Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisschema "eerste keer VS"
-
joppenicky
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reisschema "eerste keer VS"
Hoi allemaal,
Vanuit verschillende verhalen op dit forum heb ik een reisschema samengesteld.
Het is voor ons twee de eerste keer dat we een reis naar Amerika maken, en vragen ons af of het onderstaande haalbaar is.
Beiden zijn we 25 jaar en vinden we het niet erg om te reizen van hot naar her.
Eigenlijk wilde we oud op nieuw in New York vieren maar ik kan geen voordelige hotelkamers vinden, daarom hebben we nu de reis maar omgedraaid.
Hebben jullie nog tips voor goedkope hotels met oud op nieuw in New York?
Er resten mij nog enkele vragen:
- Is er voldoende te beleven in New Orleans Memphis en Nashville in december, qua tempratuur en drukte?
- Ik twijfel tussen cocoa beach en st augustine, wat vinden jullie een aanrader?
- Is Fort Lauderdale de moeite om een nacht te overnachten?
5/12 >> naar New York
6/12 New York
7/12 New York
8/12 New York
9/12 New York
10/12 New York >> Orlando vlucht >> start autohuur >> overnachting Cocoa beach
11/12 Cocoa beach
12/12 Fort Lauderdale
13/12 Miami
14/12 Miami
15/12 Miami
16/12 Cruise
17/12 Cruise
18/12 Cruise
19/12 Cruise
20/12 Everglades
21/12 Naples
22/12 Clearwater beach
23/12 Crystal River (Manatee swim)
24/12 New Orleans
25/12 New Orleans
26/12 New Orleans
27/12 Clarksdale
28/12 Clarksdale / of misschien een ander plaats tussen New orleans en Memhis in?
29/12 Memphis
30/12 Memphis
31/12 Nashville
01/01 Nashville
02/01 Nashville
03/01 >> naar Dusseldorf
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes!
Vanuit verschillende verhalen op dit forum heb ik een reisschema samengesteld.
Het is voor ons twee de eerste keer dat we een reis naar Amerika maken, en vragen ons af of het onderstaande haalbaar is.
Beiden zijn we 25 jaar en vinden we het niet erg om te reizen van hot naar her.
Eigenlijk wilde we oud op nieuw in New York vieren maar ik kan geen voordelige hotelkamers vinden, daarom hebben we nu de reis maar omgedraaid.
Hebben jullie nog tips voor goedkope hotels met oud op nieuw in New York?
Er resten mij nog enkele vragen:
- Is er voldoende te beleven in New Orleans Memphis en Nashville in december, qua tempratuur en drukte?
- Ik twijfel tussen cocoa beach en st augustine, wat vinden jullie een aanrader?
- Is Fort Lauderdale de moeite om een nacht te overnachten?
5/12 >> naar New York
6/12 New York
7/12 New York
8/12 New York
9/12 New York
10/12 New York >> Orlando vlucht >> start autohuur >> overnachting Cocoa beach
11/12 Cocoa beach
12/12 Fort Lauderdale
13/12 Miami
14/12 Miami
15/12 Miami
16/12 Cruise
17/12 Cruise
18/12 Cruise
19/12 Cruise
20/12 Everglades
21/12 Naples
22/12 Clearwater beach
23/12 Crystal River (Manatee swim)
24/12 New Orleans
25/12 New Orleans
26/12 New Orleans
27/12 Clarksdale
28/12 Clarksdale / of misschien een ander plaats tussen New orleans en Memhis in?
29/12 Memphis
30/12 Memphis
31/12 Nashville
01/01 Nashville
02/01 Nashville
03/01 >> naar Dusseldorf
Ik hoor graag van jullie,
Groetjes!
Re: Reisschema "eerste keer VS"
Klinkt als een mooie reis, gaat vast geweldig worden!
Als jullie erg graag met New Years Eve in NYC willen zijn dan adviseer ik toch om naar hotelalternatieven te zoeken (denk ook aan Priceline/Hotwire of iets aan de rand van de stad). Misschien ben je iets meer kwijt dan gepland, maar dan realiseer je wel je doel en op het totale vakantiebudget valt het wellicht mee (al kan ik niet in jullie wallet kijken)...
Ik mis Orlando en Key West in jullie route, is dat bewust? Rondom Orlando kun je een hoop beleven, ook als je niet van de geijkte pretparken houdt. De Keys hebben een heel eigen sfeertje en zijn ook mooie dingen om te zien, zeker een bezoek waard als je toch in de buurt bent!
- Geen ervaring met die steden in December. Waarschijnlijk hetzelfde te beleven als de rest van het jaar, maar dan een aanzienlijk lagere temperatuur.
- Cocoa en Augustine zijn volgens mij totaal verschillend. Het eerste ga je denk naar toe voor strand (wat je ook bij je andere stops hebt) en de tweede voor de historische waarde. Ik zou voor de tweede kiezen maar misschien kun je beide inpassen.
- Geen ervaring met Ft. Lauderdale, trok mij niet erg, zou een alternatief kunnen zijn voor de dure hotels in Miami of or het shoppen daar in de omgeving.
Als jullie erg graag met New Years Eve in NYC willen zijn dan adviseer ik toch om naar hotelalternatieven te zoeken (denk ook aan Priceline/Hotwire of iets aan de rand van de stad). Misschien ben je iets meer kwijt dan gepland, maar dan realiseer je wel je doel en op het totale vakantiebudget valt het wellicht mee (al kan ik niet in jullie wallet kijken)...
Ik mis Orlando en Key West in jullie route, is dat bewust? Rondom Orlando kun je een hoop beleven, ook als je niet van de geijkte pretparken houdt. De Keys hebben een heel eigen sfeertje en zijn ook mooie dingen om te zien, zeker een bezoek waard als je toch in de buurt bent!
- Geen ervaring met die steden in December. Waarschijnlijk hetzelfde te beleven als de rest van het jaar, maar dan een aanzienlijk lagere temperatuur.
- Cocoa en Augustine zijn volgens mij totaal verschillend. Het eerste ga je denk naar toe voor strand (wat je ook bij je andere stops hebt) en de tweede voor de historische waarde. Ik zou voor de tweede kiezen maar misschien kun je beide inpassen.
- Geen ervaring met Ft. Lauderdale, trok mij niet erg, zou een alternatief kunnen zijn voor de dure hotels in Miami of or het shoppen daar in de omgeving.
Laatst gewijzigd door KW1984 op 20 mei 2013, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Net zoals KW zegt. We hebben zowel in Cocoa beach als in St. Augustine 3 nachten gelogeerd. december zal toch niet zo warm zijn aan het strand. Cocoa beach heeft een pier en wat betere stranden dan St. Augustine (maar veel scheelt het niet) maar St. Augustine is prachtig en als plaatsje veel aantrekkelijker dan Cocoa beach imo. Gaat de cruise naar de Bahama's?Met een paar stops onderweg kan Chrystal River naar new orleans wel een uur of 10 nemen. Om zowel 1 nacht Naples als 1 nacht Clearwater to doen zou niet mijn idee zijn. Probeer dan 2 nachten te blijven ergens onderweg bv bij Englewood beach of Venice en ga haaietanden op het strand zoeken.
Tussen Nola en Clarksdale (home of the Blues) vind je nig Natchez en Vicksburg. Tussen Memphis en Nashville kan je een omweg maken via Tupelo als je Elvis' birthplace wil bezoeken
Yeehaw
Tussen Nola en Clarksdale (home of the Blues) vind je nig Natchez en Vicksburg. Tussen Memphis en Nashville kan je een omweg maken via Tupelo als je Elvis' birthplace wil bezoeken
Yeehaw
- samabith
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Cocoa Beach ken ik niet, maar ben wel in St. Augustine geweest. Ik kan beamen dat dit de moeite waard is om te verblijven. Het heeft o.a. een historische binnenstad.
Tussen New Orleans en Memphis zou je ook kunnen overnachten in Vicksburg. Een hele leuke plaats met een binnenstad met veel oude huizen (en leuk Coca Cola museumpje).
Tussen New Orleans en Memphis zou je ook kunnen overnachten in Vicksburg. Een hele leuke plaats met een binnenstad met veel oude huizen (en leuk Coca Cola museumpje).
2004 Orlando, 2007 Florida, 2008 Zuid West, 2010 LV, SF, LA, 2012 New York, 2013 Deep South, 2014 Zuid Oost
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Clarksdale zeker doen, niet op dinsdag, dan zijn alle bluesclubs gesloten, is een stadje waar de tijd stilstaat, Ik kan Clarke House aanbevelen voor overnachting, is een mooie B&B met prachtig interieur, bezoek zeker de ground zero bluesclub van Morgan Freeman. Als u op highway 61 bent is een omweg naar Indianola een optie om het BB king museum te bezoeken, is zeer de moeite waard. Tussen New Orleans en Natchez is Houmas House het mooiste plantagehuis, zeer indrukwekkend, ook een goed adres om te lunchen
-
Lindje67
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoi!
Ik zou gaan voor St Augustine. Leuke plaats met een oud centrum
Jammer dat jullie de Keys niet meepakken. Is echt prachtig. Met name Key West is een prachtig eiland met een heerlijke cubaanse sfeer.
Wij zijn afgelopen new years eve in New York geweest. Erg koud
maar wel apart.
Mensen staan 's ochtens vroeg al op Times Square zodat ze 's avonds de ball drop kunnen zien. Als je eenmaal op TSQ staat, kom je er niet meer vanaf.
Niet een cafeetje in, of iets drinken halen of naar een toilet. Veiligheidsmaatregelen zijn extreem.
Hoe later op de avond het wordt, hoe meer er wordt afgezet. Wij hebben uiteindelijk New Years eve gevierd bij Bryant park. Ongeveer drie blokken verder
De sfeer is wel heel leuk. Het is een hele happening daar, zonder vuurwerk, dat wel!
Have fun!
Groeten,
linda
Ik zou gaan voor St Augustine. Leuke plaats met een oud centrum
Jammer dat jullie de Keys niet meepakken. Is echt prachtig. Met name Key West is een prachtig eiland met een heerlijke cubaanse sfeer.
Wij zijn afgelopen new years eve in New York geweest. Erg koud
Mensen staan 's ochtens vroeg al op Times Square zodat ze 's avonds de ball drop kunnen zien. Als je eenmaal op TSQ staat, kom je er niet meer vanaf.
Niet een cafeetje in, of iets drinken halen of naar een toilet. Veiligheidsmaatregelen zijn extreem.
Hoe later op de avond het wordt, hoe meer er wordt afgezet. Wij hebben uiteindelijk New Years eve gevierd bij Bryant park. Ongeveer drie blokken verder
De sfeer is wel heel leuk. Het is een hele happening daar, zonder vuurwerk, dat wel!
Have fun!
Groeten,
linda
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Is er verder nog nieuws over jullie plannen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 186 Reacties
- 49228 Weergaves
-
Laatste bericht door JWTS
-
- 7 Reacties