die dan verschijnt: Nashville Tennessee.
Je zult er versteld van staan hoeveel Nashvilles er zijn
Dit kun je uiteraard met iedere gewenste bestemming herhalen.
Een schat aan informatie op deze site.
Als je naar Nashville gaat voor de muziek ga dan naar The Bluebird,
de bekendste bar.
Ook de Legends Bar in downtown Nashville vonden wij fantastisch.
Wij zijn in Nashville en New Orleans geweest, maar in de wat duurdere
hotels. Mocht het je interesseren lees dan mijn weblog 2005
(link onderaan dit bericht). Daarin alles over The Deep South.
Jullie hebben in ieder geval gekozen voor een -in mijn ogen- mooie
bestemming. Veel plezier met de voorbereidingen.
16x USA / 30 staten
Liz,
Dank je wel voor de vele tips en ik met heel veel plezier je reisverslag gelezen.
Wat betreft het hotel in New Orleans, Hotel Place d'Armes, zijn de kamers ruim en schoon? Kortom is de prijs/kwaliteit verhouding goed? Hoe zit het met parkeren? Weten jullie nog wat je voor het parkeren moest betalen?
Allemaal vragen maar dat is de fun van het voorbereiden van de reis.
Eric
Dank je wel voor de vele tips en ik met heel veel plezier je reisverslag gelezen.
Wat betreft het hotel in New Orleans, Hotel Place d'Armes, zijn de kamers ruim en schoon? Kortom is de prijs/kwaliteit verhouding goed? Hoe zit het met parkeren? Weten jullie nog wat je voor het parkeren moest betalen?
Allemaal vragen maar dat is de fun van het voorbereiden van de reis.
Eric
Eric,
Mocht je besluiten tot Hotel Place d'Armes denk er dan aan dat je géén interior room neemt.
Dat zijn de kamers zonder ramen, en ik persoonlijk vind dat verschrikkelijk.
Alle andere kamers zijn meer dan oké, onze kamer lag aan de straatkant,
maar we hadden daar geen last van, het was een rustige straat.
Bovendien....je bent maar weinig op je kamer in zo'n stad als NO.
De kamer was verder koel, ruim en schoon.
Dus ja, prijs/kwaliteit vonden wij goed.
Enige minpuntje: het humeur van sommige receptionistes.....
Wij konden parkeren in de garage van het hotel, echter met een beperkt
aantal plaatsen.
Het parkeren kostte geld, maar ik heb geen idee meer hoeveel wij betaald hebben. Daarover zou je altijd nog kunnen mailen met het hotel.
Het was niet echt goedkoop, dat staat me nog wel bij.
Denk er ook aan dat de kamers in alle amerikaanse hotels op vrijdag en zaterdag een stuk duurder zijn dan op weekdagen.
Wij vonden dit hotel charmant en knus met natuurlijk die fantastische ligging midden in het centrum.
Maar goed, daar betaal je dan ook voor.
Hopelijk heb je hier wat aan....succes verder.
Mocht je besluiten tot Hotel Place d'Armes denk er dan aan dat je géén interior room neemt.
Dat zijn de kamers zonder ramen, en ik persoonlijk vind dat verschrikkelijk.
Alle andere kamers zijn meer dan oké, onze kamer lag aan de straatkant,
maar we hadden daar geen last van, het was een rustige straat.
Bovendien....je bent maar weinig op je kamer in zo'n stad als NO.
De kamer was verder koel, ruim en schoon.
Dus ja, prijs/kwaliteit vonden wij goed.
Enige minpuntje: het humeur van sommige receptionistes.....
Wij konden parkeren in de garage van het hotel, echter met een beperkt
aantal plaatsen.
Het parkeren kostte geld, maar ik heb geen idee meer hoeveel wij betaald hebben. Daarover zou je altijd nog kunnen mailen met het hotel.
Het was niet echt goedkoop, dat staat me nog wel bij.
Denk er ook aan dat de kamers in alle amerikaanse hotels op vrijdag en zaterdag een stuk duurder zijn dan op weekdagen.
Wij vonden dit hotel charmant en knus met natuurlijk die fantastische ligging midden in het centrum.
Maar goed, daar betaal je dan ook voor.
Hopelijk heb je hier wat aan....succes verder.
16x USA / 30 staten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3249 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-