Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drinkwater in North Carolina

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Magnolia87
Amerikakenner

Drinkwater in North Carolina

Bericht door Magnolia87 »

Is het drinkwater in North Carolina een beetje te drinken voor Nederlanders? Als wij bijvoorbeeld water drinken uit de kraan in Frankrijk, zijn we namelijk binnen de korste keren aan de race, haha.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Voor heel Amerika geldt dat ik eigenlijk geen kraanwater drink. Water om te drinken doe ik alleen met de flesjes water die ik in de winkel koop. Tandenpoetsen doe ik wel met kraanwater.

Overigens kan het geen kwaad volgens mij om kraanwater te drinken in Amerika. Er zit alleen een chloorsmaakje aan. Na verloop van tijd merk je dat bijna ook niet meer.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Magnolia87
Amerikakenner

Hmmm ja oke dankje, dat chloorsmaakje is voor mij dus al genoeg reden om het níet te drinken, haha! Ik dacht, misschien is het in North Carolina wél gewoon water zoals in Nederland, maar blijkbaar niet dus.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Dat chloorsmaakje zul je toch aan moeten wennen hoor.
Het zit nl. ook aan alle frisdranken in restaurants en bars.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Leidingwater in NC is inderdaad gechloreerd. Ik vind het niet lekker, maar je went er wel een beetje aan. Er zijn overigens huizen (vooral in de meer landelijke gebieden) met een eigen bron. Daar heb je geen last van een chloorsmaak.
Life is good in the Tarheel State.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik drink liters kraanwater per week. Heb er helemaal geen probleem mee, na 22 jaar proef je het chloor ook niet meer (ik vind het Haagse kraanwater overigens afschuwelijk vies, dus niet overal in Nederland smaakt het lekker, vind ik althans).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Vindt het ook naar chloor smaken en dat verschilt in de tijd van het jaar.
Denk dat jullie ook wel het smaak verschil kunnen merken.
Laatst kregen we een brief van onze gemeente dat ze vorige maand het water niet op gewenste kwaliteit hadden. Een soort van sorry brief achter af. Ik vond dat zo raar, maar het schijnt vaker voor te komen.
Ik drink eigenlijk alleen water wat uit de koelkast en daar zit een filter tussen, dat scheelt al een stuk met de chloorsmaak.
En wat met het tandenpoetsen. En toen we hier pas waren proefde ik dat inderdaad heel sterk, maar ben er nu inderdaad een stuk aangewend.
Groetjes Petra
Staceybeesie
Amerika-expert

enger003 schreef:Dat chloorsmaakje zul je toch aan moeten wennen hoor.
Het zit nl. ook aan alle frisdranken in restaurants en bars.
Eric
Scheelt wel als je je drinken zonder ijs vraagt :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Staceybeesie schreef: Ik drink eigenlijk alleen water wat uit de koelkast en daar zit een filter tussen, dat scheelt al een stuk met de chloorsmaak.
En wat met het tandenpoetsen. En toen we hier pas waren proefde ik dat inderdaad heel sterk, maar ben er nu inderdaad een stuk aangewend.
Groetjes Petra
Die filters zitten toch ook wel tussen een tappunt in de keuken :?: Toen wij in Tucson bij vrienden verbleven werd daar (drink)water uit een kraan(tje) naast de gewone kraan getapt daar zaten ook geen rare smaakjes aan.
Rob
Magnolia87
Amerikakenner

Ja in Den Haag en omgeving zit er ook een raar smaakje aan ja, maar ik woon op de veluwe, en aangezien wij hier het lekkerste drinkwater hebben (zonde dat daarmee de plee doorgespoeld wordt!) proef ik al snel een chloorsmaakje in drinkwater in andere gebieden.
Staceybeesie
Amerika-expert

Rob schreef:
Staceybeesie schreef: Ik drink eigenlijk alleen water wat uit de koelkast en daar zit een filter tussen, dat scheelt al een stuk met de chloorsmaak.
Groetjes Petra
Die filters zitten toch ook wel tussen een tappunt in de keuken :?: Toen wij in Tucson bij vrienden verbleven werd daar (drink)water uit een kraan(tje) naast de gewone kraan getapt daar zaten ook geen rare smaakjes aan.
Rob
nee die luxe hebben wij niet :wink:
Maar dat zie je inderdaad vaker.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Hmmm....Dat chloorwater kan ik me nu al op verheugen! Ja call me crazy, maar ik vind het echt lekker, het Amerikaanse water. Geeft me een vertrouwd-nu-ben-ik-weer-in-Amerika-gevoel.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Magnolia87
Amerikakenner

Georgie schreef:Hmmm....Dat chloorwater kan ik me nu al op verheugen! Ja call me crazy, maar ik vind het echt lekker, het Amerikaanse water. Geeft me een vertrouwd-nu-ben-ik-weer-in-Amerika-gevoel.
Jij liever dan ik :wink:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

de cola is er ook lekkerder door daar, door die ijsblokjes gemaakt door chloorwater.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Magnolia87
Amerikakenner

Haha grappig ben jij zeg Georgie :P *sarcastisch* :P Nee maar ik drink sowieso geen prik, scheelt dus weer! :wink:
dina1
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door dina1 »

Scheelt wel als je je drinken zonder ijs vraagt :wink:
Dat heb ik ook gedaan :wink:
Het leidingwater is echt niet te doen wegens de penetrante chloorsmaak en geur.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wij wonen vlakbij de grens van North Carolina ... en de meeste mensen die hebben een eigen water voorziening doormiddel van een well...en dat water is zeer goed te drinken. :)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Color01 schreef:wij wonen vlakbij de grens van North Carolina ... en de meeste mensen die hebben een eigen water voorziening doormiddel van een well...en dat water is zeer goed te drinken. :)

Wellwater (bron) is helaas bijna alleen maar op particuliere adressen verkrijgbaar, voor de rest is het vaak Citywater, dit kan ook best goed zijn, omdat het ook vaak bronwater is. Limonade bestel ik altijd zonder ijs want het lijkt anders of je uit het zwembad drinkt :x
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer