Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Zuidelijke staten plus stuk Florida

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Reis Isis: Zuidelijke staten plus stuk Florida

Bericht door Isis »

Na de westelijke staten in 2010 en 2012 (en eerder in 1990 en 1993) hebben we plannen om in 2014 een reis te maken door de zuidelijke staten van USA.
Wij zijn gezin met 2 pubers (zij zijn geen wandelaars, maar moeten wel af en toe mee en soms vinden ze het wel mooi hoor) van dan 15,5 en bijna 18 jr. Wij (ouders) houden wel van een wandeling en natuur en geschiedenis en cultuur. Wij denken dat de afwisseling in deze streek de kids ook kan bekoren.
We huren we een camper omdat we graag op de State Parks staan en in de NPs. Dus geen hotels en auto.
Periode 3-4 weken (max 27 dagen) juli 2014 helaas in het hoogseizoen kwa prijzen.
Er staat nu een goede 2500 mi op de globale route. Dat mag evt uitgroeien tot 3000-3200mi. Meer vinden we niet lollig. Per dag rijden we max 500km (320 mi).

Idee nu is nog globaal en we hebben nog niets vastgelegd en niet bepaald of we rechts- of linksom gaan. Maar globaal zijn de plekken die we willen aandoen:
  • Orlando (Universal geen andere parken en JFK Space Center bij Cape Canaveral misschien aan het einde van reis ipv aan begin)
    Daytona Beach
    Savannah
    Charleston (vliegdekschip, stad en plantage Boone)
    via kust naar (welke weg en wat onderweg te doen... staat open)
    Williamsburg en omgeving (geschiedenis)
    Washington DC (ik denk over 2 volle dagen; een dagje met PetraVS en een dag zelf denk ik)
    omgeving Washington (Bull Run, Dulles Ariport, Great Falls Park??)
    misschien nog stukje Amish country ... ? Lancaster county, Penn
    Front Royal
    Shenandoah NP (Skyline Drive)
    Blue Ridge Parkway (hoogtepunten..?)
    Great Smoke Mountain NP (waar zijn de mooie watervallen (ik moet nog lezen))
    Atlanta (Coco Cola, CNN, Geboortehuis Marten Luther King, Stone Mountain) 1,5 dag
    kust Florida strand dagje (waar is dat mooi)
    Orlando
Het kan ook zijn dat we uit Atlanta vertrekken (maar Orlando lijkt handiger) en het rondje kan dus ook andersom! Het stuk van Atlanta Orlando weet ik nog niks van.
Vertrek uit Washington is kosten technisch helaas niet interessant. Campers zijn vele malen goedkoper in Atlanta en Orlando.
Alvast een detail wie weet een mooie goede en handige camping in / nabij Wahington DC; is Fairfax Lake Park een optie naast Cherry Hill?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis: Zuidelijke staten plus stuk Florida

Bericht door Marenko »

Wij gaan waarschijnlijk bij Greenbelt Park staan bij Washington. Onze ervaring kan ik je na oktober geven. Is van de national park service en ligt dicht bij de metro.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Leuke reis hoor! Misschien heb je iets aan ons verslag van 2010 (zie onderschrift "alle reisverslagen")
Wij reden van Washington naar Atlanta en weer terug in 28 dagen. Dus zonder Florida. Daar zouden wij niet echt tijd voor hebben gehad. Ik zou persoonlijk kiezen voor Atlanta - Washington - Atlanta, en Florida voor een andere keer bewaren. Wij waren overigens met een auto.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Grappig dat je je zo beperkte.De afstanden zijn het niet. Ik heb jouw verslag al doorgekeken Kokopelli en er staan interessante zaken in. Het rondje dat we nu hebben is slechts 2500miles met Orlando. Dus in die zin valt het reuze mee.
Ik ga eens meer in detail jouw reis bekijken waar het in zit. Wij willen niet naar Nashville rijden. De pukkel naar Orlando levert ons Universal op .. vn voor onze kinderen die het verder altijd zonder pretparken moeten stellen (Euro Disney gezien en Sea World SD ook). Nu dus wel pretpark en wij waren in 93 in Cape Canaveral en dat vonden we toen erg leuk. Ik denk dat we daar niet van loskomen deze keer.
Ik ben erg geïnteresseerd in wat er nu in de reis/ route erg interessant is. En welke plekken we toch wel kunnen overslaan. Dat geldt voor de hele route.. steden bezienswaardigheden stukje geschiedenis mooie musea etc etc.
Het hele stuk GSMNP - Blue Ridge - Shenandoah is een verrekt lang stuk. Met pubers kan ik me niet aan de mening onttrekken dat het na 2 dg 'meer van hetzelfde' is. Dus welke stukken moeten we daar zeker wel doen (welke misschien en welke stukken kunnen we ook laten gaan en stuk snelweg pakken).

Greenbelt ik zal dat ook eens bekijken. Het is inderdaad handig als het nabij een metro zit. Dat zit ten N van Washinton liever zitten we ten Z of ZW omdat we dan ook makkelijk een bezoek aan Dulles Airport kunnen brengen, ook bij Bull Run (slag bij..) (Manssas) en wellicht Great Falls Park waar PetraVS ook wel eens wandelt. Maar ok bij Fairfax een metro loopt???? ik zal eens kijken.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Isis schreef:Grappig dat je je zo beperkte
Ik heb zeker niet het gevoel dat we ons beperkte. We hebben die reis ongeveer 3000 mijl gereden, wij winden dat genoeg. Ieder reist nu eenmaal op zijn eigen manier (gelukkig maar :wink: )
reisverslagen
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Haha en zo hebben we allemaal onze ideeën. Nashville hoeft voor ons dus niet. Maar ik ga wel goed kijken naar wat wel en niet.. Jij ideeën over de hele Blue Ridge (noem maar even voor gemak zo).
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Wij vonden een bezoekje aan Chimney Rock erg leuk. Het is een dorpje van niks, maar prachtig uitzicht boven op de "rock".
Wij sliepen daar in een hotel langs het water, aan de overkant van het water lag een camping, zag er leuk uit.
Ook het uitstapje naar Grandfather Mountain, met de The Mile High Swining Bridge vonden zeker de moeite waard.
Ik denk dat dat leuke bezoekjes zijn voor de afwisseling van al het groen.
Maar wij reizen zonder kinderen, dus ik kan dat niet goed inschatten eerlijk gezegd.
reisverslagen
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Chimney rock staat ook bij ons op de komende route samen met Lake Lure wat er naast ligt. Maar dan ook vanwege de films die er opgenomen zijn (Last of the Mohicans en Dirty Dancing)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ow jee waar ligt dat ergens (ongeveer) .. sommige zaken heb ik echt nog nooit van gehoord.

Ben al wat verder aan het stoeien geweest met route, ik weet niet eens of ik uitkom... HAHA misschien moet ik wel wat sneller doen.
dag van naar mi hrs
1 NL Orlando
2 Orlando Cape Canaveral (Jetty Park) camper halen 60mi 1
3 Cape Canaveral (doen?) Daytona / St Augustine 71 / 127 mi 1 / 2,75
4 St Augustine Savannah 181 mi 3,2
5 Savannah Charleston 106 mi 2
6 Charleston
7 CHarleston Wilmington (Carolina Beach SP) 169mi 3,3
7 Charleston Myrtle Beach SP Myrtle Beach 80mi 1,5
8 Wilmington Chippokes Plantation SP 275mi 4,5
9 Chippokes Pl SP Williamsburg (Jamestown) 58mi 1,5
10 Williamsburg Washington DC Dulles? 163mi 2,5
11 Washington DC stad
12 Washington DC stad
13 Washington DC (great falls) Lancaster (amish) 128 mi 2,4
14 Lancaster via Gettysburg Front Royal 178 mi 3,1
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Persoonlijk zou ik de Amish overslaan en ik weet ook niet of ik speciaal naar Gettysburg zou rijden. Als je nog op doorreis naar het noorden zou zijn, ja, maar er specifiek tijd aan besteden, nee. En in plaats van Myrtle Beach zou ik dan ergens op de Outer Banks logeren, veel mooier. Ik neem aan dat dit niet een dagindeling is, maar een lijst van te bezoeken plaatsen? Anders is het wel heel veel achter elkaar. Nu mis je dus wel alle mooie natuur in de Blue Ridge en die zou ik toch verkiezen boven de kustroute.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je Petra
De kust biedt niet zoveel .. dat lijk je te zeggen, klopt dat?
Aan de kust wil ik graag die paar oude steden (St Augustine halve dag, Savannah 3/4 dag, Charleston 1 dag) en een plantage bezoeken. En ik zoek een goede manier om dan naar Williamsburg/ Jamestown te gaan. Myrtle Beach is geen must, ik zal Outer Banks opzoeken. Het was een beetje kijken waar lijkt het handig.

De natuur mag niet achterblijven en ik geniet daar met mijn man erg van. Ik ben een beetje bang dat de route met 4 dagen wat saai wordt voor hen. Het is toch veel kronkelwegen over de rug van de bergen met verschillende uitzichten. Dat wil zeggen zo herinner ik het me enigszins van 1993.
Is er in de Blue Ridge Mountains (hele stuk) genoeg afwisseling voor de pubers?

Amish overslaan.. oke ons leek het wel apart om de kinderen te laten zien dat het nog echt zo bestaat mensen die zo wonen en leven in de moderne wereld.

We zoeken verder.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat de kust niet zoveel biedt wil ik zeker niet zeggen, maar ik denk dat het stuk tussen Charleston en de Outer Banks minder interessant is. Myrtle Beach is een heel uitgestrekte en uiterst toeristische badplaats. Leuk voor ons Amerikanen voor een paar dagen strand en er is wel wat interessante geschiedenis, zoals die van de Gullah, maar de natuur verder naar het westen is veel spektaculairder. Ik zou dwars door Virginia naar Williamsburg gaan, dat is een prachtige staat met veel historische plaatsjes onderweg, waaronder Richmond, de voormalige hoofdstad van het Zuiden tijdens de Burgeroorlog. Wat de Amish betreft, ja, grappig om te zien hoe die mensen wonen, maar die omgeving is nu zo toeristisch en je moet dan echt het platteland op, weg van de plaatsen, om nog te zien hoe de overgebleven Amish daar leven.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nog even over de Blue Ridge Parkway en Skyline Drive, ik heb al vaker mensen aangeraden om een deel van die route over de I-81 te doen. Dan kom je o.a. langs Natural Bridge (een natuurlijke brug, maar niet zo de moeite waard) waar een heel leuk safaripark ligt, waar je de dieren uit je auto mag voeren wat tot hilarische situaties leidt. Ook kun je de fabriek van Route 11 Chips bezoeken, iets wat ik nog altijd wil doen, wij karren daar altijd snel langs, want altijd op doorreis. Bovendien is de Shenandoah Vallei erg mooi. In plaats van Gettysburg en de Amish zouden jullie ook de Tidewater van Virginia langer kunnen doen: Williamsburg, Jamestown, Yorktown, Busch Gardens(ik weet niet of jullie van pretparken houden, maar dit wordt ieder jaar weer tot het mooiste in de VS uitgeroepen), Virginia Beach (als jullie strand willen) en meer.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je Petra ik ga alles eens goed bekijken en in een route opnemen. Dit deel VS is toch anders dan het Westen waar de zaken voor het oprapen liggen en de routes idem dito. Er zijn in net Oosten ook veel meer wegen en keuzemogelijheden. Het safariparkje had mijn man ook al iets van gelezen, wist alleen niet meer precies waar het was.
Busch Gardens; we gaan er eens naar kijken, ik heb er wel vaker over gehoord, maar dacht altijd ach zal wel..
Wij willen geen zoetsappig disney, ook al weet ik dat de parken van disney world anders zijn maar nee geeen disney. Het kost ook allemaal een klein vermogen. Universal hebben onze kids niet gezien en dat vond ik in 93 ook erg leuk.
Nogmaals dank.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Petra/VS schreef:Persoonlijk zou ik de Amish overslaan en ik weet ook niet of ik speciaal naar Gettysburg zou rijden. Als je nog op doorreis naar het noorden zou zijn, ja, maar er specifiek tijd aan besteden, nee. En in plaats van Myrtle Beach zou ik dan ergens op de Outer Banks logeren, veel mooier. Ik neem aan dat dit niet een dagindeling is, maar een lijst van te bezoeken plaatsen? Anders is het wel heel veel achter elkaar. Nu mis je dus wel alle mooie natuur in de Blue Ridge en die zou ik toch verkiezen boven de kustroute.
De natuur komt aan de beurt als we naar beneden rijden. Vanaf Washington gaan we naar Frotn Royal en 14 dagen naar beneden (naar Orlando (2 dg) en Atlanta (1,5 dg)).
We hebben in totaal ongeveer 27 dagen.
OuterBanks (7uur +) / Virginian Beach (nog verder) is vanaf Charleston met de camper in 1 dag te ver rijden. Wat is goede tussenstop? Kan dat in Jacksonville NC? Vanuit Jacksonville zouden we naar Virginian Beach kunnen rijden of is OuterBanks dan mooier? Inschatten van plekken is nu nog erg lastig. Waar is het strand mooier ???

Als ik nu voor Virginia Beach kies dan heb ik de dag erna meer tijd in Jamestown eo. (is maar 65-70 miles). Dat is wellicht een mooie keus maar als de stranden van Outer Banks erg mooi zijn en het is mooi weer dan zou de keus op OB kunnen vallen.
Overigens gaan we wellicht de andere kant op rijden... Vanuit Orlando eerst naar Atlanta. lange stukken rijden maar dan zijn we toch vroeg wakker. Dus de tijd maar goed benutten. Ik ga die route ook nog maken maar nu even het rondje volmaken zoals ik was begonnen omdraaien is altijd te doen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Isis: Zuidelijke staten plus stuk Florida

Bericht door Isis »

Nu de hele route een beetje verwerkt.Als ik eerlijk ben heb ik nog geen idee of ik in de Blue Ridge nu te weinig tijd heb. Of dat het zo wel te doen is .. wellicht andere plekken om te overnachten? Het is nog maar globaal dus geen campground staat nog vast. Misschien speciale mooie state parks bezoeken als camping? En bij Mexico Beach/ Carabella dacht ik een mooie campground te hebben maar dat kan ook in Panama Beach. Een dagje aan de Golf van Mexico...? Even bijkomen.
We overwegen de route andersom te doen omdat we dan toch vroeg op zijn en een eind kunnen rijden... stuk Orlando - Atlanta overbruggen. Zie onderaan.
  • dag van naar mi hrs
    1 NL Orlando
    2 Orlando Cape Canaveral (Jetty Park) camper halen 60 1
    3 Cape Canaveral St Augustine 127 2,75
    4 St Augustine Savannah 181 3,2
    5 Savannah Charleston 106 2
    6 Charleston
    7 Charleston Jacksonville NC 225 4,3
    8 Jacksonville NC Virginia Beach (of Outer Banks NC) 206 4
    9 Virginia Beach Williamsburg (Jamestown) 66 1,3
    10 Williamsburg Washington DC (Manassas Battelfield) 169 3
    11 Washington DC stad
    12 Washington DC stad
    13 Washington DC (great falls, Dulles) Front Royal (late middag aankomen) 60 1,2
    14 Front Royal Waynesboro (via chips fabriek) 120 3,2
    15 Waynesboro Rocky Knob Campground Blue Ridge PW 172 4
    16 Rocky Knob (via Mabry Mill) Linville Falls 140 3,4
    17 Linville Falls Newport Tenessee 130
    18 Newport Great Smokey Mountains NP ?
    19 Great Smokey (Newport) Stone Mountain nabij Atlanta 232 4,5
    20 Stone Mountain Atlanta 25 0,5 (3/4 dag Atl)
    21 Atlanta CocaCola, CNN , Marten Luther King
    22 Atlanta Carrabella FL 321 5,5
    23 Carrabella strand
    24 Carrabella Orlando 280 4,5
    25 Orlando Cape Canaveral
    26 Orlando Universal
    27 Orlando Universal
    28 Orlando inleveren
    29 vliegen dag 30 thuis
ANDERSOM:
  • dag van naar mi hrs
    1 NL Orlando
    2 Orlando Orlando (zo ver als we kunnen)
    3 Orlando vroeg op pad Carrabella 280 4,5
    4 Carrabella (Mexico Beach) dagje??
    5 Carrabella Atlanta 321 5,5
    6 Atlanta
    7 Atlanta Stone Mountain 25 0,5
    8 Stone Mountain Great Smokey (Newport) 232 4,5
    9 Great Smokey (Newport) ?
    10 Great Smokey (Newport) Linville Falls 130 3,5
    11 Linville Falls Rocky Knob (via Mabry Mill) 140 3,5
    12 Rocky Knob (via Mabry Mill) Waynesboro 172 4
    13 Waynesboro (via Safari) Front Royal 120 3,2
    14 Front Royal Washington DC (great falls, Dulles) 60 1,2
    15 Washington DC (great falls, Dulles)
    16 Washington DC
    17 Washington DC Jamestown, Williamsburg 169 3
    18 Williamsburg Virginia Beach (of Outer Banks) 66 1,3
    19 Virginia Beach Jacksonville 206 4
    20 Jacksonville Charleston 225 4,3
    21 Charleston
    22 Charleston Savannah 106 2
    23 Savannah St Augustine 181 3,2
    24 St Augustine (via Daytona B) Cape Canaveral 127 2,7
    25 Cape Canaveral (bezoek) Orlando 60 1
    26 Orlando Universal
    27 Orlando Universal
    28 Orlando inleveren
    29 vliegen dag 30 thuis
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Er zit een foutje in.. en kan niet meer 'wijzig' doen.

dag van naar mi hrs
1 NL Orlando
2 Orlando Orlando (zo ver als we kunnen)
3 Orlando vroeg op pad Carrabella (florida strand) 280 4,5
4 Carrabella dagje??
5 Carrabella Atlanta 321 5,5
6 Atlanta
7 Atlanta Stone Mountain 25 0,5
8 Stone Mountain Great Smokey Smokemont cg 192 3,75
9 Great Smokey Smokemont, Cades Cove, - Gaitlinburg 100
10 Great Smokey Linville Falls 130 3,5
11 Linville Falls Rocky Knob (via Mabry Mill) 140 3,5
12 Rocky Knob (via Mabry Mill) Waynesboro 172 4
13 Waynesboro (via Safari) Washington DC (great falls, Dulles) 180 4,5
14 Washington DC (great falls, Dulles)
15 Washington DC
16 Washington DC
17 Washington DC Jamestown, Williamsburg 169 3
18 Williamsburg VA Outer Banks (strand) 165 3
19 Outer Banks VA Fayetteville gewoon tussenstop 258 4,1
20 Fayetteville NC Charleston SC (plantage) 220 3,2
21 Charleston SC (stad)
22 Charleston (Fort) Savannah 124 2,4
23 Savannah GA St Augustine 181 3,2
24 St Augustine (via Daytona B) Cape Canaveral 127 2,7
25 Cape Canaveral (bezoek) Orlando 60 1
26 Orlando Universal
27 Orlando Universal
28 Orlando inleveren
29 vliegen dag 30 thuis
Totaal miles 2844
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Afbeelding Indeling
1 nacht hotel bij aankomst nabij Airport
23 nachten camper C30 CA of C27-30 van RB
4/ 5 nachten hotel Orlando + auto ruime 4 pers kamer (niet alleen 2 bedden).
early bird , late drop off.
3000 mijl
In NL de extra verzekering eigen risico afkopen
Algemeen willen we bij een van de steden een Baseball wedstrijd meemaken.

Dag 2 ophalen boodschappen en naar Crystal River
Dag 3 Vroeg op en met Manatees zwemmen bij Mike en Stacey (private tour) middag van Crystal River naar omgeving Pensecola St George Island 2 nachten reserveren!
Dag 4 Golf van Mexico Dr Julian G Bruce Saint George Island SP.
Dag 5 Kust Florida Gulf naar Atlanta misschien even over de grens met Alabama (grapje)

Dag 6 Atlanta Bezoek aan Coca Cola fabriek en CNN misschien nog in het centrum kijken of Olympic park. er schijnt ook een Hindoe tempel te zijn.. Evt in de avond Baseball wedstrijd???

Dag 7 Atlanta: Huis van Martin Luther King bezoeken en dan naar Stone Mountain. We kunnen evt deze avond ook gebruiken voor een baseball game. Evt Twin Lakes Park RV in de avond als cg http://www.bestparking.com/

Dag 8 Stone Mountain naar Cherokee of omgeving (Smokemont)

Dag 9 Great Smokey Mountain NP start rond Cherokee misschien op Smokemont Campground. Rijden naar Clingmans Dome (uitzicht) dan naar Cades Coves loop met oude gebouwen. In middag naar Gatlinburg TN ergens een camping scoren. 100mi

Dag 10 Cherokee (Smokemont in Great Smokey Mountains)- Julian Price Memorial Park (154mi)
Onderweg va Ashville de Blue Ridge PWy op, Crabtree Falls (3,5 uur) , Museum of NC Minerals, Linville Falls, Lin Cove Viaduct en stop in Julian Price Memorial Park (in 1993 ook gestaan).

Dag 11 Julian Price MP - camping nabij Glasgow VA of Safaripark aldaar 222 mi
Deels Blue Ridge en deels niet; bezoek Mabry Mill eo. dan via Roanoke (Salem?) naar omgeving Glasgow waar het Safariparkje is. Dat kunnen we misschien in de middag bezoeken. Anders morgenochtend. Overnachten kan op Otter Creek campground aan de BRPW of KOA Natural Bridge nabij Safaripark.

Dag 12 Glasgow/ Safaripark/Otter Creek - Lewis Mountain cg aan Skyline Drive
Safaripark als dat op dag 11 niet lukte. Wandeling bij Otter CReek James River trail en bezoek aan de Grand Caverns of op dag 13 Skyline Caverns.

Dag 13 Lewis Mountain cg aan Skyline Drive - Reston Fairfax Lake park. nog een wandeling in Shenandoah, dan naar Dulles Airport naar Airospace museum. Deze avond zouden we naar Baseball kunnen evenals op dag 14/ dag 15 /dag 16

dag 14 Bezoek aan Dulles Airport museum en Great Falls een enorme waterval in de Potomac rivier. EVt naar andere camping.. Cherry Hill of waar MarenKo geweest zijn.

dag 15 Met Petra de monumenten die belangrijk zijn aan de Mall en daaromheen

Dag 16 White House als open is proberen aan te melden (6 mnd tevoren meen ik) anders The Capitol, Arlington, nog wat anders. Shoppen… of Bezoek Capitol / Pentagon. Evt Arlington cem en nog deel memorial die we niet zagen, Arlington

Dag 17 Via Washington Memorial Hwy (?mnt Vernon $17 pp ) Dan naar Williamsburg ($42pp) / Jamestown ($14 pp of korting met nat park pas).

Dag 18 Ochtend nog in deze buurt en dan naar Outerbanks. strand .. hopelijk zon. Cape Hatteras National SeaShore en Brothers Wright Nat Mon

Dag 19 Outerbanks Cape Hatteras National Sea Shore naar een plaats tussen Outerbanks en Charleston (het is te ver voor 1 dag rijden ±480miles).

Dag 20 Aankomst in Charleston, al bezoek aan Plantage Magnolia / Boone

Dag 21 Charleston bezoeken en de schepen in haven vet fort Sumter

Dag 22 Charleston - Savannah stad bezoeken en fort

Dag 23 Savannah - St Augustine aardig plaatje misschien wat verder rijden als we er klaar zijn.. Aan strand staan met mooi weer?

Dag 24 St Augustine - Cape Canaveral Aldaar het Kennedy Space Center bezoeken en bekijken. Misschien op Jetty Park staan (mei 1993 stonden we er ook) of Cocoa Beach.

Dag 25 naar Orlando rijden camper inleveren, auto huren en naar hotel

Dag 26, 27 en 28 Universal (2 dg) evt nog Kelly Park oid of een zwemparadijs plus een Outlet ergens daar. DAG 26 Aimée jarig! 18 jaar

Dag 29 naar luchthaven en terug vliegen
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Even my 2 cents....
Ik vind het een beetje een ambitieus plan. Erg veel rijden snel kijken en weer door. Jullie hebben juist zoveel dagen te besteden. Neem wat meer tijd voor alles zou ik aanraden. Maar dat is mijn gedachte.

Mijn tips:
- Het plaatsje Cherokee vond ik super toeristisch. Museum is het enige leuke en ik persoonlijk was daar ook niet echt van in katzwijm....
De natuur daar in de omgeving is super mooi. Mijn suggestie ga op de foto met de indiaan die in Main street van Cherokee staat en rijdt de Blue Ridge op en ga wandelen daar bij een trail point. Vele malen leuker.

-Hou ook rekening met het feit dat je op de Blue Ridge maar 35 mile mag en er veel oponthoud is. 100 mile is dus zo een heel eind.
Stop zeker bij Mt. Mitchell op je tocht van Asheville naar het Noorden. (leuk restaurant met super uitzicht en even verder op het net geopende uitzichtpunt)
Het bezoeken van Linville falls is een wandeling.... Calculeer die tijd in. (Er is ook een mooie kleinere waterval net bij de ingang van de parkeerplek bij Linville falls)
De swingbridge is in Blowing Rock erg leuk. Zit ook een leuk klein dierentuintje bij. Met beren en Bald Eagle.
Blowing Rock zelf vind ik altijd een erg knus plekje om wat te eten en door winkeltjes te snuisteren.
- Skyline drive vind ik zelf minder als je niet gaat hiken. Veel bochtiger dan de BRPW en minder uitkijkpunten, maar meer hike punten dan de BRPW. Met een camper is het denk ik flink slingeren vergeleken bij de BRPW.

Highway 12 in the Outerbanks is ook een weg die niet snel rijdt. Veel stoplichten en veel van het zelfde. Hatteras is echt een eindje toeren. Als je dat wilt doen kun je het beste met de pont overvaren anders moet je hetzelfde stuk ook weer terug.
De stranden daarentegen zijn er prachtig. Lang gestrekt en veel. Duck en Corolla vind ik zelf het mooiste. Duck vooral groen en Coralla om de Banker ponies die daar te zien zijn.

Verder vind ik in NC Pocosin lake wild life refugee park een aanrader. In Pocosin leven de meeste black bears dan ergens anders aan de Oost kust. (Vooral te zien at dusk en dawn)

Op de weg naar Charleston kom je ook langs Huntington state park. Mooie natuur met veel vogels en aligators!

Magnolia plantage is meer voor de tuinen dan het plantage huis zelf. Boone Hall is meer voor het plantage huis dan de tuinen. Voor Boone Hall ben je ook afhankelijk van de tour tijden. Die twee op 1 dag is wat strak gepland misschien.
De wegen rondom Charleston zijn ook erg druk en veel stoplichten. Mooi strand bij Boone Hall is Sullivans island. Lekker wijds en makkelijk parkeren.

St. Augustine vond ik erg leuk. Flagler college is echt mooi. Zeer fotogeniek ook.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Allereerst dank voor je uitgebreide input. Grappig wij vonden het deze keer veel rustiger dan eerdere reizen. Ik ben benieuwd waar je dat precies aan vind liggen. Want in het Westen reden we minder dan dit en rijden veel mensen meer dan wij. Misschien komt dat omdat we in het Westen wel meer mijlen rijden maar daar ook minder onderweg vaak iets te doen/ zien is. En in het Oosten is meer te doen per mijl zeg maar. En misschien komt het ook omdat jij het gebied beter kent dan wij. Ja niet alles kan en voor ons (2volw) zal het niet het laatste bezoek aan USA zijn. Maar voor ons 4-en met kids één van de laatste vakanties met zijn allen. Overigens zijn de plaatsen van camperen slechts indicaties het kan net wat anders zijn .. in de buurt net wat we halen. Eigenlijk wil ik daar als het kan (afgezien van GSM) niet reserveren om zo flexibel te zijn.

Cherokee is meer een richting vanuit Atlanta(ik denk zelf meer aan Smokemont in GSM).. en niet perse in dat dorpje. En dan de volgende dag de GSMnp; dus niet Cherokee. Ik ben niet zo van de supertoeristische plekken, hoewel je sommige wel wil zien. Met onze twee pubers willen we er wel door maar heel veel wandelen is ook een punt. Ik kreeg van anderen juist idee sommige stukken niet te veel de slinger weg te rijden omdat het ook veel van hetzelfde zal zijn voor de pubers. Dus in principe slaan we ook wat stukken over.
Wij willen op de BRP een aantal hoogtepunten bekijken en ook stukken overslaan (daar dan wat meer mijlen maken). Ik had er eerst een dag meer in het natuurgebied. Maar die heb ik er dus een afgesnoept om zo een dag meer in Washington te hebben. En niet te lang teveel van 'hetzelfde'te zien. Evt kunnen we een halve dag later bij Dulles aan komen. (dag 13 aankomen in Front Royal en de volgende dag naar Washington (Dulles en Great Falls) En wat ik moeilijk in schatten vind is welke wandelingen en stukken meer de moeite waard zijn. Er zijn veel wandelingen maar welke zijn nu echt het mooist of bijzonderste.. of welke stukken BRP weg. (daar kan ik dus wel input gebruiken).
Dierentuinen heb ik eerlijk gezegd wel gezien. Tenzij het iets heel bijzonders is, dan wil ik wel. Het safaripark nabij BRP is ook nog optioneel. In nl zijn we best verwend met Emmen, arnhem, artis, beekse bergen etc en. in Frankrijk Doue la Fontaine prachtig!

Linville Falls hebben we ooit de wandeling gemaakt die wil ik nu ook maken. Die dag heb ik sec 4 uur rijden staan maar daar kunnen we de hele dag overdoen. We zijn altijd rond half 9 - half 10 op pad en staan pas om half 5-half 6. Maken dus wel lange dagen.
Het blijft lastig keuzes maken he. :)

We zouden zelfs nog een dag extra camper in kunnen lassen (en dagje van Orlando af) in Williamsburg??
Voor Cape Hatteras is nog niet gekozen maar het leek er mooi uitzien (er staat nog niks echt vast). Misschien stoppen we wel bij Oregon Inlet. Petra (VS) gaf Outerbanks en Virginia Beach aan als alternatief voor het toeristische Myrtle Beach. We zoeken gewoon een aardige route (tussen Williamsburg en Charleston) met mooie campings en dan hebben we graag State Parks.
St Augustine zijn we in '93 geweest en eerlijk gezegd was ik meer weg van de andere twee oude plaatsen. Ik vond St A beetje te gemaakt. Dat is dus kwestie van smaak. Voor plantages dacht ik er ook 1 te kiezen jouw opmerkingen doen mij kiezen voor Boone. En ik denk dat 3 oude plaatsen uitgebreid te bekijken teveel van het goede is.

Als je de hoofdplaatsen (Orlando, Atlanta, GSMnp, BRP, Shenan np, Washington, Williamsburg, Charleston, Savannah, Cape Canaveral) mee zou nemen zou jij dan een andere planning maken? Qua aantal dagen bedoel ik dan. Alleen maar extra dagen in BRP neem ik geen genoegen mee :wink: .. dan zou ik wel willen weten wat we kunnen doen.
Nogmaals dank voor de kritische blik... hopelijk kun je me nog wat verder helpen. :P
Laatst gewijzigd door Isis op 03 sep 2013, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer