Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rob Klooster: mijn trip in september

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Rob Klooster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Rob Klooster: mijn trip in september

Bericht door Rob Klooster »

Hallo allemaal!

In September zijn we weer van plan naar de USA te reizen. We hebben grotendeels al op papier staan waar de route langs moet gaan. Graag jullie tips/adviezen!

4 Nachten New York
Orlando
Orlando --> Tallahassee
Tallahassee --> Pensacola
Pensacola --> New Orleans
New Orleans
New Orleans --> Vicksburg
Vicksburg --> Memphis
Memphis --> Nashville
Nashville --> Chattanooga
Chattanooga --> Ashville
Ashville --> Charleston
Charleston --> Savannah
Savannah --> St Augustine
St Augustine --> Orlando
Orlando
Orlando --> Miami
Miami
Miami

Nu zit ik nogal krap in tijd in Memphis. Enig idee waar een dag goed kan maken door middel van een dag flink doorrijden?

Alvast Bedankt!
2011: Zuid-West USA
2013: New York + 'Deep South'/West Florida
2014: Florida
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Mijn trip in September

Bericht door KW1984 »

Het is een drukke route, maar wel een mooie! Wij hebben zelf ook altijd een drukke route maar je moet daar wel van houden. Ik ga er dus vanuit dat jullie er al ervaring mee hebben.

Je zou een dag kunnen winnen door de reis van Orlando naar New Orleans te overbruggen met maar 1 overnachting. Dus bijvoorbeeld: Orlando - Panama City - New Orleans. Maar je hebt dan wel 2 relatief lange reisdagen achter elkaar.

Je kunt ook een hoop tijd vinden door van NYC naar New Orleans te vliegen ipv Orlando, daar kom je toch later nog. Maar ik weet niet of je al tickets hebt.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Rob Klooster
Amerika-ontdekker

Re: Reis Rob Klooster: mijn trip in september

We hebben de boel toch omgegooid, zie onderstaand schema:

Plaats vertrek Plaats aankomst

Amsterdam (10:35) New York
New York New York
New York New York
New York New York
New York New Orleans
New Orleans New Orleans
New Orleans Vicksburg
Vicksburg Clarksdale
Clarksdale Memphis
Memphis Memphis
Memphis Nashville
Nashville Chattanooga
Chattanooga Asheville
Asheville Charleston
Charleston Savannah
Savannah St Augustine
St Augustine Orlando
Orlando Orlando
Orlando Miami
Miami Miami
Miami Miami
Miami (15:05 Amsterdam
Amsterdam

Wat zijn de must do's en dont's?
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik neem aan dat je van NYC naar NOLA vliegt, hm? ;)

Sja, ik vind het lastig. Ik ben namelijk zelf iemand die ontzettend gek is door mooie oude steden wandelen, en die dus helemaal gek is op Savannah en Charleston. Toch heb je daar maar 1 nacht ingepland, terwijl je twee nachten in Memphis doorbrengt, een stad waar ik dus echt helemaal niks mee heb. Ja, het is leuk om door Beale Street te lopen (een keer), het Civil Rights Museum is indrukwekkend, en als je een Elvis fan bent, dan is Graceland ook wel OK, maar om daar nou twee nachten voor uit te trekken, dat zou ik niet doen. Ik zou zelf dan een nacht aan of Savannah of Charleston vast plakken. Maar, zoals ik al zei, ik ben zelf gek op oude steden met allure. Ook vind ik dat je relatief weinig tijd in NOLA doorbrengt, terwijl die stad zoveel te doen en te zien heeft. Ik snap dat je moet kiezen, en je graag veel wilt zien, maar ik zou zelf denk ik iets schrappen, en dan of in NOLA of in Charleston en Savannah iets meer tijd doorbrengen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
OriginalMars
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door OriginalMars »

Als je, zoals Rob, in pak 'm beet 3 weken een reis wilt maken naar New York, The Deep South en Florida, dan is het inderdaad keuzes maken...

De keuze om 2 overnachtingen in te plannen in Memphis heeft Rob gemaakt op mijn advies (wij kennen elkaar :wink: ). Vorig jaar heb ik samen met m'n broer een roadtrip gemaakt door The Deep South, en zou 1 nacht in Memphis echt te kort vinden. Voor mij zijn de must-do's in Memphis het Civil Rights Museum, Graceland, Sun Studio en natuurlijk Bealestreet (en als je de tijd hebt, en de interesse, dan is het Stax museum nog wel aardig). Als je maar één nacht in Memphis blijft, dan gaat dat allemaal heel krap worden, je bent op aankomst en vertrekdag immers ook al de nodige tijd kwijt aan het reizen op zich.

Wij zijn vorig jaar 3 nachten in Memphis gebleven, en hebben ons als muziekliefhebbers geen moment verveeld.

Natuurlijk zou het mooi zijn om in Charleston/Savannah een extra nacht in te plannen, maar gezien de relatief kort afstand tussen beide steden kan ik wel leven met één nacht in beide steden. Als ik al ergens een wijziging in het schema zou maken, dan zou dat zijn om inderdaad meer tijd in NOLA door te brengen, want wat is dat een geweldige stad!

Maar goed, zoals DixieChick terecht opmerkt gaat het vooral om persoonlijke voorkeuren, en mijn voorkeur ligt dan meer bij de muziek, dan bij het wandelen :mrgreen:
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Wij hebben vrijwel exact hetzelfde rondje gedaan, superreis!

2 nachten Memphis vind ik (ook als muziekliefhebber :)), zéker niet teveel. Ik zou bij dit schema zelf kiezen voor een dag minder NYC en Miami, en dan een dag langer Savannah en een dag langer New Orleans. Of alleen New Orleans 2 dagen langer.

Ook zou ik Vicksburg of Clarksdale laten vallen als overnachting (maar op doorreis bezichtigen) en deze extra dag gebruiken voor Memphis of Nashville.

Maar zoals gezegd, dat is natuurlijke erg aan persoonlijke smaak gebonden.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Als muziekliefhebber zou ik Clarksdale zeker niet laten vallen! Dit is juist een super leuke stad om een avondje in een blues club door te brengen. Ik ben zelf een paar jaar geleden bij Red's geweest, wat een van de beste avonden van mijn reis was! Ook Ground Zero van acteur Morgan Freeman is een aanrader.
Van Memphis ben ik ook niet zo gecharmeerd, maar het is wel een stad die veel te bieden heeft voor muziekliefhebbers. Ik zou het verblijf niet inkorten, ondanks dat ik Charleston en Savannah ook vele malen mooier vind.
Als het mogelijk is zou ik wel wat langer in New Orleans verblijven. Dit is zo'n waanzinnige stad! Ik kom er regelmatig en heb er echt mijn hart verloren.
Miami zou ik ook niet inkorten. Deze stad heeft zoveel moois te bieden! Het is heerlijk om de drukke vakantie af te sluiten met een relaxt dagje aan het strand en de andere dag gebruiken om te sightseeing.
Je moet tijdens een reis altijd keuzes maken wat je wel en niet kan doen, maar het mooie is dat je altijd nog een keertje terug kan gaan. Ik vind dat de reis er prima uitziet (muv Nola, dat is echt te kort ;) ).
Mocht je interesse hebben, dan staan er op mijn blog een aantal reisverhalen over oa Miami, New Orleans, Memphis, Clarksdale en New York. Het reisverslag van Savannah komt nog: http://www.floridianadventures.blogspot.com

Alvast een heel goede reis gewenst & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Rob Klooster
Amerika-ontdekker

Ten eerste excuus voor het late antwoorden! Nieuwe baan, en s'avonds weinig puf/zin om thuis nog achter de pc te gaan zitten...

Dank voor alle goedbedoelde adviezen mbt de route, maar deze ligt al helemaal vast. Na veel geschuif e.d. is dit hoe we het willen doen. Nu komt het mooiste van alles, uitzoeken wat er onderweg allemaal te bekijken/beleven is. hierbij roep ik graag jullie hulp in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer