Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondje Houston -New Orleans - Nashville - Memphis - Houston
-
- Amerika-ontdekker
Rondje Houston -New Orleans - Nashville - Memphis - Houston
Hallo allemaal,
28 maart 2014 vliegen wij (echtpaar) naar Houston voor (weer) een paar weekjes USA . We hebben ons inmiddels ietwat verdiept in dit forum en met onze wensen/gedachten hebben we vooralsnog het volgende reisschema in gedachten.
vrijdag, zaterdag, zondag: tijd om van Houston TX naar New Orleans LA te geraken
zondag, maandag,dinsdag hotel geboekt in New Orleans (3 nachten)
Hierna zijn we voor de rest van de reis (nog) flexibel (geen hotels geboekt). Onze dagplanningen zijn dan:
dag New Orleans LA naar omgeving Birmingham AL
dag Birmingham AL (eventueel via Cheaha State Park) over Carrollton GA en Rome GA naar Chattanooga TN. In/bij Chattanooga willen we 2 nachten slapen.
dag Chattanooga TN (evt. via Russell Cave National Monument ) langs Tims Ford State Rustic Parc en Lynchburg naar Nashville TN. In/bij Nashville willen we 2 nachten slapen
dag Nashville evt. via Natchez State Parken/of Chickasaw State Park naar Memphis TN. In/bij Memphis willen we 2 nachten slapen.
dag Memphis TN evt. via Mammoth Spring State Park AR naar Branson MO. In/bij Branson willen we 2 nachten blijven slapen.
dag Branson MO naar Clarksdale MS
dag Clarksdale MS via Indianola MS naar Vicksburg MS
dag Vicksburg MS naar Shreveport LA
dag Shreveport LA naar Houston TX
Als we dit dagschema aanhouden hebben we nog 3 dagen over om in te vullen. Of eerder ergens stoppen, langer ergens blijven of nog ergens anders naar toegaan.
We zijn benieuwd hoe diegenen die al ervaring in dit gebied hebben tegen onze uitgestippelde reis aankijken en houden ons aanbevolen voor leuke tips. We hebben het idee al redelijk wat van de mogelijkheden in New Orleans, Nashville en Memphis te weten (van dit forum afgehaald!), maar van de andere interessante dingetjes worden we graag op de hoogte gesteld. Met name zijn we benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met de verschillende (state)parks in die omgeving en het mogelijke slapen op die parken. Ook Branson en Shreveport zeggen ons nog weinig, maar de berichten die we hebben kunnen vinden waren goed.
18 april vliegen we weer terug naar Nederland.
We kijken uit naar jullie reacties.
Groetjes ,
Hanny en Rob
28 maart 2014 vliegen wij (echtpaar) naar Houston voor (weer) een paar weekjes USA . We hebben ons inmiddels ietwat verdiept in dit forum en met onze wensen/gedachten hebben we vooralsnog het volgende reisschema in gedachten.
vrijdag, zaterdag, zondag: tijd om van Houston TX naar New Orleans LA te geraken
zondag, maandag,dinsdag hotel geboekt in New Orleans (3 nachten)
Hierna zijn we voor de rest van de reis (nog) flexibel (geen hotels geboekt). Onze dagplanningen zijn dan:
dag New Orleans LA naar omgeving Birmingham AL
dag Birmingham AL (eventueel via Cheaha State Park) over Carrollton GA en Rome GA naar Chattanooga TN. In/bij Chattanooga willen we 2 nachten slapen.
dag Chattanooga TN (evt. via Russell Cave National Monument ) langs Tims Ford State Rustic Parc en Lynchburg naar Nashville TN. In/bij Nashville willen we 2 nachten slapen
dag Nashville evt. via Natchez State Parken/of Chickasaw State Park naar Memphis TN. In/bij Memphis willen we 2 nachten slapen.
dag Memphis TN evt. via Mammoth Spring State Park AR naar Branson MO. In/bij Branson willen we 2 nachten blijven slapen.
dag Branson MO naar Clarksdale MS
dag Clarksdale MS via Indianola MS naar Vicksburg MS
dag Vicksburg MS naar Shreveport LA
dag Shreveport LA naar Houston TX
Als we dit dagschema aanhouden hebben we nog 3 dagen over om in te vullen. Of eerder ergens stoppen, langer ergens blijven of nog ergens anders naar toegaan.
We zijn benieuwd hoe diegenen die al ervaring in dit gebied hebben tegen onze uitgestippelde reis aankijken en houden ons aanbevolen voor leuke tips. We hebben het idee al redelijk wat van de mogelijkheden in New Orleans, Nashville en Memphis te weten (van dit forum afgehaald!), maar van de andere interessante dingetjes worden we graag op de hoogte gesteld. Met name zijn we benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met de verschillende (state)parks in die omgeving en het mogelijke slapen op die parken. Ook Branson en Shreveport zeggen ons nog weinig, maar de berichten die we hebben kunnen vinden waren goed.
18 april vliegen we weer terug naar Nederland.
We kijken uit naar jullie reacties.
Groetjes ,
Hanny en Rob
Re: Rondje Houston -New Orleans - Nashville - Memphis - Houston
In Clarksdale verblijven in de Shack up inn. Echt geweldig. Top ervaring.
Memphis, National Civil Rights Museum bezoeken, Marten Luther King, erg indrukwekkend
Nashville naar de Grand Ole Opry, zet je cowboyhoed op en yippie aye e!!!
Memphis, National Civil Rights Museum bezoeken, Marten Luther King, erg indrukwekkend
Nashville naar de Grand Ole Opry, zet je cowboyhoed op en yippie aye e!!!
Meen je dat nou serieus? Ik kom er vrij regelmatig maar zie toch niet echt vaak mensen met cowboyhoedjes lopen..Erwinh schreef:Nashville naar de Grand Ole Opry, zet je cowboyhoed op en yippie aye e!!!

- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
In de buurt van Chattanooga hebben wij geslapen in het Amicalola Falls State Park in de lodge.
Erg mooi in de bergen gelegen.
Als je in die omgeving bent is een bezoekje aan Jack Daniels in Lynchburg ook zeker de moeite waard.
Misschien kun je nog meer tips halen uit ons verslag van 2010.
Erg mooi in de bergen gelegen.
Als je in die omgeving bent is een bezoekje aan Jack Daniels in Lynchburg ook zeker de moeite waard.
Misschien kun je nog meer tips halen uit ons verslag van 2010.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Toen ik er was, vorig jaar mei, heb ik er de nodige gezienZiva schreef:Meen je dat nou serieus? Ik kom er vrij regelmatig maar zie toch niet echt vaak mensen met cowboyhoedjes lopen..Erwinh schreef:Nashville naar de Grand Ole Opry, zet je cowboyhoed op en yippie aye e!!!Verder wel een aanrader overigens.

Het mooie vind ik dat men er daar helemaal niet van opkijkt.
Tja wellicht dat er een of ander evenement aan de gang was want normaal gesproken struikel je echt niet over de cowboyhoedjes.
En dat men er niet vanop kijkt, ik denk dat een Amerikaan exact hetzelfde zegt als hij/zij een Nederlander op klompen ziet lopen
En dat men er niet vanop kijkt, ik denk dat een Amerikaan exact hetzelfde zegt als hij/zij een Nederlander op klompen ziet lopen

- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Hallo,
Ik vond Lookout Mountain bij Chattanooga erg leuk. Je hebt er een heel steil treintje (Incline Railway), een ondergrondse waterval (Ruby Falls) en Rock City. Dit is een mooi park met mooie plekjes en uitzichtpunten.
In Memphis hebben we gegeten bij BB King's bleusclub. Lekker eten en geweldige bands.
Mocht je het leuk vinden, dit is mijn blog:
http://zusjesintheus.blogspot.nl/
Ik vond Lookout Mountain bij Chattanooga erg leuk. Je hebt er een heel steil treintje (Incline Railway), een ondergrondse waterval (Ruby Falls) en Rock City. Dit is een mooi park met mooie plekjes en uitzichtpunten.
In Memphis hebben we gegeten bij BB King's bleusclub. Lekker eten en geweldige bands.
Mocht je het leuk vinden, dit is mijn blog:
http://zusjesintheus.blogspot.nl/
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3637 Weergaves
-
Laatste bericht door wouterjanS
-
- 5 Reacties