Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Saint-Augustine naar Savannah
Van Saint-Augustine naar Savannah
Hallo,
binnen een kleine maand vertrekken we naar de USA.
Ik ben op zoek naar tips voor een welbepaalde dag van onze reis (Dag Y in de opzet hieronder).
DAG X: Tampa - Saint-Augustine (via Ocala National Forest)
DAG Y: Saint-Augustine - Savannah
DAG Z: Savannah
Ik kreeg al te horen via het forum dat de crabcakes in Brunswick goddelijk zijn. Daar plannen we dus zeker een tussenstop.
Verder passeren we Jacksonville, maar dat spreekt ons voorlopig niet zo aan.
Alle tips, adresjes, leuke dingen om te doen zijn welkom!
Cristobal
binnen een kleine maand vertrekken we naar de USA.
Ik ben op zoek naar tips voor een welbepaalde dag van onze reis (Dag Y in de opzet hieronder).
DAG X: Tampa - Saint-Augustine (via Ocala National Forest)
DAG Y: Saint-Augustine - Savannah
DAG Z: Savannah
Ik kreeg al te horen via het forum dat de crabcakes in Brunswick goddelijk zijn. Daar plannen we dus zeker een tussenstop.
Verder passeren we Jacksonville, maar dat spreekt ons voorlopig niet zo aan.
Alle tips, adresjes, leuke dingen om te doen zijn welkom!
Cristobal
Re: Van Saint-Augustine naar Savannah
Neem A1A langs de kust naar de pont naar Amelia Island en neem us17 ipv de interstates. Leuker rijden en je komt dan ook door Brunswick
- Bandido
- Amerika-expert
De beste crabcakes in Amerika komen inderdaad uit Brunswick (eat your heart out Maryland!
, maar verder zou ik nog de eilanden willen bezoeken van Georgia. Bijzonder mooi en ongerept en je kunt er makkelijk komen. St. Simons is prachtig, maar ook Cumberland (staat op het Georgia kwartje), en vooral Jekyll Island. Die laatste is bekend vanwege de grote landhuizen die er staan van de tijd dat de rijken uit NY en Boston naar Zuid Georgia afdaalden vanwege de winter. Dat zijn dan families als de Rockefellers en de Vanderbilts. De huizen kun je voor een groot deel bezoeken en er hangt een hele aparte sfeer. In het nabijgelegen hotel werd het eerste "intracontinentale telefoongesprek" gedaan tussen Jekyll Island en Los Angeles. Verder is er een klein museum, en een sea turtle opvangcentrum. Je kunt er fietsen huren en daarmee het eiland verkennen. Heel origineel en niet zo toeristisch. De kust is hier ook wonderschoon en ongerept.

"Keep Georgia On Your Mind"
Deze dag staat morgen op het programma. Tot nu al erg leuke week achter de rug (Miami, Keys, Everglades, Sanibel, Crystal Water, St. Augustine).
Hoogtepunten tot nu om er een paar te noemen: fietsen door Shark Valley, snorkelen in John Pennekamp, zwemmen met Manatees, Key Lime Pie en ... Mijn vriendin die sinds onze passage op de Keys mijn vrouw wil worden.
Morgen willen we ook even genieten op het strand voor een uurtje of twee. Iemand een suggestie? Amalia of Jekyll Island? Of nog ergens anders?
Ik lees it bericht morgenvroeg nog eens na. Hopelijk heeft er iemand nog een luie reactie gepost!
Veel groeten vanuit een zonnig Florida. Morgen of overmorgen richting Georgia.
Mvg,
Christophe
Hoogtepunten tot nu om er een paar te noemen: fietsen door Shark Valley, snorkelen in John Pennekamp, zwemmen met Manatees, Key Lime Pie en ... Mijn vriendin die sinds onze passage op de Keys mijn vrouw wil worden.
Morgen willen we ook even genieten op het strand voor een uurtje of twee. Iemand een suggestie? Amalia of Jekyll Island? Of nog ergens anders?
Ik lees it bericht morgenvroeg nog eens na. Hopelijk heeft er iemand nog een luie reactie gepost!
Veel groeten vanuit een zonnig Florida. Morgen of overmorgen richting Georgia.
Mvg,
Christophe
Van St. Augustine de A1A volgen en dan het pontje over St. John river nemen. Aan de overkant rechtsaf slaan naar Amelia Island. Stranden genoeg. Veel plezier.
Ziet er inderdaad heerlijk uit. Een pony'tje is altijd sfeer!
Dankjewel!
Dankjewel!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 6085 Weergaves
-
Laatste bericht door Mademoiselle