Nederlanders in Virginia?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
TamaraEsp
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2012, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Virginia - Virginia Beach

Nederlanders in Virginia?

Bericht door TamaraEsp »

Hallo,

Mijn naam is Tamara en ik woon sindskort met mijn man en twee kleine kindjes in de staat Virginia. Zijn er nog meer Nederlanders die hier wonen (of vlakbij?). Wij wonen in Virginia beach.

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Tamara
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door Petra/VS »

Wij wonen wel in Virginia, maar zo'n 3,5 uur rijden bij jullie vandaan in het noorden van de staat. Misschien kun je kijken of er een Nederlandse club in jullie buurt is of een meetup.com groep?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
TamaraEsp
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2012, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Virginia - Virginia Beach

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door TamaraEsp »

Hoi Petra,

Haha tja Virginia is natuurlijk erg groot. Maar leuk om te horen dat er dus wel Nederlanders zijn. Ik woon er nog maar kort en heb eigenlijk nog geen idee wat er hier allemaal te doen is. Hoelang wonen jullie hier? Bevalt het een beetje?

Bedankt voor je berichtje.
Tamara
DejaVu
Amerika-expert
Berichten: 5567
Lid geworden op: 26 dec 2006, 13:29

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door DejaVu »

Klik op de link onder haar post daar kan je allerlei dingen lezen. :D
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, ja, DejaVu, inderdaad. Tamara, ik woon hier al 28 jaar, dus langer in Amerika dan in Nederland, waar ik maar 14 jaar gewoond heb. Leuk dat je dit forum hebt gevonden. Als je vragen hebt zijn er hier heel wat mensen, die ook in de VS wonen, en je er graag bij helpen. Van de forumleden woont Color01 geloof ik het dichtst bij jullie voor zover ik weet. Hij woont ook ergens bij Virginia Beach.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
TamaraEsp
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2012, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Virginia - Virginia Beach

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door TamaraEsp »

Wauw 28 jaar al. Ik heb 23 jaar in Nl gewoond en daarna 10 jaar Italie. Nu wordt het 3 jaar Amerika. Tot nu toe mis ik Italie nog wel. De gezellige straatjes, barretjes en mooie architectuur.
Ik zal je blogs eens lezen. Leuk!
Bedankt!
Gebruikersavatar
Color01
Amerika-expert
Berichten: 2109
Lid geworden op: 23 sep 2006, 03:05
Locatie: Beautifull Virginia

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door Color01 »

Ik woon in Suffolk, dat is ongeveer 35 minuten rijden van Va Beach.
Gebruikersavatar
D-lite
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 jan 2011, 14:28
Locatie: VA-Richmond

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door D-lite »

Welkom in Virginia Tamara!
Ik hoop dat jullie het wat vinden. Het Europese barretjes gezelligheid mis ik zeker hier in the states.
Maar de natuur is prachtig hier!
Februari 2011 ben ik van Nederland naar Chesterfield Virginia verhuisd!
Dus als je vragen hebt, let me know! :-D
Mijn man heeft een paar jaar gestudeerd in Virginia Beach, ik zal eens vragen of hij nog wat leuke tips heeft!

Daphne
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Lis VA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2013, 02:39

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door Lis VA »

Ik kom niet uit Nederland, maar uit Belgie.
Ik woon in Richmond, VA sinds mei.
Daphne, dan wonen wij heel dicht!
Gebruikersavatar
D-lite
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 jan 2011, 14:28
Locatie: VA-Richmond

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door D-lite »

Oops, sorry! Ach ik heb in mechelen gestudeerd, dus ben ook een beetje Belg ;-)!
Alsnog welcome in VA. Ik hoop dat je het naar het zin hebt. Downtown? Dat is zeker dichtbij! Wij hadden daar bijna een appartement gehuurd, maar onze prioriteiten zijn veranderd! Heb je al een baan kunnen vinden? Ik weet zeker dat Downtown je beter afgaat dan va beach!
Zoveel meer sfeer! Heb je al boodschappen gedaan op de fiets? Mijn eerste keer fietsen Downtown voelde als een soort "zelfmoord poging". Wij Nederlanders zijn zo verwend met fietspaden? ;-)!
En ben je al naar de Byrd theater geweest? A fijn; er is genoeg te ontdekken daar! Let me know als je wat wilt weten of je hard wilt luchten bij een kop thee ;-)!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Lis VA
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2013, 02:39

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door Lis VA »

Hahaha :D

Wij wonen bij Libbie - Grove in west-end. We woonden eerst in the fan, en in oktober weer verhuisd. Alsof een verhuis van Belgie naar Amerika in mei nog niet genoeg was :wink:
Ik heb het nog niet gewaagd te fietsen, Ik denk dat ik dat hier niet durf!
Ik vind Richmond best wel een leuke stad. Niet te groot, maar toch divers.
Koffie klinkt altijd goed :D
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door Petra/VS »

Gewoon fietsen, hoor, doen de studenten toch ook? Onze zoon gaat naar VCU en fietst overal heen. Als je de weg te eng vindt, fiets je gewoon op de stoep dat is hier doodnormaal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ninchursanga
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 apr 2012, 05:03

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door ninchursanga »

Ik woon ook in Virginia! In Blacksburg, da's een klein universiteitsstadje in het zuid westen. Toen ik hier net woonde kwam ik eens een Nederlandse tegen in de winkel, die mij vertelde dat er een heel nest hier zat; ze vroeg mijn telefoonnummer maar ik heb nooit meer wat van haar gehoord. Wel jammer, want ik spreek nooit meer Nederlands en aangezien het 'maar' mijn tweede taal is merk ik dat het een beetje achteruit gaat.
dpemo
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2016, 01:13

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door dpemo »

Dit is al een oud forum maar ik ben erg benieuwd of er nog andere Nederlanders in Hampton Roads wonen. Ik woon zelf in Yorktown en zou het leuk vinden om met andere Nederlanders in contact te komen.
Arjen-28
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2017, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door Arjen-28 »

Virginia is aardig groot, zeker als je nederlandse afstanden gewent bent, dus wat is dichtbij? Ik woon sinds januari in Spotsylvania.
SachaB
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2018, 01:17

Re: Nederlanders in Virginia?

Bericht door SachaB »

Hoi!
Ik woon nu alweer 10 jaar in Manassas, Virginia. Ik ben hier makelaar, dus ik kan zelf mijn week invullen. Ik zou graag andere Nederlanders willen leren kennen, of ze nu hier wonen of alleen op vakantie komen :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer